Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2325759 kertaa)

Marraskuu 23, 2017, 17:55:48 ip
Vastaus #8040

teuvo venäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 646
Olisko 40-luvun keltanokka Ford kuorma-auto??

Marraskuu 23, 2017, 18:30:37 ip
Vastaus #8041

Pekka Nyman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 230
Nokkapelti ja tulipelti on keltanokka-Fordista vm. 46-47, mutta hytti ei ole Fordin tekemä.

Marraskuu 23, 2017, 22:38:26 ip
Vastaus #8042

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
'47 Keltanokka Fordihan se tosiaan on, ja hytti taitaa olla Ruotsalaista valmistetta ainakin tyyppikilvestä päätellen. Tää kyseinen yksilö on rullannut tehtaalta 100 hp Lättis-Kasilla ja pisimmällä akselivälillä mitä oli saatavilla.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 25, 2017, 17:54:04 ip
Vastaus #8043

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
Tämäkö jäi kokonaan tunnistamatta? Itsekään tierä mikä tämä lopulta oli 8).

Mahtaako olla että tämä löytö on jo "uhrattu Hot Roddauksen alttarilla"??
Jo irroitetut peltiosat vihjailevat sellaisesta toiminnasta :o.







Marraskuu 25, 2017, 19:19:18 ip
Vastaus #8044

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Tämä jäi vaivaamaan minuakin, äkkiä veikaten epäilys osuisi jonnekkin 30-40 luvun taitteen studebakeriin. Ainakin kylkilistat ovat samanlaiset uritetut kuin 38 commanderissa ja puskurin kävyissä on oikea määrä uria.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2017, 19:36:47 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Marraskuu 25, 2017, 21:52:02 ip
Vastaus #8045

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Moo.

Ei sovi oleen Studebaker Commander. Vesirännit ei ylety noin alas ja takimmaisen sivuikkunan alareuna on Bakkerissa kaareva. Ja kävyissä on uria vasta vuonna 1940. Bakkerin pensatankki on oikealla, tässä raadossa vasemmalla. Ja bakkerin luukun saranat on sisäpuolella. Tässä näkyy sarananpulttien reiät ulkopuolella.

Ehdotan ja veikkaan Nash 1939-40.
Varmaan olen väärässä niinku yleensä mutta veikkaan silti.



Marraskuu 25, 2017, 22:15:35 ip
Vastaus #8046

Henri Riekki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 757
Pikagoogletuksen perusteella ja mistään tietämättä voisi hyvinkin olla 1939 Nash (LaFayette). Takavalojen ja bensakorkin paikat täsmää

Marraskuu 25, 2017, 22:20:46 ip
Vastaus #8047

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Hemmetti vie...sekoitin itsekkin jo nämä kaikki kun googlen kuvahaulla kävin oikeastaan kaikki merkit&mallit 30-luvun lopusta läpi. Studebakerin commanderissa on samanlaiset kylkilistat mutta ikkunalinja+saranat, takavalot yms ei täsmää. 1939 nash tuo tosiaankin on.

Marraskuu 26, 2017, 10:09:43 ap
Vastaus #8048

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
Kiitoksia kommentoineille. Itse en tunnista oikein hyvin tuon aikakauren ameriikkalaisia, mutta kai se Nashi sitten on.
Alla vielä kuva kyseisen auton rintapellissä olleesta peltilätkästä, ehkä joku asiasta minua paremmin tietävä pystyy tulkitsemaan siitäkin jotain "järkevää".

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 10:23:09 ap kirjoittanut Joni Kaunisto »

Marraskuu 26, 2017, 10:16:14 ap
Vastaus #8049

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1529
Tuolla kait niitä tehtiin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 26, 2017, 12:35:50 ip
Vastaus #8050

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Nash hankki omistukseensa Seaman Body Corp. koritehtaan joskus 20-luvulla. Nashin kotiosoite on Kenosha Wisconsin. Tehtaita saattoi olla useammassa paikassa. Jotenkin outoa, että tuossa on vielä erikseen tuo Seaman;n kilpi. Kyllähän  tuohon aikaan tuollaiset autot jo tehtiin liukuhihnalla valmiiksi asti.
edit,: Tarkemmin kun ajattelee niin eihän tuo taida amerikkalaisissa autoissa erikoista ollakaan? No, kuitenkin Seaman prässäsi peltiosia Nashille.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 13:22:27 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Marraskuu 26, 2017, 14:55:02 ip
Vastaus #8051

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3506
  • Mamu
Minun englannilla Merimies Vartalo Yhtiö...

Marraskuu 26, 2017, 17:10:50 ip
Vastaus #8052

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 28
Sivuaa myös veteraanimoottoripyöriä kun tehtaan historiikki kertoo että tekivät Harley-Davidsonille sivuvaunun koreja ensimmäisen ison kahinan aikoihin alkaen 1915.

Marraskuu 27, 2017, 22:05:01 ip
Vastaus #8053

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Hieno löytö tuo Nash! Voi olla, että olis jäänyt itseltä tunnistamatta, täytyy myöntää, että ihan noin vanhat ei ole mun parasta aluetta, vaikka hienoja autoja ovatkin.

Jatketaan sitten suurinpiirtein samanikäisellä kalustolla, mutta näiden pitäisi olla huomattavasti helpommat tunnistaa. Tai ainakin tää ensimmäinen on helppo, toinen on senverran huonommassa kunnossa, että sen kohdalla joutui hetken raapimaan päätä.





Konepellin ruostereijästä sai senverran kurkattua sisään, että mottikin oli vielä paikoillaan...



Ja tuossa sit se huonompi yksilö...


FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 27, 2017, 23:41:00 ip
Vastaus #8054

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Alempikin taitaa olla Ford.