Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2159109 kertaa)

Heinäkuu 31, 2019, 19:36:44 ip
Vastaus #9705

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Pari kolme päivää olen transitin pohjaa hitsaillut ja suojannut. Fosforihappoakin käytin kun ensin hioin pois ruosteen minkä vain pystyin. Raspiroope oli muuten aika hyvä, kun piti palkkien vierestä hioa pintaruostetta. Sillä pääsi yllättävästi ahtaampiinkin paikkoihin. Tänään alustamassan kuivumista odotellessani päätin vaihtaa keskenään takapariovien rajoittimet, joista enemmän käytetty lonksui jo ikävästi. Olipa siihenkin rakenteeseen kettumaisuus virennyt ;) , kun olivat muuten samanlaiset paitsi että saranan toiset päät oli peilikuvat, eivätkä mahtuneet ovessa rajoitinta varten olevasta aukosta läpi. Noh, leikkasin laikalla ne saranan päät symmetrisiksi ja nyt ne ovat vaihdettu keskenään. :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Elokuu 03, 2019, 13:57:41 ip
Vastaus #9706

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

:) Kyllä toi Areenan + palvelu on niin loistava, ettei paremmasta väliä.
 Tullu siis lähes koko eilinen päivä istuttua/ maattua soffalla Nesterallia seuraamassa.

Joskus nuorempana ollu kymmeniä kertoja paikanpäällä, mutta nyt ainakin 5-10 v jättäny monestakin syystä väliin.

Siinä se on tääkin päivä mennyt ja jatkuu...              suosittelen.

Elokuu 04, 2019, 22:41:44 ip
Vastaus #9707

Arto Juntunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Forssan Pick-Nickissä käynti vei kelepoisan osan päivästä.

Vaikka tapahtuma on hyvinkin positiivinen sinänsä niin ihan aluksi
pieni vähäpätöinen pikkuruinen diminutiivinen kritiikinpoikanen riistäjäkapitalistisille makkaranmyyjille.
3 €/kpl, luultavasti 0,X% lihaa sisältävästä vegaanimakkarasta!!! Prkl.
Hävetkää!
Eihän niitä ole pakko syödä mutta, mutta...p*skan maku jää tuollaisesta...

Lähes yllättäen löytyi kuin löytyikin taas radio! Grundig 5097, mallia oikein hyvä.
DDR:n lippu myös sopii oivallisesti sisustukseen jos toiseenkin!
Meleko varmasti alakuperäinen lokakuun vallankumouksessa ränsistynyt Lenin -rätti koristaa
muuten kivasti scheisshausin eli kakkaamon vessapaperirullan pidikettä.

-aju-
Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
BMW R100RS -80***Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL

Elokuu 05, 2019, 19:29:20 ip
Vastaus #9708

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kohta olis eka päivä tupakkilakkoa takana, ja onhan se kieltämättä vähän kävelyttänyt ympyrää. Ihmeen helposti on kumminkin mennyt, että jos se tästä? Tulihan tässä oltua jo välillä 5 vuotta savuttomanakin. Muutama vuosi sitten repsahti tuo vanha pahe uudestaan, semmosella A-luokan lomareissulla.

Elokuu 05, 2019, 19:35:48 ip
Vastaus #9709

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nikotiini purkkaa nyt vaan, mä oon syöny 11V ja purkan pirusta en pääse irti. Lekuri sanoi et syö vaan, mutta ne suihkeet ja imeskelytablet hylkäs.

Elokuu 05, 2019, 19:49:29 ip
Vastaus #9710

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Nikotiini purkkaa nyt vaan, mä oon syöny 11V ja purkan pirusta en pääse irti. Lekuri sanoi et syö vaan, mutta ne suihkeet ja imeskelytablet hylkäs.
Kyllä tänään on purkkaa palanut. Jos sitä jauhais näitä nikotiinipurkkia viikon pari, ja sitten ei enää mitään nikotiinia. Tupakointi tavasta ensin eroon, ja seuraavana nikotiinista?
Tapa on kuulema usein sitkeämmässä kuin itse nikotiini riippuvuus? No katellaan ja kuulostellaan miten äijän taas käy? Eka viikko oli pahin, edellisellä kerralla. Konjakkiputelit saa nyt olla ummessa, pari viikkoa.

Elokuu 05, 2019, 19:56:17 ip
Vastaus #9711

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vein terkkariin nilkkatuet ja keskussairaalaan kepit, kyllä menee lihakset hyonoon kuntoon 8Vko, tulisko tästä vielä jalkaa. Päälle painaa muutto, kypsyin naapureihin ja tarjous paritalon päästä meni läpi.

Elokuu 05, 2019, 20:09:20 ip
Vastaus #9712

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Tosta röökin poltosta/ lopettamisesta omat kokemukset, joskin kauuuukana historiassa.
 Mulla oli pentuna, kuten vieläkin astma-oireita ja välillä meinas ilma loppua. Lääkkeet siihen löytyy.
 Toisaalla oli tietoisuus ja vähän tavoitteitakin moottoripyörä-urheilun suhteen, jotka eivät koskaan toteutuneet.
 Kuitenkin juostua tuli kuntoiltua kaikinpuolin, joten noi edelliset yhteen ja röökaamisen lopetus oli helppo.
 Oli muistaakseni uudenvuoden aatto ja kotibileet jossain lähinurkilla.
 Puolikas rööki oli kädessä jonka näyttävästi stumppasin ja tein uudenvuodenlupauksen lopettamisen suhteen.
 Hyvin on pitänyt, mitä nyt jossain välissä oli jakso, jolloin polttelin hyvän sikarin, milloin milläkin verukkeella.
 Nykyään on kurkku ja huuli kipeä parista henkosesta, joten jäänyt on sekin, vaikka muutama tuhti pötkylä jostain löytyykin.
 Kannattaa lopettaa, ehdottomasti. Haju- ja makuaistit palailee pikkuhiljaa ja arvot ne on nekin.

Vaan mitäkö teeskennellyt ?  Aamulla ajoin mitsillä pidemmän lenkin ja tuntui toimivan, mutta illallapa enää ei.
 Samalla lailla kösähti bensanpuutteeseen kuin aiemmin. Lähti taas toimimaan, mutta lähellä oli soitto noutajalle.
 Aikas outo vika, jota nyt ounastelen korkin ilmareiän tukokseksi, vaikka nihkeesti puhaltamalla ilma meneekin läpi.

Mielekäs oli myös toinen tekeminen, kun talliin tupsahti UUSI prätkä.  :) TRS tehtaan tuote. nam.
 On ku kiiltokuva, eikä sellaista oikein tuonne kivikkoon raaskisi tuupata, mutta omistaja tekee mitäs lystää.
 Minä vaan sivusta seuraan ja ihmettelen.    Oli kuulemma trumppimaisen hyvä diili, josta sulovilleenimäisesti ei voinut kieltäytyä.

Elokuu 05, 2019, 23:00:53 ip
Vastaus #9713

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nikkasen tupakkalakkoon vaikutti motoripyöräurheilu; miullakii, mutta vielä varhasemmassa vaiheessa.  Nimittäin oli luja usko, että ammattikilpa-ajaja miusta tullee, ja nimenommaan motorossiin.  Sellasena 13-14 vuotiaana, ja sillon jo joku käsitys, että fyysistä urheilua on motorossi, eikä auta tupakkia vejellä, jos sellasta meinaa.  Niimpä jäi kokonaan alottamatta ja kokkeilemattakin oikeestaan.  Sitteko olin huomannu että ei miusta ammatti-motorossi-ajajaa tuukkaan, ni oli jo muu harkinta kasvanu sen verran, ettei ennää tarvinnu alottaa tupakinpolttoo.

Uuvesta riialista.  Sillo poikasena kattelin toisten uusia rossipyöriä, ja ihmettelin, miten sellasen raaskii monttuun viijä.  No sitte myöhemmin senkin pääsin kokkeilemmaan, muutaman rähjäpyörän oon ihan uutena ostanu.  Vielä siinä 50 - 60 ikävuosien välissäkin, kun se riialivimma iski.  No, pappakuskin kivet on matalia, mutta kyllä yhtenä kesänä onnistuin neljä ohjaustankoa taittamaan mutkille, sen verran olin kompuroinu.  Silti loppupelissä pappakuskin pyörä on vielä seuraavalle omistajalle siirtyessään melko naarmuton.  Yhdestä uudesta rossipyörästä sillon nuorena suojasin tankin teippaamalla - polvien ja kuraveen hiomiselta siis - ja sitte kaadoin sen pyörän tallissa huoltopukilta, ja tankkiin terävä vekki kun osu siihen pukkiin...

Onnittelut Pyrylle ja uudelle pelille, ei muuta ko pittää jalat tapeilla!

jv

PS1.  Mitehän maansiirtoyrittäjä, miltä tuntuu ihan uuden koneen kauhaa painaa maahan, ajattelleeko siinä että maalit lähtee?  Vai ajatteleeko, että rahaa tulee, ja on tultavakin, jotta saap maksetuks?

PS2.  Unehtu varsinaine topiikkiasia.  Tännää maalasin mannerheim-linjan aidan.  Män koko päivä; aamupäivä ja osa iltapäivääkii venkoiluu, että rupiaiskoha, mutta meni siihe aika monta tuntia siihe ite maaluuseekii.  Tai mitä maalia ollu, Kaisla-terassiöljyä tai sen tapasta.  Paikalline mökkitalkkari sen kävi tekemässä sen aidan sillo ko mie olin vasta käyny jonkun kerran kahvilla tässä huushollissa, ei vielä miun tekemissiin luotettu sillon täällä.  Joku naapurimaan kansalainen oli keränny marjoja näköetäsyyven päässä tontin rajalta, siihe oli pitäny tehä aita.  Mie ristin sen aidan sillon Mannerheim-linjaks...  reilu 20 metriä mittaa aidalla, metriset tolpat ehkä noin kolmen - neljän metrin välein (8 pätkää kuiteskii) ja kaks lautaa vaakasuorassa; nätisti oli se mökkitalkkari laittanu aidan putoomaan rinteessä portaattain.  Kuus vuotta sitten vejin samalla kaislalla kerran, ja nyt piti taas vettää; kaikki mitä omistat, aiheuttaa omat murheensa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2019, 23:31:46 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Elokuu 06, 2019, 11:09:45 ap
Vastaus #9714

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tupakoinnin lopetin itsekin joskus tuossa toistakymmentä vuotta sitten. 13-vuotiaana aloin vähän kerrassaan yupakoida ja olisiko ollut ikävuodet 15-20 kun aktiivisemmin tuli sitä tehtyä. Päätettiin tulevan eli nykyisen vaimon kanssa sitten, että eiköhän lopeteta, kun ei siitä tupakasta varsinaisesti mitään hyötyä ole eikä iloakaan niin paljoa, että pidemmän päälle kannattaisi. Aika helposti kävi kun päätöksen kunnolla teki. Jokunen päivä päänsärkyä ja hermostunutta oloa, mutta jo viikon päästä olo aika pitkälti normalisoitui ja siinä se. Olen nyt silloin tällöin, ehkä kerran-pari vuodessa kavereilta lähinnä kaljanjuonnin ohessa muutamat sauhut maistanut ja ihmeellistä, miten melkein 15 vuoden jälkeenkin leviää koko ruumiiseen hetkessä hyvä olo. Tuntuu siltä, että tätä sitä on kaivannutkin, vaikkei ole tiennytkään kaipaavansa. Ihmeen hyvin ne vaan ihmisen aivot mielihyvään ehdollistuvat. Syvään on sekin himo ohjelmoitu, kun ei millään tahdo lopullisesti kaikota...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 06, 2019, 11:23:03 ap
Vastaus #9715

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tupakoinnin lopetin itsekin joskus tuossa toistakymmentä vuotta sitten. 13-vuotiaana aloin vähän kerrassaan yupakoida ja olisiko ollut ikävuodet 15-20 kun aktiivisemmin tuli sitä tehtyä. Päätettiin tulevan eli nykyisen vaimon kanssa sitten, että eiköhän lopeteta, kun ei siitä tupakasta varsinaisesti mitään hyötyä ole eikä iloakaan niin paljoa, että pidemmän päälle kannattaisi. Aika helposti kävi kun päätöksen kunnolla teki. Jokunen päivä päänsärkyä ja hermostunutta oloa, mutta jo viikon päästä olo aika pitkälti normalisoitui ja siinä se. Olen nyt silloin tällöin, ehkä kerran-pari vuodessa kavereilta lähinnä kaljanjuonnin ohessa muutamat sauhut maistanut ja ihmeellistä, miten melkein 15 vuoden jälkeenkin leviää koko ruumiiseen hetkessä hyvä olo. Tuntuu siltä, että tätä sitä on kaivannutkin, vaikkei ole tiennytkään kaipaavansa. Ihmeen hyvin ne vaan ihmisen aivot mielihyvään ehdollistuvat. Syvään on sekin himo ohjelmoitu, kun ei millään tahdo lopullisesti kaikota...
Juu, huomasin itsekin miten helposti sen paheen saa takaisin. 5 vuotta olin polttamatta, mitä nyt muutamat sikarit joskus juomisen kyytipoikana. Mutta sitten kun ne muutamat sikarit astui kuviin vähän muutenkin kuin vain viihteellä, niin se ns lopetus oli sitten siinä. Eli ei parane yhtään koittaa sitä leikkiä asian kanssa, jos on tarkoituksena olla savuton säännöllisen tupruttelun jälkeen. Sinne se tapa vaan jää, jonnekin alitajunnan sopukoihin? Vaikka luulis että olis jo unohtunut vuosien varrella.

Elokuu 06, 2019, 19:52:27 ip
Vastaus #9716

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ei uskoisi että ihmisellä olisi mitään asiaa Tussulaan mutta teimme rouvan kanssa tänään kesälomareissun samalla kun autoin kaveria ja veimme alumiini osia pinnoitettavaksi.
Meiltä on tasan 200 km kotoa siihen firmaan mutta kun kesälomareissussa olimme ajoimme takaisin vähän pidemmän kaavan kautta eli Pälkäneen,poikkesimme Aapiskukossa syömässä pitkästä aikaa ja saa jälleen kulua aikaa kun syömään sinne poikkeamme että sellainen oli ruokailukokemus kesälämareissulla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Elokuu 06, 2019, 20:02:29 ip
Vastaus #9717

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
Muutaman "porraskytkimen" asensin kämppääni ettei tarvii sitten jalattomana tahi muuten heikkokuntoisena kompuroida valoja sammuttamassa pidemmän kaavan mukaan..juu,onhan niitä kaukosäätimellä olevia valokytkimiä..kokeiltu on..toimivatte tasan takuu ajan ja sen jälkeen kaput..
Ai niin..käytin Nimbuksen lämpimäksi jolloin huomasin että "kansipahvi" ilmeisesti vähän vuotaa..olis hyllyssä uusi "pahvikin" vaan kun ei oikeen innosta..

Elokuu 06, 2019, 21:34:33 ip
Vastaus #9718

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ei uskoisi että ihmisellä olisi mitään asiaa Tussulaan mutta teimme rouvan kanssa tänään kesälomareissun samalla kun autoin kaveria ja veimme alumiini osia pinnoitettavaksi.
Meiltä on tasan 200 km kotoa siihen firmaan mutta kun kesälomareissussa olimme ajoimme takaisin vähän pidemmän kaavan kautta eli Pälkäneen,poikkesimme Aapiskukossa syömässä pitkästä aikaa ja saa jälleen kulua aikaa kun syömään sinne poikkeamme että sellainen oli ruokailukokemus kesälämareissulla.
Minä olen ajellut Aapiskukon ohi jo muutaman vuoden.
Siellä tosiaan menee vain ruokahalu.
Mutta siitä kun ajaa vielä parikymmentä kilometriä Kangasalan suuntaan, niin on Mobilian tietämillä.
Siellä lähtee myös nälkä ja onpa katseltavaakin.
Siellä minä olin tänään.

Elokuu 07, 2019, 11:52:47 ap
Vastaus #9719

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No kun olis se tullut mieleen,niitä hyviä ruokapaikkoja kun ei enään ole vai onko makuaisti tullut vaativammaksi.Siitä tulikin mieleen.   https://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=122307.new#new
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2019, 12:04:01 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13