Kirjoittaja Aihe: Ajomopo  (Luettu 223198 kertaa)

Tammikuu 03, 2009, 09:31:53 ap
Vastaus #60

Kimmo Partanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 516
Tälläisellä ajellaan ensi kesänä. Takavanne pitäisi uusia kun tulee muutama pinna jo nyt läpi.
Ja kaikenlaista muuta pientä fiksausta vailla.
Myös joku vanha hevosennahka satula olisi hieno.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 03, 2009, 10:06:15 ap
Vastaus #61

seppo savolainen

  • Vieras
Kimmo Partaselle;

Mikä on tuon merkki ja malli ?

Hieno peli kaikenkaikkiaan.

Tammikuu 03, 2009, 10:19:46 ap
Vastaus #62

Kimmo Partanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 516
Alunperin 175cc Motobecane MB1 vuosimallia noin 1925 mutta joskus asennettu Victorian FM38 apumoottori.

KP

Helmikuu 24, 2009, 10:07:18 ap
Vastaus #63

seppo savolainen

  • Vieras
No tuo ajomopokin alkaa vähinerin olla kasassa ,osiensa puoleen.

Koneremppa ja värit niskaan niin pääsisi sitten huristelemaan.

Ihan sillä ajattelin kysellä ja kartoittaa tulevan kesän ajotapahtumia.

Veteraanimopedipäivät ,Vesijärven ajo, Oulun suunnalla Kyllin porukat suunnittelevat

1000km matka-ajoa ja Mikon kanssa kait järkätään tuo toinen Pukara-ajo.

Olisikohan muita avoimia ajotapahtumia suunnitteilla?


Maaliskuu 10, 2009, 00:35:28 ap
Vastaus #64

seppo nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
  • ENMc
Wanhan ajomopona aina aurinkoisina kesäpäivinä toimii tuommoinen vanha mopon kuvatus, mikä lienee.
Käyttöentisöity, eli poistettu vanhat maalit ja maalaamossa ruiskittu saman väristä tilalle, samalla on lähtenyt myös merkit joten ei ihan varmaa tietoa, mutta epäilys että olisi Tunturi.
Takaiskunvaimentimet on vaihdettu uusiin, ja vanhat on romukopassa, kun olivat jo väsyneet.
Moottori on remontoitu ja lähtee laakista käymään talvenkin seisokin jälkeen, vaihteet pelaa kuin junan vessa ja ärhäkkäkin on kuin mikä.
Varmaan joku kuvasta tunnistaa mikä tuo on olevinaan, kun se tuli liiteriin tuollaisessa kunnossa vanhalta paapalta, jolta sain valita joko tuo tahi vanha automaatti akkatunkka, on niiden runkoissa samaa näköä ja moottorikin lienee sama, tässä vain kolme vaihdetta.
Otin tuon, kun arvelin sen akkatunkan olevan liian arvokkaan ja pappakin sen jätti itselleen mieluummin.
Tuossa lähi kuppilassa vaan olen kaffella sillä piipahtanut kun ei tarvitse sinne ajella yleisillä teillä ja mikäs sillä on käydessä, kun on aina valmis palvelemaan, tosin kanssaihmisissä on aina hieman herättänyt hilpeyttä meikäläinen huristellessaan.
Heh kuvaahan en osaa liittää, mutta tuolla voipi käydä ihailemassa  http://kuvablogi.com/blog/5073/19/
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2009, 00:37:14 ap kirjoittanut seppo nykänen »
Entiset Nuoret Mc

Maaliskuu 10, 2009, 09:40:43 ap
Vastaus #65

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
61 Tunturi Trial (Sport). Kannattaa kaivaa ne vanhat iskarit heti esiin. Niitä kun ei juurikaan löydä. Noita tarvikeiskareita löytää helkposti. On toi arvokkaampi kuin Pappa. Taitaa olla se toiseksi himoituin Sportti. Kannattaa harkita sen alkuperäiseen kuntoon saattamista...
Tuossa mun vastaava: http://picasaweb.google.fi/amary.ry/Sportit#5273837211882204850

Maaliskuu 10, 2009, 19:52:50 ip
Vastaus #66

seppo nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
  • ENMc
Tottahan net vanhat iskunvaimentajat on sitten jo kaatopaikalla ja ei voi mitään.
Ajattelin kyllä säästää, mutta kun olivat niin huonossa kunnossa niin heitin pois.
Ei ole ollut ajatusta tuon entisöinnistä, vaikka hyvä aihio olisikin, olen sen hankkinut vain pikku hurautteluun kesäaikaan kauniilla kelillä.
Jos tuo kovasti harvinainen ja haluttu on, niin saattaisin sen toki vaihtaa toimivaan tavikseenkin, ja joku voisi tuon entisöidä ja siten pelastaa jälkipolville ihmeteltäväksi.
Minun tarpeet ajasi semmoinen tavanomaisempikin laite, kun vaan silloin tällöin ajaa hurauttelen.
Kuinkas lujassa tuommoiseen on löytää kulutusosat, sillä ryyppysysteemi ja kaikki vaijerit sekä kahvakumit ja polkimet pitäisi varmaan vaihtaa, muuten selviäisi kuultosinkityksillä sekä kromauksilla ja maalauksella.
Tarroja ei myöskään liene saatavilla joten pitäisi ehkä maalauttaa tankin kuvio.
Tuo Arin vastaava on kyllä siisti toteutus aiheesta ja josko kehittelisi jostakin pari tuntia vuorokauteen, näkisin tuon omankin mieluusti samanlaisena.
Entiset Nuoret Mc

Maaliskuu 10, 2009, 20:28:08 ip
Vastaus #67

seppo savolainen

  • Vieras
Komee on Sepon ajopeli , tekniikkakin kunnossa ni muuta kun
kovaa ajoa.

Ajoa vartenhan nämä on aikoinaan tehty ,tokihan entisöinnilläkin
on omasijansa ,laitteiden historiikki mielessä.

Mutta kyllä tuolla kelpaa köryytellä selekä suorana ,suomensuvessa 8) .

Ja nauttia kesän hetkistä.

Maaliskuu 10, 2009, 21:52:00 ip
Vastaus #68

seppo nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
  • ENMc
Estetiikka ei varmaankaan ole ollut papparaisella päällimmäisenä mielessä, kun on tuota entrannut.  :D
Kun mummeli ajoi automaatti tunturilla ja pappa tuolla urheilumallilla, niin näki että kun molemmilla on syyskesästä sienessä ja marjassa kuljettu, on huolehdittu aikain saatossa, että pelit palvelee nyt ja tulevaisuudessa.
Semmoisessa käytössä ovat kuulemma olleet lähi kymmeninä vuosina ja kun ei kunto enää vanhuksilla ollut suonut mahdollisuuksia entiseen malliin, niin päättivät toisen hävittää ja varalta jättivät toisen, josko vielä...
Karu on Wanhan kulkine, mutta sanonta lienee, notta rumassa repussa hyvät eväät, ja niin tässäkin tapauksessa, karu ulkomuoto peittää toimivan ja ikäisekseen norjan sekä luotettavan kulkupelin ja jolla lisäksi saattaa tulevaisuudessa olla vielä paljonkin annettavaa.
Entiset Nuoret Mc

Maaliskuu 12, 2009, 20:21:00 ip
Vastaus #69

seppo savolainen

  • Vieras
Kone valmistuu parasta-aikaa toho ajopeliin.

Pikkasen otti takapakkia ,ku mäntä tapas kanteen, tossa pyöritellessä.

Tosin ilman kannenlaskua. Vaan pikkasen vahvempi tiviste lohkon
ja pytyn väliin. Kyllä se piisaa ku vaan kipunalle tila löytyy  ;D .

Ne noissa Sachs 4LKH koneissa on 38mm männällä ottanu sen tehon 4.3hp

Näköjään kovemmilla puristuksilla ja isommalla kaasuttimella 17mm jostain
kuuskyt luvun alusta alkaen. (iskun pituus sama).

Kampi on sitte 17mm ,muutoin sama ku kaks vetone.

Paitti puhallin kone.


Maaliskuu 30, 2009, 07:19:44 ap
Vastaus #70

seppo savolainen

  • Vieras
Mikko tuossa jelppaili taas kertaalleen ,kun hitsattiin jalkatappi raudat
paikoilleen.

Lopputulosta noin kokonaisuudessaan , pidän varsin herkkänä pelinä.

Tuota ilmaa sivusta imevää bingin kaasutinmallia voin suositella.

Kone tuota käytettäessä muuttuu kierrosherkemmäksi kuin normi mallisella
kaasuttimella.

Pistän tuonnenpana kuvan ku on maalattu.

Jokos niitä pelejä on alettu kaivamaan esille talvisäilytyksestä?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2009, 07:31:00 ap kirjoittanut seppo savolainen »

Maaliskuu 30, 2009, 08:00:15 ap
Vastaus #71

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Kunnostin itselleni talven aikana ajomopon; Tunturi DX:n. Muuten siitä tuli melko alkuperäinen, maalauksen kans vähän irrottelin. Harmi kun en osaa laittaa kuvia  :(  On minulla muutama muukin ajomopo esim alkuperäinen 1800km ajettu DX sekä metsäryskäykseen tehty täysmattamusta Super Sport. Mielestäni Super Sportit ja DX:t ovat hyviä ajomopoja.

Maaliskuu 30, 2009, 08:15:28 ap
Vastaus #72

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
hah millä ajalla?


Maaliskuu 30, 2009, 08:41:40 ap
Vastaus #73

Kari Vähäkainu

  • Vieras
mullon ajomopo pytyn porausta vailla valmis....tietenkin sitte kaikki nuo säädöt.. ??? ::) ja tuo kauniimman osapuolen mopo maalausta ja kasausta vailla..

sitten ensiviikolla tuleepi pihaan erkkola,joka tarvis pistää kuntoon..siitä tuli mieleen että pystyykö sitä mitenkään suht helpolla saada piristettyä kun 30kmh ei paljon huimaa..eli saako jostaki siihen sasch saxonette koneeseen passaavaa isompi kuutioista pyttyä? se on semmone narukäynnisteinen..

Muistelen nähneeni jossain netissä Saschin koneeseen viripyttyjä!? Mutta jos ei löydy niin mäntää muokkaamalla ja puristusta kohtuudella nostamalla saa koneeseen lisää vääntöä ja tehoa jolloin voit muuttaa välityksiä. Mulla oli aikoinaan hetken aikaa Erkkola ja voin myös sanoa että oli hidas!

Maaliskuu 30, 2009, 09:48:36 ap
Vastaus #74

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Toivotaan että tulee hyvin rahaa! Serkku myi parisen viikkoa sitten tosi hyväkuntosen Erkkolan muistaakseni 300€:lla joten onkohan se sellanen summa mitä sellasesta saa? Kysyntää alkaa Erkkoloilla olla aika vähän; nuoriso ei niihin koske pitkällä tikullakaan ja potentiaaliset käyttäjät ovat joko liian huonokuntoisia enää ajamaan tai jo edesmenneet.