Kirjoittaja Aihe: Amal kaasuttimista  (Luettu 1708 kertaa)

Marraskuu 20, 2020, 22:38:05 ip
Luettu 1708 kertaa

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Vuoden Bsa rocket 3 -69 amal 626 kaasuttimet pöydällä. Onko uudesta luistista apua kaasarin toimintaan.
Isot toleranssit taitaa olla uutenakin vai kuinka. Nyt heiluvat imuaukosta sormella liikutellessa. Jorma


Marraskuu 20, 2020, 23:23:01 ip
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1303
Kyllä ne lähes tiiviitä minusta pitäisi olla.

Marraskuu 21, 2020, 09:18:38 ap
Vastaus #2

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1749
lopputulos väljistä luisteista on sama kuin ilmavuoto eli levoton tyhjäkäynti,sammuilee ja seosruuvi pois pelistä

Marraskuu 21, 2020, 10:29:58 ap
Vastaus #3

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Onko kokemuksia amalin luistien uusimisesta, tiivistyikö? Jorma

 

Marraskuu 21, 2020, 12:16:19 ip
Vastaus #4

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 717
Luistihan on aina väljin kun se on alhaalla koska tukipintaa on silloin vähiten.
Kaasuttimen runkokin voi olla enemmän kulunut sieltä.
Kokeile miltä se tuntuu ylempänä. 
Jos jostakin saat uuden luistin halkaisijan, vertaa siihen kuluneisuutta.

Marraskuu 21, 2020, 15:20:21 ip
Vastaus #5

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Väljyyskokeilu. Luistin ja rungon väliin meni paperiarkista n puoliympyrän verran leikattu suikale. Luisti oli silloin ala-asennossa. Uutta ei oikein voi arvioida mittaamalla, kokemuksia kova anodisoidusta luistista? Onko plommi tarpeen ottaa pois puhdistamisen kannalta. Mistä plommeja löytyy, tais olla n 8 mm halkaisijaltaan. Jorma
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2020, 15:29:05 ip kirjoittanut Jorma Siivola »

Marraskuu 21, 2020, 16:09:17 ip
Vastaus #6

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
  • Master of sparks
Vähiten luisti kuluu kaskeltä,eli mittaa halkaisijaa kolmelta kohtaa ja tietenkin silmämääräinen arviointi sieltä leikkauksen alueelta! Oliko pyörän toiminnassa mitään merkkiä että kaasarit ei välttämättä ollut kunnossa? Ei muuten ole mikään mukava paketti askarrella tuo setti mutta nythän on hyvä aika asiaan ryhtyä! Ja ne neulat,neulasuuttimet on syytä vaihtaa samantien,sain ainakin tridenttiin erittäin hyvät tulokset vaihdon myötä! T:Vesku

Marraskuu 21, 2020, 16:55:37 ip
Vastaus #7

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
No nyt kun on moottori peruskunnostuksessa, niin on hyvä käydä läpi muitakin huolto- ja kunnostus toimia. Luistit pitää joka tapauksessa uusia. Ovat ne sen verran väljät. Kaasarisarja on uusittu, vain puhdistan ne. Plommit ja Kova anisoidut luistit? J

Marraskuu 21, 2020, 20:20:41 ip
Vastaus #8

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1303
Sen verraan hieno kone, että uudet kaasarit laittaisin....vaikka kopiot.

Marraskuu 21, 2020, 23:25:23 ip
Vastaus #9

Jouko Seppänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Kaasarirungot kuluu myös ajan saatossa mutta vakioluistit on tehty sinkkivalusta joka näyttää kuluvan enemmän kuin runko.  Olen  joskus uusinut pelkät luistit ja tilanne on parantunut selvästi.  Kuten itsekin mietiskelet niin kannattaa hommata anodisoidut tai kovakromatut luistit.  Niillä pääsee pitkät ajat ilman kulumismurheita, tuntuu siltä että rungotkaan ei kulu niin paljoa kuin vakioluisteilla.  Edellyttäen että ilmansuodatin on OK.
Jos kaasarit meinaat uusia saat Englannista TMS:stä koko setin hintaan 330 puntaa, elikkä tekee n. 450 euroa käännettynä meidän paikalliseen valuuttaan toimituskuluineen.  Setissä on vakioluistit.  http://www.tms-motorcycles.co.uk/store/products/list.asp?cat_id=250.  Olen kyseistä putiikkia käyttänyt jo 40 vuotta ilman ongelmia. 




Marraskuu 22, 2020, 09:59:14 ap
Vastaus #10

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1988
  • naavaparta
Silloin kun tuon oman Trumpan laitoin, ostin uuden amalin.
Yksi brittikaveri neuvoi, että laita pieni huikka kakstahtiöljyä aina tankatessa.
Tuota neuvoa olen uskonut.
Kaasarit ovat vielä vuosien jälkeen ihan tiukat.
Jotakin nallipyssymetallia nuo taitavat olla ja ilman voidetta kuluvat nopeasti.
Vanhalla amalilla ei saanut tyhjäkäyntiä kohilleen.

Marraskuu 25, 2020, 17:07:56 ip
Vastaus #11

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Uusi Amal setti 3 kpl maksaa n 580 euroa postikuluineen Englannista. Vanhat kaasarit on puhdistettu kaikkine kanavineen ja tulpattu röörit. Puhallustestillä nykyiset luistit ovat melko tiiviit. Tilaan silti tiiveyden parantamiseksi uudet kova - anodisoidut luistit ja tiivistesarjat. Korjaussarja on laitettu jokunen aika sitten, eli ne ovat hyvät. Jorma
 
 

Joulukuu 17, 2020, 09:18:28 ap
Vastaus #12

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Sain tilaamani kova anodisoidut luistit. Luistit ovat huomattavasti sileämmät ja laadukkaammat kuin alkuperäiset. Parista kaasarin rungosta piti pikkasen hioa, että luistit menivät paikalleen. Tiivistä tuli. Jorma
 

Joulukuu 17, 2020, 10:58:34 ap
Vastaus #13

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1988
  • naavaparta
Paneppa sitten pässin tyhjäkäyntiä videolle kun saat sen tulille.
On niin hieno kone.

Joulukuu 17, 2020, 13:11:08 ip
Vastaus #14

Jorma Siivola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Touko- kesäkuussa vasta saan koneen.