Kirjoittaja Aihe: Solifer 10 Liikkumisen vaikeus  (Luettu 5489 kertaa)

Kesäkuu 17, 2020, 13:20:20 ip
Vastaus #90

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
pistä vaikka tuo 2mm männässä ennakkoa ja merkkaa se vauhtipyörään niin helpottuu säätäminen !!

Kesäkuu 17, 2020, 13:34:37 ip
Vastaus #91

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 466
Ja kun muisti palailee pätkittäin niin tuo takapotkukäynnistyshän on ihan nykytekniikkaa perämoottoreissa ha kelkoissa pakin totetuksena. Startti pyörittää oikeinpäin, cdi iskee isolla ennakolla kipunat ja säätää väärinpäinkäyntiennakolle sen jälkeen kun takapotku käynnisti väärinpäin. Näin olen jostain lukenut.


Kesäkuu 17, 2020, 13:49:44 ip
Vastaus #92

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
siinä tapauksessa se siirtyy yläkuolo kohdan yli  !!!

Kesäkuu 17, 2020, 14:46:39 ip
Vastaus #93

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 466
Niin tietysti. Ihan kuin Messerschmitissä, jos on tutumpi 3- pyörä.


Kesäkuu 17, 2020, 14:50:46 ip
Vastaus #94

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Mainitsit että on sitkeä poljettava käyntiin,,,,,eikö Hollantilaiset laittaneet siihen puolipuristinta, se helpottaa pirusti.... Ranskalaiset jotka on samalla periaatteela käynnistettäviä ,niissä  kaikissa on tuo kevennys,,,myös Sachsissakin !!!

Kesäkuu 17, 2020, 14:58:38 ip
Vastaus #95

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Noista  tulpista puheen ollen ,, minä välttelen tulppia mopoon joissa on resistanssi  ( R),,. Mopoissa ei ole ollenkaan sitä potkua virtasusteemissä kuin autossa  ja jos siellä vielä on vastuksella oleva tulppahattu tai hiili tulppakaapeli niin niitä tulee jo liian monta peräkkäin. Mopo mielestäni tarvitsee kaiken sytytys virtansa

Kesäkuu 17, 2020, 16:34:08 ip
Vastaus #96

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Nyt on magneetto opetettu. Eli koko vehjes irti ja risaan virtapohjaan kiinni ja verkkovirtaporakoneella pyöritti. Nyt lähtee mäkeen tuupatessa oikeinpäin käymään. Mutta käynti on huonoa. Tyhjänä ottaa kaikki kierrokset ja pyörii mut paino päällä joutuu kisuttamaan ja ylämäkeen hyytyy vallan. Kaasaria en nyt ehtinyt ottaan pöydälle mut villi veikkaukseni on että vähän alas laskemani Koho ainakin vaikuttaa. Uudet stefat tuossa on ja ei se kolmion mallinen läppäpakettikaan huonolta näyttänyt kun sen putsasin samalla kun kone oli irti. Uusi tulppa ei vaikuttanut mutta kaippa nuo kaikki loput virtavehkeetkin joutuu vaihtamaan kun ei vaan jaksa vääntää. Onko raadilla muita hyviä ehdotuksia

Kesäkuu 17, 2020, 16:35:54 ip
Vastaus #97

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Niin ja pytty on vissiinkin uusi kun hoonijäljet on näkyvissä ja männässä ei yhtään kulumaa ja uudet renkaat. Juuri muuta liikkuvaa tuossa ei olekkaan

Kesäkuu 17, 2020, 16:38:00 ip
Vastaus #98

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Mainitsit että on sitkeä poljettava käyntiin,,,,,eikö Hollantilaiset laittaneet siihen puolipuristinta, se helpottaa pirusti.... Ranskalaiset jotka on samalla periaatteela käynnistettäviä ,niissä  kaikissa on tuo kevennys,,,myös Sachsissakin !!!
On poljettava ja kun vauhtia riittävästi niin vedät kytkimestä jolloin moottori kytkeytyy päälle ja lähtee käymään. Kaksi kytkin levyä välilevyineen on tuossa paketissa ja jousi joka vapauttaa kytkimen kun kahvasta ei vedetä

Kesäkuu 17, 2020, 18:18:44 ip
Vastaus #99

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Panitko sytytys kentän kiinni juuri siihen stytys ennakko kohtaan 2mm ennen y.k..kohtaa . Ja kaasarissa kohon lasku vähentää pensaseosta moottorille,,,,ajattelin vielä miksi jouduit laskemaan kohoa ?        Minulla on sellainen kuva että sulla ei tarvitse enää sytytys osia vaihdella  enämpää, huonoon vetoon on muut syyt !!

Kesäkuu 23, 2020, 16:00:59 ip
Vastaus #100

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Noniin nyt voi muuttaa otsikonkin uuteen kun ei ole liikkumisesta enää kiinni. Tähän kulkineeseen on tällä päivämäärällä otettu vakuutus ja huomenna pitää käyttää konttorilla että saa kilven. Ja ajeltu pikkaisen on ilman kilpeäkin mutta joskoos ens viikolla lähtis töihin joku päivä kun kelitkin tuntuu olevan kohdillaan ;D ;D

Kesäkuu 29, 2020, 15:48:51 ip
Vastaus #101

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Tänään pääsee ajeleenkin Lauralla. Konttoriukko pörryytti nostalgiapäissään ympäri konttoriakin kun oli ensin muuten käynyt vekottimen läpitte :laugh: :laugh:

Heinäkuu 06, 2020, 20:49:34 ip
Vastaus #102

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Saas nähdä kuinka äijän tänään käy. Työkavereiden yllytyksestä "Lauralla" 25 kilsan matka töihin yövuoroon. Mäkistä ja mutkaista tietä näkymättömiin. Jos se tuon reissun kestää hajoamatta voi sanoa että mopoilukausi on virallisesti avattu. Oon kulmilla pikku lenkkiä heittänyt mutta nyt on kovempi stressitesti eessä. Ei maar. Kypärä kainaloon reppu selkään ja eväskauppaan

Elokuu 31, 2020, 09:44:41 ap
Vastaus #103

JaniSalminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Onkohan jossain vehkeessä vastaavat imuläpät kuin 10 soliferissa? Kun omassa tuntuu että ei oikein jaksa imeä bensaa sylinteriin asti käynnistäessä ja läpissä on pienet raot eli ei aivan tiiviit eikä vastaavia tunnu löytyvän mistään.

Syyskuu 01, 2020, 04:12:43 ap
Vastaus #104

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 53
Ite tilasin jenkeistä uuden. Löytyi ebaysta ihan sattumalta moottorin koodilla. Lisäksi vanhan purin eli ne niitit päältä laikkasin auki ja porasin reijät auki. Sit kierretapilla uudet kierteet ja finmopolta löytyi hiilikuituista läppäkamaa niin siitä hiomalla sai riittävän ohueksi että aukee. Pienistä kuusiokantapulteista laikkasin kannan niin ohueksi kun uskalsi että saa kiristettyä ja locktiten pikaliimaa viel sen "prikkalevyn" alle että varmasti pysyy kiinni. Tolla korjauksella ainakin tämä heräsi henkiin kun mopon vein talvisäilöön. Ja onhan se uus sitten hankittuna jos ei tuo kestä