Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2459938 kertaa)

Marraskuu 15, 2017, 07:46:24 ap
Vastaus #8010

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Joo, '48 Chrysler Windsor ja '37 Chevyhän siinä lepäilee. ;)  Chevy näyttää olevan vielä Virtasen hytillä.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 15, 2017, 07:48:30 ap
Vastaus #8011

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1266
Harvinaisen hyviä aihioita.

Marraskuu 15, 2017, 07:55:57 ap
Vastaus #8012

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 662
  • Allegro con moto
Oliko Chryslerissä jo tuolloin kosketusnäyttö.....? ::) :laugh:
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 18, 2017, 15:41:19 ip
Vastaus #8013

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Joo, siinä olis kyllä hyvät aihiot, tuskin mitään ihan mahdotonta savottaa olisi saada takaisin ajokuntoon (Paljon työtä tietysti, mut ihan tehtävissä). Noistahan saisi ihan rahaakin...

Tässäpä toinen latolöytö, helppo tunnistaa tääkin. Sain vinkin paikasta joskus alkukesästä, silloin auto oli ladossa sen näköisenä että se oli varmaan ajosta jäänyt seisomaan. Tontti oli kuitenkin ollut tyhjillään pitkään, eli en tiedä miksi tuo oli sitten jätetty latoon... Joka tapauksessa nyt kun kävin muutama viikko sitten paikanpäällä, niin termiitit oli ehtineet jo iskemään, kun ainakin perä, listoja, maski ja etupuskuri, koneen yläkerta ja suurin osa sisustasta oli viety. No, joku sai tietysti omaan projektiinsa varaosia, mutta nyt rullaavasta varsin hyväkuntoisesta aihiosta tulikin varaosa-auto...







FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 18, 2017, 15:44:39 ip
Vastaus #8014

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Onpas hyvä belvedere jätetty heitteille...ei meiltäpäin vain tuollaisia löydy.

Marraskuu 18, 2017, 16:15:53 ip
Vastaus #8015

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1550
Dodge Coronet jostain 60-luvun puolesta välistä? Mopari kummiskin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 18, 2017, 18:01:46 ip
Vastaus #8016

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Joo, '66 Coronet on oikea vastaus ja pellin alta löytyy 273 Mopsin pikkulohko. Hieno auto vaikka siinä pari ovea liikaa onkin.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 23, 2017, 17:49:36 ip
Vastaus #8017

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
Vanhoja hyttejä löytyy aika paljon Suomen metsistä, joten laitanpa seuraavaksi yhden sellaisen... Saa tunnistaa. ;)






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 23, 2017, 17:55:21 ip
Vastaus #8018

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2300

Marraskuu 23, 2017, 17:55:48 ip
Vastaus #8019

teuvo venäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 646
Olisko 40-luvun keltanokka Ford kuorma-auto??

Marraskuu 23, 2017, 18:30:37 ip
Vastaus #8020

Pekka Nyman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 228
Nokkapelti ja tulipelti on keltanokka-Fordista vm. 46-47, mutta hytti ei ole Fordin tekemä.

Marraskuu 23, 2017, 22:38:26 ip
Vastaus #8021

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
'47 Keltanokka Fordihan se tosiaan on, ja hytti taitaa olla Ruotsalaista valmistetta ainakin tyyppikilvestä päätellen. Tää kyseinen yksilö on rullannut tehtaalta 100 hp Lättis-Kasilla ja pisimmällä akselivälillä mitä oli saatavilla.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 25, 2017, 17:54:04 ip
Vastaus #8022

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 82
Tämäkö jäi kokonaan tunnistamatta? Itsekään tierä mikä tämä lopulta oli 8).

Mahtaako olla että tämä löytö on jo "uhrattu Hot Roddauksen alttarilla"??
Jo irroitetut peltiosat vihjailevat sellaisesta toiminnasta :o.







Marraskuu 25, 2017, 19:19:18 ip
Vastaus #8023

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Tämä jäi vaivaamaan minuakin, äkkiä veikaten epäilys osuisi jonnekkin 30-40 luvun taitteen studebakeriin. Ainakin kylkilistat ovat samanlaiset uritetut kuin 38 commanderissa ja puskurin kävyissä on oikea määrä uria.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2017, 19:36:47 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Marraskuu 25, 2017, 21:52:02 ip
Vastaus #8024

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Moo.

Ei sovi oleen Studebaker Commander. Vesirännit ei ylety noin alas ja takimmaisen sivuikkunan alareuna on Bakkerissa kaareva. Ja kävyissä on uria vasta vuonna 1940. Bakkerin pensatankki on oikealla, tässä raadossa vasemmalla. Ja bakkerin luukun saranat on sisäpuolella. Tässä näkyy sarananpulttien reiät ulkopuolella.

Ehdotan ja veikkaan Nash 1939-40.
Varmaan olen väärässä niinku yleensä mutta veikkaan silti.