Kirjoittaja Aihe: Kusetus  (Luettu 6554 kertaa)

Helmikuu 28, 2020, 21:49:21 ip
Luettu 6554 kertaa

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ostin Ismo Mikkoselta Paapan koneen. Eipä ole konetta näkynyt,eikä ukko vastaa lähettämääni viestiin.Että näin.
Täytyy käydä pankissa kyselemässä,että mihin konttoriin rahat on menny,jotta voi ruveta selvitteleen missä mies majailee.

Helmikuu 29, 2020, 10:21:23 ap
Vastaus #1

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistäpäin koneen piti tulla?

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Helmikuu 29, 2020, 11:09:04 ap
Vastaus #2

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
En tullut kysyneeksi.Täytyy tosiaan pankista kysyä,että mihin hillot on menny.Äijä myi tunnuksella Yz88.

Helmikuu 29, 2020, 11:19:49 ap
Vastaus #3

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tee rikosilmoitus,et siitä mitään koskaan korvausta saa mutta ompa luultavasti lisänä huijarin petoslistaan.
Minä osteskelin joskus kirjaa ja huijari jota tosin vielä silloin en tiennyt tarjoutui myymään,kirjaahan ei koskaan tullut jolloin tein muistaakseni 15 €:n huijauksesta riksilmoituksen.Ilmoituksen teko onnistuu ihan netissä ja jälkeenpäin polliisi soitti ja kysyi jotain lisätietoja ja sanoi etten tuskin mitään korvauksia saa ja etten ole ainoa huijattu että tällaisia pieniä ja vähän isompia summia huijari on saanut useita.Pitkän ajan kuluttua tuli huijarin tuomiosta joku kirje jossa oli joku pikku tuomiokin muista häntä.Minun summani oli pieni mutta kyllä sekin pännii syystä varmaan että kuinka saa..nan tyhmä mäkin olin kun tollaseen menin.
Tekkarista tuli muutama päivä takaperin ohjelma näista rakkaus huijatuista niissä summat vähän isompia kun kirja tai paapan masiina huijauksissa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 29, 2020, 13:16:38 ip
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Suomalainen luottaa toiseen suomalaiseen, valitettavasti on paskoja joukossa.
Olen myynyt heljä pyörää Tsekkeihin valokuvien perusteella, rahat on tulleet tilille ennen noutoa.
Suomalaiseen luotetaan.

L&K.

Helmikuu 29, 2020, 13:23:30 ip
Vastaus #5

Akseli Zitting

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo minullekkin yritti huijari myydä jawa stellan moottoria torissa, kertoi ummet ja lammet moottorista. Kysyin kuvia siitä niin sanoi etsivänsä koneeltaan ja jos ei löydy niin käy mökillään ottamassa kuvia missä se  on, aika äkkiä tuli kuva kuitenkin ja sattui olemaan ensimmäinen googlen kuvahaun kuva ko värkistä jonkun muun myynti ilmoituksesta. Kaupanteko loppui siihen onneksi en ehtinyt maksaa sille mitään. Kannattaa ainakin kysyä aina kuvia ja tarkistaa ettei ole suoraan kuvahausta napattu, voihan ne silti myydä samaa tavaraa moneen kertaan.
"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Helmikuu 29, 2020, 13:48:00 ip
Vastaus #6

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Kyllähän tänä päivänä pitää katsoa ensin peiliin jos joku onnistuu kusemaan linssiin.Itse olen pitänyt poikkeuksetta sääntönä että "preepaid"-liittymien omistajien kanssa en kauppoja tee.Tosin olen kyllä yhden "kaupan" myyjänä tehnyt että rahoja ei ole näkynyt,tiedä sitten olettiko tämä henkilö että vanhojen pyörien osat ovatte ilmaisia..noh pitäköön tunkkinsa.."puukkoa tulen vääntämään haavassa" aina kun siihen tilaisuus..Ja sinne osoitteeseen en joulu-terveisiä laita..

Helmikuu 29, 2020, 14:47:35 ip
Vastaus #7

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Niin Torissahan tämäkin tapahtui,eikä suinkaan täällä. Olen ostanut ja myynyt paljon siellä ja tämä on
eka kerta,kun tällaista tapahtuu. Täytyy ruveta tarkemmaksi,kun kauppaa tekee.

Helmikuu 29, 2020, 14:59:00 ip
Vastaus #8

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Ihminen on luottavainen muita kohtaan. Miksi muuten vanha lihava nainen uskoo että komea amerikkalainen merijalkaväen upseeri on häneen rakastunut tai toinen jalka haudassa jo oleva vanha ukko että kaunis nuori thai tyttö on palavasti ihastunut häneen. Eikä niitä puoli-ilmaisia osia, mopoja ja autoja yleensä koskaan saa vaikka ne olis jo valmiiksi maksettu. Ne lainatut rahat korkoineenkin jää yleensä niiltä nigerialaisilta prinsseiltäkin saamati.

Näissä kotimaisissa sankareissa on se hyvä puoli että ne saadaan yleensä selville. Ei niiltä mitään korvauksia tietysti saa ja jos käyt paikan päällä ja näytät käytännössä koijarille nivelmanipulaatiotekniikoita eli kuinka saadaan niin valtava kipu niveleen/niveliin ennen kuin ne räjähtävät luunsiruiksi niin siitäkin joutuu vissiin hankaluuksiin.

Helmikuu 29, 2020, 17:55:20 ip
Vastaus #9

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja huijarimyyjän tunnistaa siitä, että ei lähetä postiennakolla. Näin on minulle fiksut ostajaehdokkaat sanoneet, kun olen myydessäni halunnut ihan etukäteen rahat tilille. Olen sitten myynyt samat kamat tyhmemmille.

Helmikuu 29, 2020, 18:03:10 ip
Vastaus #10

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen pitänyt poikkeuksetta sääntönä että "preepaid"-liittymien omistajien kanssa en kauppoja tee.

Toisessa elämässä, kun firman puhelin oli ainoa puhelin, niin oli lähes pakko pitää kauppapuhelimena prepaid, koska halusin rauhottaa työpuhelimen kaupanteosta.
Joten aina se prepaid ei tarkoita sit', että pllaan huonoilla jäljillä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 29, 2020, 19:06:50 ip
Vastaus #11

Mikko Kortelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Mua kusetti yks Kaavilainen jätkä 3v sitte yhestä Romet mopedista joka päivä oli se hinta eri ja sitte kun meinasin että lähen emännän kanssa sen hakemaan niin laitto viestii ettei ny käy ei ole kotonaan ja si pari muuta oli melkein langennut nii selvis sekin että naapurinsa mopedia yritti myydä välil 300e ja välil 50e jne ja yks lievä huijjari oli jolta ostin mopedin koneita nii 1.5v meni ennen ku sain ne moottorit itelle nii oli vähä ollut si muita syitä miks ei ollut kerin laittaa. mut se asia jääköön toiseen arvoon sitten
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Helmikuu 29, 2020, 19:09:24 ip
Vastaus #12

Akseli Zitting

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En minäkään lähettele postiennakolla, tulee vaan kuluja jonkun vähäpätösen osan takia jos ostaja jättääkin lunastamatta ja haluaako ostajakaan maksaa oliko se 5,90 ylimääräistä postiennakosta jonkun halvemman jutun takia. Eikä se sitä huijausmahdollisuutta mihinkään poista kun sitä pakettia ei yleensä saa avata ennen maksamista, voi siellä silti olla vaikka kiviä.
"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Helmikuu 29, 2020, 21:30:34 ip
Vastaus #13

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
En minäkään lähettele postiennakolla, tulee vaan kuluja jonkun vähäpätösen osan takia jos ostaja jättääkin lunastamatta ja haluaako ostajakaan maksaa oliko se 5,90 ylimääräistä postiennakosta jonkun halvemman jutun takia. Eikä se sitä huijausmahdollisuutta mihinkään poista kun sitä pakettia ei yleensä saa avata ennen maksamista, voi siellä silti olla vaikka kiviä.

nykyään voi vaatia myyjältä että antaa luvan avata paketin ennen maksua,myyjän vaan pitää kertoa se siellä mistä sen paketin lähettää.näin ainakin matkah...

Maaliskuu 01, 2020, 08:32:12 ap
Vastaus #14

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paljon teen kauppaa, mutta en lähetä mitään enään postiennakolla. On tullut näillä ("minähän se kyllä maksan aina ostokseni kyllä") paketit takaisin, koska ei ole lunastanut niitä. Sitten joutuu itse maksamaan 2 kertaa postimaksut sekä vielä lunastusmaksun. Ei se ole mukavaa maksaa 5-10 euron ostoksesta  melkein 17 euroa kuluja !!! Kyllä tori on sellainen paikka, josta ostan itse harvemmin tavaraa, koska siellä ei tiedä myyjästä mitään tietoa (ei puhelinnumeroa, jos se on, niin prepaid (kuka?, nimi on joku ÖÖ/12, torin kautta viestitys, ei tietoa kuka...). Kyllä torin pitäisi muuttaa tapaansa kuten huuto.net, jossa tietää kyllä, kenen kanssa siellä tekee kauppaa (tosin sielläkin on noita huijareita).