Puhutaankohan tässä yleensä pääosin Suomessa harvinaisista kotimaisista, siis niistä pääosin Tunturi/Solifer mopoista eri versioineen,täällä harvinaisista länsimopoista noin yleensä+ihanko jopa itämopotkin mukaan luettuna(ja niitäkin piisaa..) vaiko onko hakusassa valmistusmäärällisesti koko maailmassa vähän valmistetut vanhat mopot joita täältä esiin putkahtaa ja miten pienet erot vaikkapa eri vuosimalleissa,teippispesiaalit,"juhlavuoden kromipeilimalli",väritysero,myyjäliikkeen oma tuuninki ym lasketaan omaksi malliksi??
Mikä lukumäärä on sitten oikeutettu sanaan "harvinainen" ja otetaanko nämä enempi muovipuristetut perinteisten mopojen viimeisen henkäyksen 80-90 lukuisetkin Tunskat ym tähän mukaan,kauppahan hyytyi valmistusmäärien kera tietty kun ostajatkin loppui mutta erot lie tulleet sitä kautta että loput koottiin mitä hyllystä löytyi ,moisia pystyy siis jälkikäteenkin muokkaamaan sopivin osin suuntaan jos toiseen ja näin tehtiin toki merkki kuin merkki kun tuotanto loppuu.
Maailmasta löytyy paljon ja enempikin merkkejä&malleja joiden valmistusmäärät kysymysmerkki koska tiedot on kiven alla ja löytyy malleja joita ei edes viety ulkomaille virallisesti tai vain hyvin rajoitetusti eikä varsinkaan itävehkeiden valmistusmääriä kukaan tiedä,samaa värkkiä voitiin tehdä eri nimillä ja sama asiahan se on länsimerkeissäkin että samaa mopoa myyty jopa monilla eri tankkimerkeillä pikkasen eri värein tms ja onko nekin oma mallinsa sitten?
Mitäs tietoa teillä on Riga mopoista ja mallista 13.....moinen suht täydellinen raato olisi tiedossa....