Kirjoittaja Aihe: Pyörien tunnistusta  (Luettu 948 kertaa)

Tammikuu 24, 2020, 09:09:09 ap
Luettu 948 kertaa

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli tuossa päivänä muutamana katseltua valokuva-albumeja sillä mielellä, että löytäiskö sieltä kuvia vanhoista ajoneuvoista millä sukulaiset on matkaa ennen taittaneet.Löytyhän sieltä, tosin omistajat ja ajajat ovat jo siirtyneet paremmille "baanoille" ajelemaan. Niinpä ei ole enää mahdollista lisätietoa malleista ja merkeistä saada.Kuvat kuitenkin kertovat enämpi kuin tuhat sanaa, niin luulen.Veli vainaalla oli aikanaan kuvan BSA, jota itsekkin kloppina sai yrittää poleskella käyntiin ja jos onnisti niin sai jalustalla kaasutella.Ääni ja tärinä jäi lähtemättömästi mieleen....tuntuu vieläkin.Aikaa on tosin jo yli 50-vuotta tuosta kuvasta. Muistelen, että oli ykspyttynen ja olisko ollu 350 kuutioinen......

Setä Mikolla oli aikanaan kuvan pyörä ja luulen, että se oli New Imperial merkkinen.Kuvasta olen merkin tunnistavani, mutta mallitietoa ei ole.

Tädillä ja hänen miehellään oli kuvan pyörä ja luulen, että se oli 50-luvun IC. Tarkempaa mallia en tiedä, mutta etu-ja takapyörien sivut on miehekkäästi pellitetty. Eipä siinä ainakaan tädin hame päässy pinnojen tai kettingin väliin.... ;D .Turvallisuus edellä....
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2020, 19:45:32 ip kirjoittanut Eino Turunen »

Tammikuu 24, 2020, 09:20:10 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bsa lienee malli B31...350cc.

New Imperial luultavimmin  "Mod 2" 350cc suivuventtiili-
koneella...ehkäpä n. 1931...32 mallia.

t. Markku

Tammikuu 24, 2020, 14:21:31 ip
Vastaus #2

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alimmassa kuvassa on CZ 125/150,  50 -luvun alusta. Taisi pienipyöräinen tulla 53 tai 54. Hienosti tosiaan kurasuojausta parannettu. Arvatenkin pitempi matka suunnitelmissa, kun on SF-kilpikin jo paikalla.

Tammikuu 27, 2020, 19:49:18 ip
Vastaus #3

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitokset tiedoista Markulle ja Simolle. Alemmassa kuvassa oli tosiaankin CZ eikä IC niinkuin arvelin.