Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2604020 kertaa)

Maaliskuu 05, 2018, 11:39:41 ap
Vastaus #8100

heikki loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 78
Kuvassa näkyvän sinivalkoisen F11 alkuperäisen koneen keskimmäinen mäntä hajosi  kovassa ajossa aikoinaan 70-luvulla.  Tilalle vaihdettiin 100cc suurempi Warren kone. Muistaakseni se onnistui muuten hyvin, mutta kytkimen silmälaakerin kanssa oli sovitusongelmia.

Maaliskuu 11, 2018, 13:53:35 ip
Vastaus #8101

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Ja lisää metsäraatoa vaan tulemaan. Tätä kävin katsomassa varmaan pari vuotta sitten, ja nyt kun viimesyksynä näytti kadonneen jonnekin. Muuten tuo pieni metsikkö oli kyllä ihan koskematon, auto vaan oli viety pois.






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Maaliskuu 11, 2018, 17:32:02 ip
Vastaus #8102

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1092
varmaan ollu ekan aallon piilofarmari kun on painot maalattu kylkeen mutta sitten kuitenkin takaikkunat löytyy

Maaliskuu 12, 2018, 00:52:02 ap
Vastaus #8103

marko aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 129
joo niin se oli että penkki tai ikkunat ja joku km määrä tai 3 vuotta oli ainakin jossain vaiheessa se määräys.

aina ei ehkä olisi kannattanut laittaa ikkunoita kun esim austin a 40 sitä 60 luvun mallia on kai tehty umpikylkenä vain 600 kpl ja autot myyty suomeen ja portugaliin niin luki netissä englantilaisella sivulla.eli suomi ja portugal on jo silloin olleet samalla tasolla.




Maaliskuu 21, 2018, 12:46:39 ip
Vastaus #8104

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 942
ETSINTÄKUULUTUS

Etsin kuvia ns. Inarinjärven Chevystä eri aikakausilta. Kyseessä on siis se Inarinjärven rannalla tiettömällä taipaleella iät ja ajat maannut 1950-luvun chevrolet, josta aina aika ajoin putkahtelee kuvia eri palstoille. Siitä on ollut muistaakseni kuvia myös tällä palstalla. Kuvia on tarkoitus kerätä tutkimuskäyttöön. Teemme Oulun yliopiston arkeologian oppiaineessa nykyään paljon modernin materiaalisen kulttuurin tutkimusta ja tähän tarkoitukseen Inarin "mysteeri-Chevy" olisi potentiaalinen tutkimuskohde. Autosta säilyneiden valokuvien avulla olisi tarkoitus seurata auton "kuoleman jälkeistä elämää" pitkällä aikavälillä.

Mikäli tiedätte kuvia tai kuvien ottajia, olisin kiitollinen yhteydenotoista. Kuvien oikeudet säilyvät luonnollisesti kuvan kuvan ottajalla.

Terveisin
Risto Nurmi
tutkijatohtori
arkeolgia
Oulun Yliopisto
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Huhtikuu 09, 2018, 10:58:17 ap
Vastaus #8105

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Alkaa käymään aika vähiin omat metsäautokuvat mitä en ole tänne vielä laittanut. Tai onhan niitä lisää tietokoneella, pitäisi vaan ensin siirtää niitä tonne kuvagallerian puolelle... Ja kohtahan kun lumetkin sulaa, niin pääsee bongailemaan lisääkin. ;)

Tällainen paikka löytyy kanssa tästä lähistöltä. Metsässä on useita raatoja, mutta kaikki on aika huonossa kunnossa koska paikka on todella kostea. Kyllä näistä jotkut on silti ihan tunnistettavissa.












FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Huhtikuu 09, 2018, 11:17:51 ap
Vastaus #8106

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1559
Tuossa 1-2kuvassa voisi olla Dauphine?  Tuo irti pätkitty takapää voisi olla Octavia?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 11, 2018, 16:58:38 ip
Vastaus #8107

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Samaa mieltä, että Rellu on ekoissa kuvissa ja peräpää on tosiaan Skeida. Muista en tiedä itsekään, eli jos joku tunnistaa niin hienoa. Mutta eihän noita ihan helppoa ole tunnistaakaan, kun aika huonokuntoisia ovat.

Laitoinpa sitten muutamat uudet kuvat tuonne galleriaan, niin tässäpä pari naurettavan helppoa tunnistettavaa tähän ketjuun. Tosin on kyllä senverran helppoja, että eipä noissa kauheasti tunnistettavaa taida olla... Vähän reilu vuosi sitten tuli kuvattua tällaiset raadot jossainpäin Etelä-Suomea...














Ollaan näköjään oltu kaverin Mazdalla liikenteessä kun sekin näkyy yhdessä kuvassa taustalla...
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Huhtikuu 11, 2018, 17:18:50 ip
Vastaus #8108

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1559
Ei taida tuo A Kadetti enää pelkällä Teboil Silver X öljyn vaihdolla elpyä..
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 11, 2018, 17:31:38 ip
Vastaus #8109

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1134
Mutta Customi vois ilmaamisen jälkeen tärähtää käyntiin

Huhtikuu 11, 2018, 20:22:30 ip
Vastaus #8110

Juha Ojanperä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 288
Vuonna -80, kun sain ajokortin, niin setämies hönöpäissään lupas mulle tollasen kadetin ihan ilmaiseksi. Naapuri oli kuitenkin siitä 200mk tarjonnut, nii jäi sitten taivaansininen Kadetti saamati. Silloin kyllä vähän v-tutti.

Ostin sitten kesätienesteillä punaisen porsaan ja ajelin sillä monta vuotta...

jussi

Huhtikuu 11, 2018, 20:56:18 ip
Vastaus #8111

Kalle Moilanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
Noihin edellisiin kaatopaikkakuviin voin sanoa että ainakin tosiaan Dauphine ja Octavia ovat paikalla, siellä on myös 50-luvun alun Vauxhall Velox/Wyvern katollaan, sekä Hillman Minx 50-luvun puolvälistä. Se kuorma-auton nokka jäi mysteeriksi mutta se hytti on Bedford O-sarjan.

Pahoittelut jos pilasin hyvän arvailukisan

Huhtikuu 16, 2018, 16:00:43 ip
Vastaus #8112

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Kiitos Kallelle tunnistuksista, aika hyvin olen itse yleensä osannut sanoa mistä laitteesta on kyse, mutta tuolla kaatiksella suurin osa jäi kyllä tunnistamatta.

Tuossa olis seuraava raato jostakin Etelä-Suomen metsästä. Näitäkään ei ihan hirveästi näy missään...






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Huhtikuu 16, 2018, 16:06:14 ip
Vastaus #8113

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1559
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 16, 2018, 16:07:43 ip
Vastaus #8114

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3370
Oiskohan ollu tuommonen ihka ensimmäinen auto, jolla oon ajanu?  Siis itäversio oli se miun ajama.  Lapsuuvenkodin kulkuneuvoina oli ens F8 ja sitte F9, sitte siirryttiin Skodakantaan.  Kymmenen korvissa tais olla ikkää ensimmäisessä yrityksessä, eikä oikein millään konstilla yltäny polkimille niin, että ois nähny ratin yli samalla.  Mopolla olin jo ajanu muutaman vuoden, että moottorin käyttö oli tuttua, mutta koordinaatio tietysti eri jäsenille tarpeen.

Kasista on sellanen muisto, että kerran mentiin johonkin peräkanaa, vanhemman siskon mies ajeli omallaan perästä.  Isä pysäytti ja kävi hakemassa tielle puonneen ovenkahvan mukkaan.  Siskon mies - ruottalainen muuten - ihmetteli, miten se oli sen huomannu.  Ei arvannu että se oli sisäpuolen kahva...

jv