Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2392799 kertaa)

Elokuu 11, 2019, 20:34:35 ip
Vastaus #9735

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 672
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Tikka-urheilussa ( ;D ) heitetään 5 tikkaa (44), 5x 5 tikkaa (182), tai 5 x viiden tikan sarjoja (804), joista nuo, ei niinkään kummoiset tulokset tulevat.
Kyllä se Eero taas melkoisen "pähkinän" sai aikasesk..5x 5 tikkaa(182), tai 5 x viiden tikan sarjoja..en keksi mitään muuta kuin tuossa jälkimmäisessä heitetään kaikki tikat samassa läjässä..tää vaatii nyt heti konjakkipaukut...

Elokuu 11, 2019, 21:09:27 ip
Vastaus #9736

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3357
 Minulla kun on tämä ymmärretyksi tulemisen kynnys hieman korkea, niin näin käy.
 Toisaalta kontroloin tiukasti kirjoituksiani ja niiden lukemiseksi tulemisen toteutumista, joka nyt näyttää hyvältä.
 Yksi ainakin on lukenut.  :)

 Noh. Se 804 tulos syntyy niin, että heitetään ensin 5 tikkaa erillään viiteen kertaan, jonka jälkeen sarja heitetään vielä viiteen kertaan, siis 125 tikkaa. Erillään.

 Saatiin nyt kuitenkin molemmat hyvä syy ottaa konjaakki / wiski tmv. kupponen.  Voi muutkin ottaa, vaikkei asia kiinnostaisikaan.  8)

 Tuli sieltä Siikajärveltä jo tuloksetkin, kiitos Jahikselle, enkä ollut ihan heittopussina siellä, mutta toisaalta noi osaavat jäpikät ajaa todella mallikkaasti.
 Oli siis eka reissu B-luokan jaksoilla meitsille. Ei ne nyt vaikeita ole, mutta mutkat on tiukempia ja kivikkoisempia. Etenkin oikealle kääntyvät.  :-\

Elokuu 11, 2019, 23:03:45 ip
Vastaus #9737

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3138
Ei ollu pitti poikittain; silmä oli.  Tahe sormi.  Paperille olin merkannu ihan oikeen luvun, keskiarvo on 6,432 tarkasti.  Vaan kun silmällä katoin, ja sormella konneelle kirjotin, oli ensimmäine numero muuttunu yhtä liian pieneks.  Pahottelen virhettä, otan täyden poliittisen vastuun, ja siirryn noin viikoks muualle häppeemään.  Siis 6 ja puol, mikä on hyvä tulos pitkään sarja-sarjaan.

Vaan nyt on kameli kuormattu, aamulla vetimet niskaan ja matkaan.  Muutaman kerran pit mallata, että sai kaik sopimaan, ja että välietapin yöpaikassa tarvittavat kamat ois yhessä säkissä.  Kerraston ja villapaijan varasin aamuksi päälle laitettavaks, eikä ne oikee muualle taija mahtua.  Eli vaikka ois matkalla miten helle, on piettävä päällä.  Ja tankkilaukun joutuu tankatessa irrottammaan, korkki on piilossa. Yamahan aikana ko oli kolme isoa kovaa laukkua, kaikissa sisäkassit, kaikki sai lukkoon ja napsauttamalla paikalleen ja yhellä avaimella auki tai pois kokonaan, oli se helpompaa.  Tankkilaukkukii oli, vaan kun oli peltitankki, ei sitä tarvinu sitoa, oli magneetilla paikallaan.

Toisaalta, jos helppoutta hakkee, vois lähtee autolla.  Tai vielä helpompaa ois, jos ei lähtis ollenkaan...

jaakkovaakko matkakuumeessa

Elokuu 12, 2019, 11:52:25 ap
Vastaus #9738

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 117
Mikä on tässä tapauksessa -RS- ?

Missä tapauksessa?

Onko se yleinenkin mallinimi?

 BMW, Kawa, mutta lähemmin mietittynä sinun kohdallasi Honda.

Joo. Joku Road Sport se kai on. Ei ihan niin hieno kuin Racing Developed Liquid Cooled.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Elokuu 12, 2019, 20:24:28 ip
Vastaus #9739

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3357
 Ajoin mitsillä pitkän lenkin, kaasarin putsaamisen ja hienoisen bensapinnan noston jälkeen tuntui toimivan suht. ok.
 Vielä kun sais pykämää isomman tyhjäkäyntisuuttimen, niin heräis paremmin alhaalta.
 Täytynee huomenissa vielä koittaa neulan nostamista, josko se...

 Njaa…  uusi haaste odottaa.  ::)    Ois jopa varaa valita.

 Paransin kesän tikka enkkaa.  Nyt se on 46. 2x10, 2x9 ja 1x8.    :)    Sopii koittaa.

Elokuu 13, 2019, 16:35:22 ip
Vastaus #9740

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Käytiin Kiutaköngästä katselemassa, kun seudulla ollaan. Tie Käylästä perille on remontissa ja semmoisella rompoolilla ettei pysty autolla ajamaan kuin max 40 kmh. Kuun lopulla kuulema pitäis olla asvaltilla jo. Sattui siellä patikkareitillä joku idiootti ryssäporukka nuoria, yhdellä hyväkkäällä repussa pauhasi bluutuutti kaiutin jotain slaaviräppiä. Oli vähällä etten maininnut aiheesta. ... melko ajattelematonta ja kuvaa kyllä kansaa hyvin.

Elokuu 13, 2019, 20:29:04 ip
Vastaus #9741

Juha Ojanperä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 289
istutin rouvan kanssa kaksi omenapuuta ja kuusi marjapuskaa (laatuaikaa...?).

Tulihan kuuma, kun moreenimaahan kaivoin ja kananpaska haisee kauhialta.
 Nyt sitten orotellaan tikkelpäriä ja omenia.

jussi

Elokuu 14, 2019, 12:36:18 ip
Vastaus #9742

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3357
istutin rouvan kanssa kaksi omenapuuta ja kuusi marjapuskaa (laatuaikaa...?).

jussi

 Juha arvostaa Luterilaisia opetuksia ja hyvä niin.

 ”Joka ei viiniä, laulua ja naisia rakasta, on koko ikänsä typerys”
 "Jos huomenna tulee maailmanloppu, tänään istutan omenapuun"

 Näinhän se taitaa olla....

Elokuu 14, 2019, 20:16:35 ip
Vastaus #9743

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 672
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
10 litraa Saskatoonin marjoja poimin puskista,meidän perheen marjanpoimija kun olen..ai niin halkaisin yhden kiven pihamaalla..siinähän se tää päivä..

Elokuu 14, 2019, 20:21:54 ip
Vastaus #9744

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3435
Moro

Kävin kaverin kaa ostamassa mulle uuven kypärän ja ehtoopuhteeks irroitin vanhasta ja asensin uuteen kypäräpuhelimen.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Elokuu 15, 2019, 09:37:55 ap
Vastaus #9745

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9290
Eilen tuli laitettua uusi tv-antenni ja johtokin.

Oikein tuntuu,että parani tuo kuvakin-ja syksyn rötökelit
sitten näyttävät,loppuiko semmoinen peli,että kanavat
aina välillä häviävät ja tv pitää säätää uudelleen.
Tästä on joskus täällä keskusteltukin.

Vintin ikkunan alareunaan uudet kitit-aika ja auringonpaiste
oli ne kitit pudotellut...

Niin-ja puutarhakaupasta lava täyteen multasäkkejä-nyt
on niitäkin...Hikeä kohta jo pukkaa...juu..

t. Markku

Elokuu 15, 2019, 11:09:01 ap
Vastaus #9746

Marko Mauriala 2

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 82
Tuli asennettua kiinalainen helicoil-kopio kierresisäke taustapeilin kierteiden elvyttämiseksi.

Elokuu 15, 2019, 20:07:49 ip
Vastaus #9747

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3357
 
Tuli asennettua kiinalainen helicoil-kopio kierresisäke taustapeilin kierteiden elvyttämiseksi.

 Mulla oli joskus tuutin kannesta nokkapukin kierteet loppu ja joku kauppias pyöritteli päätään ja sanoi vaativan uuden kannen.
 Helikoili ei kuulemma tässäkohtaa toimi.
 Helikoili siihen tehtiin ja tekijän mukaan tulee kestämään.
 Tämä tapahtui n. 10v sitten ja osoittaa, että mitääntekemättömyyden määrä tällä savulla on suuri !
 Tuutti on yhä kasaamatta...  :(     niin kuin muutama muukin mopo...

 Käytin ison lainakoiran pariin kertaan pikku lenkillä, enkä yleisen atrioinnin lisäksi juuri muuta ole tehnyt, joka vahvistaa edellisen virkkeen paikkansapitävyyttä.

 Laiska mikä laiska, mutta vastaavasti veltto ja saamaton.                        Oikeen nolottaa....  :-[

 Ne on ne eläkeläisen kiireet.          Kohta se on kai niin, että kun saa paskalla käytyä, ni päivän askareet on tehty.....

Elokuu 15, 2019, 21:59:29 ip
Vastaus #9748

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 230
Mulla oli yhdessä tuutin koneessa samaa ongelmaa mutta hieman laajemmin. En luottanut helicoiliin, enkä niihin natsoihin, joissa ulko- ja sisäkierre, vaan tuttu sorvari pyöräytti hieman kovemmasta tavarasta kunnon natsat, miksi niitä nyt virallisesti kutsutaankaan, ja toinen tuttu kaveri kätevämpänä asensi ne tuhoutuneitten kierteitten paikalle. Tuli hyvä eikä ole vielä porsinut eikä porsi.Tänään tuli sitten käytyä hammaslääkärillä takuukorjauksessa, etuhampaan pieni lohkeama on nyt korjattu kolme kertaa, tällä kertaa paikka pysyi puolitoista tuntia mikä on pisin aika kolmesta.Taitaa mennä hammashuoltokin alateräiseen kuntoon Suomessa. Tällä kertaa vaadin lääkärin joka ymmärtää puhettani,  samalla lupauduin ymmärtämään häntä. Bonuksena sain sitten sellaisen, miten nyt kauniisti sanoisin, etten joutuisi häirinnästä linnaan... mutta kyllä lykästi. Siitä huolimatta paikka lensi mäkeen heti eka syönnillä.Ja se pieni lohkeama on sitten hiottu kunnon loveksi... eikä täyte pysy, keles.

Elokuu 17, 2019, 16:39:28 ip
Vastaus #9749

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3357
 Tulostin kartan ja lähtöluettelon Nummelan nostotalkoisiin.   Vanhalla enskamiehen vainulla suunnistin kohti ennen ajamatonta EK kakkosta Nummelan kupeessa, lähestulkoon pahamaineisen Enäjärven rannoilla. Maalipään immeisiä jututin kysellen hyvää katselupaikkaa, jossa kaikki myivät ei-oota.
 Tapasin tässä hötäkässä myös äänimeis Vanhalan, jota kannattaa kuulla asiassa, kuin asiassa.  Aiemmin keväällä sain häneltä hienoja vinkkejä ajopaikka luvituksen hoitamisessa. Juttuahan näistä riitti.   Kiitokset Harrille tässä kohtaa, jos en ole aiemmin muistanut.

 Pätkälle piti lähteä ja sinnepä siis, "oikotietä" vajaa kilometri kohtaan x, josta -se- paikka löytyikin.
 Satoja tällaisia nähneenä ja jokusen ajaneenakin havaitsin, että tässä tulee tapahtumaan.
 Yllätyksekseni olin suuren osan aikaa yksin tällä paikalla, mutta hyvä niin, sain toteuttaa itseäni.
 Itse paikka oli takavinkkeli mutka vauhdikkaalta tieltä metsikköön. Vaikeus oli siinä, että mutkaa edelsi usean sadan metrin ajo ko. tiellä ja parhaimmillaan siihen tultiin, minkä pyörä kulkee. Mutka oli laakson jälkeisellä kumpareella ja vaikka laakson pohjalla jo oli ensimmäinen etumerkki, ei sitä noteerattu, ilmeisemmin kovan nopeuden takia tiepohjaan täysin keskittyen. 2. etumerkki tien kumpareelle nousussa ja kolmas juuri sen takana, joka jäi hieman katseelta katveeseen. Merkki kuormalavoista tehdyssä pyramiidissa. Siinä vielä tupla-nauha tien yli varmistuksena.
 Heti eka pyörästä näin, että n. 100m ennen mutkaa on aivan liikaa vauhtia ja nousinkin kädet ylhäällä tielle "opastamaan". ja vinkkaamaan oikeaa kääntymissuuntaa. Sain päivän mittaan hieman hölmistyneitä ja pelästyneitäkin katseita, mutta reaktiot olivat hauskoja, kun ymmärsivät mistä varoitin.
 Oisko ollu 3. kuski joka ei sitten noteerannut, vaikka varmasti näki. Paniikkijarrutus ja pyörä poikittain 20m ennen lavoja ja niitä päin niin että säleet lensi ympäri kaseikkoa. Hyvin piti nr. 21 pyörän lapasessa, vaikka pitkälle pusikkoon ajautuikin. Hymyillen ja päätään pudistellen tuli nöyränä takaisin, tervehti ja jatkoi matkaa.  Joku teki vielä myöhemmin saman ja poistuessaan huusi -sori- !
 Mitäs meikäläinen muuta kun viritteli lautoja kasaan ja lippusiimaa hieman korkeammalle ja paremmin näkyviin. Lisäksi hoidin vielä liikenteen ohjausta käsimerkein liian kovaa lähestyville.   Varmaan parikymmentä tuli vielä siimojen läpi, tai ali ja luovi lavansäleiden läpi tekemään lisälenkkiä. Tapahtumia riitti.   Tässä varmasti oli tuuriakin mukana, että paikalla olin. Ajettu tie johti suoraan maali AT,lle, eikä sinne varmaan yhtäkään täysvauhtista pyörää olisi haluttu kenenkään luita ja kelloja rikkomaan. Lisäksi vielä mahdolliset kohtaamistilanteet tulevien ja palaavien kuskien kesken.
 Semmonen reissu. Antoisa ja motivoiva kun voin, näin pyytämättäkin, olla avuksi.  Kiitos ja Olkaa hyvä.
 Tein vielä maalissa raporttia reittimiehelle, joka lupasi seuraavilla kierroksilla taata paikan merkkauksen, mutta luultavimmin kuskit sen muistivat.

 Ens viikonloppuna oiskin ohjelmaa samalle päivälle, eli 24 pv. Hyvinkäällä Scramble, Riksussa SM enska ja Salossa PM trial, jonne meitin auton keula kääntyy.
 Jos sitte sunnuntaina scramblea katsomaan, kuulemaan ja haistelemaan.    Suosittelen !
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2019, 16:50:58 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »