Kirjoittaja Aihe: octavian täysvoima  (Luettu 2454 kertaa)

Kesäkuu 28, 2020, 11:14:23 ap
Vastaus #30

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9617
Duoda duoda...Mitä se nyt asialistalla oleva Octvianus nyt sitten tekee kun tuo valo
palaa?

Sutiiko kaikilla raajoillaan-vaiko ei ollenkaan sudi? Vai tekeekö mitään?

t. Markku

Kesäkuu 28, 2020, 11:44:14 ap
Vastaus #31

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1363
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Kolmannen ja viimeisen kerran. Se Petrin linkkaama eka vastauksen kuva palaa mittaristossa kun vetoluiston hallinta on pois päältä. Kun se on päällä niin ei pala eikä lue mitään. Paitsi silloin kun se alkaa toimimaan jolloin se vilkkuu nopeasti. Samalla kuuluu pientä ”rutinaa”. Sokotan asr-järjestelmä käyttää abs-järjestelmän antureita ja pyrkii jarruttamaan liikaa sutivaa josta ääni. Se kytkin on siis ration ja lämppärin välimaastossa jossa muitakin suorakaiteen muotoisia riippuen varusteista ja mallista. Suomeen tuotavissa sokotissa tulleissa manuaaleissa tuommonen vissiin lukee ja noin se taitaa olla valtaosassa eri autoja että abs-antureita hyödynnetään, kitkalukot on nelikkoja ja vanhoja kunnon autoja sekä kilpureita joissa kans oikeesti tarvitaan vetäviä pyöriä etenemiseen. Niitä kannattas lukea niitä viestiketjun kaikkia viestejä eikä kysellä koko ajan samoja kysymyksiä tai ainakin osata eri viesteistä poimia oleelliset asiat ja muodostaa niistä kokonaisuus jossa on  oikea tieto. Muunlaisista sokotan etuvetomallien vetoluiston rajoituksista en o kuullu koskaan Suomessa. Jos jollain tiedossa  ulkomailta vaikka tuotu on niin kertokaa. Muuten sulkekaa nyt helvetissä tämä jaaritteluaihe.

Kesäkuu 28, 2020, 12:22:15 ip
Vastaus #32

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 267
Nyt on pakko. Ollaan mekin kanssa hiukan hassuja kun lähdetään vastailemaan, penkomaan asiaa ja taas vastailemaan, väittelemään, lopulta hiukan hermostumaankin tällaisen oletettavasti täysin kieli poskessa nakatun kysymyksen takia. Oliskohan muutamalla nuorella kaverilla jopa hauskaa näitä lueskellessa, vanhat parrat saatiin provosoitumaan. Jos kysyjä on tosissaan liikkeellä niin hiukan saisi enemmän käyttää aivojaan kysymystä asetellessaan ja osallistua aktiivisemmin keskusteluun.

Kesäkuu 28, 2020, 12:25:31 ip
Vastaus #33

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4042
Jos kysyjä on tosissaan liikkeellä, niin kuinka sen kertoo toista loukkaamatta, että ATK-laitteessa on Google ja Google tietää asioita, kun siltä kysyy oikeita kysymyksiä.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 28, 2020, 12:33:34 ip
Vastaus #34

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 277
"Itsestäänselvyys" ei ole aina itsestäänselvää:

Mitä turkulainen vastaa kysyttäessä kellonaikaa?

Jaa ny vai?
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Kesäkuu 28, 2020, 13:34:30 ip
Vastaus #35

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1363
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Petri osui ytimeen. Tietoa löytyy helposti kuukkelilla jos osaa kysyä. Vaatii tosin kognitiivisia taitoja että ymmärtää asetella kysymyksen niin että siihen saa oikean vastauksen. Välillä noihin teknisiin kysymyksiin esmes autoissa tarviaa käyttää jotain muuta kiältä kuten enklantia kuten minä teen kun se on suamen jälkeen parhaiten hallussa. Sitten kun aiheesta tiatoa löytyy niin sen ymmärtäminen ja siitä oleellisen poimiminen siitä että saa vastauksen omaan epätietoisuuteen ja kysymykseensä niin se se vasta niitä taitoja vaatiikin. Puhumattakaan siitä että kysytään tietyin välein aina samoja kysymyksiä keskustelupalstoilla vaikka niihin on jo monia kertoja vastattu. Oikean tiedon löytäminen ja oleellisen ymmärtäminen on ehkä sitten se pointti, luulen.

Kesäkuu 28, 2020, 19:05:06 ip
Vastaus #36

OlliJappinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 16
Kaikki vanhukset eivät ole digiootteja,osa heistä on idiootteja,missä on Octavian WIN-numero ja mitä siinä pitää lukea jos autossa on ASR?

Kesäkuu 28, 2020, 20:02:48 ip
Vastaus #37

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4042
Kaikki vanhukset eivät ole digiootteja,osa heistä on idiootteja,missä on Octavian WIN-numero ja mitä siinä pitää lukea jos autossa on ASR?

Missähän mahtaisi olla VIN-numero, kas siinä pähkinä!

Annetaan vihje.
Rekisteriotteessa se ei ole, koska rekisteriotetta ei ole ollut kahteenkymmeneen vuoteen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 28, 2020, 20:20:13 ip
Vastaus #38

OlliJappinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 16
Imatralta olen saanu rek.otteen -77 eteenpäin 49kertaa viimeeksi viime viikolla,Savossa lienee eri säännöt?Otteessa valm.no TMBC............. liekö se Win?

Kesäkuu 28, 2020, 21:11:26 ip
Vastaus #39

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4042
Ei Savossa ole eri säännöt kuin muuallakaan.
Se on nykyään Rekisteröintitodistus.
Ja tarkemmin ottaen tiedot löytyy Rekisteröintitodistuksen teknisestä osasta (osa 1).
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 29, 2020, 06:58:00 ap
Vastaus #40

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9617
Täällä Hämeen etelälaidalla käyttämässäni katsastuskonttorissa
on tapana aina tulostaa uusi tekninen sivu autosta kun katsastus
on tapahtunut. Se vihreällä kuosilla oleva-ja mustilla teksteillä.

Sisältyy katsastuksen (edulliseen) hintaan.

Lisäksi tulee se katsastustodistus,jossa on ne "suoritusarvot"-jarruvoimat,iskarit,
päästöt jne...

t. Markku

Kesäkuu 29, 2020, 07:33:14 ap
Vastaus #41

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1086
ei muuten luistonesto tai/ja ajonvakautus lähde välttämättä kokonaan pois vaikka nappia näpelöikin, meiän pari jälkeläistä oli jossain vaiheessa dynottamassa alffojaan -98 2,5 V6 ja sitten -04 3,2 V6 niin ekassa tuli tehokäyrä suoraa viivaa mutta jälkimmäisessä oli jonkinlaista värinää ja dynottaja sano että tommosta tulee autoissa missä on luistonesto tai/ja ajonvakautus, 04 bemusta sai molemmat pois päältä teoriassa kun paino kerran tai kaksi sitä nappia mutta 06 volvosta ei saa viiksellä pois kun luistoneston ajonvakautus jää, vaunua vetäessä mielellään ottas ajonvakautuksen pois ettei takapalat häivy, nyt tulikin hetken hämmennys kun ajonvakautus meni pois päältä mutta luiston esto ja abs ei, no vikakoodista selvisi että ratin asentotunnistin häiriö halpa osa 320 E toivotaan että johtui vain helteestä tänä aamuna puoli seittämältä oli vikavalo pimeänä

Kesäkuu 29, 2020, 08:01:05 ap
Vastaus #42

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 9617
Nykyautoon saa kyllä aika nopealla aikataululla jarrurempan tarpeen aikaan,jos
ajaa noita härpättimiä "vastaan" turhan innokkaasti.

Moottorijarrutuskaan ei niin aina suju kuin ennenmuinoin-paitsi
tietenkin manuaalivaihteisessa sujuu,vaikka olisi uudempikin auto alla... :laugh:

t. Markku

Kesäkuu 30, 2020, 15:01:32 ip
Vastaus #43

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1363
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Kyllä se tommosesta sokotasta lähtee vetoluistonhallinta nappia painamalla. Siksi siinä palaa se merkki ilmoittamassa että pääsee revittelemään kunnolla.