Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 613782 kertaa)

Tammikuu 01, 2019, 18:18:18 ip
Vastaus #2070

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Juurikin noin, että liian ohkaiset johdot. Starttimoottorin teho taitaa olla luokkaa 600W. 12 voltin jännitteellä haukkaa virtaa 50 ampeeria. Laturista taitaa irrota 5 ampeeria. Siksi se startin kaapelikin on moninverroin paksumpaa tavaraa kuin laturin johto.
Käynnistyskaapelilla ja akulla näyttää startti toimivan. Onpahan edes jotain mikä toimii 👍

Tammikuu 02, 2019, 10:48:41 ap
Vastaus #2071

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Yleensä noista on rikki starttikytkin, eli se roottorin takapinnassa kiinni oleva mötikkä. Jos se on tiukasti kiinni roottorissa, niin hyvä. Jos taas ei, niin tietää korjattavaa.

Tammikuu 10, 2019, 22:04:22 ip
Vastaus #2072

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Runko alkaa olemaan purettu ja valmiina pulverimaalaukseen. Kuvan mukainen yllätys löytyi etuhaarukan yläkolmiosta. Onkohan tuo hitsattavissa, jotain alumiinivalua taitaa olla? Olisikohan joku edellisistä omistajista vääntänyt ruuvimeisselillä tai vastaavalla löysemmäksi, jotta iskarit tipahtaisivat helpommin pois ja osa onkin murtunut?

https://imgur.com/a/OuXyYND
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2019, 22:06:09 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Tammikuu 10, 2019, 22:29:17 ip
Vastaus #2073

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5144
  • MC Debit
Ehkä ennemminkin vedetty kiristysruuvi apinan raivolla tiukkaan... Valuahan se, ei varmaan kovin vaikea osa löytää ehjänä käytettynä? Jyväskylässä on toripäivä lauantaina :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 11, 2019, 16:39:01 ip
Vastaus #2074

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 840
Runko alkaa olemaan purettu ja valmiina pulverimaalaukseen. Kuvan mukainen yllätys löytyi etuhaarukan yläkolmiosta. Onkohan tuo hitsattavissa, jotain alumiinivalua taitaa olla? Olisikohan joku edellisistä omistajista vääntänyt ruuvimeisselillä tai vastaavalla löysemmäksi, jotta iskarit tipahtaisivat helpommin pois ja osa onkin murtunut?

https://imgur.com/a/OuXyYND

Yläkolmion kiristyspannan välissä pitää olla sinne suunniteltu n. 2,3 mm paksuinen yhdeltä sivultaan viistetty välilevy. Levy estää liikakiristyksen. Noita tapauksia on paljon, että on kiristetty ilman sitä välilevyä ja panta on murtunut. Kuvassa osa nro 8: https://www.cmsnl.com/honda-cb350k4-european-direct-sales_model16401/partslist/F03.html#.XDiqMGlS_IU
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Tammikuu 14, 2019, 21:35:30 ip
Vastaus #2075

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Ei ihmekään, kun ei startti pyörittänyt moottoria, ketju vaan pyöri vapaasti. Magneetossa olleista pulteista kaksi oli irti ja yksi katkennut. Kahden pultin osalta niitä ei enää saa paikoilleen, kun se reikä on muuttunut ovaaliksi ja kierteet tietysti entiset.

Kai tuo jotenkin pitäisi holkittaa tai saisikohan läpi asti pultit ja mutterilla kiinni, kun näyttää magneeton läpi menevän pultinreiät?


Edit: Ihan kuin tuosta puuttuisi jotain muutakin, ainakin myytävissä korjaussarjoissa on mukana tapit ja jouset, jotka minulta näyttäisi puuttuvan? Kuvassa on siis kaikki osat, jotka omasta moottoristani purkautui.

https://imgur.com/a/sD4bKMC
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2019, 22:11:54 ip kirjoittanut Mika Toppinen »

Tammikuu 14, 2019, 22:40:51 ip
Vastaus #2076

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 970
joo siellä on semoset jousikuormitteiset tapit tai kuulat että kun startti pyörii nopeemmin kun kone niin kuulat painaa kiinni mutta kun kone pyöriin nopeemmin nuo helppaa, aika tavallinen ratkaisu luulisi varaosia löytyvän yleisesti

Tammikuu 14, 2019, 22:50:08 ip
Vastaus #2077

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3403
  • Mamu
Tapit ja jouset tekevät systeemistä vapaakytkimen,toiseen suuntaan vetää,toiseen pyörii vapaasti,vähän niinkuin polkupyörän takanavassa...

Tammikuu 16, 2019, 10:55:28 ap
Vastaus #2078

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Ajattelin nuo vauhtipyörän ruuvinreiät korjata kemiallisella metallilla. Täyttää nykyiset, isontuneet reiät kemiallisella metallilla, poraa uudet reiät pulteille ja tekee kierteet. Mitä tuumitte, kestääkö?

Tammikuu 16, 2019, 11:31:37 ap
Vastaus #2079

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 209
Ajattelin nuo vauhtipyörän ruuvinreiät korjata kemiallisella metallilla. Täyttää nykyiset, isontuneet reiät kemiallisella metallilla, poraa uudet reiät pulteille ja tekee kierteet. Mitä tuumitte, kestääkö?

Ei kestä. Hae Wurthilta korjausholkkeja:

https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kierteyttaevae-kierteenkorjausholkki/31066006020201.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/?CatalogCategoryRef=31066006020201%40WuerthGroup-Wuerth-3106&CampaignName=SR001&SelectedFilterAttribut=%255B%255D
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Tammikuu 17, 2019, 18:36:52 ip
Vastaus #2080

Matti Aalto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Ajattelin nuo vauhtipyörän ruuvinreiät korjata kemiallisella metallilla. Täyttää nykyiset, isontuneet reiät kemiallisella metallilla, poraa uudet reiät pulteille ja tekee kierteet. Mitä tuumitte, kestääkö?

Eipä taida kestää. Itse laitoin vastaavassa tilanteessa irtokierteet ja uudet ruuvit ruuvilukitteella.

Tammikuu 22, 2019, 14:57:06 ip
Vastaus #2081

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Olipas kierreholkkien löytäminen vaikeaa, esimerkiksi Würth ei myy ilman YTJ -tunnusta. Joka tapauksessa noilla saan sen vauhtipyörän ja startin kytkimen korjattua. Odotellessa korjasin starttimoottorin ja nyt pelaa kuin uusi. Ei siinä kyllä mitään vikaa oikeastaan ollutkaan, oli vain todella likainen ja ruosteessa sisältä. Puhdistin osat elektroniikan puhdistussprayllä, hioin roottorista ja muista osista ruosteet pois ja laitoin hyvät rasvat roottoreiden päihin ja laakerointien väliin. Ei enää rääkäissyt kun koekäytin starttia.

Tammikuu 22, 2019, 19:52:04 ip
Vastaus #2082

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 154
Onpa Wyrtillä eri käytäntöjä, meillä paikallinen (Outokumpu) liike myy korttimaksulla muttei käteisellä, eikä kysele tunnuksia.

Tammikuu 30, 2019, 23:19:06 ip
Vastaus #2083

Mika Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 127
Oma Honda on ollut poissa liikenteestä melkein 35 vuotta niin katsastuskonttorilla sanoivat, että pitää rekisteröintikatsastus tehdä ennenkuin voi omiin nimiin siirtää. Onko tietoa mitä kaikkea syynäävät rekisteröintikatsastuksessa. Mietityttää hieman millaiset vaimentimet hommaan Hondaan, tekisi mieli ostaa Emgot, mutta katsovatkohan katsastuksessa pahasti jos hieman ääntä päästää? Eli tämmöiset on mietinnässä: http://bit.do/eHdoD
Eli vapaasti läpi virtaavaa mallia.

Tammikuu 31, 2019, 00:42:57 ap
Vastaus #2084

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 729
Niistä saa noilla ristiruuveilla päädyt irti ja sinne voi katsastuksen ajaksi ratustella tuketta, jos ääni tuntuu liian kovalta.
Tuon ikäisessä saa mitattuja desibelejä olla niin paljon, että taitaisi saada olla vaikka suorat putket.
Katsastusmiestä ei kumminkaan kannata härnätä....