Kirjoittaja Aihe: Kusetus  (Luettu 6490 kertaa)

Maaliskuu 08, 2020, 17:20:03 ip
Vastaus #45

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla nimimerkillä muitakin myynti / ostokohteita joissa nimimerkki sami. Kokeile ostaa ja jos tilille rahaa haluaa niin nimi ja tilinumero tulee viestissä jos on sama myyjä.
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 08, 2020, 19:08:34 ip
Vastaus #46

Ari Lousti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Petollisesta kauppiaasta kannattaa aina tehdä rikosilmoitus. Poliisille kannattaa antaa tiedot myös toisista saman kauppiaan petoksista, koska ammattimaiset petolliset kauppiaat pääsevät nopeammin tutkintaan. Poliisilla on hyvät mahdollisuudet saada pankilta tiliotetiedot, josta tutkintaa suorittava poliisi näkee heti tilin käyttötarkoituksen. Viranomaisella on mahdollisuus pyytää kuolettamaan tilinkäyttövälineet, siis pankkikortin ja nettitunnukset. Tilin käyttö petolliseen tarkoitukseen loppuu heti, kun tililtä ei voi nostaa rahoja käymättä pankin tiskillä. Kusettaja ei asioi pankin tiskillä.

Uuden tilin avaamiseen pankki nykyisin vaatii aikaisempaa paremmat perusteet.

Ari

Maaliskuu 09, 2020, 00:44:21 ap
Vastaus #47

Mikko Kortelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Mie ku olen heti yli puolen vuoden ajan yheltä sälliltä kysellyt yhistä mopedi aihioista Joensuun suunnalta ei oo vastana torin viesteihin ja aluksi sovittiin et vaihto kauppa tehään et polkupyöriä hakee miult ja tuopi mopedi projut miulle nii eipä oo mitään kuulluna mitään onneksi täs ei ole kusetuksi tullut tai rahoja menettänä mutta sitten asiasta toiseen toi Ismo Mikkonen joskus miult yritti ostaa jotain mopedin osia niin hinta oli hänestä liian korkea ja alko mua haukkuu huijari jobbariksi jne sanoin sille että en si myy jos ei kerran maksua tule ei oo sen jälkeen ollut yhteyksissä.
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Maaliskuu 09, 2020, 11:16:07 ap
Vastaus #48

MarkkuT Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja huijarimyyjän tunnistaa siitä, että ei lähetä postiennakolla. Näin on minulle fiksut ostajaehdokkaat sanoneet, kun olen myydessäni halunnut ihan etukäteen rahat tilille. Olen sitten myynyt samat kamat tyhmemmille.

Ei todellakaan pidä paikkaansa.Huijariostajia on yhtä paljon kuin myyjiä.Ei missään nimessä kannata yleensä lähettää mitään postiennakolla.Paketti jää 50% tapauksissa hakematta ja itselle parin kolmenkympin tappiot postikuluissa

Maaliskuu 11, 2020, 15:45:30 ip
Vastaus #49

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaiken maailman ihmeostajia ja myyjiä tuntuu liikkuvan, kun näitä juttuja joutuu jatkuvasti lukemaan. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut, vaikka aika paljon kauppaa onkin tullut tehtyä (lähinnä ostettua osia). Ostajana olen pyrkinyt yleensä soittamaan ja hakemaan tavarat myyjältä, jos nyt jostain ihan pikkunippeleistä ei ole kyse. Sata kilsaa suuntaansa on tullut useasti ajettua jonkun osien takia, ja enemmänkin.

Jos myyn jotain, niin en varmasti lähetä itsekään postiennakolla. Jonkin verran tulee ajeltua ympäri Etelä-Suomea, niin olen jotain osia toimittanut itsekin perille asti kun olen sinne suunnalle ollut muutenkin menossa. Mut muuten perustyylillä, eli rahat tilille ja paketti matkaan. Olen koittanut aina kuvailla tavarat aika tarkkaan ja hinnoitella sopivasti, aina on kaupat tulleet nopeasti ja ostaja ollut tyytyväinen.

Toivottavasti tässä kohdassa kusetetut saisivat rahansa takaisin, tavalla tai toisella.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Maaliskuu 12, 2020, 16:45:02 ip
Vastaus #50

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noniin.Kävin tekemässä rikosilmoituksen tästä jampasta. Eikös joku maininnut,että jamppa myy myös Sami nimellä..jämän toinen nimi on Sami..

Maaliskuu 26, 2020, 00:20:51 ap
Vastaus #51

petrirautio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmoinen info myyjille, että tänäkin päivänä pystyy suomessa siirtämään rahaa toisen tilitä omalle tilille ja tarvii tietää ainoastaan toisen henkilön nimi, osoite ja tilinumero. Ei muuta! En avaa tarkemmin ettei kovin laajalle leviä tieto miten se käytännössä tehdään.
Ja nuohan on esim huuto.net ilmoituksessa näkyvillä ostajalle, torissakin vaikka puhelinnumeron perusteella saa selville osoitteen vaikka myyjä antaisi vain tilinumeron ja nimen. Kannattaa myyjän laittaa puhelinnumero salaiseksi ja myynneille eri pankkitili kuin muut omat tilit.

Yks aamu oli tililtäni lähteny 400euroa ja saajan nimi outo, soitin heti pankkiin ja raha oli vielä pankkien välillä(eri pankki) ja ehdittiin pysäyttää. Tein toki rikosilmoituksen mutta ei poliisit korvaansa lotkauttanet kun en ollut ehtinyt rahoja vielä menettää, niin paljon on kuuulemma taloudellista vahinkoakin kärsineitä tutkintajonossa.
Jos olis ollu sama pankki olis rahat menny, poliisi sanoi että nämä petoksen tekijät päivystää pankkiautomaatilla ja nappaa rahat heti tililtä pois aamulla eikä niitä sen jälkeen saa takaisin kun huumeannos on jo ostettu.

Jos enemmälti kauppaa käy niin melko monenmoista viheltäjää ostajapuolellakin on.

Äskettäin yksi soitti vihaisena että ei ole pakettia saanut, palauta rahat heti. Torin kautta myin. Laitan aina lähettämäni paketin seurantakoodin talteen, katsoin ja paketti oli lunastettu monta päivää aikaisemmin, ilmoitin ostajalle ja ei kuulunut sen jälkeen mitään.

Postiennakko paketistä noin 70%-80% jätetään lunastamatta, ihmiset elää sen verran pikavippikierteissä tai muuten persaukisina.

Semmoinen hälläväliä tyyli ainakin Torissa päällimmäisenä. Huutiksessa palautesysteemi hiukan auttaa.
Jos nouto sovitaan noin puolesta ei ikinä kuulu mitään, tai tulee ihan eri aikaan kun sovittu.
Tai rahaa on mukana vähemmän kuin mitä hinta sovittu, tai ilmoitusta ei ole luettu ollenkaan ja tuote ei muka olekaan se mitä piti vaikka ilmoituksessa asia selvästi kerrottu.
yms..

Varmaan näissä mopokaupoissa on vanhempaa väkeä enempi joille käytöstavat ja rehellisyys jo lapsena opetettu, nuoremmalla polvella suurpiirteisempää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2020, 00:28:34 ap kirjoittanut petrirautio »

Maaliskuu 26, 2020, 08:49:44 ap
Vastaus #52

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jos tämä on näin helppoa jota kovin epäilen olisi näitä "kääntöjä" todella paljon.Ainoa turvallinen tapa myyjän kannalta myydessään tavaraa on että ostaja laittaa rahan myyjän tilille jolloin myyjän on ilmoitettava tilinumeronsa ja sen jälkeen kun raha on tilillä vasta lähettää paketin.On muuten kätevä se OMAPOSTI systeemi seurata pakettien kulkua.Postiennakossa tapahtuu se mitä edellä kuvattiin,nouto kaikista varmin ainoa siinä on että ostaja näkee myyjän milijöön.
Jos tämä mitä Petri kertoilee on mahdollista niin pitää olla todella pätevä nörtti tai on saanut selville myyjän muitakin tilin käytössä tarvittavia tietoja.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Maaliskuu 26, 2020, 10:10:15 ap
Vastaus #53

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Elämä on vaarallista ja välillä kusetus osuu kohdalle jossain muodossa tai sitten taskuvaras iskee ulkomaan lomakohteessa vaan kyllähän lomsa lähtee huonolla tuurilla täällä kotimaassakin eikä käsilaukkua/kauppakassiakaan kannata enää jättää ostoskärryihin eikä luutaa ovenvartijaksi vaan kyllä se ihan lukkooon on laitettava maaseudullakin.
Tämmöistä se on rajat auki politiikka ja arki nykyaikana ,poliisit mahdollisimman vähiin sekä tervetuloa tänne missä maankolkassa lienetkin ei ainakaan avita turvallisuutta nyt eikä taatusti tulevaisuudessakaan mutta kansainvälisyyttähän täällä arvostetaan ja kaivataan,eikö vaan?

Nettikauppa on rahasampo, rahantekoa nykymuodossa kivijalkaliikkeiden sijaan joka lottovoitto myös rikollisille,huutelua pimeyteen,vastapuoli voi olla setä,täti tai sitä kolmatta sukupuolta(?) mutta voi olla olematonkin keksitty persoona eikä tälle oikein mitään voi muuta kuin olla ostamatta tai myymättä kuin kasvotusten livenä käteisellä.
Ulkomailta ostaminen tulee jumalattoman tyyriiksi jos tällätavoin toimii joka nippelin perään tai haluaa viedä myymänsä tavaran itse perille toisinpäin kääntäen....Jos varmuutta haluaa täytyy mennä rompetoreille,hakea itse myyjältä esim  torista niin näkee mitä ostaa eikä usko kuvaukseen+valokuviin tai kurvata voimakoneeseen tms jos mopojen osista puhutaan mutta sitten on tyydyttävä tarjontaan,hintatasoon ja ehkä odoteltava vuositolkulla tai loppuelämän harvinaisemman vehkeen kyseenollessa mahtaako kaivattu osa tulla ikinä tyrkylle kotimaassa.
Vielä varmempaa on olla ostamatta mistään mitään ennenkuin saa itse tutkia ja hypistellä tai luopua romujan kanssa vääntämisestä siirtyen uusiin ajoneuvoihin.

Kyllä minuakin on kusetettu netissä ,lomsakin on vohkittu ulkomailla ja tilattu tavara jäänyt saapumatta /ollut tyystin muuta kuin mitä sovittu mutta hengissä ollaan ja vitutuksen jälkeen elämä jatkunutkin otsasuonet pullistellen.
Muutaman euron menetystä ei kannata itkeä pitkään saati rikosilmoitella mun mielestä ja pikku takaiskut kestettävä välttämättömänä menoeränä joita vaan tahtoo tulla väistämättä kohdalle oli miten varovainen tahansa mikäli verkkokauppaa käy ja siihen suostuu.
Myyjän positiiviset palautteet,asiakkaiden tyytyväisyysprosentti Ebayssa ja kyllähän harvemmin firmatkaan huijailee kun tietävät miten siinä käy jos asiakas reklamoi luottokuntaa tai huonot palautteet tulee julkisesti näkyviin joten usein on oikeasti vaan sattunut möhlä lähetettäessä eli ns inhimmillinen virhe ja viime jouluna sattui niinkin että tupsahti paketti postiin Englannista josta en ollut tilannut mitään mutta olikin jonkun toisen samannimisen henkilön paketti(!) joka  lähetetty minulle kun hänen  paketissa oleva UK osoite ilmeisesti vanha ja kun uutta ei ollut niin päättelivät että minä voisin olla tuo kadonnut Mr Kokko ja niinpä hänen itselleen tai lapsilleen tilaama HeMan muovihirviö vietti joulunsa meillä kunnes lahjoitin SPR:lle.
Miksi paketissa ei voinut tuuripelissä olla vaikka tyyris rannekello,tuumaisia laatutyökaluja,kotihifiä .....He-Man muovinukke 54v miehelle :'(  mutta kuulemma nykyajan miehet pukeutuvat porukalla My little Pony roolihahmoiksi kuin leikkivät keskenään Star Wars leikkejä hiekkalaatikolla niistä kuvia naamakirjaansa napsien eivätkä todellakaan ruuvaa vanhoja romuja autotallissa mutta ajattelin itse pysyä näissä kalkkisjutuissa.

Yhä netistä tilaan takapotkuista huolimatta joten kait pääsääntöisesti oon tyytyväinen eikä oikeastaan muuta vaihtoehtoakaan jos mieluista tavaraa haluaa ja kohtuuhintaankin kohtuuajassa kotisohvalla istuen mutta riippuu tietty kunkin tarpeista,kohteesta ja nuukuudesta miten toimii sekä hyväksyttävä rahojen kohtalo jos tulee huti vaikkapa sopimaton osa tai liian huonokuntoinen käytetty tms kun kuvan tai myyjän kuvauksen mukaan tilaa koska se kuvakin voi olla vanha,huonolaatuinen tai vaan huvin vuoksi laitettu huijausmielessä.

Luottokortilla/PayPalilla tms maksettaessa tietty turva rahoillasi toiseen tyyliin kuin pankkitilitä maksaessa ulkomaille tai kotimaahan eikä liikoja tietoja itsestäsi kannata levitellä enää täälläkään esim sotua häävisti osoitetta+puhelinnumeroakaan mutta jokainen ratkaisee itse tämän miten vetäytyy kuoreensa ja uskaltaako enää mitään mutta ihan tältä uskomalta en niele että puhelinnumeron jos nimen+osoitteenkaan perusteella kenenkään pankkitillin pääsee käsiksi ellei kerrota miten ja enempi faktaa.

Toristakin tuore tapaus:ostin myyjältä mp osan Gt.hen joka kiinnosti ja sovittiin hinta postikuluineen joka alempi kuin  osan hinta+postikulut ilmoituksessa eli tingin .Sovittiin näin ja että maksan tilille+ lähettää tulemaan kun rahat näkyy.   Kuulostaako pahalta?  Noh,parin päivän päästä kaveri otti yhteyttä ja pahoitteli että tuote ei vastannut sitä mistä sovittiin ja onkin muistikuvaansa huonompi kun tutki tarkemmin pakkausvaiheessa.  Hän toki palauttaa rahat kunhan annan tilinumeroni..joo-o ..saas nähdä.
Noh,seuraavana päivänä tililtäni löyti palautettuna rahat sekä kymppi ylimääräistä pahoittelujen kera eli näinkin päin voi käydä ja myyjä lienee oikeasti ollut reilu,pahoillaan ja hyvittänyt mielipahaa kahvirahalla :)
« Viimeksi muokattu: eilen kello 14:16:12 kirjoittanut Petri J Kokko »

Maaliskuu 26, 2020, 11:12:51 ap
Vastaus #54

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä Sastamalan Mikkonen on poliisin mukaan tehnyt samanlaisen kusetusryppään jo parivuotta sitten jossain Porin seudulla.Sitten oli hiljaisempaa,kunnes nyt taas. Tämänkertaisesta saattaa tulla lyhyt kiinteä tuomio,joka todennäköisesti muutetaanyhdyskuntapalveluksi.Kukaan ei tule saamaan rahojaan takaisin.Tuskin kukaan mitään odottaakaan.Jamppa on parikymppinen.Töitä se ei ole tehnyt ikinä.

Maaliskuu 26, 2020, 15:32:37 ip
Vastaus #55

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Korpilaki on sellainen aikalailla parantava lääke.

L&K.

Maaliskuu 26, 2020, 15:40:31 ip
Vastaus #56

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmoinen info myyjille, että tänäkin päivänä pystyy suomessa siirtämään rahaa toisen tilitä omalle tilille ja tarvii tietää ainoastaan toisen henkilön nimi, osoite ja tilinumero. Ei muuta! En avaa tarkemmin ettei kovin laajalle leviä tieto miten se käytännössä tehdään.

Kerro nyt ihmeessä kuitenkin hieman mihin tommonen perustuu.
 Itse oon paljon Torin kautta myynyt ja aina ostaja tietää noi kriittiset tiedot.
 Onneks -vielä- kukaan ei o kusettanu rahoja tililtä viemällä.      Onko muilla vastaavia kokemuksia.

Vois kuvitella ettei nykypäivänä tileihin ihan helposti pääse käsiksi.

Maaliskuu 29, 2020, 20:31:47 ip
Vastaus #57

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun on kyllä tätä melko vaikea uskoa. Ihan siitäkin syystä, että jos rahan siirtäminen olisi niin helppoa pelkästään noilla tiedoilla, niin tästä varmasti ensinäkin varoteltaisiin jatkuvasti iltalehtien yms. lööpeissä sekä toisekseen tälläinen aukko pyrittäisiin nykymaailmassa tukkimaan mahdollisimman nopeasti.

Ettei tässä 400€ siirrossa olisi kuitenkin kyse ihan vaan perinteisestä kortin kopioinnista? Kortistahan ei tarvitse nimen lisäksi tietää kuin voimassaolopäivä ja pari numerosarjaa, niin sillä pystyy verkkokauppasiirron tekemään.

Maaliskuu 29, 2020, 21:04:34 ip
Vastaus #58

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Semmoinen info myyjille, että tänäkin päivänä pystyy suomessa siirtämään rahaa toisen tilitä omalle tilille ja tarvii tietää ainoastaan toisen henkilön nimi, osoite ja tilinumero. Ei muuta!
Nuutinen näki mahdollisesti ufon..

Kumpaa uskotte ennemmin?

eilen kello 06:47:21
Vastaus #59

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

**** Ufoon!*** :laugh:

t. Markku