Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 2655002 kertaa)

Lokakuu 17, 2020, 18:02:19 ip
Vastaus #10710

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 681
  • Allegro con moto
Auton pensatankin pistesyöpymiä korjasin juottamalla, tai miksi kukin sitä kutsuu ;) . Messinkilangalla ja kaasuhitsipillillä, tarkkaa oli saada kuona juoksutteella pois messingin alta. Ja kovaa tavaraa oli se slaki joka siihen muodostui, pikkukulmurilla kun sitä poistelin.
Uusia tankkeja on Turkissa myynnissä mutta ei ole millään konstilla saanut Suomeen hankittua. Eivät vastanneet edes turkinkielellä lähetettyyn kyselyyn sellaisen tänne saamisesta...
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 17, 2020, 18:44:13 ip
Vastaus #10711

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Jaa, mitäkö touhusin? No kattelin töitten jälestä niitä peräkärryn valoja. Kyllä ne niin moneen kertaan tuli tarkastettua ettei niissä moitteen sijaa. No tulipa tehtyä uusiksi ne kärryn johdotukset ja toimi hetken vaikkei pitäs kun pistorasian sisustaa katto koukun kupeesta. Ei ollu asentaja suojannu taustaa ja kaikki paska ja vesi muurannu muodottomaksi sisustan. Sitte revin ylemmäs kytkentärasialle saakka kaapelin pois ja eikös siellä ollu sormin pyöriteltyjä johtoja yhteen. No joka ukko susia tekee mutta jotkut ne sitten korjaa.

Lokakuu 17, 2020, 19:26:25 ip
Vastaus #10712

Lassi Sirainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Vekaranjärvellä kuljetuksessa aikanaan (-72) traktorien ja pullasisujen ym kärryjen valot oli kytketty miten sattui.
Sanoin sotatyönjohtaja Ikäläiselle että kun mikä tahansa ajopeli tulee tästedes halliin niin muutetaan normaaliin kytkentäsysteemiin.
Tämä tehtiin.

Lokakuu 17, 2020, 19:38:41 ip
Vastaus #10713

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 296
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Tässä on just sammaa tautia ja taitaa olla kulkusellasta ku tää tapahtumapaikka on siinä järven toisella puolella. Se sama Ikäläinen taitaa assuu tossa ihan liki.

Lokakuu 17, 2020, 20:29:49 ip
Vastaus #10714

Lassi Sirainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Lavalle piti saada öljytynnyri muttei meinannut nousta millään. Tuli "iksu" paikalle ja meni heittämällä kyytiin. Tämmöinen muistikuva.

Lokakuu 17, 2020, 20:38:18 ip
Vastaus #10715

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 284
laittelin pihaa syys-/talvikuntoon, trimmeri jemmaan ja tankkiin jäi vähän bensaa joten pikkasen stabilointiainetta sinne ja pikku käynnistys. Sahasin polttopuita ja hakkasin vähän klapeja. Kävin saunassa ja voitin vaimon Scrabblessa :)

Lokakuu 18, 2020, 06:33:41 ap
Vastaus #10716

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 501
Päästiin perille ja ehdittiin Karvion kanavallekin ajoissa, lähdettiin klo 0940 ja vene oli kiinni laiturissa klo 1810. Suvaksella oli melkoinen järvenkäynti  kun tuuli lounaasta juuri selkää pitkin. Yksi lepuuttaja oli siinä keikutuksessa irronnut ja kadonnut. Hienot on maisemat tuossa välillä.

Lokakuu 19, 2020, 10:01:40 ap
Vastaus #10717

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3684
  • Moukka
Voi helevettiläinen että pukkaa sitkeää tautia. Olisko nyt jopa sitä paljon puhuttua koronaa? Viime viikolla alkuviikon olin vähän kipeenä. Loppuviikosta olo oli jo ihan ok, eikä enää mitään oireita. Ja nyt taas viime yönä sama tauti alkoi uudestaan. Semmosta pikkuflunssaa. Ei oikein ees kuumetta, mutta räkä lentää ja pää on kipeä.

Taitaa käyttää kohta joko koronatestissä, tai sitten jäädään taas omaehtoiseen karanteeniin ja odotellaan taudin lopullista ohimenemistä.
 Yleensä jos itselläni on tullut joku flunssa, niin se tulee maksimissaan ehkä kerran parin kolmen vuoden välein, ja kestää max kaksi päivää.
 Tuvassa murjotus jatkuu, mutta tuleepahan tehtyä ees rästissä olevat paperihommat.

Lokakuu 19, 2020, 15:21:05 ip
Vastaus #10718

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3597
 Tein makkarakeittoa ja mietin ettei ihminen voi olla läpeensä paha, jos tekee näin hyvää soppaa.  :)

Lokakuu 19, 2020, 15:37:25 ip
Vastaus #10719

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3684
  • Moukka
Voi helevettiläinen että pukkaa sitkeää tautia. Olisko nyt jopa sitä paljon puhuttua koronaa? Viime viikolla alkuviikon olin vähän kipeenä. Loppuviikosta olo oli jo ihan ok, eikä enää mitään oireita. Ja nyt taas viime yönä sama tauti alkoi uudestaan. Semmosta pikkuflunssaa. Ei oikein ees kuumetta, mutta räkä lentää ja pää on kipeä.
 Tuvassa murjotus jatkuu, mutta tuleepahan tehtyä ees rästissä olevat paperihommat.
Ei sulla Tuomo mitään koronaa..tavalliset "miesmoonikset" sulla,mee pariks päiväks pimeeseen kellariin ihan ittekses ni johan helpottaa ja jos omaa kellaria ei oo niin naapuriin sitte..
Kuivaa yskää mistä ei meinaa tulla loppua, ja samalla nokka vuotaa niin maan p...rkeleesti, ja pää on kipeä. Koitin ottaa viikonloppuna konjakkiakin ja saunoa oikein pitemmän kaavan kautta kun se eka tauti meni ohi, mutta eipä vaan auttanut. Tauti tuli uudestaan.

Lokakuu 19, 2020, 19:22:30 ip
Vastaus #10720

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 298
Voi helevettiläinen että pukkaa sitkeää tautia. Olisko nyt jopa sitä paljon puhuttua koronaa? Viime viikolla alkuviikon olin vähän kipeenä. Loppuviikosta olo oli jo ihan ok, eikä enää mitään oireita. Ja nyt taas viime yönä sama tauti alkoi uudestaan. Semmosta pikkuflunssaa. Ei oikein ees kuumetta, mutta räkä lentää ja pää on kipeä.

Taitaa käyttää kohta joko koronatestissä, tai sitten jäädään taas omaehtoiseen karanteeniin ja odotellaan taudin lopullista ohimenemistä.
 Yleensä jos itselläni on tullut joku flunssa, niin se tulee maksimissaan ehkä kerran parin kolmen vuoden välein, ja kestää max kaksi päivää.
 Tuvassa murjotus jatkuu, mutta tuleepahan tehtyä ees rästissä olevat paperihommat.


Samaa nokan vuotamista ja tukkoilua ollut mullakin jo kauan. Tarkemmin ottaen ihan lapsuudesta saakka ja piti viimein oikein yliopistollisessa sairaalassa tutkituttaa röörit että mikä siellä oiken haittaa. Oli mielenkiintoista kun kolme opiskelijaa teki tarkan tutkimuksen kukin vuorollaan ja viimeksi vielä opettava erikoislääkäri. Kaikista mukavin tutkimus oli se, kun kamera ujutettiin sieraimista silmänpohjaaan asti... kestin sen hievahtamatta mitä sitten ihmettelivät vähän. Sanoin että kolmenkymmenen vuoden hermokipuhelvetti opettaa... luulin jo homman olevan ohi mutta sitten tupaan pamahti varsinainen erikoiserikoislääkäri joka teki vielä kaiken uudelleen... siinä vaiheessa ei enää sattunut yhtään. Siis kaikki yhteensä viiteen kertaan.
Muuta vikaa ei sitten löytynyt kuin vino väliseinä ja joku luuharjanne mikä ohjaa ilmavirran väärin ja tekee yöllisestä nenähengityksestä vaikeaa.Saattaa kuulemma johtua siitä että jäin kuorma-auton alle aika pienenä, tarkemmin ottaen ennen syntymää... siihen ei moni pysty.

Lokakuu 20, 2020, 19:09:57 ip
Vastaus #10721

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2404
  • Kukkahattusetä
Jatkoin taas pätkäpemarin ennakkohuoltoa. Nykäsin ekaks laturin pöydälle kattoakseni hiiilet ja laakerit vaan kylläpä se laturi alkaa olla tiensä päässä. Ei ne Ranskikset ossaa sähkövermeitä tehä, ku tuoki Valeon lattain on pyöriny vasta 347 tkm. Eipä siinä, uutta tilalle ja seuraavat 350 tkm ajelua.

Siinä samalla pyörittelin ilimastoinnin kompuran vappaaratasta ja kuulostelin, että aika kuivan olonen tunnustaa olevan. Ennenki oon nuita elevyttänyt putsaamalla ja rasvaamalla laakerin, joten suunnitelmat oli jokseenki samat. Oisimpa tuon tehenykki, mutta pienen Googlettelun jäläkeen hylykäsin suunnitelmat, sillä tuossapa onki säätyvätilavuuksinen kompura ja kuivan olonen ääni tuli ite kompurasta. Vappaarattaan laakeri on ainoastaan siltä varalta, että kompura mennee jummiin ja vetolevyn napa korkkaa liiallisesta vastuksesta johtuen, eli toimii sulakkeena mahdollistaen apulaiteremmin pyörimisen kompuran hajotessa. Joo'o, eli ei elevytetä vappaarattaan laakeria, vaan vaihetaan koko kompura aikanaan. Kaikkia ne Japonialaiset keksii.
http://www.mechanexpert.com/compressors-without-magnetic-clutches/

Jos jotaki vois vielä mainita, niin onpahan ykköspemari tehty aika ahtaasti. Käjet oli verillä jo laturin irrottamisen päätteeksi, vaikka laturi on näkösällä ensimmäisenä ku aukasee konepellin ja autossa on ainoastaan nelijä pyttyä. Onnea ja menestystä sille, joka aikanaan vaihtaa startin, kun en oo vielä nähnyt sitä konehuoneen puolelta, vaikka sen pitäis olla laturin alla, joka on jo pöydällä? Altapäin sen kyllä saa näkösälle, mutta on niin kaukana, että tarttee pirun pitkät kädet. Son siinä kintaalla, että on nostettava kone ja laatikko pöydälle, että saa startin vaihdettua.
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 20, 2020, 20:15:26 ip
Vastaus #10722

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4381
80-luvun takavalo sai sisäänsä LED-valoja.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 20, 2020, 20:18:15 ip
Vastaus #10723

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Meillä ei oo pemaria, mutta tuolla kaukoidän vehkeellä vaimo oli onnistunut helman särkemään; missä lie oikassu jonkun kanttarin yli.  Ja just oli huomiselle suunniteltu sellanen ajelu, missä ois kaikki mahollinen downforce tarpeen.  No onnistuin kuitenkin aika mukavasti - vaikka ite sanonkin - korjaamaan sen helman.  Huomenna, jos sää sallii, pääsen testaamaan.  Kunnollisella down forcella ajelu kuitenkin sujustaa nopiammin.

Otin helmaremontista kuviakin, tästä löytyy:  https://flic.kr/s/aHsmRCwodn

jaakkovaakko

PS. Vaikka joutu aika lailla tuota vehjestä kallistelemaan asennuksessa, ni siitä kaukoitäläiselle kiitokset, että tipan tippaa ei ollu valunu ei pensaa eikä öljyvä pihalle!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2020, 20:20:23 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 20, 2020, 21:12:39 ip
Vastaus #10724

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3597
 höh      Jaakko on hurahtanut näihin nykyajan kotkotuksiin korjausmetodeissa.

 Ihan niinkuin siliconi, rautalanka, nippusiteet ja ilmariteippi ei enää ois mitään.  :(

 Tässä päivänä muutamana, kun toisten mailla vielä uskalsi ajaa, olin eräällä treenipolullani zyndappini kanssa ja tutulla reitillä leiskautin kallioleikkauksesta ylipitkän turpeikkoon, josta seurasi emäputken irtoaminen alapäästään ja enduron zopperoituminen. Nopea sellainen.
 Työntelin takaisin ja poikkesin matkalla romanien ylläpitämään talliin kysymään vahvaa rautalankaa, että saisin senverran sidottua keulaa kiinni, että ajamalla himaan pääsisin.   Tallin nurkalta löytyi piikkilankavyyhti, josta avuliaat ja kiinnostuneet tallinpitäjät hyvillä mielin luovuttivat pätkän.
 Sain kiedottua senverran, että kotiin pääsin.  Olin kiitollinen.     Kaikkee sitä on sattunutkin....

 Ei tämä tänään tapahtunut, eikä eilenkään, mutta oisko ollu syksyä -77.    :P    muistelee  vanhus              :-[
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2020, 21:20:41 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »