Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2533026 kertaa)

Marraskuu 25, 2017, 22:15:35 ip
Vastaus #8025

Henri Riekki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 759
Pikagoogletuksen perusteella ja mistään tietämättä voisi hyvinkin olla 1939 Nash (LaFayette). Takavalojen ja bensakorkin paikat täsmää

Marraskuu 25, 2017, 22:20:46 ip
Vastaus #8026

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 703
Hemmetti vie...sekoitin itsekkin jo nämä kaikki kun googlen kuvahaulla kävin oikeastaan kaikki merkit&mallit 30-luvun lopusta läpi. Studebakerin commanderissa on samanlaiset kylkilistat mutta ikkunalinja+saranat, takavalot yms ei täsmää. 1939 nash tuo tosiaankin on.

Marraskuu 26, 2017, 10:09:43 ap
Vastaus #8027

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 84
Kiitoksia kommentoineille. Itse en tunnista oikein hyvin tuon aikakauren ameriikkalaisia, mutta kai se Nashi sitten on.
Alla vielä kuva kyseisen auton rintapellissä olleesta peltilätkästä, ehkä joku asiasta minua paremmin tietävä pystyy tulkitsemaan siitäkin jotain "järkevää".

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 10:23:09 ap kirjoittanut Joni Kaunisto »

Marraskuu 26, 2017, 10:16:14 ap
Vastaus #8028

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1558
Tuolla kait niitä tehtiin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 26, 2017, 12:35:50 ip
Vastaus #8029

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 588
Nash hankki omistukseensa Seaman Body Corp. koritehtaan joskus 20-luvulla. Nashin kotiosoite on Kenosha Wisconsin. Tehtaita saattoi olla useammassa paikassa. Jotenkin outoa, että tuossa on vielä erikseen tuo Seaman;n kilpi. Kyllähän  tuohon aikaan tuollaiset autot jo tehtiin liukuhihnalla valmiiksi asti.
edit,: Tarkemmin kun ajattelee niin eihän tuo taida amerikkalaisissa autoissa erikoista ollakaan? No, kuitenkin Seaman prässäsi peltiosia Nashille.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 13:22:27 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Marraskuu 26, 2017, 14:55:02 ip
Vastaus #8030

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3700
  • Mamu
Minun englannilla Merimies Vartalo Yhtiö...

Marraskuu 26, 2017, 17:10:50 ip
Vastaus #8031

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Sivuaa myös veteraanimoottoripyöriä kun tehtaan historiikki kertoo että tekivät Harley-Davidsonille sivuvaunun koreja ensimmäisen ison kahinan aikoihin alkaen 1915.

Marraskuu 27, 2017, 22:05:01 ip
Vastaus #8032

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 272
Hieno löytö tuo Nash! Voi olla, että olis jäänyt itseltä tunnistamatta, täytyy myöntää, että ihan noin vanhat ei ole mun parasta aluetta, vaikka hienoja autoja ovatkin.

Jatketaan sitten suurinpiirtein samanikäisellä kalustolla, mutta näiden pitäisi olla huomattavasti helpommat tunnistaa. Tai ainakin tää ensimmäinen on helppo, toinen on senverran huonommassa kunnossa, että sen kohdalla joutui hetken raapimaan päätä.





Konepellin ruostereijästä sai senverran kurkattua sisään, että mottikin oli vielä paikoillaan...



Ja tuossa sit se huonompi yksilö...


FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 27, 2017, 23:41:00 ip
Vastaus #8033

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 588
Alempikin taitaa olla Ford.

Marraskuu 28, 2017, 03:45:01 ap
Vastaus #8034

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7553
  • Nuolija Savosta
Alempikin taitaa olla Ford.

Niin taetaa, kojelauvan perusteella on Ford vm 1938.

Joulukuu 07, 2017, 16:16:29 ip
Vastaus #8035

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 272
Joo Fordeja molemmat tosiaan on, ylempi (Mistä tuo kojelautakuvakin on otettu) on '38 Standard ja alempi huonokuntoinen yksilö on '39 Deluxe. Harmi että on päästetty noin huonoiksi, mutta tekijämies tietysti taikoisi vielä tuon parempikuntoisen yksilön ajokuntoon.

Millään ei voi muistaa enää kaikkia mitä olen tähän ketjuun laittanut, mutta kokeillaas tällaista. Tän kanssa joutui hetken pähkäilemään, että mikähän laite on kyseessä, mutta selvishän sekin lopulta... ;)







FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 07, 2017, 16:18:49 ip
Vastaus #8036

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 703
Eikös tuo ole renault goelette tai muu mallisisar.

Joulukuu 07, 2017, 21:45:23 ip
Vastaus #8037

Niilo Nikkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 100
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2017, 21:49:56 ip kirjoittanut Niilo Nikkonen »

Joulukuu 08, 2017, 09:22:15 ap
Vastaus #8038

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1106
Pelle Hermannin kaverin taikuri Maxin auto 8)

Joulukuu 08, 2017, 10:37:50 ap
Vastaus #8039

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3700
  • Mamu
Velipoikavainaa oli aikoinaan sähkölaitoksella kesäpoikana.Sai ajaa Goelettea ja kaivaa pylväänmonttuja.