Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2576696 kertaa)

Maaliskuu 08, 2019, 20:17:21 ip
Vastaus #8280

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisiko tuo sininen katollaan oleva kasa Mini?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Maaliskuu 10, 2019, 17:54:25 ip
Vastaus #8281

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eka raato on tosiaan hieman kyseenalaisessa talliviritelmässä oleva FSO Polonez, tokana ajokin korittama Postidösä. Kolmantena katollaan oleva laite on jonkin tunnistuksen mukaan Rättäri. Miniä itsekin epäilin kuvan perusteella, mutta voihan se Rättärikin toki olla. Farkku on tosiaan Austin Cambridge ja viimeisenä oleva paku on '50 luvun Commer B-Series Van.

Tässä vielä loput raadot Takkulan tontilta...

Siinäpä kaikki autonraadot tuolta tontilta. Ekassa viestissä mainitsin siitä romun määrästä, niin laitetaan nyt pari esimerkkiä vielä siitäkin... ;D

FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Maaliskuu 10, 2019, 17:56:40 ip
Vastaus #8282

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Edesmenneen Vähäkainun kunniaksi nostan nyt maljan, olen tavannut hänet kaksi kertaa. Avasi tämän topiikin joka lienee suosituin foorumilla. Mulla on hänen viimeinen ajomopo, joka viedään mopo/tunturi kerhoon. Kykyjeni mukaan kunnostan ja museorekisteröin, ei ole ihan tavismalli.

Maaliskuu 10, 2019, 18:17:41 ip
Vastaus #8283

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eka paku on Thames. Iso sedan on joku kutos koneinen Datsun.
Pikappi on alkupään Hiluxin, lavalla joku ihmeen kanahäkki symbioosi.

Maaliskuu 10, 2019, 18:24:07 ip
Vastaus #8284

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edesmenneen Vähäkainun kunniaksi nostan nyt maljan, olen tavannut hänet kaksi kertaa. Avasi tämän topiikin joka lienee suosituin foorumilla. Mulla on hänen viimeinen ajomopo, joka viedään mopo/tunturi kerhoon. Kykyjeni mukaan kunnostan ja museorekisteröin, ei ole ihan tavismalli.

Millon on Vähäkainu kuollut?

Multa on menny tämä tieto varmaan ohi, ku olin aika kauan vähällä foorumin lukemisella.

Karin lottamat metsäautojutut kumminki elävät ja loppua ei näy.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 10, 2019, 19:49:26 ip
Vastaus #8285

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onhan siittä jo aikaa, muistan kun ostin hänen tunturi 11Kpl ja silloin puhui et yksi vielä niin tekee kalenterin. Haikein mielin myi hänen helmensä mulle mutta oli mielestäni hyvässä kunnossa, sokeritauti vielä iski ja paljon sen hoidosta juteltiin spostilla ku sama vika itselläkin. Kari ei halunnut pistää itseään usein ja sanoin että juttele lääkärin kanssa jos muutat pistokset aamu ja iltaan. Mulle sanoi lääkärin sanoneen et sulla on viisaita kavereita. Karilla oli invakortti ja kun omani juuri sain niin 11 vikaa pitää olla, mulla 13 ja lupa tuli 10V ajaksi. Kortti on mielenkiintoinen kun kaverilta otettiin ajokortti pois ja Trafi myönsi inva luvan, riittää että hän on auton kyydissä. Me ollaan surutta käytetty kun vaimo ajaa ja olen kyydissä, kurja katsoa kun invapaikat täynnä eikä kellään lappua. Kevyet mullat Karille, tiesi autoista ja tuntureista paljon.

Maaliskuu 10, 2019, 21:10:12 ip
Vastaus #8286

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katollaan oleva sininen on Mini , kuten Johan ehdottikin. Vm 70 tai uudempi.
Tuomo

Maaliskuu 10, 2019, 21:15:44 ip
Vastaus #8287

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samaa arvelen. On 2-ovinen. Rättäri ei kyllä ole.

Maaliskuu 19, 2019, 18:11:42 ip
Vastaus #8288

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan oikein, ja Datsun on tosiaan isompi kutoskoneinen 200L. Vahvistetaan tuo katollaan oleva raato Miniksi, sitä itsekin alkuun arvelin, kunnes kaveri sanoi jonkun "tunnistaneen" sen Rättäriksi. Mutta minunkin mielestä tuo näyttää senverran enemmän Miniltä, että eiköhän se ole se.

Seuraavaksi tän vuoden ekat metsäautoreissun tulokset, kun tällaisia käytiin katsomassa eräässä metsänreunassa. Aina hienoa katsella näitä vähän erikoisempia metsäautoja, tosin viimeinen raato ei oikein kuulu tähän kategoriaan. ;D

Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Maaliskuu 19, 2019, 19:00:18 ip
Vastaus #8289

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eka voisi olla Amerikan herkku 30-luvun lopulta, taitaa olla suora 6 kone.
Toka taitaa olla EMW. Kolmannesta tulee mieleen Mosse.

Maaliskuu 19, 2019, 19:04:38 ip
Vastaus #8290

Pekka Nyman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eka voi olla Dodge.

Maaliskuu 19, 2019, 23:55:27 ip
Vastaus #8291

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa

1. saattaa hyvinkin olla Dodge. (Miksei joku muukin Chryslerin merkeistä.) Sivuventtiilikuutonenhan sulkee pois Fordin ja Chevroletin.
Minusta viimeinen ei oikein ole Mosse?
Eikö voihan se ollakin. Etupuskuri on minusta erikoinen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2019, 23:59:33 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Maaliskuu 20, 2019, 07:06:28 ap
Vastaus #8292

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viimeinen taitaa olla Mosse 402 jota tehtiin vain 1956-58,on muuten harvinaisen huonot kromit puskurissa ja maskissa.
Kyllä tuon ikäisessä metsämossessa yleensä kromit on vielä kohtuukunnossa.

Maaliskuu 20, 2019, 11:11:20 ap
Vastaus #8293

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eka on tosiaan Chrysler konsernin tuotteita, mutta ei ole Dodge vaan '39 Plymouth. Vuosimalli on helppo päätellä tuosta erikoisesta erillisjousitetusta eturipustuksesta, mutta merkin tunnistaminen Dodgen ja Plymouthin välillä ei olisi minulta onnistunut, jos kaveri ei olisi näyttänyt vanhaa kuvaa, jossa auton keula oli vielä paikallaan. Maskista sen kuitenkin tunnisti äkkiä Plymouthiksi.

Toka auto on tosiaan EMW 340 ja vikana on Mosse 402. Mossen kromiosien huono kunto pisti itselläkin silmään, kun on tottunut että noi puskurit on yleensä vielä muuhun autoon nähden aika hyväkuntoisia.

Maaliskuu 20, 2019, 15:00:56 ip
Vastaus #8294

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oliskohan tuo Plymouth mahdollista saada siirrettyä tänne Oulun-lääniin? Eräs yrittäjä hakee rekvisiittaa oikeille talvisodan taistelutantereille ja nuo 30-luvun lopun auton raadot olisivat erittäin haluttu lisä.