Kyllä Züny on ihan perinteinen 180 asteinen bokseri vaikka pytyt onkin asennettu viiden asteen kulmaan. Tekstissä on virhe. Ei pyttyjen asennolla ole mitään vaikutusta vääntömomenttiin, kone sytyttää tasaisesti 360 asteen välein. Vääntöä haettiin iskutilavuutta kasvattamalla ja sitä saatiin pidentämällä iskunpituus 85 milliin (75 x 85 mm). Tilavuudesta 751 cc otettiin 26 hv/4000 r/min ja paras vääntö mitattiin mitattiin jo 2600 kierroksella.
Iskun kasvattaminen kasvatti myös moottorin leveyttä. Kun katsot pyörän sivukuvaa, niin näet kuinka korkealla moottori ja sylinterit ovat rungossa. Sylinterit eivät ole ensimmäisinä raapimassa maata - ei varsinkaan tällaisessa kolmipyöräisessä, jota ei juuri kallistella. Mutta kuskin saappaat tulevat lähelle sylintereitä ja jos pytyt ovat muutaman sentin korkeammalla, voi jalkatappeja nostaa mikä auttaa maastossa.
En ole päässyt mittaamaan, mutta ero vaakasuoriin pyttyihin on varmasti aika pieni. Ehkä moottorin suunnittelija tavoitteli myös öljyn nopeampaa valumista takaisin öljypohjaan. "Vaakapyttyisissä" tämän huomaa savutuksesta sivujalalla seisottamisen jälkeen.