Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3319016 kertaa)

Toukokuu 19, 2022, 09:21:15 ap
Vastaus #12240

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 760
  • Allegro con moto
Ei taida tuo räjäytyskuva olla lähelläkään..

Ja aikas huono räjäytyskuva..
Tuossa on eri kaasutin, omassa on jet-flow. Sain tihrustettua moottorista numerokoodin jonka avulla löytyi räjäytyskuva mutta eihän siitä selvinnyt jousen sijaintia goverment-tangon ja kaasuvaijerin päässä olevan vipumekanismin välillä. Vain kolme osaa enkä mitenkään saa niitä sopimaan toisiinsa...
Kuvaa en ottanut eikä sitä olisi saanutkaan kun ne osat olivat ahtaassa välissä.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 19, 2022, 09:36:18 ap
Vastaus #12241

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12327
Moro!

Onko se tämmöinen kaasari?

t. Markku

Toukokuu 19, 2022, 09:43:24 ap
Vastaus #12242

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7739

Kuvaa en ottanut eikä sitä olisi saanutkaan kun ne osat olivat ahtaassa välissä.

Koska filimi on halapoo ja kehittäminen meleko edullista, niin mie oon tottunut hankalat paikat videoimaan höpötyksen kera.
Kun vuoden päästä asia on uudestaan esillä, niin kummasti muisti virkistyy.

Kama on sitä luokkaa, että ulkopuolisille niitä ei parane näyttää.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 19, 2022, 10:12:38 ap
Vastaus #12243

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1267
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Vai onks se tämmöinen flo jet?

https://i.ytimg.com/vi/x5s0HUSA048/hqdefault.jpg

Jos on toi niin on just se tuttu.


Toukokuu 19, 2022, 12:02:08 ip
Vastaus #12244

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4827
Moro

Kantsii harrastaa sitä hommaa useemin ku kerran vuoteen niin muistaa miten ja minne sitä kannattaa yrittää ;D
Emmääkää enää nykyjään niitä vilmejä muille viittis näytellä :embarassed:
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Toukokuu 19, 2022, 12:06:59 ip
Vastaus #12245

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7739
Moro

Kantsii harrastaa sitä hommaa useemin ku kerran vuoteen niin muistaa miten ja minne sitä kannattaa yrittää ;D
Emmääkää enää nykyjään niitä vilmejä muille viittis näytellä :embarassed:

Mitä hommaa?
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 19, 2022, 14:10:50 ip
Vastaus #12246

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4209
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
Moro

Kantsii harrastaa sitä hommaa useemin ku kerran vuoteen niin muistaa miten ja minne sitä kannattaa yrittää ;D
Emmääkää enää nykyjään niitä vilmejä muille viittis näytellä :embarassed:

Mitä hommaa?

 Ei se Juusela enää muista sitäkään...    :(        ;D

Toukokuu 19, 2022, 18:17:04 ip
Vastaus #12247

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 760
  • Allegro con moto
Vai onks se tämmöinen flo jet?

https://i.ytimg.com/vi/x5s0HUSA048/hqdefault.jpg

Jos on toi niin on just se tuttu.


Tuo kaasutinmalli. Ongelma-alue on siis tuon kaasuttimen alapuolella olevan kiinnityslevyn ja moottorilohkon välissä olevissa mekanismeissa.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 19, 2022, 19:36:25 ip
Vastaus #12248

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4827
Moro

Niimmitä piti muistaa :o
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Toukokuu 19, 2022, 20:43:03 ip
Vastaus #12249

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1267
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Tommonen just linkin mukainen kaasutin oli 10hp strattonin lumilingossa. Se vanha tulviva on lattialla muuten vieläkin. En muista ulkoa jousia ja tankoja kun on muutama vuosi aikaa. Ei ne mitään rakettitiedettä ollu kyllä. 5hp strattonin oli vaikeampi kun oli itsellä levällään pitkään. Jouduin ettimään siihen apua netistä. Läppärillä saattas olla tehtaan manuaali siihen 10hp koneeseen. Voin yrittää kattoa.

Miksi muuten purit kaasuttimen? Mikä vika, mitä oireita?

Toukokuu 19, 2022, 20:55:10 ip
Vastaus #12250

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1267
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"

Toukokuu 19, 2022, 21:50:38 ip
Vastaus #12251

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1168
Vaklasin naapuria.
Siihen tuli teloilla liikkuva kivipora porailemaan siirtolohkareisiin reikiä.
Ajattelin että se meinaa räjäyttää ne kappaleiksi.

Eikö mitä. Poraamisen jälkeen ukko tuli sellaisen ison sammuttimen näköisen pönton kanssa kivien viereen. Pöntön pohjasta törrötti puolimetrinen putki tai varsi jonka ukko työnsi jokaiseen reikään vuorollaan.
Tämän tehtyään ukko laittoi pöntön pois ja alkoi nostella kaivinkoneella kivenlohkareita lavalle.

Mulle ei ihan kyllä auennut että mikä voima ne lohkareet pilkkoi.

Pienempiä kiviä olen itsekin rikkonut etanadynamiitillä mutta se on hidasta hommaa. Tämä tapahtui niin vauhdilla että taisi kärytä yksi ja sama sikari porarin huulessa koko operaation ajan.

Toukokuu 19, 2022, 21:52:25 ip
Vastaus #12252

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 760
  • Allegro con moto
Tommonen just linkin mukainen kaasutin oli 10hp strattonin lumilingossa. Se vanha tulviva on lattialla muuten vieläkin. En muista ulkoa jousia ja tankoja kun on muutama vuosi aikaa. Ei ne mitään rakettitiedettä ollu kyllä. 5hp strattonin oli vaikeampi kun oli itsellä levällään pitkään. Jouduin ettimään siihen apua netistä. Läppärillä saattas olla tehtaan manuaali siihen 10hp koneeseen. Voin yrittää kattoa.

Miksi muuten purit kaasuttimen? Mikä vika, mitä oireita?
[/quote
Sain kasattua vivustot kun otin käynnistinkotelon pois. Silloin näkyi paremmin mekanismit ja ehkä sain ne asennettua oikein. Perusongelma on se, että kun laittaa tulpanreiästä bensaa niin kone käy hetken mutta ei ilmeisesti saa bensaa kaasuttimesta. Siksi yritin puhdistaa kaasarin kaikki mahdolliset reiät mutta ei auta. Käynnistysyrityksissä käytin akkuporakonetta, jossa oli 22mm hylsyavain joka sopi kampiakselin päässä olevaan neliöön.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 20, 2022, 07:42:01 ap
Vastaus #12253

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12327
Hae Tatu konevuokraamolta isompi porakone-
semmoinen Hilti tai vastaava.

Sillä rivi reikiä n. 8cm syvyisinä ja n. 15-16mm halkaisijaltaan- ja sitten kiilat joka reikään.

Naputtelet hissuksiin niitä kiiloja moskalla-ja kohta kivi mossahtaa halki.
Käytä öljyä kiiloissa.

Jos ei ole sulla kiiloja-mie voin noita omiani laimata,jos varmasti tuot ne takaisinkin!  :D

t. Markku

Toukokuu 20, 2022, 09:31:24 ap
Vastaus #12254

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
  • Ihan itse :-)
Vaklasin naapuria.
Siihen tuli teloilla liikkuva kivipora porailemaan siirtolohkareisiin reikiä.
Ajattelin että se meinaa räjäyttää ne kappaleiksi.

Eikö mitä. Poraamisen jälkeen ukko tuli sellaisen ison sammuttimen näköisen pönton kanssa kivien viereen. Pöntön pohjasta törrötti puolimetrinen putki tai varsi jonka ukko työnsi jokaiseen reikään vuorollaan.
Tämän tehtyään ukko laittoi pöntön pois ja alkoi nostella kaivinkoneella kivenlohkareita lavalle.

Mulle ei ihan kyllä auennut että mikä voima ne lohkareet pilkkoi.

Pienempiä kiviä olen itsekin rikkonut etanadynamiitillä mutta se on hidasta hommaa. Tämä tapahtui niin vauhdilla että taisi kärytä yksi ja sama sikari porarin huulessa koko operaation ajan.

Oliskohan ollut kyse louhintapatrunoista? En pysty lukemaan koko juttua kun on maksumuurin takana
https://www.koneviesti.fi/maarakennus/874d5a7b-2f47-5d18-a3ac-939c919beb88



... ehkäpä sittenkin jokin muu menetelmä?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2022, 09:34:43 ap kirjoittanut Hannu Boman »
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000