Kirjoittaja Aihe: Ajomopo  (Luettu 229578 kertaa)

Syyskuu 27, 2008, 19:49:53 ip
Vastaus #30

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Hivenen tunturimainen.....

Syyskuu 27, 2008, 20:06:46 ip
Vastaus #31

seppo savolainen

  • Vieras
No jupivieteri kumminkin,tosin tuota muovista etulyhyn koppaa kammoksun
vaan ei mulla taito riitä sitä pellistäkään kääntämään.

Tuu sää se tekemään ;D

No se on kevät jo pitkällä kun noista taipaleelle on.

Kiitos kaikille osa myyjille,tulivat osaset tarpeeseen.

Syyskuu 27, 2008, 20:26:02 ip
Vastaus #32

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Eikös sinulla ole jokin peltinenkin koppa etulampulle ::)

Syyskuu 27, 2008, 20:32:43 ip
Vastaus #33

seppo savolainen

  • Vieras
No siinä maskissa se lampun reikä on soikea jostain muusta merkistä se.

Mutta voinen ajankanssa kokeilla sitä kuupan kuoren
vääntämistä.

Kahdesta osastahan se kuuluu värkätä.

Syyskuu 27, 2008, 20:45:04 ip
Vastaus #34

Mikko Antila

  • Vieras
Hivenen tunturimainen.....

Varmaan joku Uuden Uljaan Äänekosken sisäpiirin juttu, mutta pakko kysyä: Mistä kohtaa tunturimainen ???

Syyskuu 27, 2008, 20:48:41 ip
Vastaus #35

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Ei mikään sisäpiiri, vaan ulkopiiri.

No kun tuo lampunkoppa muovia, kantikasta tankkia ja satulan alta runkokin tuommonen kantikas.....


Syyskuu 27, 2008, 20:51:44 ip
Vastaus #36

Mikko Antila

  • Vieras
jaa...se on kait se kantikkuus niinkuin hiotuissa jalokivissä. Sahviirissa nimittäin  :)

Syyskuu 27, 2008, 20:59:11 ip
Vastaus #37

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
makuasia, mutt paljon mielekkäämpiä nuo hiomattomat ja pyöreet.....

Syyskuu 27, 2008, 21:12:12 ip
Vastaus #38

seppo savolainen

  • Vieras
Makuasia tämäkin, vaan ku olen tuuminut maalata sen lampunkopan mustaksi,
poiketen synnyinmaansa väreistä.

Tulis vaan nuo olemassa olevat kromit paremmin esille joka taasen ei sitte
ajoon kylläkään vaikuta.

Ajoasento tuossa pienipyöräisessä on hieman lyhistynyt,vaan pojan mittoihin
käypänen.

Se muuten tuo pyörän kokokin vaikuttaa kokonais näyttävyyteen,mikä
taasen on omalukunsa.

Rällääkkää en omaa joten muodot pysynee entisellään ;)

Syyskuu 27, 2008, 21:18:28 ip
Vastaus #39

Mikko Antila

  • Vieras
Kun nyt makuasioihin päästiin, niin minustakin tuo pikkupyöräisyys vaikuttaa näyttävyyteen eikä mitenkään positiivisesti. Isopyörä-Safir on ainakin minun silmään varsin ok, mutta tuo pienempi pyöräkoko toi jotakin "kevytmopo-meininkiä" ulkoasuun eikä välttämättä ajo-ominaisuuksiakaan hirveästi parantanut.

Lokakuu 05, 2008, 18:07:51 ip
Vastaus #40

seppo savolainen

  • Vieras
Tuossapa erään ruottalaisen mopokerhon sivusto,ajotapahtumineen.

Ei niille sinne vissii kannata täältä lähteä pahemmin mopoasioita opettamaan,
olin lukevinani jostain aikaisemmasta topiikista jotain sen kaltaista.

Kyseisestä linkistä löytyy mm. cressun osakuvasto ,sachs moottorin hajoituskuvat ja
linkkejä muihin sikäläisiin kerhoihin.

http://www.wccc.se/

Lokakuu 05, 2008, 19:18:22 ip
Vastaus #41

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
asustelin 90 -luvun lopussa ruåttissa ja myönnettäköön, että jo silloin siellä oli mopokulttuuri pikkasen eri asteella kuin täällä Suomessa (nykyäänkään?). Ne ajeli kanuunakuularalleja jostain Norrköpingistä Tukholmaan ja kuvaan kuulun yritys ajaa moottoritietä mahdollisimman pitkään. Ja sitten pakoiltiin poliiseja jossain siltojen alla.... Mutta siis rakennuspuolella ne oli jo silloin suht edistyneitä. Aihiot oli vaan halpoja siellä silloin, toisin kuin Suomessa.

Marraskuu 22, 2008, 20:00:02 ip
Vastaus #42

seppo savolainen

  • Vieras
No sepä tekee talvikin taasen tuloaan.

Liukkaaksi muuttuvat tiestöt.

Erehdyin tuossa syksyllä hankkimaan 16v pojalleni semmosen
enduro mallisen kiinailmiön,jossa niitä vikoja piisaa.

Tosin eniten noissa hirvittää ajokorkeus/paino 110kg ,jalat yltää maahan 185cm
kuskilla ja lyhemmillä taasen sitte ei.

Liukkaalla aika vaarallinen kapine.

Palarenkailla pitokin minimissä.

Ensimmäisenkin kolarin jo kerkesi tuupata,roikkui auton perässä kerkesi jarruttamaan

seurauksella että jalka jäi mopon ja auton väliin joten poikkihan se meni.

Vaikka nuo kollit vinkuu noita enduromopoja niin syytä olisi hankkia kuitenkin vanhempi
sportti tai pappa mallin kulkine.

Kestävempiä,kevyempiä ja varmempi toimisia laitteita nämä
vanhat kunnon pelit.


Joulukuu 10, 2008, 20:30:05 ip
Vastaus #43

seppo savolainen

  • Vieras
Tossa ku olen lueskellu, noita mopo keskusteluja niin
virittämisen suhteen tämän verran.

Katson paikalleen jos haetaan lisää vääntöä kun onhan tuota
jo tullut elopainoakin lisää.

Jos koneeseen laitetaan uusi pytty ,laakerit , kampiakseli ja kiertokanki.

Kytkin ja jne niin miksei kestäisi?

Nopeuden suhteen mielestäni turhaa laittoa vanhoissa koneissa kun
tulee sitte vastaan ne kytkin kautta sytty huolet.

Ei se mäne tuo Sachs 4 LKH konekkaan kuin 62km/h tämmösen 85kg
painon alla ja 60cc pytyllä.

Vauhti mielestäni riittää ja veteraani ajoissa tarvii vaan nytkytellä kolomos vaihteella
porukan mukana etiäpäin.

JK.Teen tuon Paatelaisen tallissa Mikon kanssa semmosta ratamopon näköistä
häksätintä.SE on se sama mies joka tunnusti tänään simmien olevan eriparia.

Vai tokkopa luota oikein tunan välyksiin.
Vien sille lääkettä jokatapauksessa jos tunturin sarvista sen tapaan.

Tuossa linkki niini todellisiin viriosiin ja Euroopassahan ne tekee noista replikoita.

http://www.faccioliracing.it/
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2008, 21:15:11 ip kirjoittanut seppo savolainen »

Joulukuu 15, 2008, 01:45:43 ap
Vastaus #44

Atte-Ville Risti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 170
  • Satunnainen Majoristi
Tässä sitä innostuu oikein kirjoittamaan kun puhutaan kerrankin aiheesta josta minäkin jotain tiedän.
Itselläni on Derbi X-Race ajomopona...kyseinen ajopeli on SM eli siinä moto kummit alla joilla ei talvella liikene pitoa. Tätä varten on Tunturi jolla ajellaan loppu syksystä kevääseen, kunnes uskaltaa raottaa tallin ovea tuolle Derbille. Tunturilla olen viime talvena kaatunutkin muutaman kerran kun on tullut ajeltua kaikki mettäkulmat läpi. Mitää ei hajonnut mutta kuinka olisikaan käynyt Derbin? Muovia on joka paikassa, korkea ku perkele ja painaa paljon mopoksi. Onhan se reteetä ajella tuolla Derbillä varsinkin kauniina kesäpäivänä mutta se ei vedä vertoja ajelulle kauniina kesäyönä Tunturilla. Täytyy kai sitä jossain välissä laittaa kuvakin tuosta Tunturista... Tulevana talvena ei tarvitse Tunturilla liukastella kun tulin hankkineeksi Majorin... Kaverit piti hieman hulluna kun aikanaan hankin Tunturin...nyt olen niiden mielestä aivan pöpi...