Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2724195 kertaa)

Tammikuu 29, 2019, 23:33:27 ip
Vastaus #8235

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Komea koppi ysiysikympissä, missä päin sijainnee? Kelpaisi mullekin.

Joo, ihan hyvännäköinen on tuo David Brownin malli. Noi on niin simppeliä tekniikkaa, että tuonkin saaminen ajokuntoon tuskin vaatisi mitään ihan ihmeellistä. Sijainnista sanotaan senverran, että Kanta-Hämeen alueella noi on. Jos kiinnostaa oikeasti ostomielessä enemmänkin, niin jatketaan vaikka YV:n välityksellä... ;)
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Tammikuu 30, 2019, 10:11:47 ap
Vastaus #8236

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 319
Komea koppi ysiysikympissä, missä päin sijainnee? Kelpaisi mullekin.

Joo, ihan hyvännäköinen on tuo David Brownin malli. Noi on niin simppeliä tekniikkaa, että tuonkin saaminen ajokuntoon tuskin vaatisi mitään ihan ihmeellistä. Sijainnista sanotaan senverran, että Kanta-Hämeen alueella noi on. Jos kiinnostaa oikeasti ostomielessä enemmänkin, niin jatketaan vaikka YV:n välityksellä... ;)
No joo. Sain kerran tuollaisen raavit raunin työpalkoista, vaikken tiennyt missä kunnossa se edes on. Sellainen tieto oli, että joskus sitä oli apuvirralla koitettu startata, mutta jostain oli tullut sankkaa savua ja homma oli jäänyt siihen. Siitä se heräsi henkiin, laitettiinkohan siihen käytetty laturi ja vot.
Täyty sitten myydä, kun noissa on sellainen vika, ettei pukilta pääse pois, aina on koipi jossain välissä kiinni.
Tuo koppi kävisi ehkä melko helpolla esimerkiksi Buster nelisataseen, siksi kyselin. Turhan kaukana on.

Helmikuu 04, 2019, 17:09:48 ip
Vastaus #8237

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Tässä paikassa tuli käytyä ekan kerran 2014-2015 talvella, mutta toki lumikasojen alta ei paljoa näkynyt. No, paikka kuitenkin löytyi joka olikin tavoite. Nämä kuvat on muistaakseni 2015 kesältä. Tosin samassa kunnossa paikka taitaa olla edelleen...










FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Helmikuu 04, 2019, 21:47:21 ip
Vastaus #8238

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1576
Noita on ajan hammas nakertanut aikas pahasti.
Auto nro 1 on varmaan joku 30-luvun lopun Amerikkalainen isompi vaunu.
Auto nro.3 voisi olla Renault Dauphine.
Nro.4 voisi olla Pietun Warre.
Tuo toinen panoraama takalasilla oleva on kait 50-luvun lopusta, tai 60-luvun alusta, riippuen valmistusmaasta. En kyllä heti tunnista.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2019, 22:45:27 ip
Vastaus #8239

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv

Helmikuu 04, 2019, 23:10:59 ip
Vastaus #8240

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1299
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8
edit.....Tatrassahan tuollainen vekotin oli, kuten jäljempänä korjattiin
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2019, 12:18:11 ip kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Helmikuu 04, 2019, 23:12:22 ip
Vastaus #8241

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1576
Panhard on hieno peli. Dynassa oli kone keulassa, siinähän nousi keulapelti ylös, kuten "flippi" keulassa. Siellä jylläsi kaikki 2 sylinteriä.
Olikos se Tigre joka vasta kulki, ainakin aikalaiset kertoi. Oli 50-luvun Suomessa kovakulkiuinen peli. Kelpaisi edelleen minulle kesäajoon.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2019, 23:15:23 ip
Vastaus #8242

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1576
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8

Takana ilmajäähy V-8 on Tatrassa, oli joskus 10 vuotta sitten ainakin Vehoniemessä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2019, 23:49:31 ip
Vastaus #8243

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Noita on ajan hammas nakertanut aikas pahasti.
Auto nro 1 on varmaan joku 30-luvun lopun Amerikkalainen isompi vaunu.
Auto nro.3 voisi olla Renault Dauphine.
Nro.4 voisi olla Pietun Warre.
Tuo toinen panoraama takalasilla oleva on kait 50-luvun lopusta, tai 60-luvun alusta, riippuen valmistusmaasta. En kyllä heti tunnista.

Hyviä arvauksia, tosiaan nämä on aika heikossa kunnossa, sijaitsevat erään kylän pääväylän viereisessä montussa, alamäessä sillä tavalla, että talvella tieltä aurattu lumi ja suola pyörii rinnettä alas näiden päälle.

Ekaa raatoa sain aika pitkään selvitellä, mutta lopulta tulin tulokseen, että sen täytyy olla '48 Chevrolet Fleetmaster. Toinen on '53 Nash Statesman (todella hieno laite ollut uutena, kelpaisi omaan talliin koska vaan). Rellun Dauphinen ja Warren tunnistitkin, viimeinen väärinpäin oleva todella heikkokuntoinen raato on Scandinavia-Mosse.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Helmikuu 16, 2019, 15:37:05 ip
Vastaus #8244

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 86
Tuollainenkin heinäseiväsvarasto on kelekkareitin varrella Läntisessä Suomessa. Kameraan tallentunut jo viime kauren lumilla, mutta kyllähän tuo koppi tutulla paikallaan vielä tänäänkin oli ;).  No mihinkäs tuo olisi vuoden aikana tuolta karonnut?









Helmikuu 16, 2019, 16:00:06 ip
Vastaus #8245

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5646
  • MC Debit
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8

Takana ilmajäähy V-8 on Tatrassa, oli joskus 10 vuotta sitten ainakin Vehoniemessä.

Panhardissa on kakspyttyinen ilmajäähybokseri edessä ja etuveto, sätkäkoneen tapaan.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 16, 2019, 20:22:04 ip
Vastaus #8246

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1299
Paku on Renault Goelette.
Pellehermannissa taikuri Maxilla oli samanlainen.

Helmikuu 16, 2019, 21:26:02 ip
Vastaus #8247

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5677
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mahtava ketju ja josen väärin muista niin edesmennyt Vähäkainuu aloitti, Karin muistoa kunnioittaen sain Karin viimeisen ajomopon joka sai nyt Tunturi kerhoon paikan.

Helmikuu 16, 2019, 23:06:44 ip
Vastaus #8248

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5646
  • MC Debit
Paku on Renault Goelette.
Pellehermannissa taikuri Maxilla oli samanlainen.

Olikohan vieläpä niin että se Maxin paku oli vanha mustamaija, joka sittemmin palautui Poliisimuseolle?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 19, 2019, 23:24:27 ip
Vastaus #8249

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Tässäpä kuvia parin vuoden takaa kun käytiin katsomassa suhteellisen isoa vanhaa kaatista, jossa oli useita autonraatojakin. Paljon osia pilkisti myös kivikasan alta, eli useita aarteita on joskus haudattu maan allekin. Nämä kokonaan näkyvissä olevat raadotkin on kyllä kaikki aika huonokuntoisia, osa hieman helpommin tunnistettavia kuin toiset...














Tää hytti jäi minulta tunnistamatta, eli jos joku osaa sanoa mikä laite on kyseessä, niin tieto otetaan mielellään vastaan. ;)




Laitetaan loput seuraavalla kerralla niin ei tule liian pitkää viestiä mitä kukaan ei jaksa katsoa loppuun asti. ;D
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.