Kirjoittaja Aihe: Kusetus  (Luettu 7951 kertaa)

Maaliskuu 01, 2020, 09:00:28 ap
Vastaus #15

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tehnyt paljon kauppaa Torin kautta, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Postiennakoista olen minäkin kieltäytynyt. Siinähän myyjä ei tee kauppaa, vaan siirtää tavaran omalla kustannuksellaan mahdollisen ostajan lähipostiin. Kalliissa tavarassa varmaan OK, mutta ei oikein sovi edullisen tavaran myyntiin. Myyjän nimi pitää myös löytyä yleisestä puhelinnumerohausta.

Maaliskuu 01, 2020, 09:01:53 ap
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Yks asia mikä on muuttunut nyt ihan muutaman vuoden aikana on että kun myy tavaraa niin ostajat eivät soita jos on jotain lisää kysyttävää tai ihan että ostan tuotteen kuinka toimitus niin vaan viestitellään useampaan kertaan kun yhdellä lyhyellä soitolla asiat järjestyisivät kerralla ja kun viestittää Torin kautta ei näe mitään ostajan tietoja.En yleensä myy mitään kalliimpaa mutta en myöskään lähetä postiennakolla edellä mainituksi tulleiden asioiden takia,ei onneksi kun vielä lähetin sattunut kertaakaan ettei olisi lunastettu.
Varmaan juuri tämän nimettömyyden takia on näitä että luvataan tulla hakemaan muttei sitten tullakkaan ja kun nimettömänä kysellään tuotteesta moneen kertaan ja yht äkkiä loppuu viestittely niin siinä jää miettimään että mikäs nyt tuli mutta tähänkin kauppatapaan jopa tottuu mutta on kaupankäynti muuttunut.
Tää nettiaika on kaiken lisäksi muuttanut kaupan syntymisen todennäköisyyttä niin että vain se halvin menee kaupaksi,esim. Torissa kun on useita ihan samanlaisia tuotteita ja kun ovat yleensä käytettyjä niin kunnnonkaan ei odoteta olevan just priimaa muttei paskaakaan niin miksi joku laittaa hinnaksi paljon korkeamman kuin mitä vastaava halvin maksaa,miksi ostaja valitsisi sen kalliin.
Autokaupassa just sama ilmiö,joku myyjä kai ajattelee että minä olen ajanut sen 400000 km ja pitänyt autoani paremmin kuin toi toinen niin voin pyytää korkeampaa hintaa ja jos hinta on paljon korkeampi kuin toisilla ei varmasti tule yhtään kyselyä.   
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Maaliskuu 01, 2020, 12:17:27 ip
Vastaus #17

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Olen oppinut jo tämän,,,,jos myyjän osoitetta ei ole  ja puhelin no. salainen ,,,niin  se on siinä. En tilaa tällaiselta etukäteen maksettuna ,vain Posiennakolla jos joku tuttu asuu lähi etäisyydellä niin noudetaan tavarat !!!

Maaliskuu 01, 2020, 12:21:36 ip
Vastaus #18

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Jos rehellistä kauppaa tehdään niin myyjä voi melko varmaankin antaa Torissakin antaa oman puhelin numeronsa tietoon ostajalle viestittelyssä !!

Maaliskuu 01, 2020, 13:47:54 ip
Vastaus #19

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Sillä puhelinnumerolla juurikin näkyvällä saa fonecta finderistä nimen ja osoitteen. Niillä sitten kuukkelista taas kaikenlaista tietoa esmes voi olla luottamustehtävistä ja tai asemasta yrityksessä jossa työskentelee tai omistaa sen kenties ja voi olla harrastuksista myös. Tietoa ja positiivista kun löytyy niin luottavaisemmin voi kauppa-aktissa olla.

Artikkelissa jossain aikoinaan mainittiin että jos ei ole sotsiaalisessa mediassa mukana jolloin tietoa ei löydy niin helposti niin on mahdollisesti epäilyttävä? No en ole ja monet rosmot on eli olenko vielä niitäkin epäilyttävämpi? Numero on yhteystietoineen kyllä finderissa ja joitain luottamustoimiakin löytyy plakkarista vaikka olen entinen autojoppari.

Maaliskuu 01, 2020, 14:00:47 ip
Vastaus #20

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen oppinut jo tämän,,,,jos myyjän osoitetta ei ole  ja puhelin no. salainen ,,,niin  se on siinä. En tilaa tällaiselta etukäteen maksettuna ,vain Posiennakolla jos joku tuttu asuu lähi etäisyydellä niin noudetaan tavarat !!!
Jos vastaanottaja ei lunasta tavaraa, se lähetetään takaisin ja kaikki kulut tulee myyjälle.
Siksi varmaan postiennakko on vähemmän käytetty yksityiskaupoissa.

Maaliskuu 01, 2020, 15:18:16 ip
Vastaus #21

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markun viestiin myönteinen kommentti.
Olen luullut ,että se on vain nuorison käyttäytymistä , että ei haluta/ kautta uskalleta puhua ihmisten kanssa. Niin monesti vain viestitellään , kun tosiaan yhdellä puh.soitolla asiat selviäisivät ( yleensä).Monelle jolle olen vastannut viestiin , että soita: vastaus ,en soita.
Sattaahan nykypäivänä olla myös aikuisten käyttäytymistä.
Olenkin myynti-ilmoituksiini laittanut : YHTEYDENOTOT VAIN PUHELINSOITOLLA. Tekstiviestit ovatkin liki loppuneet.
Kyllähän ilmoituksessa kun on Nimi,puh.numero ja paikkakunta , antaa tiettyä luotettavuutta.

Maaliskuu 01, 2020, 15:29:56 ip
Vastaus #22

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On käynyt useammankin kerran näin: Puhelin soi, soittaja haluaa ostaa , tinkii hintaa, teemme kaupat sitten tingittyyn hintaan.. Hyvä. Kotona katon sähköpostit ja sielläpä joku kysyy koska voi hakea pyyntihinnalla kamat.  Ketä harmittaa?
Sitäkö varten, joissain ilmoituksissa lukee: "soittaja on voittaja!"

Maaliskuu 01, 2020, 17:02:47 ip
Vastaus #23

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
On käynyt useammankin kerran näin: Puhelin soi, soittaja haluaa ostaa , tinkii hintaa, teemme kaupat sitten tingittyyn hintaan.. Hyvä. Kotona katon sähköpostit ja sielläpä joku kysyy koska voi hakea pyyntihinnalla kamat.  Ketä harmittaa?

Harvoin, jos milloinkaan tai edes silloinkaan, joku haluaa ostaa pyyntihinnalla yhtään mitään. Ellei joku ole mielenhäiriössä hinnoitellut liian alas tai ei ymmärrä tuotteen arvoa.

Urpon mainitsemassa tapauksessa punnitaan sitten että pitääkö miehen sana vai pyörtääkö puheensa myyjä. Silloin voi pyörtäjä venkoilija odotella hamekangasta vaikka karkauspäivä meni jo tai lennättimen vanhoja tolppakenkiä.

Soittaja on voittaja voi merkitä mitä vaan, mutta mieluiten itse neuvottelen suusanallisesti puhelimessa kun en ole etsimässä chattiseuraa.

Maaliskuu 01, 2020, 18:35:05 ip
Vastaus #24

Olavi Toppinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Torissa tullut myytyä jonkun verran mopon sekä auton osaa aina ilmoitus omalla nimellä. Numerotiedustelusta löytyy nimi ja osoite sekä numero. Tahtoo vain nykyään olla että saa niitä tekstiviesti kavereita. Kaupat syntyy yleensä soittajan kanssa ja puhelimessa raataillaan monesti pitkään. Kannattaa unohtaa torilla nämä nimimerkillä myyjät ja jos ei vastaa vielä puhelimeen tai soita takaisin eikä numerotiedustelusta löydy nimeä, on melko varmasti koijari. Tämä kyseinen myyjä on jäänyt jostain mullekin mieleen.

Maaliskuu 01, 2020, 19:43:19 ip
Vastaus #25

Akseli Zitting

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tuossa numeron laittamisessa julkiseksi ilmoitukseen se kääntöpuoli että teinipojat soittelee/viestittelee keskellä yötä ja ulkomaisiin numeroihin en edes vastaa, niissäkin on niin paljon niitä huijauksia ollut jos lie asiallisiakin ostajia. Viimeksi kai oli se että soitetaan lyhyt häly ja jos erehdyt soittamaan takaisin niin menee johonkin satelliittipuhelimeen x€  min, sitten oli niitä että jos menet sanomaan yes niin siihen vedoten myydään sitten jotain.  Niin joskus laitan vaan viestillä numeron että soita tuohon jos on oikea ostaja niin soittaa. Ja saattaahan se jossain tapauksessa olla ettei työn puolesta pysty vastaamaan tai soittamaan tiettynä aikana, silloin pitää sitten myyjänä laittaa se ilmoitukseen mihin aikaan voi tavoitella tai ostajana sopia viestillä mutta jos myyjä on ottanut jyrkän linjan että viesteihin ei vastata
"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Maaliskuu 01, 2020, 20:00:08 ip
Vastaus #26

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tein joskus vuosia sitten tekstiviestillä kaupat hinnalla jota Kokkolalainen myyjä pyysi.
Lupasin parin päivän päästä työreissulla hakea hyvin tarpeeseen tulevat kamat.
Soitin hakupäivänä sopiakseni treffejä, niin myyjä pokkana kertoi myyneensä kamppeet toiselle, kun lupasi enemmän.
Pikkuisen vitutti ja taisin jotakin kommenttia antaa puhelimeenkin.

Maaliskuu 01, 2020, 20:42:52 ip
Vastaus #27

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Normaalia tuollainen kaupanteko torissa. Olen muutaman kerran myöskin mennyt hakemaan luvattua ostoani turhaan, mutta kohde on myyty jo, eikä myyjä ilmoittanut asiasta minulle mitään.

Maaliskuu 02, 2020, 10:47:39 ap
Vastaus #28

Saku Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin Ismo Mikkoselta Paapan koneen. Eipä ole konetta näkynyt,eikä ukko vastaa lähettämääni viestiin.Että näin.
Täytyy käydä pankissa kyselemässä,että mihin konttoriin rahat on menny,jotta voi ruveta selvitteleen missä mies majailee.

Katohan,täällä on kohtalo tovereita. Mulle kävi samanlailla kun "ostin" tältä samalta veijarilta PVn moottorin. Torissa myi nimimerkillä Zip100  ei vastaa mitään viesteihin mitä olen lähettänyt. Sastamalassa taitaa vaikuttaa. Parikymppine kaveri.  Rikosilmoitusta alkaa tekemään tässä.

Maaliskuu 02, 2020, 19:35:34 ip
Vastaus #29

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin Ismo Mikkoselta Paapan koneen. Eipä ole konetta näkynyt,eikä ukko vastaa lähettämääni viestiin.Että näin.
Täytyy käydä pankissa kyselemässä,että mihin konttoriin rahat on menny,jotta voi ruveta selvitteleen missä mies majailee.

Katohan,täällä on kohtalo tovereita. Mulle kävi samanlailla kun "ostin" tältä samalta veijarilta PVn moottorin. Torissa myi nimimerkillä Zip100  ei vastaa mitään viesteihin mitä olen lähettänyt. Sastamalassa taitaa vaikuttaa. Parikymppine kaveri.  Rikosilmoitusta alkaa tekemään tässä.

Joo täällä myös odotellaan tuon kaverin myymää konetta, petrin kanssa tässä viestitelty ja hyvinkään konttoriin rahat olis menny ja nyt myi tunnuksella I-n90. Ismo Mikkonen oli nimi ja tuolla nimellä löytyy profiili facebookista ja kuvien perusteella vois olla sama kaveri johon tuo tunnuksen numero 90 vois iän perusteella sopia.
Torin asiakaspalveluun on oltu yhteydessä jos vaikka selviäis tarkempi osoite niin vois käydä "kahvilla".
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.