Kirjoittaja Aihe: Tunturia aqua kampiakseli  (Luettu 581 kertaa)

Maaliskuu 25, 2020, 19:54:36 ip
Luettu 581 kertaa

Kimmo Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Terve. Työn alla Tunturi tiger aqua. Projekti loppusuoralla mutta konetta läpi käydessä kampiakseli osoittautui ruosteen syömäksi kiertokangen alapäästä ja staattorin stefan puolelta. Onko kellää tietoa mistä löytäisi enää uusia kampiakseli kiertokanki paketteja? Tai vaihtoehtoisesti löytyykö ryhmäläisiltä hyvä kuntoista käytettyä myytäväksi?


Maaliskuu 26, 2020, 10:20:33 ap
Vastaus #1

Akseli Zitting

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 121
Onko tämä morini tiikerin kampura? Ei tunnu välystä, kytkinpuolen kierre vaatii vähän fiksausta.
Eikä se ruoste välttämättä haittaa jos ei ole pahasti stefan kohdalta syöpynyt niin kiertokangen vaihdolla varmaan toimii, tuolla toisessa ketjussa vinkattiin että am6 kanki ilmeisesti käy.
Ja ebaysta voi löytää uusia kampiakseleita, kalliita ovat yleensä. hakusanalla morini gsa crankshaft




« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2020, 10:23:24 ap kirjoittanut Akseli Zitting »
"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Maaliskuu 26, 2020, 12:30:41 ip
Vastaus #2

Kimmo Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Omassa kampiakselissa juuri staattorin puoleisen stefan kohdalla syvät urat. Sekä kiertokangen kohdalla sama juttu. Stefan kohdan voisi ehkä holkittaa tai ostaa suuremman stefan mutta kiertokangen kohdalla tekemätön paikka itselle. Miten pahasti on tuo sinun kytkimen puoleinen kierre on lytyssä?

Maaliskuu 26, 2020, 14:53:14 ip
Vastaus #3

Akseli Zitting

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 121
Koneistamot niitä kiertokankia vaihtaa pientä korvausta vastaan. Stefan kohdalta voisi uria koittaa tasoitella myös "kemiallisella metallilla". On tuohon joku tarjonnut vasaraa, levinnyt on ja pieni palakin näkyy puuttuvan, viilalla ja kierrepakalla pitäisi kyllä saada kuntoon.


"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Maaliskuu 26, 2020, 19:29:19 ip
Vastaus #4

Kimmo Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Kemiallista liuottimen kestävää metallia laitoin stefan kohtaan akselille mutta kiertokangen alla ei kestä. On aika rytyssä tuo akselin pää kuvan mukaan. Palailen asiaan jos ei parempaa mistään löydy.

Maaliskuu 27, 2020, 18:32:06 ip
Vastaus #5

Akseli Zitting

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 121
Kemiallista liuottimen kestävää metallia laitoin stefan kohtaan akselille mutta kiertokangen alla ei kestä. On aika rytyssä tuo akselin pää kuvan mukaan. Palailen asiaan jos ei parempaa mistään löydy.
En nyt ihan käsitä minne kiertokangen alle sitä meinasit laittaa, kiertokankihan vaihdetaan tappeineen laakereineen jos on väljä tai jumittaa. No kuten kerroin niin ebaysta löytyy nytkin pari uutta alkuperäistä ja jos kangen vaihdolla menee niin täällä aikaisemmin kerrottiin että minarelli am6 kanki käy kun katsoo oikean kokoisella ala laakerilla olevan

"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"