Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2421738 kertaa)

Kesäkuu 25, 2019, 15:31:14 ip
Vastaus #8355

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 323
piikkinokka mossen konepelleistä tehtiin aikanaan kanootteja . . . .
Yksi legenda jossa ei ole perää. Ei ole kyllä keulaakaan !

Yleisin veneaihio taisi olla Pobeda.

Kesäkuu 25, 2019, 20:31:59 ip
Vastaus #8356

tarmo koivunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 46
2 popedan konepellistä tehdyllä paatilla olen ollut vesillä

Kesäkuu 26, 2019, 07:35:24 ap
Vastaus #8357

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1028
piikkinokka mossen konepelleistä tehtiin aikanaan kanootteja . . . .
Yksi legenda jossa ei ole perää. Ei ole kyllä keulaakaan !



Yleisin veneaihio taisi olla Pobeda.



joo toden totta piti oikein googlettaa, enpä lähtisi mossen konepellistä tehdyllä vehkeellä järvelle on sen verran vähän varalaitaa, popeda se varmaan oli vaikka aika vähän on siinäkin syvyyttä, jonkun semmosen olen omin silmin 60 luvulla nähnyt, kaksi konepeltiä ja airoille korkeat telineet
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2019, 07:37:49 ap kirjoittanut Kari Tirkkonen »

Kesäkuu 26, 2019, 15:45:20 ip
Vastaus #8358

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 323
piikkinokka mossen konepelleistä tehtiin aikanaan kanootteja . . . .
Yksi legenda jossa ei ole perää. Ei ole kyllä keulaakaan !



Yleisin veneaihio taisi olla Pobeda.



joo toden totta piti oikein googlettaa, enpä lähtisi mossen konepellistä tehdyllä vehkeellä järvelle on sen verran vähän varalaitaa, popeda se varmaan oli vaikka aika vähän on siinäkin syvyyttä, jonkun semmosen olen omin silmin 60 luvulla nähnyt, kaksi konepeltiä ja airoille korkeat telineet

Yleensä niihin hitsattiin sivuille korotuspeltiliuskat.
Kyydissä olen ollut -60 luvulla.

Kesäkuu 26, 2019, 15:51:08 ip
Vastaus #8359

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1139
Faija jutteli kerran,kun joku tuttu teki venettä Duettien konepelleistä.Veneen lasku oli ollut juhlava tilaisuus.Vene oli mennyt suoraan pohjaan  :laugh:

Kesäkuu 26, 2019, 17:50:15 ip
Vastaus #8360

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3277
  • Moukka

Kyllähän veneen teko onnistuu kantti volvostakin, kun vaan tahtotilaa on riittävästi. Ja entisellä työkaverilla ystävineen oli.
https://www.youtube.com/watch?v=d-yzLoquBlY
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2019, 17:53:33 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Kesäkuu 26, 2019, 19:13:02 ip
Vastaus #8361

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3354
Moro

Iso homma tehty mutta tuskin pysyi pinnalla jos oli yhtä huonosti tehty kuin oli kuvattu,siitä ei kyllä saaanut mitään tolkkua ainakaan siitä rakennustouhusta eikä oikein muustakaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Kesäkuu 26, 2019, 19:16:47 ip
Vastaus #8362

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1544
Juotiin siellä ainakin lapparia ja poltettiin Malberia...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Kesäkuu 26, 2019, 21:17:12 ip
Vastaus #8363

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3277
  • Moukka
Niinpä. Jos siinä oli vaan käytetty enempi voimavaroja sen paatin tekemiseen kuin sen kuvaamiseen?
 No, kuvanlaatuun, käsikirjoitukseen ja dokumentin ohjaukseen sen enempää puuttumatta, niin volovosta saa joka tapauksessa veneen aikaiseksi. Kaljan ja kessun voimalla, ja luultavasti myös ilman kaljaa ja kessua? Pysyy pinnalla, oon nähnyt livenä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2019, 21:18:48 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Kesäkuu 27, 2019, 08:38:08 ap
Vastaus #8364

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3032
Jos muoto on sellanen, että vettä syrjäytyy litroissa enemmän ko paatin ja kuorman massa on kiloissa enneko laita hörppää, pyssyy pinnalla.  Jos hörppäämisseen jääp reserviä, sietää aaltoja.  Pohjan muoto auttaa siihen, sietääkö laitalastia.  Ja siihen, kulkeeko herkästi ja pyssyykö suunnassa. Lisäks huokoseton hitsi pittää pitempään kelluvana, ko lasti ei lissäänny omia aikojaan.

Siinä tuli veneenteon perusteet.

jaakkovaakko

Kesäkuu 27, 2019, 12:22:59 ip
Vastaus #8365

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 362
 Minä kun luulen ettei autojen konepellit ole sitä laivarautaa, jonka tiheys pitää olla < 1 jotta alukset pysyvät pinnalla.

Kesäkuu 27, 2019, 12:52:47 ip
Vastaus #8366

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5317
  • MC Debit
Laivarauta pitää vuorata ohuella kerroksella patarautaa, joka pitää vettä (miten muuten saataisiin perunat keitettyä). Mutta toisin kuin padoissa ja kattiloissa, veneessä se pitää laittaa pitävä puoli ulospäin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 23, 2019, 17:02:34 ip
Vastaus #8367

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
Nostetaanpa tätäkin ketjua ylöspäin muutamalla kevättalvella otetulla romiskuvalla. Osa näistäkin on helppoja tunnistaa, pari jäi itseltä ainakin tunnistamatta.



Tämä hytti jäi mysteeriksi ainakin itselle:










Tämäkin jäi itseltä tunnistamatta. Muutaman auton löysin jotka oli sinnepäin, mutta aina jokin yksityiskohta oli pielessä.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 23, 2019, 17:15:11 ip
Vastaus #8368

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1544
Tuo kyljelleen jäänyt on kai B Rekordi ja se vika voisi olla Zastava tai Fiat?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 24, 2019, 11:49:11 ap
Vastaus #8369

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
Kyljellään oleva on tosiaan Rekord. Tuo viimeisen kuvan laite voisi ollakin Fiiu tai Zastava, pitääkin tutkia mitä Google löytää...
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.