Kirjoittaja Aihe: Jupiterin välitykset  (Luettu 812 kertaa)

Heinäkuu 17, 2020, 09:01:40 ap
Luettu 812 kertaa

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
Tuolla -61 jupikalla on niin menohaluja että 12 / 30 välityksillä matkanopeus on alkuperäisen mittarin mukaan aika moista huudattamista jo 40 lukemissa.


Eteen löytyis 13 piikkinen mutta taakse pitäis löytää 28 jostain, nykyinen 30 on tunturin ratas johon tein jupikan pulttijaon kun keskireikä oli sama 38.


Laite kiihtyy ihan hyvin, läppäpytty, 12mm kopiobing 58 suuttimella (kokeilin 62 mutta lähti todella laiskasti paikaltaan liikkeelle), tulppa on tummanruskea. Vehje pitää ryypyttää aika kun käynnistää, muuten ei starttaa vaikka olis ajon jälkeen vain puoli tuntia seissyt, kylmänä ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä.
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x4 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 17, 2020, 11:21:01 ap
Vastaus #1

jarkko heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 332
Noiden kiinabingien vitsaus on, että toidset saa toimimaan hyvin ja toisia ei taas millään.  Vika ei ole itse rungossa vaan usein neuloissa ja neulasuuttimissa.Nuo kannattaa vaihtaakkin aidoista bingeistä jos haluaa helpommalla päästä. 

Jos se käy tyhjäkäynnillä liian laihalla voi kokeilla hieman isompaa neulasuutinta.   50cc moottorissa noin 2,15-2,25 ja isommissa 2,10-2,15.Eli pienemmällä rikastus tulee ylös ja isomalla alas.

Heinäkuu 17, 2020, 17:36:14 ip
Vastaus #2

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
Ok, kokeillaan. En olis muuten kaasaria vaihtanut mutta alkuperäinen 8.5mm ilman tyhjäkäyntiruuvia eli säätö vaijerista joten hommasin uudemman rungon johon siirsin osat mutta siinä koho jumitteli joten ostin uuden koko kaasuttimen.

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x4 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 17, 2020, 21:44:17 ip
Vastaus #3

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1007
  • Osapuilleen kasassa....
Niin siinä taitaa tulla loppupeleissä se laatikon välitys suhde vastaan.
Ainakin silloin kun heittää ne "suola-aavikkovälitykset" kehiin, sillä toteamalla jotta padassa papu riittää.
Tällöin yleensä alkaa kaks - lovisessa kytkin luistamaan ja sitä tehen, ainakin 21" tuuman pyörillä mentäessä

Heinäkuu 18, 2020, 16:26:21 ip
Vastaus #4

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
Kummastuttaa vain tuo kulkupuoli kun on tottunut tuntureiden nuhaisuuteen, aiemmin tuossa oli 34 takaratas jonka tein tunturin rattaasta kun ei muuta ollut ja 12 / 34 välityksillä + alkuperäisellä 8.5mm kaasarilla kiihtyi aivan hitosti mutta jäi tietysti huutamaan kun välitykset loppui, nyt kakkosella ja noin puolella kaasulla menee mittarin mukaan sen 35-40 ja jos nostaa nopeutta niin tulee aika nopeasti välitykset taas vastaan.
Mutta näillä mennään, kokeilen vaihtaa kaasuttimeen nuo osat vanhasta jos sais tyhjäkäyntiä kylmänäkin ja startti helpottuis.



Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x4 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 18, 2020, 20:52:44 ip
Vastaus #5

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1007
  • Osapuilleen kasassa....
Eikös se tunturi kuitenkin sen kuuskyt kulje kun sen oikein laittaa.

Näin ainakin on minulle kerrottu saunanlauteilla. Meneehän se tietty vähän niin kuin sakkorajoille, tosin
jos oikein joku harrastaja sen laittaa niin eihän se toki silloin sitä ole.

Palaillaan joskus sit toiste siihen sassin kulkupuoleen jos tarvis. Muutoin pidettäkööt pelit alkuperäisinä.

Helpompi niitä on myydä ja kaupitella ...., muutoin helposti hyppää rantaruottalaisittaen yli

Heinäkuu 19, 2020, 12:06:09 ip
Vastaus #6

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
Joo sakkomallit on oma luku.
Noilla nykyvälityksillä mennään, kiire tuolla ajaessa ei saa olla. :)


Tätä ei myydä kun ei näistä nykypäivänä enää mitää saa vaikka se internetti toista väittääkin.

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x4 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.

Elokuu 31, 2020, 20:00:12 ip
Vastaus #7

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 596
En ole kaasuttimeen jaksanyt perehtyä mutta takaratas vaihtui 30 piikkiseen ja edessä sama 12 mutta 13 piikkinen olis hyllyllä.
Laite ottaa helposti omaan mittariin 40 ja enemmänkin mutta pellit alkaa resonoimaan tuossa vauhdissa, vähän siihen auttoi kun teetin muoviset väliholkit koneensuojapeltien ja rungon väliin.







Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x4 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50.
Jupiter 50 -61.