Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2731536 kertaa)

Marraskuu 14, 2018, 21:27:48 ip
Vastaus #8190

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Oikein, '53 DeSoto Diplomat se siinä lepäilee metsikössä. Noita ei paljoa näy, liikenteessä tai hylättynä, hieno korimalli kuitenkin.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 16, 2018, 18:13:04 ip
Vastaus #8191

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1577
Ei ole tullut tuommoista vastaan. Lähinnä joskus 57-60 malleja.
Tänne tuli Kait sellaisia Desotoja joita ei Amerikan serkku tunne ollenkaan.
Samoin oli ainakin osassa Dodge, Plymouth, Desoto malleissa.
Oli jenkki versiot, sitten Kanadan mallit tai siellä valmistetut. Sekä kekkos-slovakiaan omat Suomiugrilaiset versiot.
Joskus 15v sitten kävin katsomassa vanhempaa Desotoa, oli mulle liika työläs projekti, oli Kait 1950 mallia.
Aina noi säväyttää.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 16, 2018, 18:31:44 ip
Vastaus #8192

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3833
  • Moukka
Voi tätä nostalgiaa. Ensimmäinen auto mitä pääsin ajamaan pikkupoikana, tietty kartturi vieressä. Desoto diplomat. Enolla oli semmoinen. Empä saanut rapiat kymmenen kesäisenä vielä testata sitä meidän kusiaista, mutta sitä desotoa sain ajaa, sen muutaman kymmentä metriä.

Marraskuu 17, 2018, 07:38:02 ap
Vastaus #8193

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1577
Juu, näin olen ymmärtänyt.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 19, 2018, 17:12:32 ip
Vastaus #8194

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Hyvin mahdollista, ja sama juttuhan oli viiskytluvun paksukuono-DeSotoissa ja Fargon kuormureissa. Molempiahan noista myytiin Jenkeissä Dodgen nimellä, mutta vientimallit oli lähes kaikki DeSoton tai Fargon merkeillä.

Tällaista käytiin loppukesästä katsomassa, mutta silloin paikalla oli senverran "viidakkoa", että viimeviikolla tuli käytyä uudestaan kun samoilla seuduilla tuli pyörittyä. Autotalon pihassa "pitkäaikaissäilössä" oleva laite.





« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2018, 20:59:22 ip kirjoittanut Niko Lindström »
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 19, 2018, 17:15:58 ip
Vastaus #8195

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 709
Wolseley 15/60?, vääristyy taas nuo kuvat kun kännykällä katsoo.

Marraskuu 19, 2018, 18:23:33 ip
Vastaus #8196

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1577
Wolseley se on. Liki samanlainen pahka on myös Vanden Plasin konepellissä. Hieno auto aikoinaan, Suomessa näitä ei paljoa ole. Morris Oxfordeja sekä Ausin Cambridgejä löytyy mukavasti edelleen. Piti ihan kirjastosta katsoa taitaa olla 16/60 malli. Nelos koneella kuitenkin.

Siinähän on Ratti oikealla, ihmettellinkin perässä olevaa GB lätkää, sitten vasta hoksasin tuon ratin sijainnin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2018, 19:00:33 ip kirjoittanut Johan Kosunen »
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 22, 2018, 20:56:52 ip
Vastaus #8197

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Joo, Wolseley 16/60 se taitaa olla. Ei tosiaan ihan yleisimmästä päästä, mietin juuri että olenkohan koskaan nähnyt tuollaista ajossa... Ei ainakaan tullut mieleen.

Tällainen tuli kesällä myös tallennettua kameraan. Pitkään on tämäkin seissyt, ja aika kalutusta raadosta alkaa olla kyse, mätävikaakin on kohtalaisen paljon. Mutta hieno laite silti, eikä tämäkään ole ihan niitä yleisimpiä metsäautoja Suomessa.





« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2018, 23:20:37 ip kirjoittanut Niko Lindström »
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 22, 2018, 22:01:39 ip
Vastaus #8198

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 709
Hmm...mennään veikkauksella. 1940-50 lukujen taitteen mopar.


Edit: pitkään sai kaivella ennenkuin oikea malli löytyi, nokkamerkki taitaa tuossa -52 plymouth cranbrook sedanissa olla ihan omansa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2018, 22:29:59 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Marraskuu 22, 2018, 23:24:11 ip
Vastaus #8199

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Joo, täysin oikein, '52 Plymouth Cranbrook se siinä lepäilee. Tuossa vielä konepellin etupäästä parempi kuva, ei viitsinyt laittaa edelliseen viestiin, kun muuten olisi auton merkki selvinnyt liian helposti.  ;D

FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Marraskuu 26, 2018, 10:44:39 ap
Vastaus #8200

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
Laitetaanpas tännekin viikonlopun metsäreissun löytö.

https://drive.google.com/file/d/1thhlAjC0Q4weVL_J6C-Q18--Mh9n4tB2/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qNUbv8X08AGca3sVkO5Qcp5gFr414jRl/view?usp=sharing

Jostain syystä ei onnistu liittää tähän kuvana, vaan pitää laittaa linkkinä.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 26, 2018, 11:08:13 ap
Vastaus #8201

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 709
170v mersu?

Marraskuu 26, 2018, 11:14:41 ap
Vastaus #8202

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
Bedford PC van 1948. Facebookin puolella jo tunnistivat.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 26, 2018, 11:34:14 ap
Vastaus #8203

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Jostain syystä ei onnistu liittää tähän kuvana, vaan pitää laittaa linkkinä.

Vähän offtopiikkia, enkä toisaalta ole oikein asiantuntijakaan tässä, pikemminkin tuskailija näiden kuvapalveluiden kanssa...

Tuolta Googlen Drivestä ei taida onnistua mitenkään img-tägeillä kuvan liiittäminen, siis sellasilla, millä ohjelma hakee sen kuvana tuohon tekstin alle suoraan.  Ovat vissiin estäneet siksi, että on mentävä heidän sivuilleen ja mainostajiensa ulottuville?  Muista kuvien säilytyksen pilvipalveluista siirtyy img-tägeillä, mistä on vmpk:n sivustolle se hyöty, että kuva ei ole fyysisesti siellä vmpk:n levyllä tilaa viemässä, vaikka se tuleekin tänne suoraan näkyviin.  Jos taas kuvan liittää tänne niin, että se on myös fyysisesti vmpk:n palvelimella, käytetään maksullista levytilaa.  Minulla kuvat oli ennen Google Drivessä, tai on niitä siellä vieläkin, ja silloin tänne laitoin aina vain linkin, en varsinkaan sellaisilla kuvilla, mitkä eivät mitenkään liity vmpk:n aihepiiriin, halunnut tilaa viedä.  Joku aika sitten rekisteröidyin kansainvälisen ja valokuvauksen harrastajien paljon käyttämän flickr-kuvapalvelun käyttäjäksi, ja sieltä linkkaan img-täkeillä kuvat suoraan näkyviin ja täydellä resoluutiolla, viemättä silti tilaa täältä.  Suomalainen kuvat.fi  on yksi mahdollinen, ja on niitä kait muitakin.

jaakkovaakko

EDIT.  Ei minua kyllä vaivaa mitenkään se, että kuvat ovat linkin takana; ainakin meidän 4G:llä aukeaa kuva linkistä suunnilleen sekunnissa, ei tarvi odotella.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2018, 11:41:20 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 01, 2018, 12:57:21 ip
Vastaus #8204

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 291
Eilen käytiin kaverin kanssa katsomassa tällaista raatoa. Tätä yritettiin jo parivuotta sitten käydä katsomassa, mutta silloin oli vielä heinikkoa jonkinverran, eikä autoa löytynyt... Myöhemmin selvisi, että oltiin käyty ihan muutaman  kymmenen metrin päässä autosta, kun päätettiin kääntyä takaisin ja jatkaa etsintöjä joku toinen kerta.  ::)  Nyt oli tarkempaa tietoa, että mitä reittiä kannattaa mennä ja auto löytyikin helposti. Pitkään tuo on noilla sijoillaan kyllä ollut...






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.