Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2307474 kertaa)

Kesäkuu 27, 2019, 08:38:08 ap
Vastaus #8385

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2758
Jos muoto on sellanen, että vettä syrjäytyy litroissa enemmän ko paatin ja kuorman massa on kiloissa enneko laita hörppää, pyssyy pinnalla.  Jos hörppäämisseen jääp reserviä, sietää aaltoja.  Pohjan muoto auttaa siihen, sietääkö laitalastia.  Ja siihen, kulkeeko herkästi ja pyssyykö suunnassa. Lisäks huokoseton hitsi pittää pitempään kelluvana, ko lasti ei lissäänny omia aikojaan.

Siinä tuli veneenteon perusteet.

jaakkovaakko

Kesäkuu 27, 2019, 12:22:59 ip
Vastaus #8386

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 297
 Minä kun luulen ettei autojen konepellit ole sitä laivarautaa, jonka tiheys pitää olla < 1 jotta alukset pysyvät pinnalla.

Kesäkuu 27, 2019, 12:52:47 ip
Vastaus #8387

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5197
  • MC Debit
Laivarauta pitää vuorata ohuella kerroksella patarautaa, joka pitää vettä (miten muuten saataisiin perunat keitettyä). Mutta toisin kuin padoissa ja kattiloissa, veneessä se pitää laittaa pitävä puoli ulospäin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 23, 2019, 17:02:34 ip
Vastaus #8388

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Nostetaanpa tätäkin ketjua ylöspäin muutamalla kevättalvella otetulla romiskuvalla. Osa näistäkin on helppoja tunnistaa, pari jäi itseltä ainakin tunnistamatta.



Tämä hytti jäi mysteeriksi ainakin itselle:










Tämäkin jäi itseltä tunnistamatta. Muutaman auton löysin jotka oli sinnepäin, mutta aina jokin yksityiskohta oli pielessä.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 23, 2019, 17:15:11 ip
Vastaus #8389

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1528
Tuo kyljelleen jäänyt on kai B Rekordi ja se vika voisi olla Zastava tai Fiat?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 24, 2019, 11:49:11 ap
Vastaus #8390

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Kyljellään oleva on tosiaan Rekord. Tuo viimeisen kuvan laite voisi ollakin Fiiu tai Zastava, pitääkin tutkia mitä Google löytää...
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 24, 2019, 12:01:21 ip
Vastaus #8391

kari laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 51
Autot järjestyksessä:

Volvo 140 sarja
Volvo F88 /F89
Marina
Viva
Taunus 12M
Rekord
128 Fiat

KL

Syyskuu 24, 2019, 12:06:48 ip
Vastaus #8392

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 790
Hytti on Volvo F88,  Ford on 12M Taunus, eka taitaa olla 100-sarjan Volvo


Tuumasin niin kauan, jotta Kari kerkis ensin ::)
Mutta Marinaa siinä ei ole vaan Viva kaksi kertaa
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2019, 12:09:50 ip kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Syyskuu 26, 2019, 16:27:08 ip
Vastaus #8393

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Ihan oikein tunnistitte, ja saatiin hytille ja Fiatillekin merkki ja malli. Loistavaa. Tosiaan Vivasta on kuva molemmista päistä, Marinaa ei noihin kuviin ainakaan tullut. Sellainenkin saattaa tämän laanin kuvissa vielä tulla vastaan.

Samalla tässä olisi muutama raato lisää kyseisestä paikasta. Nämä oli kaikki helppoja tunnistaa.














FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 26, 2019, 17:50:35 ip
Vastaus #8394

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1528
Mosse, Land Rover, olisko Valiant? FD Victor ja Volkkari.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 26, 2019, 17:59:03 ip
Vastaus #8395

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Johan tiesi kaikki, punainen on tosiaan '66 Valiant. Harmi että Valtteri oli tällä hieman "avoimella" osuudella laania eikä metsän siimeksessä. Ne raadot jotka oli siellä metsän puolella, oli paljon paremmin näkyvillä kun ei ollut paljoakaan lunta päällä.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 26, 2019, 23:31:54 ip
Vastaus #8396

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 790
Tuo Lantikka taitaa olla se lyhin malli, olikohan 88tuumainen.
Villi veikkaus, että on 50-luvun puolelta

Syyskuu 26, 2019, 23:41:17 ip
Vastaus #8397

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Silloin keväällä selvittelin hieman juuri tuota Lantikkaa. Mikään expertti en ole noiden kanssa, mutta Googlesta löytyneiden tietojen ja kuvien perusteella päättelin sen olevan '58-'68 Land Rover Series II. Mutta saattaa hyvin olla jokin toinenkin malli tai vanhempaa vuosikertaa, saa korjata jos mun veikkaus ei osunut oikeaan ;).
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Syyskuu 27, 2019, 09:15:38 ap
Vastaus #8398

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 790
Ojaamokuvasta päätellen 1-sarjalainen olis minun mielestäni

Lokakuu 02, 2019, 23:07:54 ip
Vastaus #8399

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Pertti on kyllä oikeassa, Series I toi näyttäisi sittenkin olevan. Hyvä kun korjaatte näitä, kaikkea ei pysty itse tunnistamaan niin saa kuitenkin tuonne omaan "arkistoon" merkittyä merkin ja mallin oikein. ;)

Muutama raato lisää samalta laanilta. Näistä osa on helppoja tunnistaa, osa hieman hankalampia ja viimeinen raato jäikin itseltä tunnistamatta kokonaan.












Tämä viimeinen jäi tosiaan itseltä tunnistamatta. Toki tunnistusta ei ainakaan helpottanut se, että keulasta ei nähnyt kuin toisen etulokarin päädyn joka pilkotti muun romun alta.


FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.