Kirjoittaja Aihe: Vapsa  (Luettu 489 kertaa)

Heinäkuu 29, 2020, 16:12:16 ip
Luettu 489 kertaa

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9872
No niin. Alkaa tämäkin olla pikkuista
vailla valmiina.

Pensahanan kun saan-kun se alkuperäinen ei vaan aukea tukoksestaan-niin sitten
koitetaan,miten hörähtää.

Tuo moottorihan oli se vanhaa NOS-varastoa ja täystehoinen Ranskanmalli-eli
taitaa olla puhdikkaampi kuin perinteiset Suomi-mopot.

Saas nyt nähdä. Mutta on tuo aika huimaa aikakauden muotoilua! Suorastaan
liki ruma-mutta silti kaunis!

t. Markku

Heinäkuu 29, 2020, 18:12:44 ip
Vastaus #1

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9872
On tuolle värkille varasuunnitelmakin: Jos ei ala toimia
kunnolla-mullahan on vararunkokin,jonka muutan
jollekin perinteellisemmälle koneelle-vaikka Sachs-myllylle.

Tai peräti jollekin KiinanMonkeyn nelitahtimyllylle.

Taitaa sopia melko pienin virityksin tuohon-mahdollisesti jopa
pulttiliitoksin ne kiinnityskikaleet. Poljinmallina
tuo kumminkin olisi maukas.No takanapahan menee kanssa
silloin uusiksi...

Vaan eipä mennä asioiden edelle sentään.

t. Markku

Heinäkuu 29, 2020, 18:25:36 ip
Vastaus #2

Eino Turunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 123
Komea pelihän tuo Vapsa on. Eikös tuokin ole -50-60-luvun taitteen "tisainia"? Mielestäni hyvinkin voi julistaa jonkinsorttisen "missikilpailun" tuon aikakauden mopedeista. Itse ilmoittaisin kisaan pari omaa kandidaattia, jotka olen hankkinut vaan sen takia, että ne ovat "rumankauniit" sarjaan sopivia. Muotokieli puhuttelee....ja kauneus/rumuus on kovin subjektiivinen käsitys... ;) . Molemmat ehdokkaat jo ikäneito sarjaa vm.-58. Jawa meikattuna...Cresentti orikinaali ilman meikkiä.....

Heinäkuu 29, 2020, 18:36:09 ip
Vastaus #3

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9872
Jo vain sopii laittaa rumia tai kauniita!

t. Markku

Elokuu 03, 2020, 14:14:29 ip
Vastaus #4

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9872
Tänään sitten oli Vapsan käynnistyshetki-hiukan polkemista ja lähtihän se tulille!

Kone tuntuu ihmeen puhdikkaalta ja veto kytkeytyy juohevasti-no miksei-
onhan kone ns. pakasta nykästy-ja alan uskoa,että saattaa siinä hiukan isommat
tehotkin olla kuin alunperin Suomimalleissa..

Sitten se lähti tulille oikeastikin,kun pensaletku oli löysä kaasarin puolen hylsyyn-ja tulta
alkoi näkyä. No hana kiinni ja puhaltelin sammuksiin-ja vaihdoin piikaisemman pensaletkun.

Täytyypä miettiä tuonkin jatkokäyttöä nyt. Sehän on ajoon valmis värkki!

t. Markku