Kirjoittaja Aihe: Kusetus  (Luettu 8470 kertaa)

Maaliskuu 01, 2020, 12:21:36 ip
Vastaus #15

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Jos rehellistä kauppaa tehdään niin myyjä voi melko varmaankin antaa Torissakin antaa oman puhelin numeronsa tietoon ostajalle viestittelyssä !!

Maaliskuu 01, 2020, 14:00:47 ip
Vastaus #16

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen oppinut jo tämän,,,,jos myyjän osoitetta ei ole  ja puhelin no. salainen ,,,niin  se on siinä. En tilaa tällaiselta etukäteen maksettuna ,vain Posiennakolla jos joku tuttu asuu lähi etäisyydellä niin noudetaan tavarat !!!
Jos vastaanottaja ei lunasta tavaraa, se lähetetään takaisin ja kaikki kulut tulee myyjälle.
Siksi varmaan postiennakko on vähemmän käytetty yksityiskaupoissa.

Maaliskuu 01, 2020, 15:18:16 ip
Vastaus #17

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markun viestiin myönteinen kommentti.
Olen luullut ,että se on vain nuorison käyttäytymistä , että ei haluta/ kautta uskalleta puhua ihmisten kanssa. Niin monesti vain viestitellään , kun tosiaan yhdellä puh.soitolla asiat selviäisivät ( yleensä).Monelle jolle olen vastannut viestiin , että soita: vastaus ,en soita.
Sattaahan nykypäivänä olla myös aikuisten käyttäytymistä.
Olenkin myynti-ilmoituksiini laittanut : YHTEYDENOTOT VAIN PUHELINSOITOLLA. Tekstiviestit ovatkin liki loppuneet.
Kyllähän ilmoituksessa kun on Nimi,puh.numero ja paikkakunta , antaa tiettyä luotettavuutta.

Maaliskuu 01, 2020, 15:29:56 ip
Vastaus #18

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
On käynyt useammankin kerran näin: Puhelin soi, soittaja haluaa ostaa , tinkii hintaa, teemme kaupat sitten tingittyyn hintaan.. Hyvä. Kotona katon sähköpostit ja sielläpä joku kysyy koska voi hakea pyyntihinnalla kamat.  Ketä harmittaa?
Sitäkö varten, joissain ilmoituksissa lukee: "soittaja on voittaja!"

Maaliskuu 01, 2020, 18:35:05 ip
Vastaus #19

Olavi Toppinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Torissa tullut myytyä jonkun verran mopon sekä auton osaa aina ilmoitus omalla nimellä. Numerotiedustelusta löytyy nimi ja osoite sekä numero. Tahtoo vain nykyään olla että saa niitä tekstiviesti kavereita. Kaupat syntyy yleensä soittajan kanssa ja puhelimessa raataillaan monesti pitkään. Kannattaa unohtaa torilla nämä nimimerkillä myyjät ja jos ei vastaa vielä puhelimeen tai soita takaisin eikä numerotiedustelusta löydy nimeä, on melko varmasti koijari. Tämä kyseinen myyjä on jäänyt jostain mullekin mieleen.

Maaliskuu 01, 2020, 20:00:08 ip
Vastaus #20

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On käynyt useammankin kerran näin: Puhelin soi, soittaja haluaa ostaa , tinkii hintaa, teemme kaupat sitten tingittyyn hintaan.. Hyvä. Kotona katon sähköpostit ja sielläpä joku kysyy koska voi hakea pyyntihinnalla kamat.  Ketä harmittaa?
Sitäkö varten, joissain ilmoituksissa lukee: "soittaja on voittaja!"

Tein joskus vuosia sitten tekstiviestillä kaupat hinnalla jota Kokkolalainen myyjä pyysi.
Lupasin parin päivän päästä työreissulla hakea hyvin tarpeeseen tulevat kamat.
Soitin hakupäivänä sopiakseni treffejä, niin myyjä pokkana kertoi myyneensä kamppeet toiselle, kun lupasi enemmän.
Pikkuisen vitutti ja taisin jotakin kommenttia antaa puhelimeenkin.

Maaliskuu 01, 2020, 20:42:52 ip
Vastaus #21

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Normaalia tuollainen kaupanteko torissa. Olen muutaman kerran myöskin mennyt hakemaan luvattua ostoani turhaan, mutta kohde on myyty jo, eikä myyjä ilmoittanut asiasta minulle mitään.

Maaliskuu 02, 2020, 10:47:39 ap
Vastaus #22

Saku Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin Ismo Mikkoselta Paapan koneen. Eipä ole konetta näkynyt,eikä ukko vastaa lähettämääni viestiin.Että näin.
Täytyy käydä pankissa kyselemässä,että mihin konttoriin rahat on menny,jotta voi ruveta selvitteleen missä mies majailee.

Katohan,täällä on kohtalo tovereita. Mulle kävi samanlailla kun "ostin" tältä samalta veijarilta PVn moottorin. Torissa myi nimimerkillä Zip100  ei vastaa mitään viesteihin mitä olen lähettänyt. Sastamalassa taitaa vaikuttaa. Parikymppine kaveri.  Rikosilmoitusta alkaa tekemään tässä.

Maaliskuu 02, 2020, 19:35:34 ip
Vastaus #23

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin Ismo Mikkoselta Paapan koneen. Eipä ole konetta näkynyt,eikä ukko vastaa lähettämääni viestiin.Että näin.
Täytyy käydä pankissa kyselemässä,että mihin konttoriin rahat on menny,jotta voi ruveta selvitteleen missä mies majailee.

Katohan,täällä on kohtalo tovereita. Mulle kävi samanlailla kun "ostin" tältä samalta veijarilta PVn moottorin. Torissa myi nimimerkillä Zip100  ei vastaa mitään viesteihin mitä olen lähettänyt. Sastamalassa taitaa vaikuttaa. Parikymppine kaveri.  Rikosilmoitusta alkaa tekemään tässä.

Joo täällä myös odotellaan tuon kaverin myymää konetta, petrin kanssa tässä viestitelty ja hyvinkään konttoriin rahat olis menny ja nyt myi tunnuksella I-n90. Ismo Mikkonen oli nimi ja tuolla nimellä löytyy profiili facebookista ja kuvien perusteella vois olla sama kaveri johon tuo tunnuksen numero 90 vois iän perusteella sopia.
Torin asiakaspalveluun on oltu yhteydessä jos vaikka selviäis tarkempi osoite niin vois käydä "kahvilla".
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 02, 2020, 22:01:06 ip
Vastaus #24

Saku Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joo täällä myös odotellaan tuon kaverin myymää konetta, petrin kanssa tässä viestitelty ja hyvinkään konttoriin rahat olis menny ja nyt myi tunnuksella I-n90. Ismo Mikkonen oli nimi ja tuolla nimellä löytyy profiili facebookista ja kuvien perusteella vois olla sama kaveri johon tuo tunnuksen numero 90 vois iän perusteella sopia.
Torin asiakaspalveluun on oltu yhteydessä jos vaikka selviäis tarkempi osoite niin vois käydä "kahvilla".

Ai Hyvinkään konttoriin..?! Nonniin, tässä vähän kuulostellu niin tää sälli asuis taas Hyvinkäällä...  tässähän ollaan sit saman kylän poikii... sitähän vois lähtee mukaan kaffetteleen.. 🤨😉

Maaliskuu 04, 2020, 16:19:48 ip
Vastaus #25

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitäis kaivaa nimellä osoitetiedot onko sastamalassa vai hyvinkäällä, pirkanmaalle olis ajoa loppukuusta niin vois poiketa paluumatkalla "kahville".
Torin asiakaspalveluun oltu yhteydessä ja tutkivat asiaa, eivät saa luovuttaa henkilötietoja, harmi......:)

Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 05, 2020, 19:18:09 ip
Vastaus #26

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rikosilmoitus tehty ja muutamalle muulle foorumille laitoin tietoa että tällainen tyyppi kaupittelee tavaraa ja löytyi heti tietoa että myös esim kalastustarvikkeita on kaupitellut ja tyypistä on jo rikostutkinta käynnissä.

Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 05, 2020, 20:12:37 ip
Vastaus #27

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä homma.Hienoa,että on tutkinnassa.Toivottavasti jätkä saa mitä tilaa :)

Maaliskuu 06, 2020, 06:52:58 ap
Vastaus #28

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En suosi väkivaltaa mutta jossain tapauksessa vanha korpilaki auttaisi asiaa niin kuin ennen kotipuolessa yksi kalaverkkovaras sai kokea.
Ihmisiltä hävisi pyytöjä ja kylän miehet järjesti väijyn yhdelle verkkokopille syyspimeällä. Rosvo sai selkäänsä ja ui vielä vaatepäällä Pielisessä
Oli kuulemma arkiintunut aika paljon.

L&K

Maaliskuu 06, 2020, 12:02:50 ip
Vastaus #29

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Ollaanko me nyt todistamassa ihan palstaveljien sisäistä kusetusta ?   :o

Joo kyllä. Muutamakin arkipäivä on mennyt eikä noutajaa ole kuulunut ei näkynyt yhteydenottoyrityksistäni (yv) huolimatta joten mitä luultavimmin otan tänään puhelun jonon seuraavalle.

Luultavasti pikapuolin on joukko Atemi-miehiä ovella Hyvinkäässä ja siinä ei sitte hyvät heilu.  >:(

Armoa pyydän, minulla on kieroutunut huumorintaju.  :(