Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 613776 kertaa)

Heinäkuu 10, 2018, 19:22:03 ip
Vastaus #2040

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5144
  • MC Debit
Joo, kovasti automaattiöljyn näköistä se iskariöljy oli, yhtä luirua mutta vaaleamman punaista :)

Väittävät että ATF on noin 10W:tä vastaavaa viskositeetiltaan, ja joihinkin Hondan keuliin sitä suositellaankin, muistaakseni ainakin piikkiseen B6-malliin.

Samapa kai se on mitä sinne laittaa kunhan viskositeetti on oikein ja jotain voiteluominaisuutta on, eikä härskiinny tai ime kosteutta itseensä. Jos vaihdat keulaliemet toisentyyppiseen, niin kannattaa ehkä ajella pikku lenkki ja vaihtaa uudestaan. Tosiaan paljoahan sinne ei mene.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 29, 2018, 12:29:43 ip
Vastaus #2041

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 840
PURISTUSPAINEET. Honda CB350:llä on nyt ajettu täydellisen konerempan jälkeen 800 kilometriä. Mittasin puristukset kuumana kaasu auki ja öljyä männän päälle. Vasen oli 12,8 bar ja oikea 12,0 bar. Teoreettinen arvo puristussuhteen mukaan laskettuna on 1,25*9,5 = 11,9 bar. Facebook-ryhmässä joku oli sitä mieltä, ettei öljyä kuuluisi käyttää. Pitää kokeilla vielä ilman öljyä jossain vaiheessa.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Elokuu 01, 2018, 10:01:34 ap
Vastaus #2042

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5144
  • MC Debit
Hakusessa itsellä CB 350 Honda. Jos joku on luopumassa omastaan tai tietää sellaisen olevan myynnissä hintaluokkaan 1300€ tai alle, riippuen kunnosta, voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä...

Tommonen:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=13487.0;topicseen

Mulla ei osaa eikä arpaa enkä muutenkaan tiedä sen enempää mutta noin niinku vinkkinä :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 25, 2018, 03:08:52 ap
Vastaus #2043

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Hakusessa itsellä CB 350 Honda. Jos joku on luopumassa omastaan tai tietää sellaisen olevan myynnissä hintaluokkaan 1300€ tai alle, riippuen kunnosta, voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä...

Tommonen:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=13487.0;topicseen

Mulla ei osaa eikä arpaa enkä muutenkaan tiedä sen enempää mutta noin niinku vinkkinä :)
Tulipa hommattua tuo hetken mielijohteesta... Äkkiseltään tallissa tutkiessa näyttää kipinä tulevan, joten varmaan kohta saadaan tulille. Mutta akun paikoilleen laitettua, ei mitään eloa.

Jos pitäisi tuon ihan latolöytökunnossa, on meinaan seisonut vuodesta -85 ja välillä pyöritelty.

Joulukuu 25, 2018, 21:27:26 ip
Vastaus #2044

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 154
Olisiko kaasarit  jämähtäneet? Anna huikat tulpanreiästä ja kokeile sitten. Omanikin talven jälkeen vaatii ryypyt tai runsaasti hikistä polkemista (startti ei toimi)  käynnistyäkseen.

Joulukuu 26, 2018, 18:07:29 ip
Vastaus #2045

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Aloitin käymään pyörää läpi, moottori on irti rungosta. Käytän rungon maalaamolla ja samalla vaihdan uudet sähköt. Ebaystä löytyi johtosarja kaikkine sähköosineen (releet, puolat, virtalukko ym) 90€:lla.


Kiillotan moottorin osat ja samalla vaihdan uudet ruuvit, entiset oli nysvätty piloille ja piti käyttää iskumeisseliä ruuvien avaukseen.


Semmoisia ongelmia tähän mennessä,löytynyt, että kickstartin jousen kiinnityskohta on murtunut moottorin rungosta ja murtunutta osaa ei tietysti ole tallessa. Onkohan tuosta muuta haittaa, kuin että kickstartin poljin ei palaudu automaattisesti? Lisäksi vaihdpolkimen akselin boorit ovat melkolailla entiset, pitää korjata poraamalla kolo polkimen ja akselin väliin ja laittaa sinne vaikkapa ruuvi. Tällä tavoin ilmeisesti ovat korjanneet noita?

Joulukuu 26, 2018, 19:26:48 ip
Vastaus #2046

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5144
  • MC Debit
Jos ostat uudet alkuperäiset ruuvit, niin huomioi että kanta ei ole phillips eikä pozidrive vaan JIS. Vääränlaisella meisselillä uudetkin ruuvit ovat äkkiä entiset. Itsellä sama homma edessä, ruuvitkin hankittuna jo. Oikeanlaisen kärjen saa tehtyä ph3:sta kun työstää aivan kärjestä vähän pois. Jossain päin foorumia on juttuakin aiheesta, mm mittakuvat joista voi vertailla PH ja JIS eroja. Tehdastekoisiakin JIS ruuvareita tietysti saa, mutta melkeinpä menee ulkomaan tilaukseksi.

Aika yleinen poorien ”korjaus” on tuo kuvailemasi. Jos pinnoissa on edes jotain uraa jäljellä, voi koittaa ohutta kupariliuskaa väliin, saattaa purra just riittävästi. Mutta varmaan joltain löytyy kyseinen akseli jos laitat ostoilmoituksen. Joissain moottoreissa tuon akselin saa vaihdettua konetta halkaisematta, silmäile kirjasta miten osaset sijoittuvat, itse en ole omaani koskaan purkanut.

Saisikohan kickstarttiin jonkun ulkopuolisen jousipatentin? Vaikka onhan noita ehjiä lohkojakin varmaan markkinoilla.

Hyvän diilin sait sähkösarjasta. Kannattaa putsailla liittimet ja nykiä muutkin paikat kun satsi on vielä irrallaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 26, 2018, 19:48:29 ip
Vastaus #2047

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Jos ostat uudet alkuperäiset ruuvit, niin huomioi että kanta ei ole phillips eikä pozidrive vaan JIS. Vääränlaisella meisselillä uudetkin ruuvit ovat äkkiä entiset. Itsellä sama homma edessä, ruuvitkin hankittuna jo. Oikeanlaisen kärjen saa tehtyä ph3:sta kun työstää aivan kärjestä vähän pois. Jossain päin foorumia on juttuakin aiheesta, mm mittakuvat joista voi vertailla PH ja JIS eroja. Tehdastekoisiakin JIS ruuvareita tietysti saa, mutta melkeinpä menee ulkomaan tilaukseksi.

Aika yleinen poorien ”korjaus” on tuo kuvailemasi. Jos pinnoissa on edes jotain uraa jäljellä, voi koittaa ohutta kupariliuskaa väliin, saattaa purra just riittävästi. Mutta varmaan joltain löytyy kyseinen akseli jos laitat ostoilmoituksen. Joissain moottoreissa tuon akselin saa vaihdettua konetta halkaisematta, silmäile kirjasta miten osaset sijoittuvat, itse en ole omaani koskaan purkanut.

Saisikohan kickstarttiin jonkun ulkopuolisen jousipatentin? Vaikka onhan noita ehjiä lohkojakin varmaan markkinoilla.

Hyvän diilin sait sähkösarjasta. Kannattaa putsailla liittimet ja nykiä muutkin paikat kun satsi on vielä irrallaan.
Ostin rosteriset, kiillotetut ruuvit kuusiokolokannalla. En varmaan ainakaan vielä jaksa purkaa moottoria sen vaihdeakselin korjaamiseksi jos sen vaan saa toimimaan korjaamalla. Kickstartiin saa varmaan jonkun jousipatentin, pitää ihmetellä lisää.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2018, 19:50:56 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Joulukuu 27, 2018, 09:24:14 ap
Vastaus #2048

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Käynnistyyköhän CB350 ilman akkua? Itsellä ei tullut minkäänlaista vaikutusta, vaikka akun laitoin kiinni. Ei minkäänlaisia valoja tms. syttynyt. Jostain luin, että sytytys toimii akulla, mutta kyllä itselläni ainakin jonkinlaisen kipinän antoi ilman akkuakin?

Joulukuu 27, 2018, 11:36:42 ap
Vastaus #2049

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 729
Akulla syttyy.
Jos yritti antaa kipinää, taitaa ainakin jotakin ladata.
Hommaa edes jonkinlainen akku siihen, niin saat turvallisesti koekäyteltyä ilman että tarvitsee pelätä latausvehkeiden puolesta.


edit. Olitkin jo purkanut pyörää....
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2018, 11:39:07 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Joulukuu 27, 2018, 16:26:48 ip
Vastaus #2050

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Vaihdeakselin vaihdon pitäisi onnistua, kun kytkinkoppa on irti. Jos kuvan jousen alla oleva kiinnike on murtunut, niin tuohon saisi varmaankin hitsattua uuden palan.

Joulukuu 27, 2018, 17:50:15 ip
Vastaus #2051

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Vaihdeakselin vaihdon pitäisi onnistua, kun kytkinkoppa on irti. Jos kuvan jousen alla oleva kiinnike on murtunut, niin tuohon saisi varmaankin hitsattua uuden palan.
Jos sen vauhdepolkimen akselin saa tosiaan vaihdettua ilman isompaa purkamista, senhän voisi vaihtaakin. Olisiko kellään ylimääräisenä kyseistä akselia? Myös vaihdepoljin voisi tulla tarpeeseen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2018, 17:54:53 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Joulukuu 27, 2018, 18:47:49 ip
Vastaus #2052

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Minun muistikuvalla tuo akseli irtoaa vetämällä, kunhan vaihdevipu on irti, ja jousikuormitteinen nivelöity vipu on käännetty pois vaihteensiirtäjän tähtipyörän alta. Laita kuva murtuneesta korvakkeesta.

Joulukuu 27, 2018, 21:14:10 ip
Vastaus #2053

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 154
Sama korvake, joka pitelee käynnistyspolkimen jousta, stoppaa myös polkimen paluuliikkeen. korvake murtuu helposti, jos jalka lipsahtaa polkimelta ja jousi lyö polkimen ääriasentoon. Varmaan saa tigattua lisää ainetta. Omassani on joku edellinen omistaja rakentanut pellistä korvaavan osan ja kiinnittänyt pienillä ruuveilla. On kestänyt minulla kohta kolmekymmentä vuotta.

Vaihdepolkimena minulla on Stormin vipu suoraan akselilla.

Joulukuu 27, 2018, 22:39:38 ip
Vastaus #2054

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Minun muistikuvalla tuo akseli irtoaa vetämällä, kunhan vaihdevipu on irti, ja jousikuormitteinen nivelöity vipu on käännetty pois vaihteensiirtäjäntähtipyörän alta. Laita kuva murtuneesta korvakkeesta.

Näkyyköhän tästä kuvasta se murtunut korvake? Ehkä tuon tosiaan voisi käyttää hitsattavana, kun kone on nyt irti rungosta... Eikai tuon tarvitse aivan alkuperäisen mallinen olla, kunhan vaan saa sen jousen pään sinne taakse.
https://imgur.com/a/JM9ZHFk