Kirjoittaja Aihe: Regulus-Ögland käyntihäiriö,tulppaa vaihtamalla matka jatkuu?  (Luettu 680 kertaa)

Kesäkuu 24, 2020, 18:24:43 ip
Luettu 680 kertaa

Martti Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Voisiko joku viisaampi neuvoa että mistä johtuu? Mopo lähtee hyvin käymään kulkee ja vetää ongelmitta,mutta kun n.20km on ajettu niin tapahtuu sellainen ilmiö kuin sammutin nappi olis pohjassa, eikä käyntiin millään ennen tulpan vaihtoa,tulpan kun vaihtaa niin taas menee normaalisti.Eikä tarvi uutta tulppaa vaan menee "jäähtyneelläkin tulpalla",sammuessa olen kipinän koittanut heti ja iskee hyvin,bensaa saa ja kaikki "pitäis" olla kunnossa.Tulppia olen kokeillut kaikenlaisia,mutta ei ole ollut apua,missä vika?

Kesäkuu 24, 2020, 19:08:22 ip
Vastaus #1

harri ojala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1327
mitä jos koittaisi suutinta pykälän suurentaa.

Kesäkuu 24, 2020, 20:33:27 ip
Vastaus #2

Martti Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9

Kesäkuu 24, 2020, 20:43:14 ip
Vastaus #3

ari kotka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 119
Olisko mahdollista että käyttämäsi tulpat ovat väärällä lämpöarvolla.Mitä tulppia käytät?Itselläni ollut mopoissani samanlaisia ongelmia, nyt käytössä Champion L86C tulpat, jotka toimineet moitteettomasti.Aiemmin käytin NGK tulppia vaan en enään.https://www.motonet.fi/fi/tuote/110502/MOPO-tulppa-CHAMPION-L86C-kpl

Kesäkuu 25, 2020, 07:01:41 ap
Vastaus #4

Martti Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Kaikennäköistä tulppaa on kokeiltu,platinum tulpalla ei lähde edes käymään.Champion L86 C oli mopossa ostaessani sen,nyt käyttänyt NGK tulppia kun muuta ei ole hyllyssä ollut,pitääpä hakee uusia Champion L 86 C tulppia.Kiitos vinkeistä.

Kesäkuu 26, 2020, 18:56:26 ip
Vastaus #5

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Selitämpä tässä oman kokemuksen tuosta samasta asiasta ,erona on vain se että minulla on tässä mopossa Stefan  virtavehkeet.    Noin 10 vuotta sitten ostin tuon Fram-Kingin ja se kulki noin 10 km ja sammui ja piti odotella 20-30 min- ja sitten sain sen ja meni taas ehkä 8-10 km ja sammui . Tuli mieleen kultainen sääntö muutella tulpan lämpöarvoja ja tuloksetta,vaihdoin sitten konkan ja tuloksetta,,lopuksi pirutuin ja vaihdoin viimeisen viholaisen ,,siis puolan ja sitten vika katosi lopullisesti,,   Sinulla on Boschin kamppeet siinä mutta se ei ole takuu siitä kuitenkaan ettei siinä vois olla samanlainen vitravika !!!!

Kesäkuu 26, 2020, 18:57:54 ip
Vastaus #6

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Oli tarkoitus kirjoittaa kuitenkin oikein,,,siis tarkoitin virtavikaa !!

Elokuu 09, 2020, 09:28:21 ap
Vastaus #7

Martti Suominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Tulipa kokeiltua tulppia ja suuttimia,mutta vika korjaantu vasta kun vaihdettiin puola,kärjet ja kondensaattori.On nämä sachsin koneet ihan maailmanlopun vehkeitä,kaksi tullut hankittua mutta ei ikinä kolmatta.

Elokuu 09, 2020, 10:33:25 ap
Vastaus #8

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9876
Osaahan nuo tosiaan joskus temppuillakin. :laugh:

Eihän nuo virtavehkeet silti edes juuri ero vaikkapa Tunturin vastaavista.

Mutta sitä olen pohtinut,että mitä lisäarvoa nuo membrajutut aikaansaavat
Sachsin koneen käynnille-vai eikö mitään?

Samalla tavallahan nuo mouruavat jos mouruavat. Tähänastiset kokemukset
ainakin läpättömistä koneista ovat oikeastaan myönteisiä-hyvinhän
nuo kulkevat.

Helkamassa on läppäpytty-eikä siitä nyt osaa vielä juuri mitään sanoa-
paitsi että meinasi eilen leikata koko kone...ja oikeastaan leikkasikin hiukan
kiinni-pensa pienkonepensaa ja se saakelin säätösuutinkin-joka tosin
reissun jälkeen vaihtui kiinteään suuttimeen,kun paketin sain,jossa sekin oli.

Nyt en ole koittanut,tuliko pytyssä jokin vauriokin-käy kumminkin eikä
edes ääni muuttunut.

Sitten nuo Erkkolan pytyt-onko niissä merkittävää eroa tavallisen moponkoneen
pyttyyn-paitsi se puhallinkopan ruuvin reikä? Tehoa kai Erkkolassa on hiukan enemmän-johtuuko
juuri pytystä ja männästä?

t. Markku

Elokuu 09, 2020, 10:43:33 ap
Vastaus #9

Jarmo Latva-Käyrä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 608
Merkkiä mainitsematta neljä puolavikaista minun kohdalleni osunut tälle kesää.
Pari kappaletta totaali sammujaa, ensin 10-15km, sen jälkeen muutaman km välein
aina kipinä hukassa kun kokeilee. Ihan sama vaihtaako tulpan vai odotteleeko hetken.
Toiset kaksi nykii vähän väliä mikäli yrittää ajaa kovempaa kun 40 km/h, sammuu ellei
hidasta kun nykiminen alkaa.
Ajaessa alle 40 km/h ei mitään oireita vaikka ajoin 150 km samalla istumalla.
Kahteen ensin mainittuun puolat ja konkat vaihdettu jonka jälkeen ei mitään ongelmaa.
Kahteen nykivään puolat vielä kaupassa, ehti lomat sulkea nettikaupat.
Solifer M-107 (M-55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Mikäli ajelet meilläpäin, käy tervehtimässä Rajatie 46 Seinäjoki, (Koyo logo päädyssä)
samalla voit päivittää laakeri ja stefa tarpeesi, luonnollisesti posliinimukista kaffetta kaupanpäälle. (sanot vaan että Jarmo lupas)