Kirjoittaja Aihe: Kasariunelmia  (Luettu 16773 kertaa)

Syyskuu 06, 2020, 08:44:43 ap
Luettu 16773 kertaa

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Heipä Hei!


Kirjoittten tänne tarinaa kasariunelman eli vm. 1986 Rg 125 Gamman kunnostamisesta, osien hankkimisesta, pyörän historiaa ja kaikkea mitä tälläiseen projektointiin kuuluukaan.


Tavoitteena on palauttaa pyörä lähelle sitä mitä se on näyttänyt rullatessaan tehtaan tuotanlinjalta ulos





Tietysti kaikki pitää aloittaa pyörän purkamisella





Tästä voi aloittaa lukemattomien osien puhdistamisen, puhaltamisen ja maalausken











Syyskuu 06, 2020, 08:57:51 ap
Vastaus #1

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93




Runko, takahaarukka sekä lukuisat muut osat on tosiaan soodapuhallettu, pohjamaalattu hapolla ja sekä värjätty asianmukaisilla 2k-sävyillä. Tässä muutamia otosksia urakakasta










Tankki on myös valmiina




Syyskuu 06, 2020, 09:49:47 ap
Vastaus #2

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4510
Moro


Tulossa mielenkiintoinen tarina.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 06, 2020, 11:26:54 ap
Vastaus #3

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6116
  • MC Debit
Hieno projekti! ”Silloin joskus” pyöri kylillä tuollainen sinivalkoinen ensimmäisten vuosikertojen gamma. Kova kisa kuninkuudesta kohtapian ilmaantuneiden TZR:ien kanssa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 06, 2020, 11:51:18 ap
Vastaus #4

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Meilläkin oli vanhemmalla pojalla alunperin tuon värinen, mutta halusi punavalkoista tzr:n tyyliin.
Piirsi mallin ja minä maalasin. Ajoi sillä parikesää.
Kulki erittäin hyvin verrattuna kuristettuihin uusiin.

Seuraavaksi sillä ajoi tytär moposta autokorttiin ja lopuksi rg meiltä meni Jurvaan.
Kevyen peruskunnostuksen jälkeen toimi kyllä yllättävän hyvin, vaikka oli meille tullessaan jo melkein rippikouluiässä.
Joitakin kulutusosia tietysti sai laitella kilsojen myötä.

Syyskuu 06, 2020, 13:00:16 ip
Vastaus #5

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4510
Moro

Maalari kun en ole en pysty pomminvarmoja neuvoja jakelemaan mutta pieni oikaisu tähän,
Lainaus
Esim. tuo hapotus ja sen tarkoitus ja oikea tekotapa.
siinä kun puhutaan happopohjamaalista niin hapolla ei siinä ole muuta tekemistä kuin että kovettimessa on seassa happoa,tämä ko. maali sopii oikein hyvin raudalle pohjamaaliksi ja maalaustekniikka ei eroa muista maaleista.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 06, 2020, 20:24:40 ip
Vastaus #6

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Kiitos vaan mukavista kommenteista, näissä on ainakin kiva sitten semmoinen juttu että kun pyörä on valmis niin ei todennäköisesti  heti tule samanlaista vastaan kun tosiaan harvemmin näitä piikkisiä kukaan laittelee takaisin kuntoon.




Syyskuu 07, 2020, 14:59:00 ip
Vastaus #7

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Tuommoinen samanlainen sininen Gamma oli sen maalaiskylän kingilläkin, missä asuin kaksi vuotta 80-luvulla. Kyllä sitä silloin katseltiin ihaillen. Mulla oli 17,5hv CB125TD, mikä oli sekin tykki verrattuna näihin nykypiikkeihin ;) Suzukin GS125-nelari oli ihan vastaantulija. Kylillä ei hirveän montaa kevaria edes pyörinyt. Yksi TZR, kolme RD125LC-jammua ja se GS125, ja siinä ne melkein olivat.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Syyskuu 07, 2020, 19:33:54 ip
Vastaus #8

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 671
Juu. Kiitos Antille. Tätä pitää seurata. . .
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Syyskuu 07, 2020, 21:43:56 ip
Vastaus #9

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Mukava kuulla että projekti kiinnostaa ja se myös osaltaa motivoi viemään projektia etiäpäin.  Muutama kuva valmistuneista osista


Takajousi puhallettuna puhtaaksi





ja maalattuna



sekä samat toimenpiteet moottorinposkille




Näitä saa sitten alkaa liimailemaan katteisiin


ja loppuun fiilistelykuva, mukava kun alkaa oleen jotain näkyvääkin käsissä 8)



Syyskuu 07, 2020, 21:46:49 ip
Vastaus #10

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Maanantain fiilistelykuva, kiva kun alkaa olla jotain näkyvääkin käsissä :)



Syyskuu 15, 2020, 20:55:50 ip
Vastaus #11

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93

Viikonloppuna takakatteiden teippausta.. vaatii muuten aika paljon malttia tollaset teipit vaikkei uskoisi










ja tuosta jatketaan sitten etummaisiin katteisiin :)

Syyskuu 15, 2020, 21:06:03 ip
Vastaus #12

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Viiikonlopun aikaansaannoksia elikkäs takakatteisiin teipit joista laatuvaikutelma tuntuisi olevan kohdallaan.   Ens vkl sitten siirrytään etummaisiin...

Syyskuu 20, 2020, 19:41:57 ip
Vastaus #13

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Taas jotakin aikaansanoksia :)  osia soodapuhallettu, pohjamaalattu ja muutama tilpehööri sai mustaa ylleen ;D  sekä umpion suttasin harmaalla


Tässä jotain kuvatuksia, olkaa hyvä ja kommentoikaa niin hyvässä kuin pahassa :o ;D












Syyskuu 27, 2020, 19:35:06 ip
Vastaus #14

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Jatketaan osien puhaltamisella sekä maalaamisella niin saadaan tämä loputtomalta tuntuva urakka joskus päätökseen ;D   Moottorista puhalsin maalit pois ja rungon osat saivat RAL-9006 sävyä pintaansa, näistä turauksista sitten hiukan kuvasaastetta :D