Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2195757 kertaa)

Heinäkuu 08, 2019, 17:05:41 ip
Vastaus #9660

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ensi viikolla tönöjuhlat eli hääjuhlat. Parikymmentä tärkeintä kaveria tulossa kylään. Keväällä mentiin naimisiin. Soppaa, viiniä, musaa ja paskanjauhantaa eli maailman parantamista. Ja touhuiluunhan tämä liittyy siten, että eukkokullan mielestä siisteys kuuluu sellaiseen juhlaan. Toisin sanoen pitää noita polttopuutienoita vähän siistiä eli pätkiä ne pätkimättömät puut ja pistää pinoon.

Toisin sanoen moottorisahaurakkaa. Kevään sahailut tein isäukon vanhalla Raket 520:llä, jonka pelastin viisi vuotta sitten joutumasta mummolassa romukuormaan. Ihan hyvä pelihän se oli aikanaan, mutta 40 vuotta ikää vähän alkaa jo näkyä. Ketjujarru hajosi ja saha on alkanut myös ylikuumeta. En ole säätämällä ja putsaamalla saanut lämpöjä kuriin. No isukki sitten tuumasi, että kyllähän sahoja löytyy. Äijä kun on tehnyt nuoresta pojasta asti metsurihommia. Ei aivan ammatikseen, mutta siinä määrin, että kovan luokan ammattimiehestä voi puhua. Ja sahat on aina olleet malliston paremmasta päästä. Hain viime viikonloppuna neljä Stihliä: pari 025:ttä, yhden MS200:n ja yhden, jonka mallia en tiedä. Joku tarra tai lätkä jäänyt urakkamaille, eikä sahassa enää mallia lue. Vaan kyllä muuten on tuo MS200 aikamoinen vehje kiertämään ja tehoa riittää. Lautaa kun pätkii niin sanonta "kuin kuuma veitsi voihin" tulee mieleen... Tykästyin tosin 025:teen, ja syy lienee sieltä suunnalta, mistä löytyi myös into opiskella taannoin taidehistoriaa sivuaineena. Se kun on paremman värinen ja muistuttaa äänensä ja muotonsa puolesta enemmän moottorisahan arkkityyppiä kuon ms200. Toisin sanoen näyttää ja kuulostaa rouheammalta, eikä nyt niin hirveästi häviä uudemmalle veljelleen muutenkaan. Vähän raskaampi on eikä aivan niin vikkelä luonteeltaan, mutta kevyissä pihahommissaaivan käypäinen peli.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 09, 2019, 18:18:34 ip
Vastaus #9661

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Loikoilin laiturilla mamman kanssa ja nautittiin punkkua. Huomasin, että pitäisi suu olla kuten ruijan paltaalla, jotta ei valuisi poskelle...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2019, 18:22:14 ip kirjoittanut Ismo Hakamäki »
http://paddockhill.suntuubi.com/?cat=8

Höpinää Hämäläisittäin....,eli harvakseltaan.

Heinäkuu 10, 2019, 08:22:31 ap
Vastaus #9662

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jumaa...tuolla fisulla on todellinen "loppasuu"! Kyllä osuu
vaikka kaataisi niillä 70-luvun ryppypintaisilla isoilla kolpakoilla juotavaa...

t. Markku

Heinäkuu 10, 2019, 09:57:25 ap
Vastaus #9663

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
No niin..aamukahfeet juotu.."pakollinen päivitys jotta kirjoitus olisi otsikon mukainen".
Sitten itse asiaan josta haluan avautua vaikka ei mitenkään tänne kuulukkaan paitsi jos ajelisin Nimbuksella tuonne vallesmannin tontille vaan en ajele.
Nyt nimittäin on kokemusta siitä millaista on olla "paperiton" Suomessa.. ??? ???
Kävi näin että olin eilettäin vaihtamassa verkkopankin tunnuslistaa uusiksi..meni saman tein lukkoon koko pankin systeemi..
No siitä sitten pankkiin jossa sievä neiti-immeinen torppasi kaikki minun ennen EU:ta kelvanneet henkkarit(en omista henkilökorttia)vaan halusivat just eikä melkein henkilökortin.Noh..vallesmannien sivuille sitten..tunnistaudu verkkopankin tunnuksilla..mutta kun se ei nyt onnistu.Noh..passi on mennyt vanhaksi n.10 vuotta sitten ja siinäkin kuvassa "punaposkinen "Duran Duran" kampauksella varustettu mies jota en edes itse tunnista :o :o :o,ei kelvannu nauraville vallesmannin rengeille..
Tänä päivänä omistan "helv..enkeli parran" mutta en niin punaisia poskia(kolestrooli),"Duran Duran" tukka olemassa vaikka heti..Kait se on kaivettava jostain esiin isäukon vanha philips shaveri ja pistettävä viemärit tukkoon >:( >:( >:(.Tai kelpaiskohan vallesmannille jos pyytäis herra Tasavallan presidenttiä takuumieheksi...Sale tunnistaa kyllä minut tällä "luukilla" kun hänellä oon vähän väliä käynny korjaamassa vanhaa Siemenssiä..Ei perk..taidan pysyä paperittomana kun menee liian vaikeeksi..Jospa lähtis SPR:n jonoon..nimittäin partaa en aja..Millä helv..mä ny todistan että mää oon mää enkä kukaan muu :o :o??

Heinäkuu 10, 2019, 10:03:31 ap
Vastaus #9664

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luovuta nyt samaan syssyyn se verokorttikin pois-rupeat nauttimaan
rälssiherran lokoisista päivistä!

t. Markku

Heinäkuu 10, 2019, 10:09:59 ap
Vastaus #9665

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
Juu..verot jätän maksamatta ens mäiseks..jotain pizzeeriaa vois kait pyörittää vielä..äskettäin hain aamupostin..naapurin ukkokaan ei enää morjenstanu ku oon paperiton ??? ???

Heinäkuu 10, 2019, 12:19:06 ip
Vastaus #9666

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lampsit vaan lähimpään rajavartiostoon ja sanot tunnussanan ”Asylum”, niin kyllä se siitä järjestyy.

Älä ny ainakaan partaa aja, se on aika kova homma kasvattaa takaisin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 10, 2019, 15:20:23 ip
Vastaus #9667

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa kuitenkin tarkastaa, että mitä "kaistaa"sitä rajavartiostoa lähestyy, lähtevien vai saapuvien. Muinasissa itäisissä maissa, joita paratiiseiksi myös kutsuttiin, oli ns. kytkimen nostaminen poliittinen kannanotto. Jos kytkin alkoi luistamaan väärällä hetkellä, joutui yleensä ensin ruskeatakkisten ja sitten valkotakkisten tutkimuksiin. Mutta nykyinen sankarivaltio Puola oli silloin änkyrä, siellä valkotakkiset ottivat käsittelyyn vain sellaiset tapaukset, joissa loikkauksen suunta oli itä...

Heinäkuu 10, 2019, 16:30:33 ip
Vastaus #9668

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lampsit vaan lähimpään rajavartiostoon ja sanot tunnussanan ”Asylum”, niin kyllä se siitä järjestyy.

Kaiken lisäksi saat valita nimesi ja syntymäaikasi.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Heinäkuu 10, 2019, 17:41:05 ip
Vastaus #9669

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"

Kaiken lisäksi saat valita nimesi ja syntymäaikasi.

Ja sitte saat ottaa ihan hirrrrrveen monta vaimoo. Toisaalta taas yhenkin kanssa on välillä ihan kusessa. Nii että tiijä onko se sittenkään hyvä asia.

Heinäkuu 10, 2019, 19:12:35 ip
Vastaus #9670

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikka elämän matka on monelle opettanut tiettyjä totuuksia olevan tuossa Malisen keskimmäisessä lauseessa, niin silti tohdin palata tämän sivun ylimmäiseen, Korhosen Martin kirjoittamaan viestiin;

Lämpimät ja sydämelliset onnittelut Martille sekä siipalle näin jälkijunassa satamaan purjehtimisen johdosta!  Omat karikkonsa, kipinän katoamisensa, kumin puhkeamisensa ja muut pikku vastoinkäymiset on meidän kaikkien elämän matkaan joko kohtalo, johdatus tai sattumus - siis kullekin uskonsa mukaan - asettanut, mutta viisaudella ja maltilla niistä on mahdollista selvitä.  Kerran olen Martin tavannut nokikkain ja sen sekä täällä kirjoituksiensa valossa sellaisen kuvan mieleeni saanut, että osattomaksi ei ole Martti jäänyt viisauden eikä maltinkaan jaossa, että hyvät mahdollisuudet on konstien löytymiseen vastamäkienkin kohdalla!  Siis vielä kerran ONNEA molemmille.  Ja malttia ja viisautta tarvittaessa, molemmille.

Jaakko L.

Heinäkuu 10, 2019, 19:48:30 ip
Vastaus #9671

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Tästäkään mitään tiedä, mutta kun se sanonta kuuluu että meille kaikille on tässä maailmassa olemassa se oikea. Minusta se on pikemminkin niin että sinä sitoudut johonkin ihmiseen jossa mielestäsi on enemmän + kuin -. Sitoutuminen onkin sitten tosi vaikeaa kuten erotilastot kertovat. Ei se eroaminen silti synti ole, ihmiset voi muuttua tai paljastua muuksi kuin luuli. Tai sitten haluat vaan sitoutua jonkun toisen kanssa vielä enemmän kuin nykyisen kanssa. Minä riitelen vissiin joka päivä ainakin vähän vaimoni kanssa (18v yhdessä) mutta halaan ja pussaankin joka päivä. Viha ja rakkaus ovat voimakkaita tunteita ja siksi tavallaan lähellä toisiaan. Kuten ensimmäisessä korinttilaiskirjeessä sanotaan: ”parempi naida kuin palaa”.

Heinäkuu 11, 2019, 01:22:52 ap
Vastaus #9672

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kävelin just äsken ilman kyynär tukea, kipsi otetaan pois ensiviikon torstaina. Se on hyvä mutta epäilen ettei sillä vielä tästä sodasta selvitty, joku sielä naksuu ja varpaat ihan mustana. Olen vuosia syöny kalkki tabletteja luukatoon ja nyt lopetin sen lääkityksen joka haurastuttaa luita, tai jo viikkoja sitten lopetin eikä mun olo yhtään muuttunut. Pitäis saada voimia muuttoon, uusi 4h ja keittiö on jo sovittu, muutan vittumaisten naapurien takia. Nyt on kaksi autopaikkaa ja paikka skodelle+säilytystilaa. Jääköön köyhät tänne.

Heinäkuu 11, 2019, 16:31:32 ip
Vastaus #9673

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä olen funtsinut noita Martin, Jaakon ja Mikan parisuhde ja avioliitto asioita. Ja tullut siihen johtopäätökseen että kun on ( tai olis ) akaton ja velaton niin jäis moni turha asia välistä ja tekemättä? Tällä parisuhde- , avioliitto- ja asuntovelkakokemuksella.
 Ihan vaan vissillä puheilla eikä edes sitä hammasharjaa kulkiessa mukana.
Tai tiiä tuosta, ennenko koittais sitäkin vaihtoehtoa?

Heinäkuu 11, 2019, 16:43:18 ip
Vastaus #9674

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen funtsinut noita Martin, Jaakon ja Mikan parisuhde ja avioliitto asioita. Ja tullut siihen johtopäätökseen että kun on ( tai olis ) akaton ja velaton niin jäis moni turha asia välistä ja tekemättä? Tällä parisuhde- , avioliitto- ja asuntovelkakokemuksella.
 Ihan vaan vissillä puheilla eikä edes sitä hammasharjaa kulkiessa mukana.
Tai tiiä tuosta, ennenko koittais sitäkin vaihtoehtoa?
Höh? Ja jäis moni asia kokonaan tekemättä, tai joutuis tekeen ihan ite. Velasta niin väliä, mutta antamaan sekin näkemystä. Jossain on inehmon asuttava ja mieluusti laitan saman summan pankin tilille kuin vuokraan..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2019, 16:46:24 ip kirjoittanut Ismo Hakamäki »