Kirjoittaja Aihe: Öglandit riviin  (Luettu 85117 kertaa)

Joulukuu 15, 2007, 07:03:56 ap
Vastaus #30

pekka kangasniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
pari projektia: t-siipi cresto speedway -65 ja jupiter sport -68

Joulukuu 28, 2007, 22:17:42 ip
Vastaus #31

Jani Huopana

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 19


Comet Swing vm. 1961
+ pari muuta Ögland Swing & Jupiter Safir

Joulukuu 28, 2007, 22:59:06 ip
Vastaus #32

Mikko Sarell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15

Joulukuu 29, 2007, 07:38:54 ap
Vastaus #33

Mikko Antila

  • Vieras
nättejä... :D

Lieköhän Ögland ollut Jawettan kanssa yleisin musta (no joo, musta-valkoinen) mopo Suomessa?

Joulukuu 29, 2007, 11:14:01 ap
Vastaus #34

Niko Hirvonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Veikkaampa että Solifer 3-Speediä on tehty enemmän mustina kuin Öglandeja. ???

Joulukuu 29, 2007, 11:28:24 ap
Vastaus #35

Mikko Antila

  • Vieras
no joo, pää on jumittunu pappamalleihin...tottahan tuo  :-[

Joulukuu 29, 2007, 21:18:56 ip
Vastaus #36

Kimmo Hyyryläinen

  • Vieras
Onpas kerrassaan komia tuo mustavalkoinen Swinki 8) Pitäisköhän tuo oma maalata hieman samaan tyyliin, puolikiiltävä musta ja valkoista.. Kun ei siitä museoajoneuvoa tule muutenkaan.. ??? :P

Tammikuu 16, 2008, 13:13:48 ip
Vastaus #37

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
lopultakin sain ton kuvan omasta 58 Jupikasta tänne koneelle. Mopossa oli takarenkaan laakerit rikki ja toi ketjusuoja alaosa puuttui. Rengas on korjattu ja hyllystä otin ketjusuojan puolikkaan paikkaan. Tuossa mopo siis hakupäivänä ja tuohon kuntoon se jääkin. En kiilloita enkä pese. Siinä on muuten varastointirasvat päällä. Koko mopo on ruiskutettu kai CRC:llä tms. Mun mielestä toi paras just tommosena orggis valkosivun kanssa. Taaksekin vaihdoin ikivanhan valkosivun. Juu takalamppukin on vaihdettu ehjään samanlaiseen. Teipatut kahvakumet saa jäädä tuohon.     

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 16, 2008, 13:24:21 ip
Vastaus #38

Mikko Antila

  • Vieras
Komea peli!

Elä pesekään...

Tammikuu 16, 2008, 17:17:27 ip
Vastaus #39

Jussi (Otus) Lipponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 435
Aivan liian vähän arvostetaan patinoituneita laitteita...  :-\
Ei se vauhti, vaan se tyyli.

Tammikuu 16, 2008, 18:29:07 ip
Vastaus #40

Juha Toivonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 796
Terve!

Mitkä on 58 ja 59 mallin erot?Siis Jupiterin. Mitä lukee -58 moottorin kilvessä? Onko 1,25 hv?

                                                                                      Juha

Tammikuu 16, 2008, 19:08:19 ip
Vastaus #41

Mikko Antila

  • Vieras
Kyllä se 1,25:nen taisi olla.

Selviä eroja ovat ainakin lyhyemmät sivupellit (mallia Brummi), erilainen takalokasuoja (edestä viistetty kohti haarukan akselia), naamapelti lampun alta puuttuu (eli tööttö kokonaan näkyvissä). Lisäksi etukeinu ilman tukiputkea (eli sitä "ylempää" lokasuojan kiertävää vaakaputkea).  
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2008, 19:10:00 ip kirjoittanut Mikko Antila »

Tammikuu 16, 2008, 20:43:12 ip
Vastaus #42

Juha Toivonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 796
Onko -59 siis samanlainen ku 60-alun vehkeet? Onko -59 mallia tehty molemmilla koneilla?  ???

                                                                                 ihmettelee Juha

Tammikuu 16, 2008, 20:56:44 ip
Vastaus #43

Mikko Antila

  • Vieras
1959 tyypitettiin ja seuraavan kerran 1962, kun tuli membran-kone ja muovinen lampunkoppa.

Että kyllä ne aikalailla samanlaisia ovat... joitakin kosmeettisia eroja taisi olla, maalattu tarakka vaihtui kromattuun jne. Tai taisivat olla osin sekaisinkin nuo...

Takavalo suureni -61:ssä, ainakin useimmissa Öglandeissa; vähän taisi taas riippua, että kuka oli kasannut. Taisi SOK:lla olla suurin menekki nuista öökyistä, niin voisi kuvitella, että Jupitereihin muutokset tulivat ensimmäisenä. Toisaalta saattoi Messukylässä olla sitten suurimmat varastotkin ja vanhat osat kestivät pidempään. Tiedä häntä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2008, 21:24:35 ip kirjoittanut Mikko Antila »

Tammikuu 16, 2008, 21:15:21 ip
Vastaus #44

JarmoKorvenranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Ögland Jupiter Safir vuodelta -73. Alkuperäiskuntoisena museorekisteröity.