Kirjoittaja Aihe: Diesel 2€/L  (Luettu 3118 kertaa)

Helmikuu 13, 2020, 11:59:08 ap
Vastaus #30

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmaston pelastajaksi pinekonebensasta ei ole.
Sen CO2 päästöt ovat vain noin 6% pienemmät, kuin 95E:n

https://www.neste.com/sites/default/files/495810.pdf

Helmikuu 13, 2020, 12:22:43 ip
Vastaus #31

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Se on Malisenki vaihdettava sitte Cumminssi Hemiin. ;D

Se tuo malisten sukurasite eli persaukinaisuus rajoittaa monia hankintoja mutta toisaalta naisiin ja nopeisiin autoihinhan sitä pitäisi aina riittää. Hemimoottorista ramia en ole ajanut mutta chrysler 300c hemi sedania kyllä jossa sylinterien lepuutusjärjestelmä. Liekö rameissa sama lepuutus? Jotenkin jos pensaan ja reilusti uudempaan ramiin pitäisi siirtyä ni old skool miähenä 8,0 v10 viperin koneella reilu 500hp voisi olla enempi sitten minun juttuni. Aikanaan maaliman nopein lavakuljetin 2000-luvun alkupuolella. Sevverran testosteronia alkaa jo tihkua ku pelkästään kirjoittaa siitä että huh huh.....

Joo, RAM SRT-10 olis kyllä pop!

Uudemmissa Rameissa (oisko 2009 ->) on sama lepuutus kun muissa Mopareissa. Jos ei kaahaa paljon yli sataa, menee uudehko RAM maantiellä öpaut 10 l / 100 km. Kaasujalan raskaalla käytöllä saa kyllä isompiakin lukemia aikaan.

Uudet Hemit (2004 ->) on ollu aika luotettavia koneita, harvinaista, että räjähtäisi mikään. Remonttikulujen säästöillä ostaa aika paljo penssaa. Mulla on näitä uudempia Mopareita (2004 - 2013) ollu nyt neljä, kaikki Hemillä, toistaiseksi parhaita autoja mitä mulla on ikinä ollu.

Helmikuu 13, 2020, 12:40:40 ip
Vastaus #32

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Hyvä toimintakaavio öljyn jalostuksesta mutta jos sitä käyttää viitteenä minun ajatuksiini niin siitä puuttuu se olennainen tieto paljonko eri jakeita tulee raakaöljytonnista.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 13, 2020, 12:57:29 ip
Vastaus #33

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli apumoottori polkupyörä ja tolla bensalla kulki huomattavasti hitaammin eli tehoa siinä ei ainakaan ole, tehot palautui 98 bensalla.

Helmikuu 13, 2020, 14:52:06 ip
Vastaus #34

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Tältä näyttää paljonko raakaöljystä saadaan mitäkin jakeita noinniinkuin karkeesti.

- 35% dieseliä tai lentopetrolia
- 32% bensaa
- 10% lämmitysöljyä
- 10% raskasta polttoöljyä
- 12% muuta

Toi 12 % muuta tarkoittaa varmaankin kaasuja ja bitumeja ym.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 13, 2020, 15:53:02 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitänee mennä Toyota tankkaamaan niin pärjään huhtikuulle asti sillä. Kesällä ostin ja kerran olen tankannu, tästä on kaupunkiin vajaa 7Km. Lija autoja ei kulje joten pakko pitää kahta autoa, nyt on hyvä kun sain invakortin niin parkkiin mihinkä vaan kuhan ei estä liikennettä. Mulla oli yksi diisseli harkinnassa mutta onneksi en ostanut.

Helmikuu 13, 2020, 16:02:27 ip
Vastaus #36

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitänee mennä Toyota tankkaamaan niin pärjään huhtikuulle asti sillä. Kesällä ostin ja kerran olen tankannu, tästä on kaupunkiin vajaa 7Km. Lija autoja ei kulje joten pakko pitää kahta autoa, nyt on hyvä kun sain invakortin niin parkkiin mihinkä vaan kuhan ei estä liikennettä. Mulla oli yksi diisseli harkinnassa mutta onneksi en ostanut.

En tiedä mikä auto, mutta epäilen pelkällä bensamoottorilla varustettua autoa.

Äkkiä laskettuna, siis maks. neljä tankillista vuodessa, eli kaupunkiajossa tankillisessa pääsee  noin 450km.
Jolloin vuoden ajomäärä on alle 2000km.

Eikö taksilla tulisi halvemmaksi?
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 13, 2020, 16:39:47 ip
Vastaus #37

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä joskun ajetaan kauemmaksi ja onhan tossa vetokoukku mitä emän KiaRiioon ei kannata laittaa. Kuhan tässä paranen niin matkat kasvaa, tosin kesällä ajelen skootterilla. Eivät katastus konttorilla osanneet sanoa saisko skodeen laittaa semmosen joita polkypyörissä näkee ja lapsia kyydissä, koiron sinne panisin mukaan niin pääsis rannassa vähän uimaan. Siis kun vakuutusta otin niin eivät uskoneet et max 6000Km on mun vuosiajo, vaimolla tulee alle 7000Km vuodessa Kiaan. Eli me ei kyllä saastuta mutta pakko mikä pakko olla kaksi autoa, kun vaimo jää eläkkeelle niin sit riittää yksi auto. Mä en halua olla vankina kotona, siittä on kokemusta kun selkäranka murtui ja nyt edellis kesänä murtui nilkka, mulla tapana käydä katsomassa venettä päivittäin n.4Km ja kyllä taksi tulis kalliimmaksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2020, 16:48:08 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Helmikuu 13, 2020, 16:45:51 ip
Vastaus #38

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Saa siihen perävaunun laittaa-ja tuollainen fillareissa
käytetty on oikein järkevä valinta. Ei tarvita valoja...ei kilpiä-
eikä lisävakuutuksia..eikä jarruja kärryssä.

Kunhan saat sen vetoknupin järkevästi laitettua-ettei irtoa-
tai kampea koko yhdistelmää kupeelleen.

Mutta ei kannata lennättää se kärri perässä...rauhallisesti vaan...

t. Markku

Helmikuu 13, 2020, 16:54:40 ip
Vastaus #39

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täältä pääsen pyöräteitä ja lopuksi vajaa kilsa rauhallista rantatietä, pyöräteiasä mopot sallittu. Joo hyvin saisin kiinni et ei siinä mitään, poliisitki tuntee kun ajan lippis päässä ku on vapautus kypärästä.

Helmikuu 13, 2020, 16:57:07 ip
Vastaus #40

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Laita vaan kärry-ja ei kannata itse tehdä-tulee vaan vaivaa
ja ehkä vaarallinenkin.

En tosin tiedä,paljonko nuo valmiit maksavat?

t. Markku

Helmikuu 13, 2020, 17:27:26 ip
Vastaus #41

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla olis yksi valmis kirpparilta ostin ja kaksosille tehty niin penkit pois ja koirolle pehmonen matto, luulen kuhan tottuu niin silmät lupsahtaa kiinni kun rauhassa ajaa. Ainakin autossa nukahtaa paitsi rantaan kääntyessä herää, sehän on jipii mä pääsen juoksemaan ja uimaan vesillelaskupaikalta. No sehän ei ole sallittua mutta en mä niin pykälien mukaan elä, jos sakotetaan niin maksan sakot pois ja päästän uudestaan. Siinä on lähellä jäteveden puhdistamo ja ranta on maisemoitu semmosilla kumpareilla, se on epävirallinen koirapuisto. Oma tennispallo mukaan niin ei tule riitaa muiden koirien leluista.

Mutta nyt lipsuttiin aiheesta ja itseä kiinnostaa tämä diisselin hinnan nousun jälki seuraamukset, paljonko ruuan hinta nousee ku kumipyörillä ne kauppaan tulee. Minen usko nykyhallituksen mihinkään kompensointiin vähävaraisille eikä diisselien vuotuinen käyttövoima vero lopu, syön reinotossuni jos maksu kokonaan lopetetaan.

Helmikuu 15, 2020, 14:30:22 ip
Vastaus #42

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paljonkos siinä pienkone/alkylaattipensassa olikaan veroa? Ja kuka myöntää sitä maantieliikenteessä käyttäneensä?

Meinaat että mersun tehdas rikkoo lakia? Kyllä sitä saa tieliikenteessä käyttää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pienmoottoribensiini

Varovainen arvioni perustui kuulemaani väärään tietoon. onneksi en ihkavarmaksi väittänytkään.  Pienkonepensan vero oli viime vuonna 50.25 c/l  kun tavallisen oli 70.25. Ihan selvä käyttövoimaveron paikka?

Helmikuu 15, 2020, 15:10:04 ip
Vastaus #43

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hitto kun muistan ajan jolloin Vennamon poika sanoi etnäin kylmällä saa laittaa valopetroolia tankkiin, sehän oli halpaa ja sitten meni kannuihin ja hinta kolminkertaistui. Mulla mökillä valopetrooli lämmitin ja veneessä myös niin ei tarvinnu vebaston hurinaa kuunnella. Veneistä otettiin löpöllä ajaminen pois, tämän takia en usko poliitekkojen puheisiin yhtään. Ja oottakaa kun bensan hinta nousee saman verran, ei mene kauaa.