Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2569742 kertaa)

Helmikuu 04, 2019, 22:45:27 ip
Vastaus #8250

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3345
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv

Helmikuu 04, 2019, 23:10:59 ip
Vastaus #8251

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1130
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8
edit.....Tatrassahan tuollainen vekotin oli, kuten jäljempänä korjattiin
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2019, 12:18:11 ip kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Helmikuu 04, 2019, 23:12:22 ip
Vastaus #8252

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1558
Panhard on hieno peli. Dynassa oli kone keulassa, siinähän nousi keulapelti ylös, kuten "flippi" keulassa. Siellä jylläsi kaikki 2 sylinteriä.
Olikos se Tigre joka vasta kulki, ainakin aikalaiset kertoi. Oli 50-luvun Suomessa kovakulkiuinen peli. Kelpaisi edelleen minulle kesäajoon.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2019, 23:15:23 ip
Vastaus #8253

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1558
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8

Takana ilmajäähy V-8 on Tatrassa, oli joskus 10 vuotta sitten ainakin Vehoniemessä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 04, 2019, 23:49:31 ip
Vastaus #8254

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Noita on ajan hammas nakertanut aikas pahasti.
Auto nro 1 on varmaan joku 30-luvun lopun Amerikkalainen isompi vaunu.
Auto nro.3 voisi olla Renault Dauphine.
Nro.4 voisi olla Pietun Warre.
Tuo toinen panoraama takalasilla oleva on kait 50-luvun lopusta, tai 60-luvun alusta, riippuen valmistusmaasta. En kyllä heti tunnista.

Hyviä arvauksia, tosiaan nämä on aika heikossa kunnossa, sijaitsevat erään kylän pääväylän viereisessä montussa, alamäessä sillä tavalla, että talvella tieltä aurattu lumi ja suola pyörii rinnettä alas näiden päälle.

Ekaa raatoa sain aika pitkään selvitellä, mutta lopulta tulin tulokseen, että sen täytyy olla '48 Chevrolet Fleetmaster. Toinen on '53 Nash Statesman (todella hieno laite ollut uutena, kelpaisi omaan talliin koska vaan). Rellun Dauphinen ja Warren tunnistitkin, viimeinen väärinpäin oleva todella heikkokuntoinen raato on Scandinavia-Mosse.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Helmikuu 16, 2019, 15:37:05 ip
Vastaus #8255

Joni Kaunisto

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 84
Tuollainenkin heinäseiväsvarasto on kelekkareitin varrella Läntisessä Suomessa. Kameraan tallentunut jo viime kauren lumilla, mutta kyllähän tuo koppi tutulla paikallaan vielä tänäänkin oli ;).  No mihinkäs tuo olisi vuoden aikana tuolta karonnut?









Helmikuu 16, 2019, 16:00:06 ip
Vastaus #8256

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5486
  • MC Debit
Tuosta "Dauphinen" perästä iski miun mieleen Dyna Panhard?  Missäs päässä sellasessa oli moottori?
jv
Takana ilmajäähdytteinen V8

Takana ilmajäähy V-8 on Tatrassa, oli joskus 10 vuotta sitten ainakin Vehoniemessä.

Panhardissa on kakspyttyinen ilmajäähybokseri edessä ja etuveto, sätkäkoneen tapaan.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 16, 2019, 20:22:04 ip
Vastaus #8257

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1130
Paku on Renault Goelette.
Pellehermannissa taikuri Maxilla oli samanlainen.

Helmikuu 16, 2019, 21:26:02 ip
Vastaus #8258

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5575
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mahtava ketju ja josen väärin muista niin edesmennyt Vähäkainuu aloitti, Karin muistoa kunnioittaen sain Karin viimeisen ajomopon joka sai nyt Tunturi kerhoon paikan.

Helmikuu 16, 2019, 23:06:44 ip
Vastaus #8259

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5486
  • MC Debit
Paku on Renault Goelette.
Pellehermannissa taikuri Maxilla oli samanlainen.

Olikohan vieläpä niin että se Maxin paku oli vanha mustamaija, joka sittemmin palautui Poliisimuseolle?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 19, 2019, 23:24:27 ip
Vastaus #8260

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Tässäpä kuvia parin vuoden takaa kun käytiin katsomassa suhteellisen isoa vanhaa kaatista, jossa oli useita autonraatojakin. Paljon osia pilkisti myös kivikasan alta, eli useita aarteita on joskus haudattu maan allekin. Nämä kokonaan näkyvissä olevat raadotkin on kyllä kaikki aika huonokuntoisia, osa hieman helpommin tunnistettavia kuin toiset...














Tää hytti jäi minulta tunnistamatta, eli jos joku osaa sanoa mikä laite on kyseessä, niin tieto otetaan mielellään vastaan. ;)




Laitetaan loput seuraavalla kerralla niin ei tule liian pitkää viestiä mitä kukaan ei jaksa katsoa loppuun asti. ;D
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Helmikuu 20, 2019, 00:14:24 ap
Vastaus #8261

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1558
Eka auto taitaa olla 600 Fiat, tai Seat, Zastava muunnos.
Toka taitaa olla Dauphine.
Kolmas muistuttaa Simca 1000,ainakin perä pellistä. Taitaa olla hytti kuvassa toinenkin Simcan perse?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 21, 2019, 11:45:02 ap
Vastaus #8262

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Joo, Simcoja oli tosiaan kaksi, ja molemmat niin huonossa kunnossa, että ilman tuota peräpeltiä olisi jäänyt ainakin itseltä tunnistamatta. Peräpellistä toki näki helpolla, että tuttu peli kyseessä.

Tässä tulee vielä loput kuvat samasta paikasta...












Tää raato jäi itseltä tunnistamatta.


FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Helmikuu 21, 2019, 11:58:15 ap
Vastaus #8263

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1130
Luupää Datsuni ainakin on, sininen.
Valkoinen 12 Rellu?
Viimeinen joku takatuuppari, Jalta?
Kasassa oleva valkoinen on Mini Van.



Helmikuu 21, 2019, 22:14:52 ip
Vastaus #8264

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Sininen auto on tosiaan Luupää Datsun ja valkoinen huonokuntoinen kasa on juurikin farkkumallin Mini.

Toi ehjempi valkoinen laite tuotti mulle aluksi hieman päänvaivaa. Moni tuttu auto oli aika lähelle oikeanmallinen, mutta aina jokin yksityiskohta oli pielessä. Lopulta tulin siihen tulokseen, että sen on pakko olla '63-'65 Opel Rekord, koska se on ainoa korimalli jossa katto-ja kylkilinja, pyöränkaarien ja keulan muodot sekä bensatäyttöluukun sijainti täsmää. Toi apukuskinpuolen taka"siiven"  taittuminen sisäänpäin hämäsi kummasti ainakin minua tunnistusvaiheessa.

Punainen väärinpäin oleva jäänne voisi tosiaan ollakin Jalta. Etenkin takalamput on juuri oikeanmalliset.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.