Kirjoittaja Aihe: Mitäs mä teen tuolle: LTD440 saksantuonti  (Luettu 463 kertaa)

Huhtikuu 08, 2021, 13:49:37 ip
Luettu 463 kertaa

Jyrki Saarela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Mulla on tuollainen Kawasaki LTD440 tällä hetkellä ainoana pyöränä.

Melko räpeltämätön:
- pakoputken päätylaippoihin on porattu reikiä
- töötti lienee tarvike- lamppu on "Hella" - liekö saksan peruja.
- keulasta ehkä puuttuu "Kawasaki" -logo, näin sellaisen torilla mutten tiedä kuuluko tuohon sellainen.

Mutta ei järin hyvin pidetty. Löytyy ruostetta ja puhki kulunutta maalia vähän sieltä ja täältä. Jonkin verran kuluttaa öljyä, pitää koittaa 20W50 seuraavaksi.
Pari murhetta vaan.

Se on liian ahdas mulle, vaikka olenkin peräti 175cm pitkä. Pitäisi päästä satulassa tuuma taaksepäin. Mulla on kyllä siihen toinen satula, jonka vaahtomuoveja puukotin raskaasti. Auttoi paljon muttei ehkä riittävästi. Se porrastettu satula ja rungon nousu taitavat vaan torpata suuremmat muutokset. Visiona
https://i.ytimg.com/vi/BlHo10JyYXM/maxresdefault.jpgtaihttps://www.kzrider.com/media/kunena/attachments/48181/Kawasaki_LTD_440.JPG
olisi suht jees mutta mun taidoilla saadaan aikaiseksi

http://moto.zombdrive.com/images1600_/kawasaki-z440-ltd-1981-10.jpg

mikä ei kyllä ole mistään kotoisin.
En vain oikein tiedä - ei riitä aika eikä ehkä taito. Eikä välttämättä haluaisi turmella tuota jollain räpellyksellä.

Ehkä suurempi murhe: Saksantuontina siinä on ongelmana 20kW teho. Kuristukset on tehty 32mm kaasarilla kun muissa versioissa on 36mm kaasarit. Se vakio n. 44hp jaksaisi viedä tuota varmasti riittävästi. Nyt se on vaan laiska. Laiskistui se entisestään vielä kun vaihdoin ilmansuodattimena "toimineen" harsovaipan tilalle vaahtomuovin. Liekö sitten liian tiivistä vaahtomuovia ?
Mitäänhän tuolle puolelle ei liene järkevästi tehtävissä? Orkkiskaasareita ei löydy kuin sattumalta ja kiinankopioiden kanssa ei mene kuin aikaa ja tupakkia. Podit ja suutinjumppa ?
Johtopäätös on että vaihtoonhan tuo tulee menemään. Tietäisi vain mitä tilalle. EN500, ER5? Guzzi Nevada ? Joku ? Periaatteessa parempia mutta kun tuo jotenkin vaan juttelee mukavia kumminkin tuo nykyinen.
Mökille ja rupulikumit alle ?Museointi ? Kaatuu pakoputkiin? Ei sillä että olisi aikaa tai työtilojakaan.
Joku muu, mikä ?

Huhtikuu 08, 2021, 13:57:51 ip
Vastaus #1

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5067
En lähtisi moisesta ajopyörää rakentamaan, koska rahaa palaa ja ne rahat menee niin sanotusti hukkaan.

Moto Guzzi Nevada! Ehdottomasti.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 08, 2021, 15:35:55 ip
Vastaus #2

Markku Suosola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5
Kyllä ne Kiinan kaasarit toimii ainakin Kiinan vehkeissä. Moottoritkin yllättävän lujia. Toki laatueroja voi olla paljon.


Itse laittaisin rupulikumit alle ja tuosta hauskan soratievehkeen, lähes nollabudjetilla onnistunee. Tehot lie siihen riittävät. Mataluus on tässä vain etu, kunhan ei tiukkaan maastoon lähde yrittämään. Jos habitus on jo karu, niin sorasuihkut ei harmittane.


Taisit tosin itse vastata jo kysymykseesi, kannattaa varmaan koittaa myydä suoraan ja ostaa mieleinen laite tilalle.

Huhtikuu 08, 2021, 15:56:57 ip
Vastaus #3

Jyrki Saarela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Joo.
Tämä vuosi menee vielä tuolla - liikaa kaikkea muuta mikä vie rahat ja ajan. Tai jos joku ilmestyy rahanipun kanssa väkisin viemään niin sitten :) Käyttökunnostusta tarttee tehdä sen verran että vaihtaa kytkimeen massalevyt ja etupamppuihin öljyt.
Onhan tuo painava (joku 180kg) varsinaisiin kuramopoihin nähden mutta onpa tuolla nytkin tullut vahingossa ja olosuhteiden pakosta ajettua katurenkailla hiekkateitä pitkin. Kaipa joku TKC60 pelaisi ihan ok seka-ajossa.

Huhtikuu 08, 2021, 17:32:16 ip
Vastaus #4

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5741
  • MC Debit
Visiona
https://i.ytimg.com/vi/BlHo10JyYXM/maxresdefault.jpg
tai
https://www.kzrider.com/media/kunena/attachments/48181/Kawasaki_LTD_440.JPG
olisi suht jees mutta mun taidoilla saadaan aikaiseksi

http://moto.zombdrive.com/images1600_/kawasaki-z440-ltd-1981-10.jpg

mikä ei kyllä ole mistään kotoisin.


Fiksasin vähän noita ekoja linkkejä vaan :)

Totta, kötöstyksen ja hienon välinen raja on häilyvä. Se punainen on kyllä nätti, ja hyvästä kulmasta kuvattu. Ei tuossa mitään ihmeellisiä osia varmaan ole käytetty. Kyllä tuosta Scramblerin saa tehtyä, rumat osat veks, oikeanlainen tanko, pikkusatula, lokareille laikkaa ja rupulikumit alle.

Kannattaa tutkia onko kuristaminen tehty pelkillä kaasuttimilla, vai onko pakoputkissa prikat tms. Hankalin on jos on erilaiset nokka-akselit kuin täystehoisessa, on kalliimpi ja työläämpi homma se.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2021, 17:37:38 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”