Kirjoittaja Aihe: Zündapp Combinette -59 elvytystä  (Luettu 2604 kertaa)

Helmikuu 12, 2021, 21:31:59 ip
Vastaus #30

Tomi Korkki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
Zündapp Combinette -59
Tunturi Pappa -80

-Tomppa

Helmikuu 18, 2021, 16:29:36 ip
Vastaus #31

Tomi Korkki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
Pientä edistystä taas tapahtunut
Uusi polttoainehana letkuineen asennettu. Taka-akseli sai uudet mutterit molempiin päihin. Uusi pakoputki kiiltelee myös asennettuna. Seisontajalan hurja välys korjaantui myös varsin helposti. Saranapultti oli antautunut jalan kovan holkin edessä niin,että noin kolmasosa pultin halkaisijasta oli kulunut kierteen puoleisesta päästä. Pieni jumppa oli että vanhan pultin sain ylipäänsä pois väännettyä ja naputeltua,mutta lähti toki lopulta. Jalan holkki on halkaisijaltaan 9mm joten 8mm pultti jää aika väljäksi joskin huomattavasti parempi oli jo näinkin vanhaan verrattuna. Ohuesta rosteri pellistä pyöräytin holkin tiivistämään tuon millin raon ja pienen kuparirasva annoksen kanssa asennus. Nyt on jalka välyksetön ja herkkäliikkeinen.  Tankin uudet tarrat odottaa vielä asennusvuoroaan aivan vihoviimeiseksi silaukseksi. Maalipintaan kokeilin pienelle alueelle turtle waxin heavy duty rubbing comboundia, mutta oikeastaan mitään vaikutusta ei ollut. En tiedä oliko vika aineessa vai sen käyttäjässä.
Kaasutin pitää vielä ottaa pöydälle. Käynti vähän heikentynyt niin liekö tankista vielä jotakin kulkeutunut suuttimelle tai kohokammioon. Neulan ja kohon vaihdan samalla kun eivät ihan A1 kunnossa olleet. Käyntiin lähtee joka kerta ykkösellä ja aivan naurettavan pienellä polkaisulla.
Eskon kanssa lyötiin kaupat oikean puolen kaasuttimen sivuritilästä. Vasen siis vielä etsinnässä eli tarjoukset ja/tai vinkit sellaisesta otetaan ilolla vastaan  :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2021, 06:56:17 ap kirjoittanut Tomi Korkki »
Zündapp Combinette -59
Tunturi Pappa -80

-Tomppa

Helmikuu 18, 2021, 19:06:36 ip
Vastaus #32

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1996
  • naavaparta
Minulla on tiedossa metsälöytö Combinette Vuennonkosken mökin lähellä.
Nyt se on lumen alla, mutta kun sulaa niin käyn kattomassa mitä osaa siitä löytyy.
Laitan tänne osat jakeluun, tietysti ilmaiseksi.


Tankin siirtokuvien asentaminen kromipintaan on hieman haastava homma. Onnistuu kyllä kun huolella tekee.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2021, 19:15:11 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 19, 2021, 19:25:04 ip
Vastaus #33

Iivari Karppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14

Tervehdys!
Lainaan tätä ketjua, kun kerran on osien luovuttaja tiedossa ja alottajalla jo ko. osa kuosissa.
Eli jos Pekan metsälöydössä sattuu olemaan seisontajalka paikoillaan niin olisin kiinnostunu moisesta, toki muutkin saa moista tarjota -58 423 Combinetteen.

-iivari

Helmikuu 20, 2021, 10:47:05 ap
Vastaus #34

Ari Lousti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 74
Maalipinnan kirkastamisessa Tomilla on varmaan ollut hyvät aineet ja työmenetelmät.
Mutta kokeneen automaalarin näkemys minun Combinetten kohdalla oli sellainen, että
mopo on ensin maalattu ja sen jälkeen pintaan on kiillon saavuttamiseksi sumutettu lakka.
Maali virttyy ajan kuluessa, ja cleanerit eivät tavoita maalin pintaa, koska päällä on lakka.
Tankissakin on lakkaus, joka ulottuu kromin päälle valkoiseen ohueen raitaan saakka.
Onko muilla kokemusta tai näkemystä ko asiasta?


Terv. Ari


Helmikuu 23, 2021, 12:21:26 ip
Vastaus #35

Tomi Korkki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
Jaa.. olisiko asia noin. Jos tuossa maalin päällä lakka on, niin hyvin on kyllä lakattu aikanaan ja ilmeisen ohuesti. Mistään en ole huomannut myöskään yhtään hilseilevän tai kuluneen puhki. Tosin en vielä ihan siihen asiaan ole täydellä antaumuksella keskittynytkään.
Oikeastaan päätin lykätä koko pintaehostus operaation vähän tuonnemmaksi että pääsee ulkona tekemään. Tallissa vähän huonot valot ja ehkä kivempi muutenkin kevätauringon lämmittäessä tehdä tuommoisia hommia 8)
Zündapp Combinette -59
Tunturi Pappa -80

-Tomppa

Helmikuu 23, 2021, 12:47:13 ip
Vastaus #36

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10424
Noissa Zynyissähän on paljon maalattuja alumiiniosia-
joten olisikohan tuossa jonkisortin polttomaalaus alkujaan?

t. Markku

Helmikuu 24, 2021, 20:40:56 ip
Vastaus #37

Tomi Korkki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
Pikainen piipahtaminen tallilla töistä paluumatkalla päättyi pettymykseen. Aloin asentamaan sitä kaasarin koristeritilää niin totesin molempien kiinnityskohtien kierteitten olevan mennyttä. Samalla näitten ritilöitten puuttuminenkin alkoi hahmottumaan. Joku edellinen asentaja hätäpäissään vääntänyt jengat solmuun eikä ole nähnyt tarpeelliseksi niitä korjata ja alkuperäiset ritilät ovat joutuneet hukkaan. Tämmöisen valuosien kierteet ei kovin kovakouraista käsittelyä kestä.
Mutta mutta.. hetken mietittyäni ajattelin korjata tilanteen sellaisilla ruuvattavilla kierreholkeilla. Alkuperäinen 6mm pulttikoko säilyy ja lopputuloksena teräksinen kierre. Mielipiteitä ajatuksesta tai vaihtoehtoisia menetelmiä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2021, 21:10:02 ip kirjoittanut Tomi Korkki »
Zündapp Combinette -59
Tunturi Pappa -80

-Tomppa

Helmikuu 24, 2021, 21:12:45 ip
Vastaus #38

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1996
  • naavaparta
Tuo minun zyny 423 oli originaali kunnossa kun sen sain.
Sinisen päällä oli selvästi kirkaslakka, niinkuin tankin raitojen yli. Samoin myös tankin siirtokuvan yli oli vetaistu kirkaslakka. Ja oli satavarmasti tehtaan tekemä. Oli kyllä niin hienosti tehty että en ehkä yltänyt ihan samaan.
Kromaukset mulle teki Kalliokorpi, ja niin hienot että ei ollut sanomista. Ei ehkä uutenakaan olleet hienommat?
Alumiinin ja teräksen yhteyskäyttö rungossa oli taidetta. Polttomaalausta ei käytetty. Eikä rämisseet pellit niinkuin, uskallanko sanoa ääneen? joissakin kotimaisissa, joita minullakin on.
Niin ja sekin vielä että Zundappissa oli oma kone toi lisäarvoa. Niinkuin Simsonissa Rheimetall.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2021, 22:00:26 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 26, 2021, 19:33:06 ip
Vastaus #39

Tomi Korkki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
Noniin.. työpaikan kunnossapito-osaston kaapit kollattu ja kierreholkit taskussa takaisin omalle kustannuspaikalle. No joo ihan luvan kanssa liikkeellä ja remonttimiehet innoissaan sponsoroi elvytysprojektia  ;D . Jos ensi viikolla taas palan verran eteenpäin..
Minkälaiset tankotupit tähän kuuluu oikeasti? Ja mistä semmoiset saisi? Laitoin tuohon harmaat Magurat hätäpäissäni kun siinä oli hankintahetkellä jotkut veretseisauttavan järkyttävät polkupyörän tupit :o . Onko nuo Magurat edes lähelle alkuperäisen oloiset?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2021, 19:39:54 ip kirjoittanut Tomi Korkki »
Zündapp Combinette -59
Tunturi Pappa -80

-Tomppa

Helmikuu 26, 2021, 20:27:17 ip
Vastaus #40

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 725
Maguran valkoiset kumiset oli alunperin omassani.

Helmikuu 27, 2021, 23:49:23 ip
Vastaus #41

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1240
Mc Scatterilla ja Voimakoneella on beessejä tuppeja.