Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 631929 kertaa)

Huhtikuu 11, 2007, 14:47:27 ip
Vastaus #45

Marko Tolvanen

  • Vieras
siinä 10-11 huitteilla juuri."käämitallassa" sisäkehällä.

Huhtikuu 12, 2007, 21:17:26 ip
Vastaus #46

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Eli se ei siis ole siinä ruuvin reijän kohdalla...   täytyy vielä yrittää zoomailla tota alkuperäsitä staattoria, josko siinä näkisin merkin..  jos en näe, niin täytynee sitten tehdä itse..   mikäs merkki se oli, joka oli kohdalla kun vasen sylinteri on ykk?

Tänään laitoin etuiskarit kasaan.. kyllä tuli hyvät.  Toinen iskari oli melkein tyhjä, kun sen purkasin.. ja se todennäköisesti vuotaa tyhjäksi tulevaisuudessakin, kun putki on hieman ruosteen raiskaama juuri stefan kohdalta...  no, kaippa tuo aina yhden kesän kestää..

Startti oli mulla palasina ja sen kasasin tänään..  en saanut tosin vielä testattua että toimiiko korjauksesta huolimatta, kun ei ollut pajalla yhtään virtaa..  no, kaippa tuo toimii, mikä pahan tappaisi...

Huhtikuu 13, 2007, 06:42:51 ap
Vastaus #47

Marko Tolvanen

  • Vieras
staattorin yläosasta katsottuna ensimmäinen käämi vasemmalle.sen keskellä roottorin puolella on lovi.
LT-merkki on vasemman yläkuolokohta.

minkäslaisella staattorilla meinasit tuon orkkiksen korvata?

Huhtikuu 13, 2007, 07:02:19 ap
Vastaus #48

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Arveltiin, että tuo olisi alkuperäinen tarvike laturi, ulkoiset mitat täsmäävät täysin, vastus arvot ovat juuri ne, mitä pitää olla..  ja johtojen väritkin täsmäävät..   ainut mitä tuossa on erilaista:  Käämien suojana ei ole ainakaan päällimmäisenä mitään lakkaa/hartsia..  jokin kangas kiedottu päälle..  käämit ovat fiksumman näköiset, eivät sellaisia epämääräisiä mölttejä,   johtosarjassa on yksi sininen johto, jonka tarpeesta en ole varma..  mutta se johto vain on tuossa, ei ole kummastakaan päästä kiinni. ajoitus merkki on sellaien sakara ruuvin reiän kohdalla..  mutta siitä ei ilmeisesti pidä välittää..  Liitin on erilainen.  Siinä ne erilaisuudet..
Laturi näyttää täysin käyttämättömältä..  ja sitä se erittäin todennäköisesti onkin.



Tuollainen


Huhtikuu 13, 2007, 15:26:37 ip
Vastaus #49

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Kylläpä on tänään ollut oikein oikeasti perjantai 13. päivä.  Jokainen asia, mitä oon tänään tehnyt, on mennyt enemmän tai vähemmän pieleen..  oli todella tuskainen työpäivä, eikä yhtään helpottanut se, että työpaikan sisäverkko oli pari tuntia särki...    kun vielä iltaan asti tästä selviäisi...
Parempi olla tänään koskematta hondaan... jotain menee kuitenkin rikki

Huhtikuu 22, 2007, 19:49:38 ip
Vastaus #50

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Tuossa hieman kasailin hondan yläkertaa..   Kysymys:  Onko uusi jakoketju niin kireä, että kiristin on lähet täysin pohjassa, eli siis jousi aivan kasassa?   Tuntui todella oudon kireältä...   kai se venyy ekoilla kilometreillä paljokin... ainakin luulisin...    Mutta onko tosiaan normaalia, että vähän arempi ihminen voi säikähtää sen kireyttä?
Ketju kyllä liikkuu kun sitä sivusta painaa..   mutta vapaana se ei heilu ollenkaan..   no, en mä osaa selittää.   Kertoisiko joku, miltä uusi ketju tuntuu kireydeltään?

Huhtikuu 22, 2007, 21:58:56 ip
Vastaus #51

Marko Tolvanen

  • Vieras
ei sen kyllä pitäisi juurikaan venyä.kyllä se jousi melko pohjaan menee.kannattaakin asentaa se paikalleen pultti löysänä.itsellä meni kiristimen talla ohi rullasta kun vapautin sen vasta kun se oli paikallaan.kannattaa vielä ottaa pultti irti ja kattella fikkarilla reikään samalla kun pyörittää konetta.kun talla on syvimmillään niin pultti kiinni.omassa pyörässä ketju piti ääntä kun  kiristin sen tehtaan ohjeiden mukaan.

Huhtikuu 23, 2007, 17:21:30 ip
Vastaus #52

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Mutta, onko se ketju  todella kireä, eli siinä ei olisi löysää oikeastaan yhtään?  lenkkejä on kyllä yhtä monta, kuin vanhassakin...  eli saman pituinen.  Se keskimmäinen rulla on uusi, yli sentin suurempi kuin vanha kulunut, joten vanha ainakin oli löysällä.

Huhtikuu 23, 2007, 18:41:15 ip
Vastaus #53

Marko Tolvanen

  • Vieras
jos saat kiristimen ja ketjun ongelmitta paikalleen niin ok.ketju kulkee niiden kahden rullan välistä eli joudut asentaessa irroittamaan alemman rullan ja laittamaan ketjun paikalleen.jos et laita ketjua väliin niin silloin se voi olla tosi kireällä.en nyt muista että onko sen asentaminen noin edes mahdollista...

Huhtikuu 23, 2007, 20:39:50 ip
Vastaus #54

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Se alempi rulla siis on sielä ketjun keskellä, eli ketju kulkee rullan molemmin puolin... ainakin mulla :)   toinen rulla sitten taas painaa ketjua, eli kirtistin rulla.  ketju meni rattaan päällä nokka-akseliin kiinni ihan helposti. (mulla siis on ketju katkaisemattomana, laitoin sen siis jo silloin, kun oli kampi-akseli irti)

Huhtikuu 23, 2007, 21:35:21 ip
Vastaus #55

Marko Tolvanen

  • Vieras
on se ihan oikein...nippuun vaan ja radalle.

Huhtikuu 24, 2007, 10:05:26 ap
Vastaus #56

Hannu Pelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 366
Kyllä ketju venähtääkin jonkin verraan ensimmäisillä kymmenillä tai sadoilla kilometreillä. Laitoin Jytäriin virinokan joka edellytti todella tiukkoja venttilinjousia. Ketju tuntui asennettaessa kireältä ja kiristin oli melkein ääriasennossaan. 500 km ajoa ja ketju rallatti kuin idols-voittaja. Sen jälken venyminen asettui. Sama havainto Honda CB77:ssa: luulisin, että pari milliäkin lisäpituutta saattaa saada ketjun rolisemaan ja näkyy kiristimen asennossa

Huhtikuu 24, 2007, 14:49:05 ip
Vastaus #57

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Joo, näin itsekkin mietiin... joten kai se on hyvä noin, kuin se nyt on...

Tänään sain rungon maalauksesta, nyt saan alettua kasaamaan pyörää... ei tainnut tulla vapuksi ajoon :(
vappu nyt oli jokatapaiksessa vähän utopistinen tavoite..  olisi voinut onnistuakkin, jos olisin saanut ajoissa rungon, mutta siinä menikin monta viikkoa...
nyt täytyy vain jatkaa seisonta aikaa muutamalla viikolla, että ei tarvitse turhaan maksaa vakuutusta

Huhtikuu 24, 2007, 21:24:09 ip
Vastaus #58

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Vähän jo kasailin hondaa.
Pari kysymystä tuli mieleen.

keskipakosäädintä varten on nokka-akselissa ilmeisesti jokin tappi?  varmaankin tippunut, kun ei näkynyt enää.. toivottavasti ei kampikammioon :)     Mitenkäs tuo muuten menee, jos tiputan jotain jakoketjun reiästä alas, niin taidan tuurilla sen saada öljy propun kautta pois?  (katselin juuri ottamiani kuvia moottorin osista, oli kuva nokka-akselista, jossa oli tappi paikoillaan, ja jokin kuva mielessäni, että tappi olisi silloinkin ollut, kun aloin laittamaan akselia paikoilleen viikonloppuna, mutta ei ollut tappia enää paikoilleen laiton jälkeen)

Niin tosiaa, jos joku viitsisi siitä keskipakosäätimen asentamisesta vähän kertoa..  ilmeisesti akselissa oleva tappi toimii kiilana, jonka avulla säädin pyörii.  säätimen keskellä on jokin holkki jossa on 4 sakaraa päässä, miten päin tämä tulee ja mitä virkaa sakaroilla on?  mikäs osa kärkiä käyttää?  hieman hämärän peitossa osien järjestys, kun purkamiseesta on muutama viikko.. paiko peräti pari kuukautta..


Takahaarukka:  laittelin sitä paikoilleen,  tökkäsin akselin läpi ja huomasin, että kireteetön osa tulee näkyviin noin 3-5mm toisesta päästä, joten mutterilla ei voi kiristää takahaarukkaa..  puuttuuko multa jotain välistä?  tuliko takahaarukan pultilla jotain muutakin kiinni, kuin takahaarukka?   takahaarukkaan laitetut osat järjestyksessä vasemmalta oikealle:  akseli, holkit molemmin puolin haarukan reikää, metallikuorinen, ilmeisestikkin stefa, suojakumi   ja samat toisellapuolella

Huhtikuu 24, 2007, 22:21:27 ip
Vastaus #59

Marko Tolvanen

  • Vieras
taka-akseli:molemmille puolille tulee semmoinen rungon muotoon väännetty latta johon änkkäreiden kolmiorauta kiinnittyy.tuossa kolmioraudassa on takajalkatapit kiinni.nuo ei varmaan nyt ole paikallaan...

jos se osa on mennyt kampikammioon niin melko varmasti ajautuu siihen syvään öljyproppuun.lohkon alaosaan on muotoiltu "kanava" joka johtaa propun ohi.

sitä säätimen keskellä olevaa holkkia en ole itse irroittanut.ei tarvitse...kärkiä avaa sen keskipakoissäätimen runko joka tulee kärkilevyn läpi. siis se "akseli"(onpas hankalaa selittää).kun katsot tarkkaan niin se on osin paksumpi.päästäpäin katsottuna siis. se kiilatappi on osoittaa ylöspäin nokka rattaan L-merkin ollessa yläasennossa.

en nyt oikein ymmärrä noita sakaroita joita tarkoitat, mutta kohta josta nokka-akseli tulee säätimen läpi.siinä on kuparin värinen sisempi osa.siinä on lovi jonka kuuluu olla säätimen lopun runko-osan loven kanssa kohdakkain.