Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2119736 kertaa)

Heinäkuu 11, 2019, 20:22:52 ip
Vastaus #9675

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2944
Moro

Oli taas Hämeenkyrössä jo perinteeksi tullut harrasteajoneuvo kokontuminen/näyttely /tapaaminen,eli sellainen tapahtuma jossa on vanhoja uusia pyöriä autoja ihan vaan ihmisten harrastepelejä ja sinne voi tulla ihan kuka vaan näyttämään ajoneuvoaan eikä maksa mitään ei ajoneuvoilta kuin ei katsojiltakaan.Tapahtuma on kasvanut vuosi vuodelta ja alkaa olla isompi tapahtuma kuin jotkut rahalla järjestetyt näyttelyt ja kalustossa on todella harvinaisia ja hienoksi laitettuja varsinkin autoja.Kyselin että montako harrasteajoneuvoa tapahtumassa oli mutta eivät olleet vielä laskeneet makkaralippujen kantoja mutta kun kuulen määrän voin sen joskus kertoa.

Omaa sydäntä lähellä olevasta merkistä pari hienoa autoa.


Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Heinäkuu 11, 2019, 21:02:05 ip
Vastaus #9676

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5153
  • MC Debit
Tulipa itsekin poikettua, Honda tienasi taas mulle makkaran... En sua Markku huomannut ennenkuin olit jo pois ajamassa. Porschet on komeita kyllä, vallankin nuo alkupään mallit. Vaikka ei se työkaverin 928 ollut hullumpi sekään.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 14, 2019, 06:06:37 ap
Vastaus #9677

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 62
Lähden just hakemaan museoprojektia P-Suomesta. Bussilla päivä sinne, yö paikkakunnalla, ja sitten hissukseen pyörällä etelään. Katsotaan:)
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Heinäkuu 14, 2019, 19:17:05 ip
Vastaus #9678

Kimmo Partanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 516
Maalaus jokin päivä sitten ja tänään jalustan valu/kiinnitysosa tuli tehtyä.

Vielä keulamerkki...




Ja asentoja on riittävästi. Ritilä ja kahvipannukoukku pysyy aina vaakatasossa linkkusysteemin ansiosta.

Heinäkuu 16, 2019, 12:19:59 ip
Vastaus #9679

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 911
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"

Heinäkuu 18, 2019, 21:28:23 ip
Vastaus #9680

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 619
  • Allegro con moto
Että pitikin käyttää tänään työtransitti katsastuksessa. Muutamana päivänä olen korjannut kaverin autoa, jossa oli akku ollut kaatuneena tavaratilassa. Sikkikoneen, vasaran ja ruustukin avulla olen muotoillut isot palat poimulevyjä ja sain ne viimein hitsattua. Alkoi tällä erää olla ruostekorjauskiintiö täynnä. Nyt sitten katsurilta hylky transitin pitkittäispalkkien ruostereikien vuoksi.
Toinen kaveri kyseli vielä, jos vaihtaisin hänen VW Beetleen kynnyskotelot. En luvannut.... ::)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Heinäkuu 18, 2019, 21:44:14 ip
Vastaus #9681

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5153
  • MC Debit
Tuli ajo-opetuslupa postissa tässä päivänä eräänä. Eilen sitten haettiin opetusjarrupoljinsarja Tampereelta (ja tuli siinä levykaupassakin käytyä, turisteltua Tampellan alueella ja syömässä kanaa).

Tänään askaroitiin pedaalisysteemit kartanovaunuun ja ajeltiin sällin kanssa muutama tunti pitkin pikkuteitä. Ihan hyvin sillä on liikennesilmää, kun on mopolla ja piikkisellä sohlannut menemään pari vuotta.

Meillä vaan molemmat autot on automaattivaihteisella, eli jossain vaiheessa pitää varmaan joko hommata tilapäinen (tai pysyvämpi) kepillä sekoiteltava tai sitten laittaa poika autokouluun opettelemaan mäkilähdöt ja semmoiset.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 19, 2019, 08:27:56 ap
Vastaus #9682

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 735
Meillä vaan molemmat autot on automaattivaihteisella, eli jossain vaiheessa pitää varmaan joko hommata tilapäinen (tai pysyvämpi) kepillä sekoiteltava tai sitten laittaa poika autokouluun opettelemaan mäkilähdöt ja semmoiset.

Kukahan kortiton senkin on keksiny, ettei automaattiautolla opetettu saa ajaa manuaalilla. Toisinpäin kyllä käy.
Mäkilähtökö se syy on?

Heinäkuu 19, 2019, 09:40:23 ap
Vastaus #9683

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5153
  • MC Debit
Meillä vaan molemmat autot on automaattivaihteisella, eli jossain vaiheessa pitää varmaan joko hommata tilapäinen (tai pysyvämpi) kepillä sekoiteltava tai sitten laittaa poika autokouluun opettelemaan mäkilähdöt ja semmoiset.

Kukahan kortiton senkin on keksiny, ettei automaattiautolla opetettu saa ajaa manuaalilla. Toisinpäin kyllä käy.
Mäkilähtökö se syy on?


Samaa itsekin ihmettelin. Automaattivaihteisella on niin paljon helpompi lähteä liikenteen sekaan opettelemaan ajamista niinku siitä liikenteen osana olemisen näkökulmasta. Ajamaan opettelussa kuitenkin jokseenkin kaikki muu kuin vaihteiden hämmentely on oleellisempaa, ainakin nykyajan liikenteessä. Keppihommat voisi opetella omatoimisesti sitten kun muuten osaa ajaa.

Muistan kyllä kuinka omina autokouluaikoina aika paljon aikaa käytettiin mäkilähtöjen hieromiseen ja vieläpä käsijarrun kanssa.

Ai niin, erikoinen vastoinkäyminen tuli opetuslaitteistojen kanssa. Poika värkkäsi repsikan/opettajan puolen systeemit, minä niitä auton oman petaalin systeemeitä, ja kun kaikki oli koeajoa vailla valmista, lisäpeiliä myöden, niin todettiin että kas peijooni, hölmönkolmio ei tartukaan kartanovaunun peräluukkuun. Miten voi tuollaisessa tankissa olla takapaksin kannen lasin alapuolinen osa muovia? Puskuri tietysti myös. Piti sitten hetken tuumailun jälkeen tehdä peltiläimäre, joka kiinnitetään rekkarin ruuvilla, ja johon magneettikolmion sai kiinni. Ei ollu lähikaupoissa mitään tarra- tms systeemeitä eikä imukuppikiinnitteisiä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2019, 09:45:33 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 20, 2019, 12:09:35 ip
Vastaus #9684

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3003
 Nauratin naapureita. Vahingonilo on paras ilo, sanotaan...  :-\

 Rohkenin ajaa mitsillä kadunpätkän päästä päähän.  Sain paheksuvia katseita.

 Parkkeerasin mitsin pihaan ja kaivoin jammun tallista, jolla suoritin joitain kurvailuja ylen "hallitusti".  :P
 Kiersin mitsin, mutta arvioin 45 jalkineen ja itäpyörän sievän pakoputken etäisyydet väärin ja takerrutin lenkkarin riekaleen putken päähän.
 Mitsi pomppasi jalaltaan ja alkoi kaatumaan vasemmalle ja minä sitä jammun hyläten koppaamaan, siinä onnistumatta.
 Kaksi pyörää kasassa ja ukko pomppi kohti kaakkoa, jaloillaan pysyen kuitenkin.

 Naapuri nauroi  ;D ja minä noiduin.   >:(   Vilkun varsi vääntyi ja vilkun runkoon murtuma.
 Näytin kyllä kansainvälistä naurun suuntaan, mutta turvallisesti muutaman pusikon suojasta.
 Rohkea mies.

 Kun kiroilla ei saa, niin sanonpa, että -vee itut ti- !
 Se köyhää koettelee monin tavoin, mutta ei voi valittaa, kun on itse ns. tälle tielle lähtenyt.

 Eipä muuta kuin leuka rinnassa kohti uusia nöyryytyksiä.   :-[
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2019, 12:12:29 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Heinäkuu 20, 2019, 19:26:15 ip
Vastaus #9685

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 455
Tuli käytyä Buickilla Pieksämäellä Big Wheels-tapahtumassa. Yksin ei tarvinnut olla, ennen kymmentä sai vajaan tunnin autolla jonottaa ennenkuin pääsi alueelle. Kuulema päästivät 1500 ajoneuvoa sisälle ja laittoivat sitten portin kiinni, muuta yleisöä varmaan 10000 plus-miinus jotain ihastelemassa kalustoa. Enempää ei Poleenin puistoon enää mahdu, miten lie kun purkavat sen vanhan virastotalon pois.

Heinäkuu 20, 2019, 19:45:30 ip
Vastaus #9686

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5228
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaksi päivää ilman kipsiä, ei menny hyvin. Luutuminen alussa ja asentovirhe, nyt pitää pitää semmosta tukea pari viikkoa. Huomenna vaikka konttaan paatille ja ajelen, muuton pitäis alata kahen viikon päästä. Päästään vittumaisista naapureista eroon ja vittumaisin ei edes osakas. Pitää autoansa tossa edessä ja kun oli pois siirsin omani siihen, tahvo soitti poliisit ja mä pyysin katsomaan inva merkkiä ruudusta, saan tietty siten pitää autoani siinä.

Heinäkuu 20, 2019, 21:07:16 ip
Vastaus #9687

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5153
  • MC Debit
Kaikennäköisiä harmia tulee kun pitää noita autoja katsastaa. Saabissa oli etujarrut suorituskyvyltään ok, mutta katsurin mielestä liikaa ruostetta toisessa levyssä. Vaihdoin sitten molemmat levyt ja palat. Vanhat palat olikin kyllä aika finaalissa. Osat Motonetistä, OEM-laatua, oli mieli hyvä kun laatikoissa luki Brembo. Tallilla sitten huomasin että pienellä präntillä ”Made in China”. Höh.

Nokka pukeille, pyörät irti ja purkamaan. No eka tenkkapoo tuli kun ei ollutkaan 7mm kuusiokoloavainta. Ensin lähimpään halpiskauppaan eioota hakemaan, sitten kotiin toteamaan että joo, löytyy mutta mahtaako sittenkään aueta kulma-avaimella, ja lopuksi paikalliseen tarvikeliikkeeseen just ennen sulkemisaikaa (klo 13) ja ostinpa samalla oikein kuusiokolohylsyn, kun kerran niitä siinä oli hyllyssä. Muistin ostaa kuparitahnankin, jota en myöskään kotoa löytänyt.

Takaisin tallille ja liukutapit irtosivat nätisti. Satula roikkumaan, levyn ruuvi irti ja eihän se levy mahdu tulemaan jos ei ota satulan kiinnitysosaa irti myös. Jahas, tuollainen mikäs ihmeen kanta. Pikku selvitystä ja sehän on niinkuin negatiivitorksi, E20. Lähihalpiksesta taas eioota, sitten tarvikeliikkeen pihassa uukkarit (kiinni jo), Tokmannilta lisää eioota ja takaisin tallille tuumailemaan. Vaimo oli sattumoisin kaupungilla käymässä joten soittoa ensin ja tekstari perään, toi pari kpl sopivia hylsyjä Motonetistä. Oli niin tiukan oloiset pultit että otin heti varahylsynkin, kun oli vain 3€ kipale. No, hylsyjä varrotessa käytiin sällin kanssa paikallisessa kepappeeriassa lounaalla.

Siinä se ehtoopäivä vierähtikin, kello rupesi olemaan liki viis kun olin hylsy kädessä taas tallilla. No saipa Honda liikuntaa kun pyörin ympäri kyliä milloin mitäkin etsimässä. Onneksi oli hyvä keli.

Varsinainen työhän oli varsin suoraviivainen kun kaikki työkalut olivat käsissä. Näkösällä olevat liukupinnat olivat aika tukevasti muurautuneet, ja ruostehilettä sai koputella sieltä sun täältä, ja harjata puhtaaksi. Viimeksi levyt on vaihdettu vajaa 10 vuotta / vajaa 200tkm sitten. Olisihan noilla vielä päästellyt, jos olisi vain lamellilaikalla siistinyt... Liukutapit ja kumit olivat ihme kyllä kuin uudet, eli taidanpa palauttaa ostamani sarjat samalla kun vien toiset jarrulevyt takaisin. Motonetin systeemi ei osannut kertoa kummat kahdesta vaihtoehtoisesta levymallista sopivat mun autoon, joten otin parin molempia. Oikeat oli ne pienemmät, eli 288 milliset.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 20, 2019, 21:34:45 ip
Vastaus #9688

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5228
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Aikoinaan kaveri ajoi luvan peräkärryyn Chevu vanilla ja katsuri huomas vasta pihassa et tämä onki automaatti, sanoi et hänen mokansa ja hyväksyi ajon. Hieman isompaa peräkärryä kun kuska jokkis autoa, silloin ei saanut pikku b:tä vielä automaattisesti.

Heinäkuu 20, 2019, 23:42:20 ip
Vastaus #9689

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 735
Taisi olla Pa-pa-paasio jota on kiittäminen pikku E-kortista ikäänkuin lahjana meille muillekin.
Karavaanarilla oli sen verran reilu vetoauto, että meni painot yli.
Kannattaa siis olla ministeri.