Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2340882 kertaa)

Syyskuu 17, 2019, 15:46:20 ip
Vastaus #9885

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
Otin vaihdelootan uudelleen auki olohuoneen lattialle harrastusmielessä, kun Taavetilta löytyi uusia vaihteiston rattaita alkuperäisosina 20e/kpl. Joidenkin kohdalla sain viimeisen kappaleen. Niin lyön nuo tuliterät osat nyt sinne. Samalla tulee kiristettyä tasapainojen ketju. Siinä on jousikiristin, mutta sen kiristysvara loppuu suht nopeasti eikä se tarkoita sitä että ketju olisi loppu. Silloin tehtaan ohjeen mukaan täytyy purkaa koko etummainen tasapainoakseli, vetää puoliskot hahloista erilleen ja kääntää yksi hahlo kireämmälle ja takaisin kasaan. Sitten saan vaihdetuksi viimeisen haarukan kun nyt mulla on uusi iskumeisseli. 1h 20min meni pihaan ajosta siihen, kun vaihteisto oli olohuoneen lattialla. Kiva kone. Jos tehtävänä olisi ajaa läpi Afrikan tai Siperian sivuteitä, niin valintani olisi tämä moottori. Talvella voisi ehkä laittaa Wisecon korkeapuristemännän. Se ei tätä alakertaa suuremmin rasita, kun tämä on 500-kuutioiselle tehty alakerta. Puolta suuremmalle männälle. Korkeapuristemännällä saa jotain 28hv. Ei kyllä syö yhtään öljyä tämä nykyinenkään, niin enpä tiedä. Tyyriin puoleisia on Wisecot.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Syyskuu 18, 2019, 19:29:44 ip
Vastaus #9886

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
Oijoi, nyt on hyvä. Kävin Haltialassa koeajolla. Suomen parhaiten toimiva CB250RS-loota :) Vaihdettu rattaita, haarukat, rumpu, valitsin, kiristetty jousta. Napsuu pykälät kuin uudessa, ja ykkönen pysyy päällä erinomaisesti. Etummaisen tasapainoakselin purkukin meni ihan ok, nyt on ketjun säätövara taas alussa.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(2), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CB250RS vm.83

Syyskuu 18, 2019, 19:45:59 ip
Vastaus #9887

Marko Mauriala 2

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 82
Kävin hakemassa neuvoa antavaa tölkeissä lähikaupasta cb350 remonttia edistämään. Autolla edestakaista matkaa tulee parisenkymmentä kilometriä, mutta Suzuki Gsx750 tuotti mittariin 57 km. Onko syynä ajohurmoksen aiheuttamat "oikopolut" vai tekeekö autoa isompi eturengas enemmän matkaa samalla matkalla? Tulpat pitäisi vaihtaa, mutta kertyykö uusilla kynttilöillä vielä enemmän kilometrejä samalla matkalla...

Syyskuu 18, 2019, 19:56:03 ip
Vastaus #9888

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3266
  • Moukka
Nyt oli hyvä aika käydä talvirengas ostoksilla. Kuukauden päästä voi olla jonoja?
 Pitäisiköhän  käydä ostamassa ne joululostoksetkin jo heti ens kuussa, niin vois linnoittautua sitten joulun alla valmiiksi  mökkiinsä, enää ilman turhia jouluhössötyksiä.
 Ja ne vappusimat vois laittaa käymään jo kohta puoliin. Enempi sokeria ja hiivaa niin se sima säilyy pöntössä pidempään, vappuun saakka?

Syyskuu 18, 2019, 20:32:14 ip
Vastaus #9889

Marko Mauriala 2

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 82

Syyskuu 18, 2019, 22:01:53 ip
Vastaus #9890

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3483
Nyt oli hyvä aika käydä talvirengas ostoksilla. Kuukauden päästä voi olla jonoja?
 Pitäisiköhän  käydä ostamassa ne joululostoksetkin jo heti ens kuussa, niin vois linnoittautua sitten joulun alla valmiiksi  mökkiinsä, enää ilman turhia jouluhössötyksiä.
 Ja ne vappusimat vois laittaa käymään jo kohta puoliin. Enempi sokeria ja hiivaa niin se sima säilyy pöntössä pidempään, vappuun saakka?

Joulu on peruttu, kun veronpalautukset tuli maksuun liian aikaisin.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 19, 2019, 19:07:29 ip
Vastaus #9891

Perttu Korolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 157
Talvirengasostoksille??? Minä ostin viime viikolla tuoreet kesärenkaat kun sateella moottoritiellä ajo alkoi tuntua aika villiltä touhulta. Mutta joo, on varmaan hyvä aika ostaa kummatko vain.
Honda CX 500

Syyskuu 19, 2019, 19:31:24 ip
Vastaus #9892

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3266
  • Moukka
Talvirengasostoksille??? Minä ostin viime viikolla tuoreet kesärenkaat kun sateella moottoritiellä ajo alkoi tuntua aika villiltä touhulta. Mutta joo, on varmaan hyvä aika ostaa kummatko vain.
Talvi ei yllätä autoilijaa kun on uudet gummit valmiina varastossa. Viskaa vaan alle, sitten kun se talvi tuloo oikeasti.

Syyskuu 19, 2019, 21:21:22 ip
Vastaus #9893

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 563
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
Ai että mitäkö..ympäri helsinkiä tuli pyörittyä koko päivä..saamatta oikeen mitään aikaseks..otin suutuksissani puhelun ja aloitan maanantaina jälleen uudessa firmassa..on se kumma että mitä isompi firma sitä sekavampaa työn teko on ja kukaan ei ota mistään vastuuta..ei hyvä ei..miten tää Suomi voi pyöriä?

Syyskuu 22, 2019, 08:11:57 ap
Vastaus #9894

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 563
  • Triumph T100ss,Vespa GL 150,Nimbus 19??
Noh..aika virkeänä tuli herättyä hyvin nukutun yön jälkeen pitkästä aikaa..Kävin nimittäin eilennä tekemässä uuden sopparin uudessa firmassa..jääköön tuo 1 1/2 viikon kokemus surkeasti johdetusta firmasta taakse..Ei näköjään kannata enään luottaa isoonkaan firmaan "kultaisista lupauksista" huolimatta..Kukaan ei kyllä ainakaan päin naamaa tullut sanomaan että nyt ei hyvin mene...mutta alkoi itseä vit...ja väsyttämään kokoaikainen "sähläys" noin niinkun ammattimielessä..Se on taivahan tosi että p..ka valuu aina alaspäin..Noh..huomenna nokka kohti uusia pettymyksiä uudessa frmassa..Pitäis tuo uusi paku muokata tänään vielä mielensä mukaiseksi..Hyvinkäällä näyttäis ainakin sää suosivan eilisen "harmauden" jälkeen..Yöpakkaset näköjään tänne jo laskeutuneet..

Syyskuu 23, 2019, 07:00:11 ap
Vastaus #9895

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9162
Eilen tuli siirtoajo,kun hoitelin Mitsin talvijemmaan
Orimattilaan.

Ei suorastaan kylmää kyytiä...ehkä raikasta. Kun ajelin
"perinnenahkoilla" enkä coretexeillä...

t. Markku

Syyskuu 23, 2019, 16:21:30 ip
Vastaus #9896

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3353
 Käveltiin koiruuden kanssa haaveilemani trial-alue läpi. Jälleen kerran.
 Laittoivat ympäristökeskuksesta ukaasin, että ellei syyskuun loppuun ala lisäselvityksiä tulemaan, niin hakemus ei aktivoidu.

 Yritin kaivaa tallihousujen takataskusta neljä tonnia melumallinnosta varten, muttei tullut kuin mustaa töhnää kynsien alle.
 Löysin ympäristökeskuksen sivuilta toteutuneita päätöksiä ja kyllä ne toisaalta rohkaisevat jatkamaan.

 Oon yksin tän asian kanssa ja taustatuki / muut innostuneet puuttuu ja ei oikein tahdo jaksaa.

 Olo vähän kuin sillä yhdellä tuulimyllyjä vastaan taistelleella...  Haastavaa, mutta nii in turhan tuntuista.
 No. Yöllä taas valvon intoa puhkuen ja teen kovia suunnitelmia, jotka yleensä aamukahvilla karisee pois.

Syyskuu 23, 2019, 19:11:28 ip
Vastaus #9897

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3483
Leikkasin nurmikon.
Kaheksan kottikärrillistä heinää ja lehtisilppua vein vähän syrjempään ja bensaa meni reilu puoltoista tankillista.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 23, 2019, 19:15:31 ip
Vastaus #9898

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3483
Käveltiin koiruuden kanssa haaveilemani trial-alue läpi. Jälleen kerran.
 Laittoivat ympäristökeskuksesta ukaasin, että ellei syyskuun loppuun ala lisäselvityksiä tulemaan, niin hakemus ei aktivoidu.

 Yritin kaivaa tallihousujen takataskusta neljä tonnia melumallinnosta varten, muttei tullut kuin mustaa töhnää kynsien alle.
 Löysin ympäristökeskuksen sivuilta toteutuneita päätöksiä ja kyllä ne toisaalta rohkaisevat jatkamaan.

 Oon yksin tän asian kanssa ja taustatuki / muut innostuneet puuttuu ja ei oikein tahdo jaksaa.

 Olo vähän kuin sillä yhdellä tuulimyllyjä vastaan taistelleella...  Haastavaa, mutta nii in turhan tuntuista.
 No. Yöllä taas valvon intoa puhkuen ja teen kovia suunnitelmia, jotka yleensä aamukahvilla karisee pois.

Tuosta tuli mieleen, kun olin viikonloppuna koiruuksien kanssa ulkoilemassa ja vastaan pyrhälti lähes umpimetsässä pari sähköpyörämatikannahkamiestä.
Vaihtakaa sähkötrialpyöriin, niin ei tarvii tapella lupien tai melurajojen kanssa.
Tai lupien kainnsa pitää vissiin tapella, jos yleisötapahtuma.
Trial suoritukset ei kovin kauaa kestää ja jos akulla ajaa puoli tuntia ja varalla on yksi akkusetti, niin eiköhän tunnissa saa hien pintaan.
Yksi agrikaattti hyrisemään taustalle ja lataamaan keskitetysti porukan akkuja, niin vot, sitähän ajelee koko päivän.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 23, 2019, 20:31:41 ip
Vastaus #9899

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3029
Sähkötrialeilla ajettiin tänä vuonna jo oma MM-sarjakin.  Muutama vanha MM-sarjan kärkinimi siellä keulilla.  Ei ne ihan vielä mee samoihin paikkoihin ko pensavehkeillä, ei vissiin vaikka vaihtas kuskitkin.  Noilla vanhoilla mestareilla on rasitteena se, että on ikänsä ajaneet polttomoottorilla ja kytkimellä, jos alotettas ihan tyhjältä pöyvältä eli sellanen lahjakkuus alkas opettelemaan sähöpelillä, kuka ei oo ikänä polttomoottorilla ajanu, vois sen sähöpelin käyttöliittymän tehä erilailla kokonaan; kun ei se oikeestaan ees kytkintä tarvi, äkäsen lähön voip tehä muutenkin toimivaks.  Kytkimellä ajaneet ei sitä vaan ihan hevillä sisäistä.  Myös kaasunvaste on luonnostaan kovasti erilainen, ei parempi eikä huonompi, mutta sellaselle joka on parikymmentä vuotta ajanu pensakonneella, ei onnistu erilaisella vasteella ja ilman ääntä.

Tuon harjottelualueen kanssa vois käytännössä menetellä eritavoilla; yks tapa on vaan ruveta ajamaan.  Voip olla ettei etelässä onnistu, syrjäseuvuilla hyvinkii onnistuu.  Sitte jos joku tullee kyselemmään, että kenen luvilla, ni sannoo että sen Koljosen kanssa on sovittu...

Moottoriajoneuvolla maastossa ajaminen tarvii aina maanomistajan luvan.  Jos alueella ei oo kaavan aiheuttamia rajotteita, tai ympäristöön liittyviä rajoitteita, kuten pohjavesialue, luonnonsuojelualue tai sellasia, ei tarvita muuta kuin maanomistajan lupa.  No sitte jos käyttö aiheuttaa haittaa, voip joku valittaa, ja sitte tutkitaan.  Vuoskymmeniä sitten tälläsen valittajan takia yhellä paikkakunnalla laitettiin kaupungin ihmiset mittaamaan motorossiradan aiheuttamaa äänihaittaa muutaman kilometrin päässä asuvan valittajan pihassa; raportissa luki, että ei voinu kunnolla mitata, ko peipposten laulu peitti moottorien äänen...

Vaan sitten kun tehään kaavamuutos, että tää alue on moottoriurheilualue, tai järjestetään kilpailuja tai yleisiä tapahtumia, sitten tarvitaan ympäristölupa.  Ja sitte mennee vaikeeks, voip olla tuolla etelässä varma, että joku pipertäjä valittaa ja saap aikaa kulumaan.

Tuo maastoliikennelaki ei muuten taija vieläkään tuntea sähköpolkupyörää erikseen, se on moottoriajoneuvo siellä, vaikka tieliikennelaissa ois polkupyörä.  Käytännössä ei oo ehkä monessa paikassa ongelma tää.

- tällästä virtaa tällä kertaa kintaassa jv:llä -