Kirjoittaja Aihe: Kusetus  (Luettu 8469 kertaa)

Maaliskuu 06, 2020, 13:10:11 ip
Vastaus #30

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hätähousuja. Kyllä minä olen tottunut kuukauden yleensä odottamaan heti-noutajiakin. Eikä edes olleet hämäläisiä. Sitten yleensä kun vähänkin pienempää myyn, niin sama hinta postitettua ja ” heti-noudettuna”

Maaliskuu 06, 2020, 16:09:04 ip
Vastaus #31

Saku Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ollaanko me nyt todistamassa ihan palstaveljien sisäistä kusetusta ?   :o

Joo kyllä. Muutamakin arkipäivä on mennyt eikä noutajaa ole kuulunut ei näkynyt yhteydenottoyrityksistäni (yv) huolimatta joten mitä luultavimmin otan tänään puhelun jonon seuraavalle.

Luultavasti pikapuolin on joukko Atemi-miehiä ovella Hyvinkäässä ja siinä ei sitte hyvät heilu.  >:(

Armoa pyydän, minulla on kieroutunut huumorintaju.  :(
Ei kannata tulla Hyvinkäälle.  Tää Mikkonen asuu Sastamalassa.

Maaliskuu 06, 2020, 16:11:11 ip
Vastaus #32

Saku Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hätähousuja. Kyllä minä olen tottunut kuukauden yleensä odottamaan heti-noutajiakin. Eikä edes olleet hämäläisiä. Sitten yleensä kun vähänkin pienempää myyn, niin sama hinta postitettua ja ” heti-noudettuna”
Ei tässä mitään hätähousuja olla  Sä oot varmaan ollu yhteyksissä ton kuukauden ajan myyjään? Vähä eriasia ku tämä.
No mutta jeesustelijoita löytyy aina.

Maaliskuu 06, 2020, 18:41:14 ip
Vastaus #33

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joo kyllä. Muutamakin arkipäivä on mennyt eikä noutajaa ole kuulunut ei näkynyt yhteydenottoyrityksistäni (yv) huolimatta joten mitä luultavimmin otan tänään puhelun jonon seuraavalle.

Luultavasti pikapuolin on joukko Atemi-miehiä ovella Hyvinkäässä ja siinä ei sitte hyvät heilu.  >:(

Anteexia gamalasti, mää varotin kyllä huonosta huumorista.

Tämä oli hyväntahtoinen ja veljellinen heitto Tatun ja Anteron kaupankäynnistä.

Maaliskuu 07, 2020, 11:02:18 ap
Vastaus #34

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??

Anteexia gamalasti, mää varotin kyllä huonosta huumorista.

Tämä oli hyväntahtoinen ja veljellinen heitto Tatun ja Anteron kaupankäynnistä.

Ei tässä muuta kuin aikataulu-ongelma sanon mä...(case is closed minun osaltani)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2020, 11:06:09 ap kirjoittanut Taito Nuutinen »

Maaliskuu 07, 2020, 12:04:41 ip
Vastaus #35

Antero Viitala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo kyllä. Ei ollut kyse kusetuksesta. Ei kummankaan taholta. Aikataulut eivät nyt vain sopineet. Näin se joskus menee.
Sitä voi kulukaas tervekin mies aivan hyvin sairastua...

Maaliskuu 07, 2020, 13:29:28 ip
Vastaus #36

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tässä mitään hätähousuja olla  Sä oot varmaan ollu yhteyksissä ton kuukauden ajan myyjään? Vähä eriasia ku tämä.
No mutta jeesustelijoita löytyy aina.
Tuo minun jeesusteluni oli tarkoitettu Anterolle, pyydän anteeksi kaikilta.
Mutta en kyllä ole päivittäin soitellut näille mun heti-noutajille, se on ostajan asia soitella ja hakea.

Maaliskuu 08, 2020, 15:49:38 ip
Vastaus #37

Olavi Toppinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan koijari torilla taas mopoja myytävänä osastolla. Kaupittelee ja ostelee Suzuki pvn osia nimimerkillä Papukaija ei puh nro. Kysyin viestillä voitko lähettää Suzukin moottorin postiennakolla ja että voisin tarkistaa tavaran ennen kuin maksan. Mainitsin vielä että torilla on liikkellä koijareita. Vastasi viestiin että vähän pölyinen.

Maaliskuu 08, 2020, 17:20:03 ip
Vastaus #38

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla nimimerkillä muitakin myynti / ostokohteita joissa nimimerkki sami. Kokeile ostaa ja jos tilille rahaa haluaa niin nimi ja tilinumero tulee viestissä jos on sama myyjä.
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 08, 2020, 19:08:34 ip
Vastaus #39

Ari Lousti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Petollisesta kauppiaasta kannattaa aina tehdä rikosilmoitus. Poliisille kannattaa antaa tiedot myös toisista saman kauppiaan petoksista, koska ammattimaiset petolliset kauppiaat pääsevät nopeammin tutkintaan. Poliisilla on hyvät mahdollisuudet saada pankilta tiliotetiedot, josta tutkintaa suorittava poliisi näkee heti tilin käyttötarkoituksen. Viranomaisella on mahdollisuus pyytää kuolettamaan tilinkäyttövälineet, siis pankkikortin ja nettitunnukset. Tilin käyttö petolliseen tarkoitukseen loppuu heti, kun tililtä ei voi nostaa rahoja käymättä pankin tiskillä. Kusettaja ei asioi pankin tiskillä.

Uuden tilin avaamiseen pankki nykyisin vaatii aikaisempaa paremmat perusteet.

Ari

Maaliskuu 09, 2020, 00:44:21 ap
Vastaus #40

Mikko Kortelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Mie ku olen heti yli puolen vuoden ajan yheltä sälliltä kysellyt yhistä mopedi aihioista Joensuun suunnalta ei oo vastana torin viesteihin ja aluksi sovittiin et vaihto kauppa tehään et polkupyöriä hakee miult ja tuopi mopedi projut miulle nii eipä oo mitään kuulluna mitään onneksi täs ei ole kusetuksi tullut tai rahoja menettänä mutta sitten asiasta toiseen toi Ismo Mikkonen joskus miult yritti ostaa jotain mopedin osia niin hinta oli hänestä liian korkea ja alko mua haukkuu huijari jobbariksi jne sanoin sille että en si myy jos ei kerran maksua tule ei oo sen jälkeen ollut yhteyksissä.
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Maaliskuu 09, 2020, 11:16:07 ap
Vastaus #41

MarkkuT Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja huijarimyyjän tunnistaa siitä, että ei lähetä postiennakolla. Näin on minulle fiksut ostajaehdokkaat sanoneet, kun olen myydessäni halunnut ihan etukäteen rahat tilille. Olen sitten myynyt samat kamat tyhmemmille.

Ei todellakaan pidä paikkaansa.Huijariostajia on yhtä paljon kuin myyjiä.Ei missään nimessä kannata yleensä lähettää mitään postiennakolla.Paketti jää 50% tapauksissa hakematta ja itselle parin kolmenkympin tappiot postikuluissa

Maaliskuu 11, 2020, 15:45:30 ip
Vastaus #42

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaiken maailman ihmeostajia ja myyjiä tuntuu liikkuvan, kun näitä juttuja joutuu jatkuvasti lukemaan. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut, vaikka aika paljon kauppaa onkin tullut tehtyä (lähinnä ostettua osia). Ostajana olen pyrkinyt yleensä soittamaan ja hakemaan tavarat myyjältä, jos nyt jostain ihan pikkunippeleistä ei ole kyse. Sata kilsaa suuntaansa on tullut useasti ajettua jonkun osien takia, ja enemmänkin.

Jos myyn jotain, niin en varmasti lähetä itsekään postiennakolla. Jonkin verran tulee ajeltua ympäri Etelä-Suomea, niin olen jotain osia toimittanut itsekin perille asti kun olen sinne suunnalle ollut muutenkin menossa. Mut muuten perustyylillä, eli rahat tilille ja paketti matkaan. Olen koittanut aina kuvailla tavarat aika tarkkaan ja hinnoitella sopivasti, aina on kaupat tulleet nopeasti ja ostaja ollut tyytyväinen.

Toivottavasti tässä kohdassa kusetetut saisivat rahansa takaisin, tavalla tai toisella.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Maaliskuu 12, 2020, 16:45:02 ip
Vastaus #43

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Noniin.Kävin tekemässä rikosilmoituksen tästä jampasta. Eikös joku maininnut,että jamppa myy myös Sami nimellä..jämän toinen nimi on Sami..

Maaliskuu 26, 2020, 00:20:51 ap
Vastaus #44

petrirautio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmoinen info myyjille, että tänäkin päivänä pystyy suomessa siirtämään rahaa toisen tilitä omalle tilille ja tarvii tietää ainoastaan toisen henkilön nimi, osoite ja tilinumero. Ei muuta! En avaa tarkemmin ettei kovin laajalle leviä tieto miten se käytännössä tehdään.
Ja nuohan on esim huuto.net ilmoituksessa näkyvillä ostajalle, torissakin vaikka puhelinnumeron perusteella saa selville osoitteen vaikka myyjä antaisi vain tilinumeron ja nimen. Kannattaa myyjän laittaa puhelinnumero salaiseksi ja myynneille eri pankkitili kuin muut omat tilit.

Yks aamu oli tililtäni lähteny 400euroa ja saajan nimi outo, soitin heti pankkiin ja raha oli vielä pankkien välillä(eri pankki) ja ehdittiin pysäyttää. Tein toki rikosilmoituksen mutta ei poliisit korvaansa lotkauttanet kun en ollut ehtinyt rahoja vielä menettää, niin paljon on kuuulemma taloudellista vahinkoakin kärsineitä tutkintajonossa.
Jos olis ollu sama pankki olis rahat menny, poliisi sanoi että nämä petoksen tekijät päivystää pankkiautomaatilla ja nappaa rahat heti tililtä pois aamulla eikä niitä sen jälkeen saa takaisin kun huumeannos on jo ostettu.

Jos enemmälti kauppaa käy niin melko monenmoista viheltäjää ostajapuolellakin on.

Äskettäin yksi soitti vihaisena että ei ole pakettia saanut, palauta rahat heti. Torin kautta myin. Laitan aina lähettämäni paketin seurantakoodin talteen, katsoin ja paketti oli lunastettu monta päivää aikaisemmin, ilmoitin ostajalle ja ei kuulunut sen jälkeen mitään.

Postiennakko paketistä noin 70%-80% jätetään lunastamatta, ihmiset elää sen verran pikavippikierteissä tai muuten persaukisina.

Semmoinen hälläväliä tyyli ainakin Torissa päällimmäisenä. Huutiksessa palautesysteemi hiukan auttaa.
Jos nouto sovitaan noin puolesta ei ikinä kuulu mitään, tai tulee ihan eri aikaan kun sovittu.
Tai rahaa on mukana vähemmän kuin mitä hinta sovittu, tai ilmoitusta ei ole luettu ollenkaan ja tuote ei muka olekaan se mitä piti vaikka ilmoituksessa asia selvästi kerrottu.
yms..

Varmaan näissä mopokaupoissa on vanhempaa väkeä enempi joille käytöstavat ja rehellisyys jo lapsena opetettu, nuoremmalla polvella suurpiirteisempää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2020, 00:28:34 ap kirjoittanut petrirautio »