Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2400369 kertaa)

Heinäkuu 05, 2019, 18:44:38 ip
Vastaus #9645

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3361
 Se on Izmon syy, että näitä nyt kuluu. Piti taas tyhjentää yksi, että sai katsotuksi mitä pioenellä on präntätty.

 Saaremaa Tuulik hele-olu As.AleCog Laulupel Tartu Eesti.

 Kyllä Malisen vuoksi pitää ostaa jotain muuta kuin tuota jos haluaa hoitohenkilökuntaa tukea.  :)

 Pakotin itseni Mitsin kimppuun ja sain johtonipun solmittua kuosiinsa. Tarkastan että lataus toimii ja sitten koppa kiinni ja konttorille. Vihdoin. (voi kestää)
 Käytiin poitsun kanssa rialoimassa, ettei sunnuntainen koitos lyö kovasti korville. 2 kyytä bongattiin ja kiusattiin koloihinsa rialisteja kiusaamasta.
 En kaatunu, en kolhinu, joten hyvin meni.  Hupipapparialoiont6i on hiano laji.  ;)

Heinäkuu 05, 2019, 19:32:46 ip
Vastaus #9646

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
Kerronpa kerrankin omista tekemisistä.  Niitä aika harvoin on kerrottavana... eikä tämäkään ihan tämänpäiväinen ole.  Suunnitelma on kypsynyt kolmisen vuotta, toteutus tapahtui eilen.  Tarvehankinta toissapäivänä.  Motonetistä.

Esittelen ensin ongelman:



Kotikatu on umpiperä, tullaan tuossa kuvassa oikealta.  Katokseen voisi kurvata etuperin, mitä ei tosi mies koskaan tee.  Ja on siihen syynsäkin.  Kopallinen kärri - omatekoinen - on työnnetty katoksen peräseinään.  Takaoikealta pääsee takapihalle, eli kärri ei voi olla toisessa laidassa.  Kärrin aisa on kaivettu kevyesti soraan, että auton takapuskurin voi peruuttaa vaikka kiinni kärrin etuseinään, tai ainakin melkein.  Sopii auto pidemmälle katoksen sisään.  Ja kun veivaa lähelle sivuseinää, saa polkupyörät helpommin sisään ja ulos, sekä sopii kottailla kulkemaan välistä.  Eli kuten kuvasta näkyy, ajetaan ajoväylästä hieman ohi, peruutetaan peilin puolelta ysikympin mutka salakavala salava kiertäen, ja hieman vinossa katokseen, repsikan puolen peilistä katoksen sivuseinää tarkkaillen lähelle seinää.  Vaan kun katoksessa on hämärämpää kuin ulkona, ei se näkyvyys peilistä hääppönen ole.  Varsinkin sateella, kun auton lasit ja peili ovat märät.  Kaiken lisäksi iltapäivän joinain tunteina aurinko paistaa tuulilasin ja sivulasin läpi sivusta peiliin juuri kriittisimmällä hetkellä vieden siinä vaiheessa näkyvyyden katokseen kokonaan pois.  No, kolme vuotta on noin menty, vaimo jättää auton pihalle ja minä käyn peruuttamassa katokseen.  Ei ole osunut.  Edellinen - Kia Ceed - oli hästpäkki, nykyinen - huihai i 30 - on farmari, eli joku sentti enemmän takaylitystä.  Jostain syystä on tuntunut selvästi hankalammalta, vaikka tässä on ne piipittimetkin.  Mitkä tosin huutaa liian aikaisin, liian etäs jää jos niiden mukaan menee.  Uusi auto tai entistä vanhempi mies?

No nyt sain aikaiseksi eli hain Motonetistä ledinauhaa 5 metriä ja pistorasiaan laitettavan liiketunnistimen.  Halpoja kiinalaisia, kympeillä lähtivät.  Nyt kun auton pers on katoksen suulla, syttyy sokkelin päälle valonauha, johan näkkyy peilissä!  Oikeat verkkoon kytkettävät ledit ja liiketunnistin olisivat maksaneet satasia; saa nähä milloin nuo lakkaa toimimasta ja haen sellaset ja naapurista sähkärin kytkemään...

Tältä näyttää nyt:




Aika hieno tuli, vaikka ite sanonkin!

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2019, 19:38:48 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Heinäkuu 05, 2019, 20:26:42 ip
Vastaus #9647

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 674
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
6 keikkaa tuli heitettyä "nykyisen ja entisen" firman leivissä..kaikki tuli laskutettavaan kuntoon..pitäköön tunkkinssa.. ??? ??? ???

Heinäkuu 06, 2019, 13:58:54 ip
Vastaus #9648

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9326
Notta Tatuko heitti työhanskat viimeisen kerran
pöytään...ja miltei elävänä koittelemuksestaan selvisi? :laugh:

t. Markku

Heinäkuu 06, 2019, 14:48:39 ip
Vastaus #9649

Arto Juntunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 623
Murtauduin ulos autostani.

Paskanruskea Chevy Van -91. Ei takaikkunoita.
Perkhele, menin takatilaan ettimään sulakkeita armeijan ammustarvikepuulaatikosta
kaiken ryönän keskeltä. Tuuli perkele pamautti takaoven kiinni.
Vitutti.

Hähää! Ei hätiä mitiä, avainketjussa onpi pikku lamppu ja lukon vipstaakit näkyvissä,
pikku homma! Eipä sitten muuten prkl ollutkaan, ei auennut millään konstilla vipuamalla
meisselillä tahi kampeamalla tai manaamalla.
Vitutti.

"Aarrekasan" tonginnan jälkeen uusi "Hähää!" Löytyi hylsysarja jolla voisi pultata lukon
lenkin irti. Perkele, isoin hylsy olikin vain 12mm ja nuo pultit 1/2" tai 13mm.
Vitutti.
Rojukasasta löytyi sitten vihdoin siirto- eli ns. ryssänpihdit. Perkele, no tuommoisilla ei varmasti aukea pultit!
Vitutti.
Puhelin oli tietysti jäänyt kaupassakäynnin yhteydessä "paremman" paidan taskuun eli en voinut edes
soittaa naapurin toveri Loikkaselle joku muuten varmasti olisikin vittuillut "muutaman" vuoden että
mitäpä "Houdini-Juntunen".
Vitutti.

Jollain helevetin arkaais-neanderthalilaisella näljängänpaviaanin raivolla sain kuin sainkin ne perkeleen pultit
lopulta irti!
Kaksi vaahtosammuttimen kokoista poikaa oli lähellä ihimetellyt takapaksista kuuluvaa ähinää ja kielellistä
ilmaisua jota he -toivottavasti - eivät kotonaan koskaan olleet kuulleet.

-" Mitä sää teet?" Kysäisi toinen piltti hämmentyneenä nähdessään hikisen ja rähjäisen olemukseni.
-" Murtauduin ulos autostani kun ei nyt sattunut olemaan parempaakaan tekemistä."

Otin oluen. Toisen ja kolmannenkin samalla rupeamalla kun kerran aloitin.

Perustin 1 -henkisen onnettomuustutkintalautakunnan.

Johtopäätökset:
1, Takaoven tuulihaka kuntoon.
2. Otsalamppu tahi vastaava valoväline jemmaan takapaksiin.
3. Hylsysarja jossa 1/2" tahi 13mm hylsy.
4. Vastaavan tilanteen mahdolliseen pitkittymiseen varautuakseni seuraavat asiat:
    4.1. Olutta.
    4.2. Bisseä.
    4.2.1. Kaljaa
    4.3. Jallua (juoma).
    4.4. Rattoisaa luettavaa.
    4.5. Pissikakkaamo eli portatiivi.
    4.6. Snorkkeli ulkoilmaan tms. väline ilmanvaihdon parantamiseksi.

-aju-





Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL -02

Heinäkuu 06, 2019, 14:55:42 ip
Vastaus #9650

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9326
Artollahan oli ihan persumeininki!  8)

t. Markku

Heinäkuu 06, 2019, 16:42:39 ip
Vastaus #9651

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 674
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Notta Tatuko heitti työhanskat viimeisen kerran
pöytään...ja miltei elävänä koittelemuksestaan selvisi? :laugh:

t. Markku

En mää ny noin vähällä kuiteskaan vielä luovuta..vielä jatkan vaan jossain ihan muualla ku eilen..

Heinäkuu 06, 2019, 17:27:32 ip
Vastaus #9652

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3361
 Jäi tuo Jaakon kuva-arvoitus vaiheeseen, mutta heitetään nyt että jollain itsetyy..laukaisemalla herra on ottanut itsestään kuvasarjan.
 tai sitten ne on dalttonin veljeksistä nuorimmaiset...

 Tatulta taas ois kysyttävä, että sulkeutuiko ovi Murtsilla, vai Suonolla ?
 Ostat multa nuo loput varaosat ja elät leveästi lopun työuraa.    :)     :D               ;D

 Tulihan sitä touhotettua. Mitsin ulostin ja ajoin pihassa kahdeksikkoa ja tavallista. Venäläinen, tunnuksella 33, tulppa tahtoi kösähtää tyhyjäkäynnillä, mutta uutta ei ole. Pitänee matkustaa itäiseen saksaan tulpanhakuun.    ::)   Menisköhän tuo rouvalle läpi.

 Trial-jammusta just vaihdoin tuoreemman, loppuun ajetun takarenkaan kylläkin ja tänään oli etusen vuoro.
 Kylkeen ilmesty, tai on se siinä ollu, mutta havaintokeskukseen asti meni vasta tänään pitkä repeämä kyljessä.
 Rengas paistettu -98, joten eipä voi kerskakulutuksesta syyttää, tai kärsiä...öh.. jos saa paljon kärsiä, niin mihin ne kaikki laittaa...  :o
 Entisessä elämässä ku vaihto, etenki eturenkaan, ei siinä oikein montaa minuuttia mennyt, mutta nyt tuokin oli ilmeisimmin ollut sijoillaan sen 21v ja kova kuin korppu, niin vääntäähän sitä sai ihan miehekkäästi. Lähtihän se, mutta ainakin puoltuntia meni ns. ajosta-ajoon.
 Huomenna Askolaan teutaroimaan ja kanssakuskeja hauskuuttamaan.

Heinäkuu 06, 2019, 18:10:20 ip
Vastaus #9653

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
Noista riialien eturenkaista muisti palautti sellasia kokemuksia - siis ihan uusista - että jotkut oli löysiä laittaa päälle ja jotkut ei ihan niin löysiä.  Saatto kyllä liittyä jonkin tietyn vanteen ominaisuuksiin?  Silloku ite vielä käin oikein kisoissa ajelemassa, ostin talvella yhen uuven takasen.  Sitte laitoin sen kisoihin vanteelle, ja kisojen jälkeen pois ja vanha tilalle.  Näin koko kesän.  Seuraavaks kesäks siirsin sen harjottelurenkaaks, ja ostin kisakäyttöön yhen uuven.  Kaikissa kisoissa oli uuven karkee rengas alla, ja kustannus oli yks kummi per kausi.  Ja aika sujuvasti lopuks kävi se vaihtokin... nuukuus ei tuu kellokaulassa, vai miten se oli?  Ei se uus rengas varmaan yhtä ainutta virhepistettä pelastanu koko kesänä.

Tuosta ihmeellisestä tupla-ukosta samassa kuvassa laitan selityksen sanasen.  Siks, ko ei sillä kohteella oo ossaa ei arpaa siihen, että esiintyy kuvassa kahessa kohtaa.  Ja saattaa olla jollekin tuttu, kun tuo kuva on miun ottama ja Joensuun Jawarallin ajelukohteessa eli Myllyn Vanhat Autot - museon pihassa Ylämyllyllä otettu.

Mie käsittelen valokuvat sellasella kuvankäsittelyohjelmalla ko Adobe Lightroom.  Siinä on panoraamakuvia tekevä ominaisuus.  Eli kuvaaja voip räiskiä kuvia pysty- tahi vaakasuunnassa vierekkäin ja päällekkäin, suunnilleen niin että vähintään kolmannes aina lähimmistä kuvista päällekkäin.  Ei ees kuvausjärjestyksellä oo mittään väliä.  Sitte imasee kuvat sinne käsittelyohjelmaan, osottaa ne kuvat mistä haluaa tehä yhistelmän eli panoraaman.  Kone tekkee sen jälkeen työt; ettii yhtäläiset kohat ja niitten mukkaan lattoo kuvat sopivasti kohakkain, ja yhistää parraaks kattomillaan saumakohilla.  Kääntelee pienet vinouvet, eli käsivaralta voip räpsiä.  Kamera ois mielellään oltava aika samassa paikassa tietysti koko ajan, ja ehottomasti polttoväli sama ja mielellään valosäädötkin melko samat.  Kone vähän aikaa pureksii niitä kuvia ja sylkäsee valmiin panoraaman ulos.  Sitä voip sitte ikäänkuin yksittäistä kuvaa säätää edelleen.

Jos noissa kuvissa joku liikkuu kuvien oton välillä, on aina arpomistulos onko monessa kohtaa tai kenties ei missään.  Vappukuvissa oli vähän vastaava väkijoukko, ja siitä edestä meni kolmen kävelijän porukka kun kuvasin.  Muistaaksein viijestä kuvasta oli panoraama tehty, ja niissä kuvissa ei ollu yhtään sellasta, missä ei ois joku tuosta kävelijöiden joukosta ollu ainakin osittain kuvassa.  Vaan valmiissa panoraamassa ei näkyny jälkeäkään kenestäkään näistä kävelijöistä, niin olivat hävinneet kuin pieru saharaan.  Kun taas tuossa Jawarallin tapauksessa joutu yks henkilö kahteen kohtaan ilman omaa syytään.  Tai ansiotaan.

Kannattaiskohan ehottaa muuten noille vihreille miten niistä saasteista pääsee eroon?  Siis laittamalla Saharaan...

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2019, 18:12:36 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Heinäkuu 06, 2019, 19:45:37 ip
Vastaus #9654

Taito Nuutinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 674
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??


 Tatulta taas ois kysyttävä, että sulkeutuiko ovi Murtsilla, vai Suonolla ?
 Ostat multa nuo loput varaosat ja elät leveästi lopun työuraa.    :)     :D               ;D
 Huomenna Askolaan teutaroimaan ja kanssakuskeja hauskuuttamaan.

Suonolta toistamiseen läksin..jospa nyt oikeesti miettis että mitä sitä haluis tehdä..olla ihmisten "sylkykuppina" vai syljeksiä kattoon..Ja oo Eero varovainen siellä Askolassa..siellä liukkaat kalliot..ainaskin Juornaankylän puolella missä nuorena tullu koluttua..

Heinäkuu 06, 2019, 21:02:02 ip
Vastaus #9655

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3684
  • Mamu
Juntus-Artsin karu tarina toi mieleen (! ) muiston jostain discoiselta 90-luvulta...Mentiin paikalliseen ravinteliin umpipakulla,ohjaamossa ei ollut tilaa niin oltiin Arskan kanssa tavara-osatolla.Päästiin parkkiin niin ohjaamon porukka ryntäsi samantien kuppilaan ja unohti meitit sinne taakse.Kateltiin toisiamme,stereot huuti Kikkaa niin lujalla ettei voinut puhua...Arska kaivoi suustaan purkan ja pakun lattialta muun rojun seasta rimanpätkän,länttäsi purkan siihen,sihtasi ohjaamon ja tavaratilan välisestä tiiliskiven kokoisesta reiästä ja käänti täysillä rivolauluja huutavan mölytoosan pienemmälle.Sitten alettiin McYweroimaan takaovea auki...Ja onnistuihan se,porukka vaan ihmetteli:missäs viivyitte...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2019, 21:15:49 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Heinäkuu 07, 2019, 07:48:48 ap
Vastaus #9656

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9326


 Tatulta taas ois kysyttävä, että sulkeutuiko ovi Murtsilla, vai Suonolla ?
 Ostat multa nuo loput varaosat ja elät leveästi lopun työuraa.    :)     :D               ;D
 Huomenna Askolaan teutaroimaan ja kanssakuskeja hauskuuttamaan.

Suonolta toistamiseen läksin..jospa nyt oikeesti miettis että mitä sitä haluis tehdä..olla ihmisten "sylkykuppina" vai syljeksiä kattoon..Ja oo Eero varovainen siellä Askolassa..siellä liukkaat kalliot..ainaskin Juornaankylän puolella missä nuorena tullu koluttua..

Nyt Tatu taisi vähän liioitella-ei sielä nyt enää
voi olla liukkaita paikkoja Tatun nuoruuden
touhujen jäljiltä-vaikka suorituskykyinen tiedetään olleenkin... ;D

t. Markku

Heinäkuu 08, 2019, 17:05:41 ip
Vastaus #9657

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2533
Ensi viikolla tönöjuhlat eli hääjuhlat. Parikymmentä tärkeintä kaveria tulossa kylään. Keväällä mentiin naimisiin. Soppaa, viiniä, musaa ja paskanjauhantaa eli maailman parantamista. Ja touhuiluunhan tämä liittyy siten, että eukkokullan mielestä siisteys kuuluu sellaiseen juhlaan. Toisin sanoen pitää noita polttopuutienoita vähän siistiä eli pätkiä ne pätkimättömät puut ja pistää pinoon.

Toisin sanoen moottorisahaurakkaa. Kevään sahailut tein isäukon vanhalla Raket 520:llä, jonka pelastin viisi vuotta sitten joutumasta mummolassa romukuormaan. Ihan hyvä pelihän se oli aikanaan, mutta 40 vuotta ikää vähän alkaa jo näkyä. Ketjujarru hajosi ja saha on alkanut myös ylikuumeta. En ole säätämällä ja putsaamalla saanut lämpöjä kuriin. No isukki sitten tuumasi, että kyllähän sahoja löytyy. Äijä kun on tehnyt nuoresta pojasta asti metsurihommia. Ei aivan ammatikseen, mutta siinä määrin, että kovan luokan ammattimiehestä voi puhua. Ja sahat on aina olleet malliston paremmasta päästä. Hain viime viikonloppuna neljä Stihliä: pari 025:ttä, yhden MS200:n ja yhden, jonka mallia en tiedä. Joku tarra tai lätkä jäänyt urakkamaille, eikä sahassa enää mallia lue. Vaan kyllä muuten on tuo MS200 aikamoinen vehje kiertämään ja tehoa riittää. Lautaa kun pätkii niin sanonta "kuin kuuma veitsi voihin" tulee mieleen... Tykästyin tosin 025:teen, ja syy lienee sieltä suunnalta, mistä löytyi myös into opiskella taannoin taidehistoriaa sivuaineena. Se kun on paremman värinen ja muistuttaa äänensä ja muotonsa puolesta enemmän moottorisahan arkkityyppiä kuon ms200. Toisin sanoen näyttää ja kuulostaa rouheammalta, eikä nyt niin hirveästi häviä uudemmalle veljelleen muutenkaan. Vähän raskaampi on eikä aivan niin vikkelä luonteeltaan, mutta kevyissä pihahommissaaivan käypäinen peli.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 09, 2019, 18:18:34 ip
Vastaus #9658

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Loikoilin laiturilla mamman kanssa ja nautittiin punkkua. Huomasin, että pitäisi suu olla kuten ruijan paltaalla, jotta ei valuisi poskelle...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2019, 18:22:14 ip kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Heinäkuu 10, 2019, 08:22:31 ap
Vastaus #9659

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9326
Jumaa...tuolla fisulla on todellinen "loppasuu"! Kyllä osuu
vaikka kaataisi niillä 70-luvun ryppypintaisilla isoilla kolpakoilla juotavaa...

t. Markku