Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 113499 kertaa)

Syyskuu 12, 2019, 00:28:59 ap
Vastaus #345

Teemu Bergman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Ainakin 1700 malleja on suomessa  mun, joka on tossa alla. Keväällä otettu kuva ja vähän vielä kesken. Kolmaskin taisi olla nettimotossa myynnissä vähän aikaa sitten.

Syyskuu 14, 2019, 18:34:54 ip
Vastaus #346

kai kurki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
husgvarna corona .eikö ole aika harvinainen mopo suomessa vm 1958 ja on rekisterissä ja joka päiväisessä käytössä nivalassa.löytyykö monta rekisterissä olevaa?

Syyskuu 15, 2019, 11:59:32 ap
Vastaus #347

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 652
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Tämä Stadion 552 melko harvas myös mutta jossain vaihees työn alle otan
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Syyskuu 15, 2019, 12:14:04 ip
Vastaus #348

Ari Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 244
Mulla tällainen Stadion 552
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2019, 12:15:55 ip kirjoittanut Ari Nousiainen »

Syyskuu 15, 2019, 12:42:17 ip
Vastaus #349

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 652
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Siisti :) itelle tulossa tollanen yks raato viel varaosiksi
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Lokakuu 30, 2019, 17:41:13 ip
Vastaus #350

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
  • Återfallsgubbe
Talliin tuli taas hieman epätavallisempi mopo, tai moottoripolkupyörä (Mofa) se oikeastaan on.

Garelli Super Mosquito vuodelta 1970.

Marraskuu 01, 2019, 22:56:02 ip
Vastaus #351

MarkkuT Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 42

Marraskuu 02, 2019, 10:17:43 ap
Vastaus #352

MarkkuT Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 42
Kuinkas harvinainen mopo on sellainen Jupiter TT? Tuli istuttua kerran sellainen päällä ja jäi mieleen jotenkin erikoinen ajoasento ???

Marraskuu 02, 2019, 10:31:25 ap
Vastaus #353

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Olihan niitä joitakin kappaleita Suomessa ,paljonko niitä lie sitten enää jäljellä,, ajoasento oli kaukana normaali moposta, sellaisella ei seniorit kauaa jaksais ajaa levähtämättä ,,, mopohan  oli muistaakseni oikealta merkiltä ulkomailla Telstar  ja varustettu Sachsin koneella !!

Marraskuu 02, 2019, 10:59:02 ap
Vastaus #354

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Hieno vehje kuitenkin tuo Garelli  mutta enpä olis osannut odottaa että vielä vuonna -70 valmistettiin takavetoa rullalla kumin päältä niinkuin 50 luvulla oli useitakin merkkejä !!

Marraskuu 02, 2019, 11:49:32 ap
Vastaus #355

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 829
Meidän kylillä oli yksi TT. Erikoisesti jäi mieleen alkuperäinen clipon ohjaustankomalli, joka oli toteutettu kiinteäksi hitsaamalla. Tuo kyseinen mopokin modifioitiin normaaleilla ylät-paloihin tulevilla kiinnikkeillä. Ainakin hetken mopossa oli kahdet sarvet, mutta myöhemmin luultavasti alkuperäiset katkottiin rautasahalla.
Tuossa linkissä näkyy ei aivan alkuperäiskuntoinen mopo.



https://www.google.fi/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwi9sIqunMvlAhXVxMQBHaSFAMwQjRx6BAgBEAQ&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26source%3Dimages%26cd%3D%26ved%3D%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253DzfVTNKYu9ZM%26psig%3DAOvVaw1e8VAXUH2ejsJYn34fUWpt%26ust%3D1572773333106852&psig=AOvVaw1e8VAXUH2ejsJYn34fUWpt&ust=1572773333106852

Marraskuu 02, 2019, 14:07:07 ip
Vastaus #356

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 3164
Moro

No toihan hieno on ihka alkuperäisenä.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Marraskuu 02, 2019, 19:10:04 ip
Vastaus #357

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1540
https://www.mopedgaraget.se/artiklar/testi-telstar    pohjoismainen versioko toi sach kone           
https://www.classiccarsalesusa.com/home/motorcycles/manufacturer/view/126   minarelli P4 tais olla franco morini vielä mukana
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2019, 19:18:37 ip kirjoittanut juha p salonen »

Marraskuu 02, 2019, 20:49:21 ip
Vastaus #358

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 973
  • Osapuilleen kasassa....
Taisi herrat Morini ja Minarelli hallinnoida aikoinaan Testi-teollisuutta. Jenkkilään tuotettiin
kait etupäässä  mallistoa johon kuuluivat telstar, weekend ja trailking versiot .
Oliko Sachs kone luotettavampi vienti artikkeliin kuin sen aikainen oma tuote, mene ja tiedä.
Joka tapauksessa valittavana olivat Sachs 4 LKH ja 50S- mallit. Kummatkin taasen pohjoismaitten moposäännösten
mukaisesti luettiin kevytmoottoripyöriksi. Silti ainakin ruottin maalla polkupyörä tehtailija Jan Beirup otti mallit
hoteisiinsa ja kasasi että möi niitä Ruotsissa. Ainakin tehokkaammalla 50S versiolla varustettu piti tilata erikseen.

Suomeen tuotiin myös näitä Sachs runkoisia, silloinen Osuuskauppa niitä kaupitteli.
Muistan joskus 70-luvun lopulla omistaneeni kyseisen alkuperäisen TT- mopetin jolla silloin oli mittarissa jotaki 3 500 km.
Liite kuvan peli joka taas ei ole orkkis, hain sen aikoinaan Puumalasta. Noi klipit kun kääntää ylöspäin ja asentaa kiksi koneen
niin satavarmasti ajelee pitemmälle kuin kotokutoisilla. Poljinkone versiokin oli käytössä, tosin sen ominaisuuksien vuoksi hylkäsin.

Marraskuu 02, 2019, 22:14:45 ip
Vastaus #359

MarkkuT Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 42