Kirjoittaja Aihe: Ardie B251 1952 - ei suostu käymään  (Luettu 2237 kertaa)

Kesäkuu 28, 2020, 17:42:41 ip
Luettu 2237 kertaa

Antti_Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Tervehdys,

Ardie kävi heikosti ja suodattimessa ruosteista bensaa => putsasin tankin, ultrapesin kaasuttimen ja kävin suuttimet läpi => ei käy enää ja omat keinot alkavat olla vähissä.

Pärähtää kun laittaa tulpan reiästä bensaa, kipinä on hyvä, kärjet OK, bensaa syötetty kaasariin myös tankin ohi ja kokeiltu myös uutta tarvike bingiä. Ei vain suostu käymään  :-[

Ennen kuin alan purkamaan (ja mahdollisesti rikkomaan) paikkoja niin löytyisikö tästä Mäntsälän ympäristöstä / Etelä-Suomen alueelta  ketään jolla olisi enemmän kokemusta noista vanhoista 2T vehkeistä ja voisi vilkaista (voin tuoda paikalle)?

T:Antti
puh: 040 851O21O
Heinkel Tourist & Vespa Sprint & Ardie B251 & Zündapp Bella

Kesäkuu 28, 2020, 19:15:47 ip
Vastaus #1

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 752
  • Kawasaki A 1 R
     Erkki Pietola  Hämeenlinna  monta Ardieta

Kesäkuu 29, 2020, 11:12:16 ap
Vastaus #2

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 271
"ultrapesin kaasuttimen"

Tyhjäkäyntisuutin ei tule puhtaaksi ultraäänipesurilla. Teroitettu tulitikku rassina on hyvä puhdistusväline.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Kesäkuu 29, 2020, 17:14:35 ip
Vastaus #3

Antti_Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Kiitos Erkki K, Erkki P:llä näyttää olevan hirmuinen määrä erilaisia pyöriä ja todellakin useampi Ardiekin...pirautan ja kysyn neuvoa.


Suuttimet kävin läpi kitaran kielillä eli pitäisi olla puhtaat.
Heinkel Tourist & Vespa Sprint & Ardie B251 & Zündapp Bella

Kesäkuu 30, 2020, 07:06:19 ap
Vastaus #4

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9623
Moro!

Onko tuo pyörä,Antti,käynyt sulla ollessasi aikaisemmin kunnolla?

Jos on-niin sitten ehkä kannattaa irrottaa ja putsata tankki ja irrottaa hana-
ettei sihti ole ihan ummessa? Ja se,että korkin kautta pääsee korvausilmaa tankkiin.

Onhan siihen voinut muutakin tulla-vanhat stefat falskaavat,kampikammio ei ole tiivis tms.

Onko puristukset hyvät? Onko puolan johto ja tulpanhattu kunnossa? Konkka/kärjet?

Eikös tuossa ole se perinteinen sakemannisytytys -eli ei magneetto-vaan puolasytytys. Onko
Noris vaiko Bosch? Puolakin voi olla finaalissa...Onko samankaltainen syttyvehe kuin kuvassa?

Falskaako kaasarin kiinnitys pyttyyn?

Onhan noita syitä,kun vanha kone päättää kiukutella....

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2020, 07:10:25 ap kirjoittanut markkukovasin »

Kesäkuu 30, 2020, 10:02:31 ap
Vastaus #5

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Lainaus
Pärähtää kun laittaa tulpan reiästä bensaa, kipinä on hyvä, kärjet OK


Elikkä ei saa bensaa. Katoppa vielä ne mahdolliset kanavat kaasarin rungossa.
Rassaa nekin auki ohukaisella kitaran kielellä.
Ne hapettumat eivät aukene ultrapesussa.
Mulla oli aikanaan Simsonissa sama ongelma pitkän seisonnan jälkeen.

Kesäkuu 30, 2020, 14:24:06 ip
Vastaus #6

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9623
Se tuossa kummattaa...että jos on kokeiltu ihan toisella
ja tehdasuudella carburattorilla-eikä silti ole toiminut?

t. markku

Kesäkuu 30, 2020, 16:48:03 ip
Vastaus #7

Toni Alaranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 138
"bensaa syötetty kaasariin myös tankin ohi" täyttyykö  kohokammio? itsellä oli ic:ssä kerran roska tankista päässyt kohon neulan päälle, aina kun neula vajosi roska tukki kanavan.

Kesäkuu 30, 2020, 17:59:35 ip
Vastaus #8

Antti_Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Ardie on on käyttöentisöity osakasasta osaajan käsissä mutta näköjään rikottu tällaisen uusavuttoman toimesta  :'(  Mopokin oli aikoinaan nelitahtinen ja nyt yritetään opetella 2t saloja...onneksi toi Vespa on pelannut kuin unelma.


Muutaman 100 metriä pääsin räntäsateessa ajelemaan vaihteet läpi käyden ja sitten alkoi hyytymään => veikkasin bensapulaa ja putsasin tankin & kaasarin. Vanhalla & uudella kaasuttimella saa hyvin tulvimaan muttei lähde käyntiin vaikka kuinka leikkisi kaasuttimilla. Polkiessa käyntiin tuntuu puristuksia. Tuohon on laitettu kärjetön latausrele ja uudet stefatkin laitettiin konetta kasattaessa.


Jotenkin minusta tuntuu ettei ole isosta ongelmasta kyse ja johtunee vain minun osaamattomuudesta => se joka on näiden kanssa aikasemminkin pelannut saa suht helposti pärräämään?







Heinkel Tourist & Vespa Sprint & Ardie B251 & Zündapp Bella

Kesäkuu 30, 2020, 20:25:42 ip
Vastaus #9

Toni Alaranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 138
No tuntuuko imua jos tukit kädellä kaasarin polkaistessa? muuten vois kampuran stefat tai pytyn ja lohkon välinen tiiviste vuotaa ilmaa eli ei saa bensaa. entä pysyykö tulppa kuivana polkiessa jos kaasari tulvii?

Kesäkuu 30, 2020, 21:01:45 ip
Vastaus #10

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 663
Aika ääriasentoon käännetty sytkä, ettei ole myöhäisellä ?

Kesäkuu 30, 2020, 22:45:15 ip
Vastaus #11

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1929
  • naavaparta
Jotenki kumma homma. Jos kerran hörähtää, niin sitten ei sa bensaa, oli sitten uusi tai vanha kaasari,
No jos kampiraudan stefat ovat lopua niin stten sieltä vikaa etsimään.. kyllä tommoisesta vika pitäis löytyä.
Jos ICstä kin.
ei ole huipputekniikkaa.
Mikä tuossa sitten vois olla erikoista.

Heinäkuu 01, 2020, 07:40:26 ap
Vastaus #12

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 940
Tosiaan ne uudet kampuran stefat... Onko kenties joku vahinko käynyt asennettaessa, tai peräti väärä koko...?
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Heinäkuu 01, 2020, 19:28:26 ip
Vastaus #13

Antti_Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Kiitos kaikille neuvoista...arvostan todella  :D  Yritin juuri kutitella käyntiin ja pärähti iloisesti ekasta polkaisusta pytyssä olevalla jäännösbensalla...muttei jäänyt käymään. Kaasuttimessa tuntuu suht kova imu polkaistessa ja tulppa on märkä eli saanee liikaa => vika sytytyksessä?
Heinkel Tourist & Vespa Sprint & Ardie B251 & Zündapp Bella

Heinäkuu 01, 2020, 20:24:52 ip
Vastaus #14

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 940
Mites sitten tulppa, oletko uutta tulppaa kokeillut?
Onko katkojan kärkiväli oikein?
Ja sitten myös sytytyksen ajoitus...
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)