Kirjoittaja Aihe: IC49  (Luettu 5145 kertaa)

Tammikuu 23, 2020, 12:08:33 ip
Luettu 5145 kertaa

KariRatilainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Alkoi epäilyttämään että onko tämä malli ic49 ollenkaan kun on niin erilainen kun yleensä. Vm on 52. Onko tietoa?
Kolistimenmäen pärtsärit.

Tammikuu 23, 2020, 15:36:01 ip
Vastaus #1

Ismo Hautala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 685
Hei

Kyllä perusrunko moottoreineen 49:ltä näyttää.
Pyörät näyttää olevan 18", pitäisi olla 19".
Lokasuojat myös on vaihtuneet ja käsivaihde puuttuu.
(käsivaihteen ruuvikiinnikkeiden reiät varmaan pakkeloitu piiloon)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2020, 15:43:28 ip kirjoittanut Ismo Hautala »
Ismo Hautala

Tammikuu 23, 2020, 17:02:33 ip
Vastaus #2

paavosuorsa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 302
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Mulla on 3  49 mallia yks viiskakkonen, siinä on etulokasuojan kiinnitys noin. Muissa erilainen. Ei muuta ku tulille ja taipaleelle.

Tammikuu 23, 2020, 20:22:29 ip
Vastaus #3

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1934
  • naavaparta
Lainaus
tulille ja taipaleelle.
Oisko tuo etulokari 56sta?

Tuo on oikea homma näille itävehjeksille.

Älä tee samaa virhettä kuin minä.
Entisöin nuo pyörät paremmiksi kuin uutena.
Kaikki kromauksetkin uusittiin, länsi laakerit ym. ym. Eikä valumia maalauksissa. Rauno Kalliokorpi teki kromauksiin huipputyöt.
Sitten innostus nuilla ajeluihin lopahti kun Trumppa ja Katana tulivat taloon.
Ovat seisseet tallissa, en enää muista kuinka kauan.
Tuo Simson vm. 61 on kyllä hieno ja tyylikäs vanhus.

Tammikuu 24, 2020, 07:08:36 ap
Vastaus #4

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9843
Pekka puhuu kyllä asiaa!

Mutta kukin tavallaan. Mutta ehkäpä jo purkaisit ja putsaisit
ensin koko vekottimen-tutkisit osien kuntoa ja sitten hieman ehostaen
takaisin muotonsa?

Tekniikan kunnosta tietenkään tinkimättä.

No tokihan täysentisöinnissä on puolensa-saa ruuvata ja häärätä ihan himoonsa-ja
pyörästä saa nopeasti kalliin.

Tuollaisen peruskunnostetun ja hiukka kuluneen pyörän vakuutuskaan ei ole
juuri mitään-joten siinäkään kohdassa ei ole mahdollisuuksia "tieneta". Joskin
arvelen,että se ei liene tämän touhun pääpiste sulle?

t. Markku

Tammikuu 24, 2020, 09:28:05 ap
Vastaus #5

KariRatilainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Kone on avattu ja laitettu kasaan kun ei mitään vikaa löytynyt. Eikä tule pieneen mieleenkään ruveta täys entisöimään pyörää mistä ei ikinätule saamaan sen jälkeen omiaan takasin. Tämä laitetan vaan ajokuntoon ja puuttuvat osat hommataan. Sähköt renas aikanaan joten siihenpitää puuttua. Mistähän lie laitettu 18 tuumaset pyörät siihen. Ei ainakaan edellinen omistaja ole laittanu ja ollu hänellä 60 luvulta asti.Mistähän nuo lokasuojat mahtaa olla, ei ainakaan näytä ic tuotteilta.
Kolistimenmäen pärtsärit.

Tammikuu 24, 2020, 09:30:40 ap
Vastaus #6

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9843
Olihan sulla rekisteriote?

Mikä siellä on rengaskokona?

Mutta jos haluat 19" vanteet noihin napoihin-niin vanteita
kyllä löytyy.Mullakin lienee pari,jotka taitavat
käydä...käytetyt ja patinoituneet ja maalatut...


Toisaalta-onko sillä mitään merkitystä,onko pyörät 18" ?

t. Markku

Tammikuu 24, 2020, 10:36:52 ap
Vastaus #7

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1934
  • naavaparta
Renkaat kyllä kannattaa ajopyörään vaihtaa uusiin.
Mulla nuissa Simpassa ja Iigorissa on edessä kulumattomat orkkis renkaat.
Simpassa Riesa ja Iigorissa joku baranohvin merkki.
Kumi on niin kovettunut että pitoa ei varmaan kovasti ole.
Onko se kumi ollut erilaista kun päällepäin näyttävät uusilta?

Tammikuu 24, 2020, 11:44:50 ap
Vastaus #8

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9843
Baranoffin pojan renkaat lienevät liki
kokonaan oikeaa kumia-nämä nykyrenkaat vissiin enimmäkseen
jotain synteettistä kumia...?

t. Markku

Tammikuu 24, 2020, 11:53:29 ap
Vastaus #9

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 681
Rakensin Roitsuni 70-luvun lopulla ja samat Dunlop K70 renkaat siellä vieläkin on alla.
Noilla tehoilla ja nopeuksilla ajavat edelleen asiansa.

Tammikuu 24, 2020, 20:12:35 ip
Vastaus #10

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1934
  • naavaparta
Kysymys Karille?
Mistä olet tuollaisen aarteen löytänyt.?

Tammikuu 24, 2020, 21:31:48 ip
Vastaus #11

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 285
Kyllä iiseessä on oma karismansa varsinkin kun tosiaan malttaa jättää elämän jäljet näkyviin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2020, 22:32:56 ip kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Tammikuu 24, 2020, 21:45:00 ip
Vastaus #12

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 285
Onhan Jawassakin jotain vaikkei niin kiiltäiskään... missähän tämäkin menee, voisin vaikka ostaa takaisin tai vaihtaa johonkin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2020, 21:49:01 ip kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Tammikuu 25, 2020, 12:12:46 ip
Vastaus #13

Ari Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 267
Rakensin Roitsuni 70-luvun lopulla ja samat Dunlop K70 renkaat siellä vieläkin on alla.
Noilla tehoilla ja nopeuksilla ajavat edelleen asiansa.
Ostin oman Roitsun 1971 ja siinä oli edessä Nokian 3.25x19" rengas. On vieläkin paikallaan ja ajossa.

Tammikuu 25, 2020, 17:14:37 ip
Vastaus #14

KariRatilainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Olihan sulla rekisteriote?

Mikä siellä on rengaskokona?

Mutta jos haluat 19" vanteet noihin napoihin-niin vanteita
kyllä löytyy.Mullakin lienee pari,jotka taitavat
käydä...käytetyt ja patinoituneet ja maalatut...


Toisaalta-onko sillä mitään merkitystä,onko pyörät 18" ?

t. Markku
Rekisteri ote löytyy ja pyörät on 3.25x19 niin näyttää olevan pyörässäkin.
Kolistimenmäen pärtsärit.