Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 106979 kertaa)

Marraskuu 26, 2017, 11:36:21 ap
Vastaus #255

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 329
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Se on ainakin  täysin sama mopo kuin Apollo Zephyr   jostain     55-58 , ainoa tuo istuin joka tulee jostain toisesta vehkeestä !!

Marraskuu 26, 2017, 12:34:34 ip
Vastaus #256

Palokas Markku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Kyllä tämä mopo on merkiltään Vesta ! Kai se on sama mopo kuin Apollo Zephyr Ruotsissa ?

Marraskuu 26, 2017, 12:58:00 ip
Vastaus #257

Palokas Markku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Tässä Vestan "nokkamerkki"!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 26, 2017, 13:37:46 ip
Vastaus #258

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 329
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
No sehän  selittää jo kaiken . Tuon  Vesta merkinhän minä muistan 60 luvulta kun  Crescent 2000 mallia myytiin Suomessa  nimellä Vesta. Tämä Apollokin  on Crescentin tekemällä  rungolla.  Nämä Ruotsalaismopot  ovat sieltä -58 ja eteenpäin tehty usein samoista rungoista pikku muutoksilla ,eri moottoreilla ja tusinoilla eri nimillä !!

Marraskuu 26, 2017, 17:12:19 ip
Vastaus #259

Akseli Zitting

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 92
Toivottavasti Vestaa ei ole tarkoitus entisöidä kun on noin hienossa orkkis kunnossa ja patinassa :)
"Idiootin ja rautakangen ero on se, että rautakankikin taipuu joskus"

Tammikuu 12, 2018, 11:33:49 ap
Vastaus #260

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 653
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Onko kellään tietoa muuten miten lie vielä saa Nsu Quicklyyn moottoria ja takavannetta?
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Tammikuu 13, 2018, 16:48:24 ip
Vastaus #261

ari kotka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 117

Kyllä Nsu Quicklyyn löytyy heikosti osia täältä suomesta, sen huomasin kun pari vuotta sitten entisöin Nsu Quickly TTK:n.
Ostin osia näiltä kauppiailta saksasta, Nsu Quickly.de sekä Nsu Motzke.de.
Heiltä löytyy uusia sekä käytettyjä osia mutta ovat kyllä osanneet laittaa hinnat "kohdilleen".

Mulla olisi purettuna TTK:n moottori (kickstart)


  AK

Maaliskuu 12, 2018, 13:38:03 ip
Vastaus #262

Janne Ukonaho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Miten harvinainen on tuo Cyclovap mopo? Itsellä ei ole ainakaan vielä tullut vastaan semmoisia. Yksi Cyclovap projekti toki löytyy.
Mopot: Cyclovap, Suzuki PV,

Maaliskuu 12, 2018, 17:41:39 ip
Vastaus #263

pete viitala

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 206
Löytyykö suomesta näitä ?
Motograziela !!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 12, 2018, 21:34:42 ip
Vastaus #264

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 329
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Minulla tulee kuukauden sisällä valmiiksi Peugeot 104 -76, koetan pistää kuvan jos osaan ,myöhemmin. En Usko löytyvän Suomesta,Ruotsistaja Norjasta yhtään yksilöä,tutkailuni perusteella  !!

Maaliskuu 12, 2018, 22:57:55 ip
Vastaus #265

Juho Karko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 250
mullla oli 90 luvulla ennen kuin aloin ajamaan Britti pyörillä mopoja tässä harvinaisemmat
Miele 1959 oli mun eka myin vikat osat tästä viime vuona
Helkama Mini GT 1967 3 vaihteinen Demm. runko repesi koneen takaa kaasulla hitsasin myin tän ja toisen rungon.
Mosquito vikan koneen osat myin pari vuotta sitten jollekin
joku putkirunko tunturi
nelitahti demmin raato
Aina ajannu vähän erikoisemmilla laitteilla 13 vuotiaasta asti eka oli Miele
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 251'39
Zundapp KS 750 `44
Ariel Square Four MK 2 1000 `54
Royal Enfield Scrabler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 '69

Maaliskuu 12, 2018, 23:05:48 ip
Vastaus #266

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1495

Maaliskuu 13, 2018, 08:25:34 ap
Vastaus #267

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3007
Moro

Mulla oli Ruotsissa ko. pösö ,muistaakseni juurikin -76.     http://www.wikiwand.com/fi/Peugeot_104
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Maaliskuu 13, 2018, 08:56:58 ap
Vastaus #268

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1495
jos oikein katsoin tuon Martin popon videoo,niin siinäkin tuo kone vemppaa tuon nopeuden mukaan eli se isompi hihnapyörä on kiinteä 

Maaliskuu 13, 2018, 10:33:46 ap
Vastaus #269

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 329
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Oliskohan tuo sama Markun 104 joka  sinulla oli ,,ostin tämän Karlstadin  läheltä    eteläisemmästa osasta Ruotsia noin vuosi sitten.    Mopo näyttää olevan oikea Ranskanmalli, ei Ruotsin VOV numerolla, istuin siitä  puuttui ja olen laittanut siihen saman istuimen kuin 103 mallissa. Mopon olen entisöinyt täysin näyttelykuntoon ja vaihdoin värin metalli vihreäksi.   Omistan myös sata kolmosen (entisöity).    Näissä kummassakin on variaattori ja se on toteutettu yksinkertaisella tavalla ettei tarvittaisi kuin yksi muuntuva remmipyörä    Kun  remmi rupeaa kiristämään pituudessa niin vieteröity moottorin kiinnitys antaa perään ja pitää samalla remmin aina  oikealla kireydellä.   Ajelin tässä 2 viimeistä kesää Motobecane 51 variaattorimallilla (melkein sama kapistus) ja täytyy sanoa että 13 millisellä kaasarilla se oli minusta oiva  menopeli, aina optimaali välitys eikä laatikkoremontteja tule  ,korkeintaan remmin vaihto,harvoin sekin. :D    Vain kaasua ja jarrua !!!