Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 617774 kertaa)

Huhtikuu 06, 2007, 14:45:35 ip
Vastaus #30

Pekka Hakkarainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 538
  • BMW R26, K100LT, Zündapp 428 Combinette
Koodeja ei näkynyt, mutta jos tuosta muuten olisi hyötyä:
http://www.honda350k.com/
- a rebel without a clue -

Huhtikuu 06, 2007, 15:05:19 ip
Vastaus #31

ville hänninen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 108

Huhtikuu 06, 2007, 15:24:46 ip
Vastaus #32

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2284
Tuolla cms:n sivuilla on nuo värikoodit. http://www.cmsnl.com/faq.php?s_question=Honda+Partnumbers&id=14&fq_catid=14#15


Hei!!!! ja mitä parasta saman linkin lopussa on kaikki varaosakirjat sähköisessä muodossa. Nyt löytyy joka kylän "honukkaan" räjäytyskuvat ja varaosanumerot+hinnat/saatavuus.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2007, 17:55:09 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Huhtikuu 06, 2007, 15:35:32 ip
Vastaus #33

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2284
Vielä hei!!!! Samassa linkissä[ url]http://www.cmsnl.com/faq.php?s_question=Honda+Partnumbers&id=14&fq_catid=14#15[/url] on myös ns. keskinumero lista. Eli jos omistat varaosakirjan ja osaat tulkita numerojärjestelmää (ohjeet löytyy em. linkistä) huomaat että naapurin urpon "satapiikissä" saateri on samallainen"pusla" jota tarviin! Ja perskules - nyt jokainen Honda-harrastaja tutustuu em. tietoihin! Seuraava "honukka mies"..........
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2007, 18:05:10 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Huhtikuu 06, 2007, 20:36:38 ip
Vastaus #34

pekka anttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 310

 Kurkin vielä MRcyclesin sivuja  ja sieltä löytyviä osia, kaverin vanhaan 60-kawasakiin löytyy melkein mitä vaan. Vähän homma epäilyttää, löytyykö osia tosiaan? No, se selvinnee kun tilaa.

Huhtikuu 09, 2007, 16:19:29 ip
Vastaus #35

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Purkasin toisen etuiskarin..  nyt sitten tarvitsisinkin vähän onhjeita kasaamiseen :)    No ei oikeesti..  kyllä sen kasaan saan oikealla lailla, mutta öljylaatu olisi mukava kuulla, eli mitä soppaa sinne laitan.

Sitten tarvitsisin ohjeen, että missä vaiheessa kasausta, mistä ja miten mitaten öljyn sinne puikkoon lorotan...

Huhtikuu 09, 2007, 17:54:21 ip
Vastaus #36

Marko Tolvanen

  • Vieras
itse laitoin 20w keulaöljyä putkiin.125-130 mm kuuluu laittaa noihin putkiin.kaada sisään ja sen jälkeen pumppaat ilmakuplat pois.putki yläasentoon ja sitten korkki kiinni.

Huhtikuu 09, 2007, 19:37:25 ip
Vastaus #37

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Millä mittasit oikean korkeuden öljylle..   jollain tosi ohkaasella puikolla, että sait jousen ohi menemään..?

Kappas vain, vilkaisin juuri kuvaa K3:n etuiskarista, se onkin erilainen, kuin K4:n  mulla ei olekkaan oikein tilaa siinä putken keskellä, että saisi hyvin mitattua pohjalle asti..

Pitäsiikö täyttö tehdä ilman sitä jousta, että saa pumpattua putkea, jousi paikalla pumpatessa saattaapi roiskua vähän, kun on sen verran jäykkä..
No, kai sitä jotakin tulee keksittyä..

Purkasin aikanikuluksi startin, ihan vain puhdistaakseni sen.. hyvässä kunnossa näytti olevan, vähän likainen..  hiilet hyvät..  se osa josta syötetään virtaa startille, irtosi kolvauksesta, pitää tässä viikolla töissä isolla kolvilla kolvata se uudestaan.. koitin omalla pikkuisella, mutta ei se lämmittänyt tarpeeksi.

Huhtikuu 09, 2007, 20:35:26 ip
Vastaus #38

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2284
Marko tarkoittaa varmaan 125-130 cc, eli tilavuusmittaa. Mä olen laittanut keulaöljyt reilun kokoisella injektioruiskulla, jossa on riittävän tarkka/selkeä mitta-asteikko. 

Huhtikuu 09, 2007, 20:43:49 ip
Vastaus #39

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Marko, kumpaa tarkoitat?  Yleensähän iskarin öljytilavuus kyllä ilmoitetaan millimetreitä..  helpompaa toki olisi, jos jos se olisi tilavuutena, niin ei tarvitsisi kuin kaataa tupaan..

Tällä viikolla pitäisi tulla osia maalaamosta.. runko, takahaarukka, ym osaa.. toivottavasti tulisi jo ennen viikonloppua, niin ehtisin aloittamaan kasaamisen..  toiselta maalarilta pitäsisi myös osat valmistua tälläviikolla.. siellä onneksi on vain osia, jotka eivät hirveän akuutteja ole..   Kädet syyhyävät ihan hieveästi, että pääsisi jo kasaamaan.. kun siinä vaiheessa vasta alkaa sitä ns. näkyvää jälkeä tulemaan..   Moottorin kasaus on vähän vaiheessa, kohta 3 viikkoa olen odottanut jakoketjun laaharia ja rullaa..  jos ei ole keskiviikkoon mennessä tullut, niin täytyy sitten ottaa ne jostain muualta, kuin paikalliselta honda jälleenmyyjältä.

Onko kellään hyvää kuvaa laturin puolen ajoitusmerkistä, missä osassa pitäisi olla vastamerkki roottorissa oleville viivoille?  Laitoin uuden tarvike staattorin, jossa on merkki, mutta, että onko se oikeassa kohdassa verraten alkuperäiseen?

Huhtikuu 09, 2007, 20:54:08 ip
Vastaus #40

Marko Tolvanen

  • Vieras
juu siis tilavuusmittaa.1.25-1.3 desiä per putki.

tuo k3 keula on erilainen tosiaan.siihen menee pari desiä per putki.stefojakin sai hetken hakea.t-kappale on myös vajaa sentin kapeampi ja tottakai se oli mulla mäsänä.löytyi kuitenkin onneksi.

niin se merkki sijaitsee jos ilmansuunnassa ajattelee niin luoteessa.

se pumppaus ja täyttö kantsii tehdä ilman jousta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2007, 21:04:30 ip kirjoittanut Marko Tolvanen »

Huhtikuu 09, 2007, 20:56:30 ip
Vastaus #41

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Jees, tämähän helpotti todella paljon oikean määrän laittamista :)

Huhtikuu 11, 2007, 06:57:46 ap
Vastaus #42

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Piti käyttää oikein googlen kuvahakua oikean ilmansuunnan tunnistukseen :)

Eli voin merkin tehdä 45 asteen päähän vasemmalla, pystytasosta katsottuna?  Mulla merkki on koillisessa,  pakottavista syistä tuon staattorin täytyy olla niin, että se ei osoita luoteeseen.  Vai onko se merkki edes staattorissa, kun omasta alkuperäisestäni en löytänyt merkkiä...

Huhtikuu 11, 2007, 13:52:00 ip
Vastaus #43

Marko Tolvanen

  • Vieras
kyllä se siinä pitäisi olla.pieni lovi.

Huhtikuu 11, 2007, 14:08:47 ip
Vastaus #44

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2284
Nyt ollaan muistikuvien varassa mutta: Itse tein omaani romulaturinkannesta ns. työkalun, jolla pystyi tarkistamaan sytkän stropolla koneen käydessä (ei roiski öljyä ympäriinsä). Eli porasin kanteen sopivan reijän josta näki ajoitusmerkit. Summasummarun ajoitusmerkki ei voi olla seuraavan kopan reunassa (jää pyöreän päälikopan alle), vaan sen on oltava staattorin kehällä. Muistaakseni kellotauluun verraten siinä klo 10-11 huitteilla. Muistanko väärin?