Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 113504 kertaa)

Lokakuu 02, 2012, 23:38:02 ip
Vastaus #135

Teemu Parta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
Onkos Trygg Swing kuinka harvinainen.??

Lokakuu 07, 2012, 22:37:00 ip
Vastaus #136

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1241
  • Jäsennumero 2573
No kysytäänpä löytyytö tälle Tomosille "kaveria" Suomesta?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 07, 2012, 23:14:06 ip
Vastaus #137

Teemu Parta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
Niin siis tuli otettua rojektiksi tollain -59 trygg swing..
Onkohan harvinainenkin..?

Lokakuu 09, 2012, 08:52:38 ap
Vastaus #138

Teemu Parta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
Tämä menee nyt offtopic mutta....

Tämä foorumi on kohtuu aktiivinen ja vilkas mutta miksi kukaan ei kommentoi tähän viestiin mitään.?
Onko uuden foorumin jäsenen viestit merkityksettämiä ja Newbie kyselee tyhmiä.. (Kaikkihan tietää plaaplaaplaa)

Tiedustelen siis Trygg Swing mopon harvinaisuutta ja muuta taustaa..
Jos kellään ei ole tietoa moposta tai minkäänlaista hajua niin jos joku voisi ohjata suuntaa mistä lähteä ihmettelemään.*
Tai jos mopo on yhtä yleinen kun peruspappatunturit niin voisiko sen joku minulle kertoa.?

Luulisi 5000 jäsenen jonkun jo edes kuulleen tälläisestä moposta.?

Anteeksi avautuminen ja jotkut nuoremmat voivat tästä jopa tunnistaa trollauksen ja "nyyppäilyn"
Anteeksi ja kiitos ja NAM.!

Lokakuu 09, 2012, 09:27:08 ap
Vastaus #139

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
Ei kai noi Ögland -sukuiset mitään äärettömiä harvinaisuuksia ole, mutta ei niitä liikaakaan näy. Hieno vekotin ja osien saanti yhtä helppoa kuin kaikkiin muihinkin saman sukuisiin. Noita alunperin Jonas Öglandin Norjassa tekemiä siellä Tempo nimellä myytyjä mopoja kasattiin Suomessa useilla eri merkeillä ja niiden merkkien erot ovat aika pieniä. Erot lähinnä merkeissä ja joissain muissa pienissä osissa. Päälinjat pitkälti samat. Sinällään helppo ja yksinkertainen projekti vaikkapa ensimmäiseksi mopoksi. 

Lokakuu 09, 2012, 11:16:52 ap
Vastaus #140

marko heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 548
ei oo sinänsä harvinainen ku ikänsä puolesta.helppo ja yksinkertainen tehdä ,ja saa helposti osia koneremppaan.pellit jos puuttuu voi olla että vaikea löytää.

Lokakuu 09, 2012, 11:24:42 ap
Vastaus #141

Teemu Parta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
Kiitoksia selvennyksistä.

Aloittelijana itseäni kuitenkin pidän vaikka yski -74 pappa ja solifer tomos 4 lavamopo on tullut entisöityä. Pirun kauniita niistä tulikin (muiden suusta). Mutta ei kuitenkaan tullut koskaan yritettyä museokilpiin kun moemmat oli lähinnä käyttö/ tapahtuma hassuteluihin...

Ihastuin tryggiin sen nähdessä ja pakkohan tuo oli pelastaa ja ruveta laittamaan..
Moottorin suojapellit tosiaan puuttuu, niitä tässä jäädään metsästämään..
Muut osat taitaakin löytyä ja ihmeellisen hyvässä kunnossa.

Lokakuu 19, 2012, 10:21:22 ap
Vastaus #142

Mikko Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 652
  • Harvinaisten mopojen sekä koneiden harrastaja :)
Olisko kellään zzr komarin ja nsu mopon historia enemmmän ja kuvia kiitos haluaisin vähä ;)
Raha Ei Katoa Raudasta koskaan

Omistan vaikka mitä muutakin Vanhoja Koneita mopedien lisäksi

Lokakuu 22, 2012, 11:43:57 ap
Vastaus #143

juha huju

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 27
Motom Junior 48cc -63,,svengaa kon hirvi ja just laitettu rekisteriin

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 22, 2012, 11:51:15 ap
Vastaus #144

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 849
Tuo on upea! En tiennytkään, että olisi Suomessa yhtään. Itsekö toit?

Lokakuu 22, 2012, 13:09:50 ip
Vastaus #145

marko heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 548
eikös tuo ollu tori.fi myynnissä jokin aika sitten :D

Lokakuu 22, 2012, 21:21:55 ip
Vastaus #146

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1122
Toi Juhan punanen paholainen on lähes käsittämättömän hieno 8)

Lokakuu 27, 2012, 20:00:46 ip
Vastaus #147

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 973
  • Osapuilleen kasassa....
Sikäli tuo Hannun Tomos GT mopedi oli aikoinaan ruottissakin poikkeus, kun siinä
sallittiin olevan neljä vaihdetta joten sillä verukkeella ristittiin GT;ksi. Tosin
välityksillä sitten muunnettiin yhteneväiseksi muitte kolomivaihteisten joukkoon.

Jokatapauksessa hyvin säilynyt alkuperäis raami, aikojen Jugoslaviasta.


[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 28, 2012, 15:23:37 ip
Vastaus #148

Hemmo Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
Onko kellään tietoa Centrum moposta, joka tyypitetty 1961 numerolla 01009. Tommosen runko + jotain pikkuosia mukana odottelee pääsyä työn alle. Joku Ressuhan taisi olla sama peli, mutta mikä?

Joulukuu 18, 2012, 22:46:41 ip
Vastaus #149

JariLehikoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 558
  • B.S.A.