Kirjoittaja Aihe: Condor A350  (Luettu 88152 kertaa)

Toukokuu 05, 2009, 14:12:51 ip
Vastaus #15

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, eli tässä tapauksessa samalla puolella kuin vaihdepoljin ;)

Toukokuu 05, 2009, 20:05:03 ip
Vastaus #16

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siitä jarrupolkimen kohdalta kun ottaa sen Condor tekstillä varustetun pikku luukun pois niin sieltähän se kytkin kurkistaa  :laugh:
Käyttövipu on oikealla mutta itse kytkin vasemmallapuolella
Tuossa räjäytyskuvaa...

http://www.benvanhelden.nl/Condorclub/De%20Condorclub%20Holland.html

Kytkinpakettia saa, maksaa 84€ + toim kulut italiasta.

Mulla ajelut keskeytyi kun kävi kone puutumaan bensan puutteeseen.....ei mene bensahanasta tavara läpi kunnolla, ja sitä ropatessa ja bensaletkua hanasta irrottaessa se muovinen letkukara katkesi  ..kele...
Hana on kierteellä tankissa, mutta pitänee mitata kierteen koko ja uusia koko hana tai tehdä sorvarilla uusi mutta suora kara, ja koittaa paineilmalla saada tuosta hanasta roskat pois....
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 20:09:25 ip kirjoittanut Mika T Kyllönen »

Toukokuu 07, 2009, 21:32:33 ip
Vastaus #17

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyi paikallisesta mopotarvikeliikkestä sopiva kara tuohon bensahanaan, mutta.... ??? ???
...onkohan nyt sitten tuo mopokaliiberia oleva hana liian pieni virtaukseltaan, kun n 2km rivakamman ajon jälkeen kone röpöttää ja sammuu, ilmeisimmin bensan puutteeseen. Antaa seisoa pari minuuttia ja potkaisee käyntiin uudelleen. Hitaampaa kaupunkiajoa kestää ajella mutta "siima kireällä" loppuu ajo lyhyeen.
Minkähän kokoinen pitää olla bensahanassa letkukaran yms reikien läpimitta, jotta tuollaiselle 350cc koneelle tulee riittävästi kakkua??
Mulla tuo hana on ilm sama kuin joissain mopoissa.... ::)
Kipinää tulee vahvasti, mutta kun tulppaa tutkii tuon sammumisen jälkeen niin kovin vaalea se on...
Pitänee varmuudeksi kuitenkin mitata vielä kohon korkeus ettei syy ole siellä, jostain löysin tiedon että mitta pitäisi olla 23,5-24,5 mm kohon alareunasta kohokammion tiivistepintaan kun kohot on yläasennossa. Onko jollakulla muuta tietoa???
Kytkimestä sen verran, että mulla taitaa se hieman luistaa kun antaa kunnolla kierroksia koneelle, öljyt on valvolinen 10W40 mp-öljyt (wet clutch compatible), onko kokemuksia jostain paremmasta öljylaadusta ; ei kai tuo 10W40 versus 20W50 pitäisi sen ns luisto-(pito)ominaisuuksiin vaikuttaa vai vaikuttaako?? Hollannin condor clubin sivuilla kovasti suositellaan 30W yksiasteöljyä.
Sitten noista öljynsuodattimen letkuista; ne lienee identtisiä molemmat ja onkohan ne nipat ja banjoliittimet ihan standardi tavaraa vai pitääkö tehdä uusi letku vanhoihin päihin?? Öljypaineet ei varmaan ole niin kovat että letkut pitäisi olla välttämättä teräspunospäällyksellä, kuten ne nyt on.
Kaverilla ainakin menee letkut uusiin hapertumisen takia.
...tämmöstä tällä erää..

Toukokuu 08, 2009, 00:11:42 ap
Vastaus #18

Leo Eiranen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voipi tietysti olla myös ilmapulaa tankissa. Eli onko tankin ilmareikä auki. Hanasta pitäisi tulla tuon kokoiselle myllylle muistaakseni nyrkkisääntönä joku kolme desiä minuutissa. Siinä hanassa todennäköisesti on suodatin ja jos se ei ole näkyvissä hanan alapuolella niin se löytyy yläpuolelta, kun hanan irrottaa tankista. Sen karan reikä tuskin tarvitsee olla kolmea milliä suurempi.
Eläkesopuli

Toukokuu 08, 2009, 07:46:54 ap
Vastaus #19

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bensahanan käytin kokonaisuudessaan irti ja sen yläpuolella olevan sihtisuodattimen putsasin puhdistusspraylla ja muutenkin puhdistelin koko hanan samalla. Karan reikä on melko lähellä tuota 3 mm, silmämääräisesti.
Tankin korkissa on ilmareikä mutta pitänee sekin tarkistaa.
Kiitti vinkeistä.  ::)

Toukokuu 08, 2009, 14:07:17 ip
Vastaus #20

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siitä jarrupolkimen kohdalta kun ottaa sen Condor tekstillä varustetun pikku luukun pois niin sieltähän se kytkin kurkistaa  :laugh:
Käyttövipu on oikealla mutta itse kytkin vasemmallapuolella
Tuossa räjäytyskuvaa...

http://www.benvanhelden.nl/Condorclub/De%20Condorclub%20Holland.html

Kytkinpakettia saa, maksaa 84€ + toim kulut italiasta.

Voi veljet. Tänään olis tarkotus mennä ihmettelemään tuota. Öljyt pois ja kylki auki. Ei ole niin paljoa kokemusta näistä vielä, niin onko siellä jotain osaa mikä voi karata ulos kun kyljen avaa? Että tarviiko kone kääntää kyljelleen niin, että tuo kytkin puoli on ylös päin? Ajattelin napata kytkin levyt irti ja käydä kyselemässä jos jostain löytyisi sopivia tuohon. Onko tolla Italialaisella paikalla jotain nettisivuja tms? Monasti olen kuullut puhuttavan, mutta netissä en ainakaan ole törmännyt moiseen vielä.

Toukokuu 08, 2009, 19:13:32 ip
Vastaus #21

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, nyt on kylki avattu ja kytkimen levyt otettu talteen. Niistä pyöreistä kytkinlevyistä varisi ne pienet palat samantien tallin lattialle, eli paskena on. Uudet levyt sisään siis, huomenna kyselemään jos Suomesta jostain saisi. Samalla vaihdan kytkimen jouset. Muuten näytti kytkinkehikko ja hammastukset olevan hyvässä iskussa. Nyt ollaan taas asteen viisaampia ton laitoksen kanssa. Ja vaikka ikinä en ollut tuollaista operaatiota tehnyt, ei se mitään kovin hankalaa ollut :)

Toukokuu 09, 2009, 13:54:22 ip
Vastaus #22

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jeps, soitin suoraan Ducatin maahantuojalle varaosista ja sieltä kerrottiin, että tehdas ei toimita Condoreihin mitään osia, vaan kaikki varaosat jne on myyty tuolle samalle Commerce Nieuwediep BV huutokauppakamarille mistä pyöräkin on ostettu. Laittelin sinne mailia ja odotellaan vastausta.

Kuva kytkimen puolelta, kylki avattuna. Kytkinlevyt ja jouset poistettu:

Toukokuu 10, 2009, 18:09:02 ip
Vastaus #23

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa Arin kuvassa olen erottavani sen kohouman kyljessä, mistä johtosarja lähtee lohkosta, yhden pisteenomaisen jäljen.
Mulla on tuossa paikassa kolme pistepuikolla tehtyä merkkiä, mitähän ne tarkoittaa vai tarkoittaako mitään???

Voisko olla esim varikolla tehtyjen "perushuoltojen" lukumäärä tai jotain....
Mulla on mittarissa 53000 kilometria.

Onko muilla Condoristeilla vastaavia vai kuvittelenko minä joutavia... ::)

Ei meinaa tuo bensapula hellittää, nyt oon kahdesti huuhdellut tankin ja pessyt hanan ja taas kerran purkanut ja kasannu dellorton ja varmistanut että siellä on kaikki kanavat auki. Lähti käyntiin ja ajoa kesti n 100m ja sitten stoppi. Hetki odottelua ja taas käyntiin ja sama juttu.
Jos nyt ei ala tuo vaiva hellittämään niin ryhdyn vihaamaan sitten kipinäpuolta tuosta moottorista, vaikka epäilen ettei vika ole siellä....huomenna jatkuu..

Toukokuu 15, 2009, 07:54:49 ap
Vastaus #24

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt on tuo akuutti bensa-pula ongelma hoidossa, mutta..... >:(
...juuri kun sen sai hoidettua, niin eikös tuo puola heittänyt lusikan nurkkaan: tyhjäkäyntiä kävi ok vaan kun kierroksia antoi niin alkoi kauhea putkessa paukkuminen ja sitten taas sammui...
Uusi puola paikoilleen ja nyt toimii....paitsi että olin ilmeisesti kaasaria purkaessa ja kasatessa jossain vaiheessa asentanut luistin neulan liian alas, ts menee laihalle WOT (=wide open throttle). Noin 50 km lenkin jälkeen, josta viimeiset kilometrit konetietä täysillä, oli sytystulppa kuin pesun jäljiltä; ei pienintäkään karstan hitusta , posliinikin hohti puhtaan valkoisena ...eli laihalla käy. Lenkin jälkeen nostin neulaa pykälän ylemmäs ja pitää tänään ajaa uusi lenkki ja tutkia tulppa uudelleen.

Onkos kukaan kanssacondoristi tutkinut noita edellisessä viestissä kyselemiäni merkkejä lohkosta?

Toukokuu 18, 2009, 20:55:25 ip
Vastaus #25

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Enpä ole huomannut katsoa kun pyörän kanssa olen touhunut. Ja nyt en ole pyörällä käynyt, katson kun menen taas ropaamaan. Kytkinlevyjä tässä odotellaan edelleen. Sain hommattua, toimitusajasta vaan ei käryä. Sais tulla nopeesti, polttelee päästä ajelemaan tolla.

Toukokuu 30, 2009, 15:08:24 ip
Vastaus #26

Ari Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin, pyörä kunnossa uusilla kytkinlevyillä ja kilvet noudettu konttorilta.

Lohkossa oli kolme kohoumaa, merkityksestä ei ole mitään tietoa.

Mulla tekee toi Condor sellasta että kun ajaa tasasella kaasulla, alle 80km/h vauhdissa, niin pyörä nykii koko ajan hieman, mitä hiljemmin ajaa, sitä enemmän nykii. Johtunee bensan saannista. Ryyppy on nollilla, eli siitä en usko sen johtuvan. Voiko tuo kaasarin seosruuvin säätäminen auttaa tuohon nytkyttämiseen?

Kesäkuu 01, 2009, 14:22:23 ip
Vastaus #27

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Voiko tuo kaasarin seosruuvin säätäminen auttaa tuohon nytkyttämiseen?"

Hitto kun en nyt tähän löydä sitä guzzi sivustoa, jossa oli hyvät ohjeet koskien dellorto kaasareiden valintaa ja säätöjä...Jos ulkoa muistan niin tuo seoksen säätö vaikuttaa siis vain ihan tyhjäkäynnin tuntumassa / tyhjäkäynnillä. Jos luisti on ylhäällä ja koneessa "imua" niin sittten mennään kaasarissa jo toisen "piirin" puolelle. Alkaa vaikuttamaan neulan korkeus suhteessa siihen "emulsio"putkeen ja siinä oleviin reikiin.
Kiinteitä arvojahan tuossa VHB-27 A-D on ilman osien vaihtamista ovat pääsuuttimen koko, emulsioputki ja neulan pituus ja sen kartio.
Eli säätöä voi tehdä vain sillä seosruuvilla, tyhjäkäynnin säätöruuvilla ( vaikuttaa luistin asentoon) tai neulan korkeutta muuttamalla ( muistaakseni kolme asentoa). Tuohon tasakaasun nykimiseen vois kokeilla nostaa sitä neulaa pykälän ylöspäin tai vaihtamalla pääsuutin isompaan. Kantsii tosin tehdä vain yksi muutos kerrallaan ja kokeilla sen vaikutusta.
Kohon korkeus pitäisi olla 23,5-24,5 mm ( mitattuna kohon alapinnasta kohokammion tiivistepintaan, kun kaasari on tasaisella alustalla asetettuna imutorvensa ( ilmansuodattimen puoli) varaan.
Minä etsin jostain sen dellorton sivuston ja koitan linkittää sen tänne..... :P

Kesäkuu 01, 2009, 15:08:37 ip
Vastaus #28

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Mulla tekee toi Condor sellasta että kun ajaa tasasella kaasulla, alle 80km/h vauhdissa, niin pyörä nykii koko ajan hieman, mitä hiljemmin ajaa, sitä enemmän nykii. Johtunee bensan saannista. Ryyppy on nollilla, eli siitä en usko sen johtuvan. Voiko tuo kaasarin seosruuvin säätäminen auttaa tuohon nytkyttämiseen?
Nosta luistin neulaa yhden pykälän verran, vika on todennäköisesti siinä,  eli kone saa liian laihan seoksen osakaasulla, ainakin oireet viittaavat siihen.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 01, 2009, 21:17:40 ip
Vastaus #29

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä se lupaamani sivusto:  

http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto.html

...ja sehän olikin ducati juttuja, eikä guzzi  :D

"No niin, pyörä kunnossa uusilla kytkinlevyillä ja kilvet noudettu konttorilta."

Tuliko sulla siihen kytkimeen kuinka monta teräs ja massalevyä?
5 teräs ja 6 massa, vai 6 ja 7??
Mulla on vanhassa 5 ja 6 ja uudessa paketissa näyttää olevan 6 teräs ja 7 massalevyä.

Huomenna uusi kytkin kasaan ja menoksi...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2009, 21:23:28 ip kirjoittanut Mika T Kyllönen »